Gjest NotNaomi Skrevet 25. februar 2018 #41 Skrevet 25. februar 2018 (endret) Er det rus i bildet Ts? Ser at det er angst da? Skjønner deg veldig godt,men mennesker med angst og rusproblematikk får helt hetta av avtaler iblant.Vet ikke hvor langt du klarer å strekke deg,men kan du og har evnen til å si at han bare kan stikke innom impulsivt(om det er rus i bildet,så så klart ikke da). Han viser jo vilje,men du blir sittende der med hovedansvar.En veldig lei situasjon.Men ikke press ham.Si at han er velkommen når som helst uten å legge store planer.Hvis du orker og takler det. Må bare forklare at han ikke måtte dukke opp ruset,men når en er edru. Endret 25. februar 2018 av NotNaomi
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #42 Skrevet 25. februar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har sett bilder og vil bestemme navn på barnet også, sa igår at han ønsker barnet skal ta etternavnet hans. 😂 han står ikke oppført som far enda da må han på nav og ordne det selv, men dette vet jo ikke han tydligvis🙈 Anonymkode: 79c90...611 Jeg hadde aldri latt en sæddonor valgt navn og etternavn på barnet mitt! Det er selvfølgelig du som bestemmer!! Anonymkode: b3989...914 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #43 Skrevet 25. februar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har sett bilder og vil bestemme navn på barnet også, sa igår at han ønsker barnet skal ta etternavnet hans. 😂 han står ikke oppført som far enda da må han på nav og ordne det selv, men dette vet jo ikke han tydligvis🙈 Anonymkode: 79c90...611 Kan han lese og / eller skrive...sitt eget navn? Anonymkode: eb2bb...b9c 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #44 Skrevet 25. februar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vil ikke bli sint på han heller. Jeg lager ikke drama, han får komme når han er klar. Men føler meg dum som er så grei mot han , er jeg naiv? Ønsker bare to foreldre som kan være venner... det er nok av foreldre der ute som hater hverandre. Anonymkode: 79c90...611 Du er veldig snill og tålmodig med han. Uten tvil. Han fremstår som litt shady, men siden det kom frem at han har noen egne issues er du ikke nødvendigvis dumsnill her. Ville som sagt droppet fast avtale siden det ikke fungerer, og heller åpnet for at han kan komme spontant. Sende melding en dag han er ovenpå og la han komme samme dag dersom du har mulighet. Mange med angst har problemer med faste avtaler. Anonymkode: 230f2...77e
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #45 Skrevet 25. februar 2018 7 timer siden, Gia_ skrev: Nå gagner det jo kun barnet å få treffe far, kanskje ikke akkurat nå når det er så lite, men de vokser fort. Tenker det kun er derfor folk "luller inn" denne mannen, for å tilrettelegge slik at han skal få ett spark i ræva, og forhåpentligvis stille opp som far, som igjen barnet vinner på senere. Det er ikke far (eller mor) som har rett på kontakt med barnet, det er barnet som har rett på kontakt med foreldrene sine, og da bør man som forelder gjøre alt for å tilrettelegge for det. Nå er det jo ikke så svart hvitt. Det finnes grenser for hvor mye en forelder skal stå på å for å tilrettelegge dersom den andre parten ikke er interessert. Alt samvær med min far i oppveksten skjedde kun fordi andre stod for det, han hadde aldri samvær med meg på eget initiativ. Jeg opplevde en uinteressert far og en far som oftere brøt avtaler og løfter enn han stod for dem. Så noen ganger må man vurdere hva samværet er verdt for barnet og særlig dersom det er med en forelder som ikke viser interesse og bryter avtaler. Dette må nesten TS vurdere selv da det er hun som står i det og kjenner denne mannen. Jeg tenker at denne faren kan ha en åpen invitasjon til kontakt og at de etter det bør ha et møte på familievernkontoret for å snakke om videre samvær, slik at både mor og barn har noe å forholde seg til fremover. Anonymkode: 85260...019 2
Gneis Skrevet 25. februar 2018 #46 Skrevet 25. februar 2018 Hvis faren har angst, skyldes ikke manglende oppmøte sløvskap. I din situasjon, hvis du makter det; ville jeg rett og slett møtt opp hos far uanmeldt. Så får han åpne hvis han klarer. Da trenger han i alle fall ikke grue seg. - og du gir han en mulighet. Jeg tenker at det er i barnets interesse at de etablerer et forhold. Når det gjelder navn; ditt navn som etternavn, hans kan eventuelt være mellomnavn. Der hadde jeg ikke firt. 1
Cyndaquil Skrevet 25. februar 2018 #47 Skrevet 25. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde aldri latt en sæddonor valgt navn og etternavn på barnet mitt! Det er selvfølgelig du som bestemmer!! Anonymkode: b3989...914 Gi deg. Et barn en like mye fars som mors, han er ikke bare en donor ved mindre det er spermbank. Vi kvinner eier ikke barna våre! Virker som at enkelte kvinner tror det og st far kommer i andre rekke 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #48 Skrevet 25. februar 2018 6 minutter siden, Cyndaquil said: Gi deg. Et barn en like mye fars som mors, han er ikke bare en donor ved mindre det er spermbank. Vi kvinner eier ikke barna våre! Virker som at enkelte kvinner tror det og st far kommer i andre rekke Altså, her har ikke far erkjent farskapet (på papiret) enda, så her er jo barnet kun mors. Anonymkode: 6aa78...b42 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #49 Skrevet 25. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Altså, her har ikke far erkjent farskapet (på papiret) enda, så her er jo barnet kun mors. Anonymkode: 6aa78...b42 Sendte en melding nå og spurte om det gikk bra med han, uvanlig å ikke høre tilbake fra han Anonymkode: 79c90...611
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #50 Skrevet 25. februar 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Sendte en melding nå og spurte om det gikk bra med han, uvanlig å ikke høre tilbake fra han Anonymkode: 79c90...611 Teit? Anonymkode: 79c90...611
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #51 Skrevet 26. februar 2018 Har enda ikke hørt fra han, han har vel bestemt seg for å ikke ha noe med barnet å gjøre da.. Anonymkode: 79c90...611
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå