Gjest chisandra Skrevet 6. september 2019 #8421 Del Skrevet 6. september 2019 Jeg ser at hun, ikke overraskende, mener seg utsatt for et justismord. Vi skal ikke se bort fra at hun vil ta dette til Strasbourg 😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 6. september 2019 #8422 Del Skrevet 6. september 2019 1 minutt siden, chisandra skrev: Jeg ser at hun, ikke overraskende, mener seg utsatt for et justismord. Vi skal ikke se bort fra at hun vil ta dette til Strasbourg 😏 Ja, nettopp... Lykke til med det! 😑 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girlygirl9 Skrevet 6. september 2019 #8423 Del Skrevet 6. september 2019 3 minutter siden, chisandra skrev: Jeg ser at hun, ikke overraskende, mener seg utsatt for et justismord. Vi skal ikke se bort fra at hun vil ta dette til Strasbourg 😏 Hun gjør meg kvalm! La datteren få hvile i fred! Herregud 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 6. september 2019 #8424 Del Skrevet 6. september 2019 Så bra at hun ble dømt hardere nå. Burde vært enda flere år, men det er nå tydelig sagt ifra om hennes ansvar i det hele. Hva er forresten strasbourg? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 6. september 2019 #8425 Del Skrevet 6. september 2019 4 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev: Så bra at hun ble dømt hardere nå. Burde vært enda flere år, men det er nå tydelig sagt ifra om hennes ansvar i det hele. Hva er forresten strasbourg? Menneskerettighetsdomstolen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. september 2019 #8426 Del Skrevet 6. september 2019 1 time siden, chisandra skrev: Jeg ser at hun, ikke overraskende, mener seg utsatt for et justismord. Vi skal ikke se bort fra at hun vil ta dette til Strasbourg 😏 Hun får ha lykke til med å hevde at det er en menneskerett å la barnet sitt sulte ihjel. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 7. september 2019 #8427 Del Skrevet 7. september 2019 5 timer siden, The Kitten skrev: Hun får ha lykke til med å hevde at det er en menneskerett å la barnet sitt sulte ihjel. Ja, det kan bli interessant... men hun vil nok prøve seg ja, enig i det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 7. september 2019 #8428 Del Skrevet 7. september 2019 5 timer siden, The Kitten skrev: Hun får ha lykke til med å hevde at det er en menneskerett å la barnet sitt sulte ihjel. Ja, det kan bli interessant... men hun vil nok prøve seg ja, enig i det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 7. september 2019 #8429 Del Skrevet 7. september 2019 9 timer siden, parmanoia skrev: Menneskerettighetsdomstolen. Ok. Var det jeg tenkte. Er jo helt sinnsykt hvis hun tar det videre dit da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 7. september 2019 #8430 Del Skrevet 7. september 2019 15 timer siden, Christiane_W skrev: Enig, jeg reagerte på det da jeg var inne på "julekalenderen" på FB. Kjenner noen som mistet datteren sin til kreft da hun var 11 og de har snakket om "nå ville XX drevet med konfirmasjonsforberedelser/skulle begynt på VGS/ta kjøretimer osv" opp gjennom årene. Her tror jeg vi er inne på noe vesentlig. Så lenge rettsakene har pågått har mor sympati og kan nyte godt av støtten fra forskjellige hold. Det betyr at det at datteren faktisk er død kan skyves bort og man slipper å tenke på sorgarbeidet. Sorgen pleier jo som regel å være tyngst når man tenker på merkedagene som barnet går glipp av. Når det ikke er flere ankemuligheter igjen vil verden rundt miste interessen for denne saken og da kan det tenkes at sorgen for alvor kommer - når det ikke lenger er noen å peke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 7. september 2019 #8431 Del Skrevet 7. september 2019 (endret) 10 timer siden, Purple_Pixiedust skrev: Så bra at hun ble dømt hardere nå. Burde vært enda flere år, men det er nå tydelig sagt ifra om hennes ansvar i det hele. Hva er forresten strasbourg? Hæ!? Hjelper det noen noe som helst at hun blir dømt hardere? Vil det ha preventiv effekt slik at færre voksne lar sine barn dø av sult? Tror ikke det. Det eneste vi oppnår er en hardere hevn, samt kostnader i fengselsvesenet. Jeg er personlig ikke interessert i å bla opp de ekstra millionene det koster å ha henne innlosjert ett par ekstra år på Bredtvedt Kvinnefengsel. Jeg tror heller ikke det er så innmari farlig å la henne gå løs. Farligerere folk ferdes fritt gatelangs. Endret 7. september 2019 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 7. september 2019 #8432 Del Skrevet 7. september 2019 7 minutter siden, I Grosny skrev: Hæ!? Hjelper det noen noe som helst at hun blir dømt hardere? Vil det ha preventiv effekt slik at færre voksne lar sine barn dø av sult? Tror ikke det. Det eneste vi oppnår er en hardere hevn, samt kostnader i fengselsvesenet. Jeg er personlig ikke interessert i å bla opp de ekstra millionene det koster å ha henne innlosjert ett par ekstra år på Bredtvedt Kvinnefengsel. Jeg tror heller ikke det er så innmari farlig å la henne gå løs. Farligerere folk ferdes fritt gatelangs. Jeg synes saken er såpass grov at for henne bør konsekvensen være høyere, men som sagt er jeg fornøyd med dommen ut fra at nå er det tydelig og endelig signalisert hvilket ansvar hun har for sin datters død. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 7. september 2019 #8433 Del Skrevet 7. september 2019 10 minutter siden, I Grosny skrev: Hæ!? Hjelper det noen noe som helst at hun blir dømt hardere? Vil det ha preventiv effekt slik at færre voksne lar sine barn dø av sult? Tror ikke det. Det eneste vi oppnår er en hardere hevn, samt kostnader i fengselsvesenet. Jeg er personlig ikke interessert i å bla opp de ekstra millionene det koster å ha henne innlosjert ett par ekstra år på Bredtvedt Kvinnefengsel. Jeg tror heller ikke det er så innmari farlig å la henne gå løs. Farligerere folk ferdes fritt gatelangs. Jeg vil være med å betale for barns rettssikkerhet. For moren har det sannsynligvis ingen effekt, men det kan man si om andre som også blir dømt. Dette gir et klart signal om at barna skal komme først og at også systemet har en viktig rolle med å fange opp grov mishandling som bryter med de stereotypene vi har om foreldre som utøver det. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 7. september 2019 #8434 Del Skrevet 7. september 2019 1 minutt siden, Pipaluk skrev: Jeg vil være med å betale for barns rettssikkerhet. For moren har det sannsynligvis ingen effekt, men det kan man si om andre som også blir dømt. Dette gir et klart signal om at barna skal komme først og at også systemet har en viktig rolle med å fange opp grov mishandling som bryter med de stereotypene vi har om foreldre som utøver det. Jeg prioriterer også barns rettssikkerhet, men tror altså ikke at lengre fengselsstraff hjelper noe som helst. Den straffen hun først fikk, kombinert med belastningen tapet av jenta og pressens og opinionens omtale ga, ville jo for veldig mange vært nok til å gå og henge seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 7. september 2019 #8435 Del Skrevet 7. september 2019 16 minutter siden, I Grosny skrev: Jeg prioriterer også barns rettssikkerhet, men tror altså ikke at lengre fengselsstraff hjelper noe som helst. Den straffen hun først fikk, kombinert med belastningen tapet av jenta og pressens og opinionens omtale ga, ville jo for veldig mange vært nok til å gå og henge seg. Jeg synes ikke tre år er spesielt lang straff. Det hjelper vel ikke for henne men det gir et preventivt signal til andre foreldre som holder på med det samme. Og med så mange støttespillere hun har så tror jeg dette er overkommelig. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 7. september 2019 #8436 Del Skrevet 7. september 2019 5 minutter siden, Pipaluk skrev: Jeg synes ikke tre år er spesielt lang straff. Det hjelper vel ikke for henne men det gir et preventivt signal til andre foreldre som holder på med det samme. Og med så mange støttespillere hun har så tror jeg dette er overkommelig. Tror du andre foreldre holder på med det samme? Jeg tror at dersom det er tilfelle så er barnevern, leger, skoler og sånt mye mer oppmerksomme nå enn de var før denne saken, og hva er i såfall det samme? Er det å flytte fra kommune til kommune for å komme seg unna barnevernets øyne? Jeg mener at den første dommen, og ikke minst rettsaken og oppmerksomheten rundt denne var nok til å åpne øynene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 7. september 2019 #8437 Del Skrevet 7. september 2019 19 minutter siden, I Grosny skrev: Tror du andre foreldre holder på med det samme? Jeg tror at dersom det er tilfelle så er barnevern, leger, skoler og sånt mye mer oppmerksomme nå enn de var før denne saken, og hva er i såfall det samme? Er det å flytte fra kommune til kommune for å komme seg unna barnevernets øyne? Jeg mener at den første dommen, og ikke minst rettsaken og oppmerksomheten rundt denne var nok til å åpne øynene. Ja jeg er ikke naiv. Jeg tror flere foreldre holder på sånn men kanskje ikke i så stor grad så det blir fatale resultater. Det er også mødre med munchausen syndrom som vi bør være obs på Jeg jobbet frivillig på et ferieopphold for vanskeligstilte familier for en del år siden. Da var det en overvektig mor som la til rette for at datteren som allerede var overvektig ble enda mer overvektig. Hun oppfordret dattera til å ta sukker på grøten og jenta slukte to store tallerkner middag etter hverandre. Jeg tror moren gjorde dette for å knytte seg nærmere til datteren. Det eldste barnet var sunn og slank. Det overvektige barnet hadde alltid en is i hånda. Det plager meg at vi ikke varslet barnevernet. Dette er også omsorgssvikt! 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 7. september 2019 #8438 Del Skrevet 7. september 2019 Moren mener høyesterett er korrupt ja. Jeg mener de er modige og avsa en dom som ivaretok barnas rettigheter. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvins Skrevet 7. september 2019 #8439 Del Skrevet 7. september 2019 18 timer siden, Christiane_W skrev: Enig, jeg reagerte på det da jeg var inne på "julekalenderen" på FB. Kjenner noen som mistet datteren sin til kreft da hun var 11 og de har snakket om "nå ville XX drevet med konfirmasjonsforberedelser/skulle begynt på VGS/ta kjøretimer osv" opp gjennom årene. Bare en liten korreksjon; A ville fylt 17 i august, hun ble født i 2002. Dette har jeg også reagert på. dette ser jeg hos andre som har mistet barna sine, det er fokus på hvor barnet ville ha vært nå, "i dag skulle du hatt begynt på musikk, dans og drama med bestevenninna" osv. En annen ting jeg reagerer sterkt på er at moren legger all skyld på andre, rett etter A døde, i rettssaker og i media så er det barn som mobbet, udugelige spesialister på sykehuset, dumme leger osv. Jeg har ikke sett ett eneste sted at moren har ytret: gjorde jeg nok? Gjorde jeg det riktige? Hvis jeg hadde handlet annerledes så hadde A vært i live i dag, hvorfor gjorde jeg ikke mer? Som forelder så får man jo sånne tanker og dårlig samvittighet hvis barnet har ørebetennelse og man ikke skjønte med en gang hvorfor barnet gråt et par netter.. Men moren til A mener hun gjorde alt hun kunne, helt riktig og det var alle andres feil/skyld. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 7. september 2019 #8440 Del Skrevet 7. september 2019 18 minutter siden, Kvins skrev: Dette har jeg også reagert på. dette ser jeg hos andre som har mistet barna sine, det er fokus på hvor barnet ville ha vært nå, "i dag skulle du hatt begynt på musikk, dans og drama med bestevenninna" osv. En annen ting jeg reagerer sterkt på er at moren legger all skyld på andre, rett etter A døde, i rettssaker og i media så er det barn som mobbet, udugelige spesialister på sykehuset, dumme leger osv. Jeg har ikke sett ett eneste sted at moren har ytret: gjorde jeg nok? Gjorde jeg det riktige? Hvis jeg hadde handlet annerledes så hadde A vært i live i dag, hvorfor gjorde jeg ikke mer? Som forelder så får man jo sånne tanker og dårlig samvittighet hvis barnet har ørebetennelse og man ikke skjønte med en gang hvorfor barnet gråt et par netter.. Men moren til A mener hun gjorde alt hun kunne, helt riktig og det var alle andres feil/skyld. Veldig enig i det siste du skriver her. Det samme viser de siste innleggene på FB siden, det er visse uttalelser der som rett og slett er både oppsiktsvekkende og utrolig avslørende! Jeg jobber med fam og barn og hun har hatt et helt annet reaksjonsmønster enn de aller, aller fleste foreldre i mine øyne. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå