Gå til innhold

Delt hjem... Manipulering osv. Noen som er i samme situasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Kattugla skrev:

Slik jeg forstår det. Fordi det så ikke så ille ut umiddelbart etter fallet og far ringte legevakten som anbefalte å se det an. Neste morgen dro barnet til mor og etter hvert hovnet armen opp slik at mor dro til legen med barnet. 

Barnet har skjønt at det får mye positiv oppmerksomhet hos mor ved å "fortelle ting om pappa" noe som mor muligens forsterker ved å antyde at uhell er pappa sin skyld som ikke tar godt nok vare på barnet.. Nå har barnet begynt å true med å "si ting til mamma" for å få viljen sin hos pappa, noe ts bekymrer seg for at vil resultere i falske bekymringsmeldinger e.l

Takk. 

Anonymkode: 0fcc4...385

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig for meg å ha en hoven arm på et barn også ikke dra på legevakta. Det er det første jeg hadde gjort, å si at det ble bra til slutt er ikke godt nok.

Ellers ser jeg ingen manipulering hittil i innleggene dine. Barnet forteller nok episoder slik hn opplever det. 

Anonymkode: 4fcfc...60c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, NotNaomi said:

Hvordan kan de det uten grunn? Det må vel være møter og samtaler først? Med faren altså.Eller noe annet alvorlig som beviselig er vektlagt.

Nei, det må det ikke være. Moren hadde fortalt dem at faren misshandlet og og var voldelig mot barna. Da dukket barnevernet opp på døren hos han midt på natten etter et "krisevedtak" og tok barna. Han fikk de riktignok tilbake siden mor sprakk og fortalte sannheten etter han hadde pratet med henne og hun ikke hadde manipulert barna til å være mot far, men med litt manipulasjon på forhån så hadde far aldri fått sett sine egne barn igjen.

Anonymkode: c5dea...078

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig for meg å ha en hoven arm på et barn også ikke dra på legevakta. Det er det første jeg hadde gjort, å si at det ble bra til slutt er ikke godt nok.

Ellers ser jeg ingen manipulering hittil i innleggene dine. Barnet forteller nok episoder slik hn opplever det. 

Anonymkode: 4fcfc...60c

Enkelte ganger følger man det legevakten sier. Da barnet forsatte å være ute å leke så så vi det an slik som dama sa. Hadde barnet vært hjemme hos meg dagen etter på så er det godt mulig vi hadde dratt til legen. 

Anonymkode: 0fcc4...385

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

8Du skriver at moren har latt barnet være hos deg i lengre perioder,og også at det har vært i lengre perioder hos besteforeldrene.Det er til din fordel.Det er normalt at barn slår seg,så veldig rart om de to episodene skal være grunn til at du ikke får ha barnet mer.Syns ikke at det ser ut som om mor er helt "god"når jeg leser gjennom her.Skaff deg en god advokat.

Går ut fra at du forteller sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, NotNaomi skrev:

8Du skriver at moren har latt barnet være hos deg i lengre perioder,og også at det har vært i lengre perioder hos besteforeldrene.Det er til din fordel.Det er normalt at barn slår seg,så veldig rart om de to episodene skal være grunn til at du ikke får ha barnet mer.Syns ikke at det ser ut som om mor er helt "god"når jeg leser gjennom her.Skaff deg en god advokat.

Går ut fra at du forteller sannheten.

Først var det for ett par kosmetiske inngrep, men senere ble hun syk og trengte operasjon. Så ble det noen komplikasjoner så alt har ikke vært etter hennes ønske, men foreldrene satt foten ned og sa at nå hadde de stilt opp nok og at barnet faktisk hadde en far. Antar grunnen til at jeg ikke fikk stille opp først er at jo mer tid man har sammen med barnet jo mer kan det bli aktuelt å kunne øke samvær. 

Anonymkode: 0fcc4...385

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at barnet bør få en nøytral tredjepart å forholde seg til. Snakk med fastlegen, så henviser han nok barnet til BUP. 

Anonymkode: 236aa...255

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at barnet bør få en nøytral tredjepart å forholde seg til. Snakk med fastlegen, så henviser han nok barnet til BUP. 

Anonymkode: 236aa...255

Barnet er for ungt til at BUP gjør noe. Håper rettsaken kan hjelpe slik at barnet kan bli ivaretatt, men ut i fra det jeg ser nå så blir barn overlatt til seg selv alt for lenge til at noen griper inn. Da er det i tilfelle gått for langt. Allerede nå har det gått for langt. Vi skulle egentlig ha møtt på fvk i ventetiden til rettsaken, men det har mor takket nei til. Og slik jeg har forstått det får vi ingen hjelp etter saken er avsluttet. Møte opp på fvk er helt frivillig så hvis hun ikke møter opp nå i saken så vil hun heller ikke møte opp etter saken. Sakkyndig rådet oss til å ha fvk som ett mellomledd for barnets behov, slik at vi kan ha en åpen dialog, men mor ønsker ikke en tredjepart. Så lenge ikke mor ønsker skal det enda mer til for å få hjelp. Det nermeste nå er Evt. Helsesøster, men om ikke barnet viser noe bekymringsfult på skolen så er det ikke mye å gå ut fra. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte ganger følger man det legevakten sier. Da barnet forsatte å være ute å leke så så vi det an slik som dama sa. Hadde barnet vært hjemme hos meg dagen etter på så er det godt mulig vi hadde dratt til legen. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Dette synes jeg er spesielt. Klaget ikke barnet på smerter i arma? Om hele arma «går i ett» og denne hevelsen har tatt dagesvis er det spesielt om barnet ikke har gitt utrykk for ubehag..? 

Jeg tenker også litt for megselv: er dere foreldre som er litt «pro» det å være robust med «knall og fall»? Litt sånn «koste støv av og opp- igjen» foreldre..? Siden dere ikke dro på legevakta hverken du eller mor sånn umiddelbart (til tross for synlig hoven arm, kjent skade og muligens  et barn som ga utrykk for smerter) - så tror jeg heller DET er årsaken til at barnet muligens «overdriver».

Det kan jo være barnet føler at det MÅ overdrive, for at noen skal ta seg litt ekstra bryderi med å følge med og gi litt ekstra kos og omsorg..? 

 

Anonymkode: cce0b...eab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg er spesielt. Klaget ikke barnet på smerter i arma? Om hele arma «går i ett» og denne hevelsen har tatt dagesvis er det spesielt om barnet ikke har gitt utrykk for ubehag..? 

Jeg tenker også litt for megselv: er dere foreldre som er litt «pro» det å være robust med «knall og fall»? Litt sånn «koste støv av og opp- igjen» foreldre..? Siden dere ikke dro på legevakta hverken du eller mor sånn umiddelbart (til tross for synlig hoven arm, kjent skade og muligens  et barn som ga utrykk for smerter) - så tror jeg heller DET er årsaken til at barnet muligens «overdriver».

Det kan jo være barnet føler at det MÅ overdrive, for at noen skal ta seg litt ekstra bryderi med å følge med og gi litt ekstra kos og omsorg..? 

 

Anonymkode: cce0b...eab

Barnet sa den gjorde vondt ja, og hadde barnet klaget mer og mer så hadde vi dratt, men barnet viste ikke store tegn til at armen var så vond som den ble. For alt jeg vet ville barnet være på hytten og ikke dra bort. Kanskje barnet var redd for å gå glipp av noe. Jeg vet ikke hvor vondt barnet egentlig hadde det hvis det var at barnet skjulte smerten, men hadde jeg visst at den skulle bli så hoven hadde vi ikke ventet. Jeg har tenkt flere ganger på den dagen, hvorfor den ble som den ble. Jeg vet ikke hvorfor mor ventet. Jeg vet bare hvordan vår dag var. Hendelsen i HI handler ikke om legevakten, men at det nå flere måneder etter har gått fra å være ett uhell til at jeg har skubbet barnet med vilje. Og forskjellige andre ting kommer frem som ikke virker tilfeldig. 

Anonymkode: 0fcc4...385

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig for meg å ha en hoven arm på et barn også ikke dra på legevakta. Det er det første jeg hadde gjort, å si at det ble bra til slutt er ikke godt nok.

Ellers ser jeg ingen manipulering hittil i innleggene dine. Barnet forteller nok episoder slik hn opplever det. 

Anonymkode: 4fcfc...60c

Jobber på legevakt og NEI vi vil ikke ha alle med forstuelser her og der og hevelser , 99% er ikke brudd, og ringer man inn til legevakten på forhånd (som man bør) så blir man anbefalt å se det an et par dager. Så her har far gjort som han fikk anbefalt. 

Anonymkode: ef9eb...00b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber på legevakt og NEI vi vil ikke ha alle med forstuelser her og der og hevelser , 99% er ikke brudd, og ringer man inn til legevakten på forhånd (som man bør) så blir man anbefalt å se det an et par dager. Så her har far gjort som han fikk anbefalt. 

Anonymkode: ef9eb...00b

Takk. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet var raskere enn meg så jeg gikk bak. Barnet mistet balansen og falt fordi stenen var løs. Min samboer var tilstede med sine 3 barn da det skjedde. De var nede ved strandkanten.  Jeg aner ikke hva som står i papirene fordi mor nekter meg innsyn og sykehuset kunne ikke gi ut info da jeg ringte. Usikker om hun sa den var forstuet eller forslått, men da vi var uenige om noe annet senere sa hun at de vurderte å sende inn bekymringsmelding til BV på grunn av skaden. Jeg ble veldig frustrert fordi jeg oppfattet det som veldig alvorlig så jeg snakket med BV selv noen dager etter på. De kunne ikke gjøre noe siden mor ikke valgte å melde og anbefalte at jeg ikke meldte meg selv fordi mor kunne likevel nekte hjelpetiltak hos meg siden barnet har bosted hos henne. Jeg snakket med mor samme dag og sa hva BV sa om saken og hun lo meg i ansiket. Senere sendte hun meg sms og da at jeg var syk og dum i hodet som hadde kontaktet BV. Armen var hoven, og hadde fått beskjed om å holde den mest mulig i ro. Og den var veldig hoven så fallet var hardt og landet skikkelig vondt, men jeg var for langt bak til å rekke barnet med armene. 

Jeg har ikke våpen i hus og har aldri holdt annet enn vannpistol. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Du kan be sykehus om innsyn då lenge du har foreldreansvar. 

Hva går rettsaken på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er for ungt til at BUP gjør noe. Håper rettsaken kan hjelpe slik at barnet kan bli ivaretatt, men ut i fra det jeg ser nå så blir barn overlatt til seg selv alt for lenge til at noen griper inn. Da er det i tilfelle gått for langt. Allerede nå har det gått for langt. Vi skulle egentlig ha møtt på fvk i ventetiden til rettsaken, men det har mor takket nei til. Og slik jeg har forstått det får vi ingen hjelp etter saken er avsluttet. Møte opp på fvk er helt frivillig så hvis hun ikke møter opp nå i saken så vil hun heller ikke møte opp etter saken. Sakkyndig rådet oss til å ha fvk som ett mellomledd for barnets behov, slik at vi kan ha en åpen dialog, men mor ønsker ikke en tredjepart. Så lenge ikke mor ønsker skal det enda mer til for å få hjelp. Det nermeste nå er Evt. Helsesøster, men om ikke barnet viser noe bekymringsfult på skolen så er det ikke mye å gå ut fra. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Har du foreldreansvar kan du ta med barnet til alle hjelpeorgan uten mors samtykke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Jeg skjønner TS, jeg. Enkelte her leser ikke hva han skriver engang.

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor moren vil ta det til retten. Har hun et dypt ønske om å være alenemor og frata ungen sin far? 

Endret av N-Nøff
ingen/ungen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet sa den gjorde vondt ja, og hadde barnet klaget mer og mer så hadde vi dratt, men barnet viste ikke store tegn til at armen var så vond som den ble. For alt jeg vet ville barnet være på hytten og ikke dra bort. Kanskje barnet var redd for å gå glipp av noe. Jeg vet ikke hvor vondt barnet egentlig hadde det hvis det var at barnet skjulte smerten, men hadde jeg visst at den skulle bli så hoven hadde vi ikke ventet. Jeg har tenkt flere ganger på den dagen, hvorfor den ble som den ble. Jeg vet ikke hvorfor mor ventet. Jeg vet bare hvordan vår dag var. Hendelsen i HI handler ikke om legevakten, men at det nå flere måneder etter har gått fra å være ett uhell til at jeg har skubbet barnet med vilje. Og forskjellige andre ting kommer frem som ikke virker tilfeldig. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Du gjorde ikke feilvurdering ang legevakt. Du ringte, fikk beskjed hva du skulle gjøre og forholdt deg til det. 

Det er heller ikke unormalt at en forstuet hånd eller fot ikke hovner opp umiddelbart men kan bli verre etter noen dager. 

Datteren vår fikk et brudd i beinet på en fredag, men vi trodde det var et overtråkk, hun brukte foten nesten som vanlig hele helgen, helt til søndagen kom og vi observerte at foten hovnet mere og mere opp. Stakk på sykehuset med henne, fikk tatt røntgen, og der ble 6 uker med gips. Her er vi begge helsepersonell. 

Så, moren til ungen kan ikke ta deg på dette. Du gjorde akkurat som du skulle ha gjort. 

Når det kommer til en barnefordelingsak så håper jeg og tror at løgner blir avslørt. Det vil bli oppnevnt en sakkyndig som kommer til å observere barnet i begge hjemmene, samt snakke med barnet. Og jeg tviler på at et lite barn er så flink til å lyve uten at det blir avslørt av noen som jobber nettopp med barn. 

Det er heller ikke automatikk i at mødre får hovedomsorg alene lengre i 2018, ikke så lenge barnet har en oppegående far (noe som du fremstår som her i tråden 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husk også at det at mor ikke dukker opp på fvk viser at hun er lite samarbeidsvillig så det er også en fordel for deg! 

Anonymkode: 3fd89...3c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peter007 skrev:

Du kan be sykehus om innsyn då lenge du har foreldreansvar. 

Hva går rettsaken på? 

Mer samvær. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skruf skrev:

Du gjorde ikke feilvurdering ang legevakt. Du ringte, fikk beskjed hva du skulle gjøre og forholdt deg til det. 

Det er heller ikke unormalt at en forstuet hånd eller fot ikke hovner opp umiddelbart men kan bli verre etter noen dager. 

Datteren vår fikk et brudd i beinet på en fredag, men vi trodde det var et overtråkk, hun brukte foten nesten som vanlig hele helgen, helt til søndagen kom og vi observerte at foten hovnet mere og mere opp. Stakk på sykehuset med henne, fikk tatt røntgen, og der ble 6 uker med gips. Her er vi begge helsepersonell. 

Så, moren til ungen kan ikke ta deg på dette. Du gjorde akkurat som du skulle ha gjort. 

Når det kommer til en barnefordelingsak så håper jeg og tror at løgner blir avslørt. Det vil bli oppnevnt en sakkyndig som kommer til å observere barnet i begge hjemmene, samt snakke med barnet. Og jeg tviler på at et lite barn er så flink til å lyve uten at det blir avslørt av noen som jobber nettopp med barn. 

Det er heller ikke automatikk i at mødre får hovedomsorg alene lengre i 2018, ikke så lenge barnet har en oppegående far (noe som du fremstår som her i tråden 

Takk. Ja, sakkyndig har snakket med barnet og tror kanskje det skjer en gang til før saken. Håper det, men mulig det kun er en gang til med meg. Det står i vedtaket fra sist møte at sakkyndig skal gjøre observasjoner når barnet kommer hjem til både meg og mor, men her enda ikke skjedd så....

Anonymkode: 0fcc4...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neinøff skrev:

Jeg skjønner TS, jeg. Enkelte her leser ikke hva han skriver engang.

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor moren vil ta det til retten. Har hun et dypt ønske om å være alenemor og frata ungen sin far? 

Takk. Jeg har tatt det til retten for mer samvær, bedre samarbeid og kommunikasjon. Hennes ønske om kontroll og såre styrer nok mye av valgene. Er ingen enkel situasjon. Jeg har ventet i fire år på å ta dette i retten for å øke sjansen for å komme noen vei. Så håper grunnlaget er sterkt nok til å gjøre en forskjell. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...