Gå til innhold

Noen som har VolvoV70 eller V50?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, tdm900 skrev:

Dieselmotor går helt fint å kjøre på lavere turtall. Partikkelfilter går nok tett uansett hva du gjør. Men noen er slik at de regenerer partikkelfilteret når det begynner å tette seg, min er slik. Det med at de blir daukjørte hører fortida til, med datidens sugemotor!

Kjører alltid med jevnt lavt turtall, og det er null problem med å gjøre det.

Dagens motorer ja. Hun jeg siterte hadde en 2008, og der er det ikke noen automatikk i at filteret brennes rent av seg selv. 

På min som er knapt 3 år gammel så brennes det rent hvert 15. sekund, og der er det ikke noe bestemt intervall på å bytte det ut. 
Og den bruker definitivt minst på turtall rundt 2000 omdreininger. Hvis turtallet er lavt (rundt 1500 f.eks) så blir forbruket høyere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, daemonia skrev:

Dagens motorer ja. Hun jeg siterte hadde en 2008, og der er det ikke noen automatikk i at filteret brennes rent av seg selv. 

På min som er knapt 3 år gammel så brennes det rent hvert 15. sekund, og der er det ikke noe bestemt intervall på å bytte det ut. 
Og den bruker definitivt minst på turtall rundt 2000 omdreininger. Hvis turtallet er lavt (rundt 1500 f.eks) så blir forbruket høyere. 

Er det partikkelfilter på en såpass gammel diesel? Var rundt der de kom. På min diesel skjer det ikke så ofte, men med ujevne mellomrom hvor motor går på litt høyere turtall på tomgang, ellers merker jeg ikke noe til det om det skjer under en lengre kjørertur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, tdm900 skrev:

Er det partikkelfilter på en såpass gammel diesel? Var rundt der de kom. På min diesel skjer det ikke så ofte, men med ujevne mellomrom hvor motor går på litt høyere turtall på tomgang, ellers merker jeg ikke noe til det om det skjer under en lengre kjørertur.

Ja, på 2006 modellen vi har solgt byttet vi partikkelfilteret på 120.000 km. Så det er det. :) 
Nå er det automatisk forbrenning hvert 15. sekund. Og det på så gammelt som 2010 modell :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har xc70 AWD, mer eller mindre samme bil, bare bola. O7 mod, 185hk 2,4 l diesel. Bruker under 0,7 på mila. Litt småplukk har det vært, men ytterst lite. Da jeg kjøpte den i 2011 hadde den gått 46.000, nå har den gått ca 210.000

Endret av Mr. Kilmister
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en del andre er inne på - V50 1.6D er sketchy greier med mange havarier. Ville unngått denne.  V70 bensin er gull, eventuelt en 2.4D med manuell kasse. Har vært mange automatkasse-ras på V70 med den største dieselen. V70 er dog en relativt pen og elegant bil som ruster lite, de kvalitetene har ikke V50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluker drivstoff?? Det er det verste jeg har hørt. Her ligger vi på 0,47 L på mila med blandakjøring, mye korte turer til butikken på kald motor. Har en v70 turbodiesel fra 2006 med 2,3 eller 2,5L (husker ikke hehe). Den er helt fantastisk å kjøre med, lite forbruk og har veldig god plass. Eneste jeg kan klage på er svingradiusen som er veldig dårlig. Er svært sjeldent jeg får tatt u-sving og må gjøre det i flere vendinger. Etter en stund gikk forbruker opp til 0.53 på mila, men byttet luftfilter og da gikk den ned til 0.47 igjen. Kjørte forøvrig flyttelass med henger og helt stappet bil på tvers av norge på 0.53 etter bytte av filteret. Også har det mye å si på hvem som kjører og, er ikke alle som kjører like økonomisk. 

Anonymkode: d0020...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sluker drivstoff?? Det er det verste jeg har hørt. Her ligger vi på 0,47 L på mila med blandakjøring, mye korte turer til butikken på kald motor. Har en v70 turbodiesel fra 2006 med 2,3 eller 2,5L (husker ikke hehe). Den er helt fantastisk å kjøre med, lite forbruk og har veldig god plass. Eneste jeg kan klage på er svingradiusen som er veldig dårlig. Er svært sjeldent jeg får tatt u-sving og må gjøre det i flere vendinger. Etter en stund gikk forbruker opp til 0.53 på mila, men byttet luftfilter og da gikk den ned til 0.47 igjen. Kjørte forøvrig flyttelass med henger og helt stappet bil på tvers av norge på 0.53 etter bytte av filteret. Også har det mye å si på hvem som kjører og, er ikke alle som kjører like økonomisk. 

Anonymkode: d0020...eef

Glemte å si at jeg har manuellkasse, girkassen er så smud og lett at jeg nesten får problemer når jeg kommer i andre biler, luksusproblem :) 

Anonymkode: d0020...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, daemonia skrev:

Ja, på 2006 modellen vi har solgt byttet vi partikkelfilteret på 120.000 km. Så det er det. :) 
Nå er det automatisk forbrenning hvert 15. sekund. Og det på så gammelt som 2010 modell :) 

Tror ikke du helt vet hvordan regenereringen foregår, du kan lese om det her riktignok på en nyere bil. Går ut fra det er Volvo du kjører. For når det på din bil gjøres hvert 15sek, har du et ganske høyt forbruk, og det finner du ut av når du har lest Volvo sin egen instruks på hva du skal gjøre.

Anonymkode: 6c3fb...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du helt vet hvordan regenereringen foregår, du kan lese om det her riktignok på en nyere bil. Går ut fra det er Volvo du kjører. For når det på din bil gjøres hvert 15sek, har du et ganske høyt forbruk, og det finner du ut av når du har lest Volvo sin egen instruks på hva du skal gjøre.

Anonymkode: 6c3fb...a9f

Det får du ta opp med verkstedet som forklarte hvordan det fungerte når jeg spurte om partikkelfilteret. Så lenge ting funker så driter jeg i det. Og som sagt; høyt forbruk har jeg IKKE. Det kan du lese lengre opp i tråden. 

Jises for noe vas... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...