Gå til innhold

Det er lov å prøve!


Ede

Anbefalte innlegg

Jeg er 32 år og min samboer er 29 år. Vi har lenge visst at vi hadde lyst på barn, men min samboer er litt ung :fnise: så vi ville ha noen år sammen som kun kjærester, han følte seg ikke helt klar. Vi er meget godt etablert og nå mangler kun en liten! Jeg lot tema ligge og ble veldig glad når han selv foreslo prøving rett over nyttår. :strix:

Jeg hadde sluttet på pillen sommeren før men hadde ikke testet eller tempet, hadde heldigvis skrevet opp dato for mens så jeg sto ikke helt på bar bakke. Syklusen min er ustabil, 27-40 dager så jeg bestemte meg for å starte med EL tester allerede første mnd for å ha litt kontroll. 

Jeg fylte inn alle tallene i Flo appen og fant EL med hjelp av tester den 22 januar! Jeg håpet mye men forventet lite. dpo 9 fikk jeg en tydelig lyserosa blødning, som utvannet bringebærsaft, og etter å ha googlet bilder av festeblødning så jeg at det var på en prikk likt! Blødningen stoppet etter ca halvannen dag og jeg fikk plutselig stort håp. Jeg testet hver dag de neste 3 dagene men den var blenda-hvit hver dag. 13dpo fikk jeg igjen en liten blødning, den var typisk for dagen før jeg fikk mensen, og jeg skjønte at løpet var kjørt! 

Mensen kom for fullt kvelden 13dpo og jeg var nok litt skuffa. Tok en siste test tross blødning og unnet meg etter den ett glass rødvin og bestemte meg for å se fremover!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag sitter jeg én dag etter forventet EL (pp2) med negativ test hver dag den siste uken. Jeg har ikke kjent noen symptomer (pleier å få ømme bryst + en del EL slim i forkant). I dag våknet jeg imidlertid opp med litt sårhet i brystene og i følge EL test er den nesten positiv hvis man kan si det. Nivået har i hvert fall steget markant siden sist test og strekene er nesten like sterke. Sist var imidlertid teststreken mye sterkere enn kontrollstreken så jeg tror den egentlig den er negativ. Skal teste igjen i kveld og håper det er noe på gang! 

Jeg reiser mye i jobb så i kveld er siste sjanse for sex før torsdag kveld! Blir litt nervepirrende å se om jeg får positiv test i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med :alice:

Lykke til med positiv EL-test! Jeg ble gravid selv om vi hadde sex 2-3 dager før EL, så det er absolutt muligheter ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, lille_myyy skrev:

Her vil jeg følge med :alice:

Lykke til med positiv EL-test! Jeg ble gravid selv om vi hadde sex 2-3 dager før EL, så det er absolutt muligheter ☺️

Tusen takk for støttende ord!  Ja, jeg håper det holder, hadde vært så kjekt om den satt allerede på pp2! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag kveld fortsatt negativ EL test, er nå allerede to dager over forventet EL. Hadde sex i dag tidlig :bolledeig:, men pga reise blir det ikke noe på meg igjen før torsdag kveld! :grine:

Håper det holder! 

Har veldig lite trua men slapper samtidig mye mer av enn sist pp. Tenker ikke så mye på det som i starten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Ede skrev:

Mandag kveld fortsatt negativ EL test, er nå allerede to dager over forventet EL. Hadde sex i dag tidlig :bolledeig:, men pga reise blir det ikke noe på meg igjen før torsdag kveld! :grine:

Håper det holder! 

Har veldig lite trua men slapper samtidig mye mer av enn sist pp. Tenker ikke så mye på det som i starten. 

Har lest på et annet forum om ei som hadde sex 2 dager etter eggløsning, hadde ikke trua, men ble gravid den måneden! 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt negativ EL test men er ikke veeeldig mye sterkere den kontrollstreken...  Håper EL er på vei! :icon_lol:

IMG_1166.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Gravid2018 skrev:

Har lest på et annet forum om ei som hadde sex 2 dager etter eggløsning, hadde ikke trua, men ble gravid den måneden! 😁

Vet jo at det egentlig bør holde. Sex grytidlig tirsdag morgen så skal de leve minst to døgn, atså til torsdag sånn i 5 tiden om morgenen. Egget kan befruktes i minst 12 timer og opp til 24 timer. Hvis vi har sex igjen torsdag kvel i sju tiden så bruker spermen ca 6 timer på å nå egget, alså klokken 01.00. 

Hvis spermen kun lever 48 timer så er det en periode fra torsdag morgen klokken 05.00 til 01.00 natt til fredag hvor det ikke ligger tilgjengelig sperm. Altså 19 timer uten levende sperm på riktig sted. Egget lever i minst 12 timer og det vil si at det er en periode på 7 timer hvor det ikke kan klaffe! Skal vedde på at jeg klarer å slippe egget akkurat i den perioden. :fnise:

Hvis egget og eller spermen lever til sammen 7 timer lengre så bør det klaffe uansett... 

Slik sitter jeg og tenker! Litt crazy, det vet jeg godt selv! :fnise::fnise::fnise:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var den klart positiv! Håper egget slipper mens det enda finnes svømmere! At den slipper innen i natt eller venter til torsdag kveld! Godt å vite at kroppen fungere da uansett hvordan det går og at syklusen ikke blir sååå lang som fryktet. 

IMG_1168.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet forresten også opp til litt følsomme bryst samt masse EL slim så det var tydelig at noe var på gang. Hadde ikke hatt noen symptomer før det, sist mnd hadde jeg EL slim i en uke før positiv test. Antar at kroppen reagerer litt forskjellig hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Jeg har trua denne pp’en. :) Er kjæresten langt unna? :fnise: 

Han er ganske langt unna ja, men jeg flyr hjem på torsdag. Tipper det blir :sengekos:innen klokken 18.00 i morgen! :nori:Det bør egentlig klaffe, men jeg har ikke veeeldig troen på graviditet denne pp, men det hadde vært en veldig hyggelig overraskelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det innafor, da. :) Ta el-tester utover dagen og kvelden, og imorgen tidlig. Kanskje toppen er litt lang nå og egget ikke slipper helt enda! :) 

Det er når man minst tror det vil klaffe, det klaffer. :fnise:

Endret av Gravid2018
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gravid2018 skrev:

Da er det innafor, da. :) Ta el-tester utover dagen og kvelden, og imorgen tidlig. Kanskje toppen er litt lang nå og egget ikke slipper helt enda! :) 

Det er når man minst tror det vil klaffe, det klaffer. :fnise:

Samboer var litt snurt da jeg sa vi ikke kunne regne med at svømmerne hans levde mer enn 48 timer. Skulle ikke hans sperm være supersperm liksom! :laugh::laugh::laugh:

Tror egentlig det skal klaffe, er bare jeg som stresser unødig. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Ede skrev:

Samboer var litt snurt da jeg sa vi ikke kunne regne med at svømmerne hans levde mer enn 48 timer. Skulle ikke hans sperm være supersperm liksom! :laugh::laugh::laugh:

Tror egentlig det skal klaffe, er bare jeg som stresser unødig. :fnise:

De sier at dersom sæden venter på egget og befrukter er det jente, har man sex når eggløsningen er blir det mat sannsynlig gutt. Det skal visst stemme. Guttene svømmer fortere, men kan ikke vente. Jentene holder litt lenger ut. Husker ikke hvor jeg har lest det. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Gravid2018 skrev:

De sier at dersom sæden venter på egget og befrukter er det jente, har man sex når eggløsningen er blir det mat sannsynlig gutt. Det skal visst stemme. Guttene svømmer fortere, men kan ikke vente. Jentene holder litt lenger ut. Husker ikke hvor jeg har lest det. :klo:

Jeg har lest det samme, usikker på om det faktisk er noe hold i det, mange påstår at det ikke finnes noe bevis for det... Fant denne linken, var litt artig å lese! 

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/sexen-avgjor-kjonnet-pa-barnet-2396789

Har du preferanser for kjønn? 

Før tenkte jeg alltid at jeg absolutt ville ha en jente! Men nå etter at vi har begynt å prøve så kjenner jeg at det ikke betyr så mye, har like lyst på gutt. Håper litt at jeg får én av hver etterhvert da, hadde vært perfekt! :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv EL test igjen i kveld, men kanskje ikke like sterk strek som før i dag! Kan det være på vei ned? Blir spennende å teste igjen i morgen! 

IMG_1172.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort inn og ut, så blir det gut. Inn og vente, så blir det jente! Det lærte mamma meg :ler: 

Masse lykke til! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...