Gå til innhold

Barn som ler ved tilsnakk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge har dette holdt på? Hvor gammel var han da han startet med dette? Hvordan reagerer dere (i alle situasjoner han begynner å le)? Hvordan er situasjonen etter det er "håndtert"?

 

Anonymkode: 516fb...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte også å le en gang jeg ble irettesatt som barn. Vet ikke hva som utløste det, men situasjonen ble litt komisk pluss at jeg var litt nervøs siden jeg hadde gjort noe galt. Jeg begynte også å le når jeg var fem år og en i familien ramlet ned fra en stige som var satt opp til husveggen. Da fikk jeg dårlig samvittighet, men tror jeg fikk et lite sjokk og at det var grunnen til at jeg lo.

En i familien begynte å le under en familietilstelning og klarte ikke stoppe. Jeg var ikke tilstede, tror han ble hysjet på, men når de voksne så at han fortsatte å le forsvant alvoret fra deres side også. Det endte med at han begynte å gråte av frustrasjon og en av de voksne ble med han utenfor salen. Han er høyst oppegående i dag.

Anonymkode: 37c6f...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, han velter stoler og ler deg opp i ansiktet når han blir irettesatt...

Ungen vil bli oppfattet som totalt ufordragelig av omgivelsene. At DU finner deg deg i å bli behandlet så respektløst av et barn er jo én ting, men folk han komnert til og møte på sin vei vil ikke være like tolerante hverken når det kommer til vandalisering av møblement eller hånflir. 

Gi ham bedre oppdragelse nå, og spar ham og skolen for masse trøbbel i fremtiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

TS her.

Jeg vil gjerne komme med en oppdatering, da vi har funnet ut hva oppførselen hans kommer av.

Han var på EEG-undersøkelse og der ble det påvist at han har epilepsi.

Epilepsi kan arte seg på flere forskjellige måter, og ikke nødvendigvis via krampeanfall. Når han har kaster ting og har oppført seg sånn som han har, så har det vært et epilepsianfall. Det at jeg har gitt han tilsnakk har bare forverret anfallet. 

Jeg er så glad for at via kom til barnelege, og ble henvist til undersøkelse så dette ble oppdaget. Nå skal han få medisiner, og om han får anfall, så vet jeg ihvertfall at jeg ikke skal gi han tilsnakk!

Til dere som ser uhensiktsmessig oppførsel av barn, så ikke alltid tenk at det kommer av dårlig oppførsel! Takk til dere i tråden som ga meg forståelse! <3

Anonymkode: 5e448...2ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...