Gå til innhold

Udugelig barnefar?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort noe, men latt det være opp til far når han ville treffe barnet. 

Forstår det slik at dere ikke bor sammen.  Kanskje har dere aldri bodd sammen heller?  Hvor gamle er dere?  Ønsket dere barnet like mye begge to? 

Jeg får sikkert hele KG mot meg nå, men jeg tror slike forhold spiller en stor rolle.   

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Biloba skrev:

Jeg forlot hjemmet med baby på noen uker rett som det var, og det gikk aldeles utmerket. 

Det er sjelden i barnets interesse at det ikke etableres noen kontakt med faren, og mor har et ansvar som forvalter av barnets interesser.

Det er sjelden i barnets interesse at det dras ut som en annen pakke fordi fars behov  overstyrer barnets. For å bruke din logikk. 

Anonymkode: cd17d...883

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sjelden i barnets interesse at det dras ut som en annen pakke fordi fars behov  overstyrer barnets. For å bruke din logikk. 

"Som en annen pakke..."

Barnet vårt tålte turer på besøk, til butikken, på trilletur, på restaurant og cafe, i bil og på fly, overnattingsturer til begge sett besteforeldre osv da det var noen uker gammelt, uten stress. 

Barnet kommer ikke til å lide under å bli tatt med på en cafe eller til fars stue.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ei nyfødt på noen uker, og iløpet av disse ukene ville bf møte barnet sitt, nå er det femte gang han ikke møter opp til avtale, selv om det er han som foreslo å møtes osv, hva hadde dere gjort videre? 

Anonymkode: 79c90...611

Lurer på hvorfor du fikk barn med denne karen? 

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Biloba skrev:

"Som en annen pakke..."

Barnet vårt tålte turer på besøk, til butikken, på trilletur, på restaurant og cafe, i bil og på fly, overnattingsturer til begge sett besteforeldre osv da det var noen uker gammelt, uten stress. 

Barnet kommer ikke til å lide under å bli tatt med på en cafe eller til fars stue.

Denne tråden handler vel ikke om deg?

Anekdotisk empiri blir litt slapp argumentasjon,altså ;) 

Etter hvert kan selvfølgelig babyen dra ut med mor for å møte far,men et første møte på kafé fordi far ikke gidder komme.. 

• Liker 5
Skrevet

Hvis far har angst synes jeg du skal strekke deg litt for at de skal få møtes. Da er han ikke (bare) en udugelig far, han er en mann med angst som ikke klarer å overvinne den. Har du overskudd synes jeg du skal foreslå å komme på besøk til ham. Det er ditt barns interesse at de får et forhold. 

Anonymkode: 2cc99...002

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Denne tråden handler vel ikke om deg?

Anekdotisk empiri blir litt slapp argumentasjon,altså ;) 

Etter hvert kan selvfølgelig babyen dra ut med mor for å møte far,men et første møte på kafé fordi far ikke gidder komme.. 

Jeg ser ikke på angst som å ikke gidde, og jeg ser ikke på babyer som så skjøre at det er omsorgssvikt å ta dem ut av huset for å treffe aller nærmeste familie. Du må gjerne ha et annet syn. Jeg har bare gitt mitt syn på saken til ts, at hun som mor kan tilrettelegge for det første møtet. Kanskje vil det bryte isen og gjøre det lettere for far å følge opp. I hvertfall vet hun at hun gjør det hun kan for barnets kontakt med far. 

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ei nyfødt på noen uker, og iløpet av disse ukene ville bf møte barnet sitt, nå er det femte gang han ikke møter opp til avtale, selv om det er han som foreslo å møtes osv, hva hadde dere gjort videre? 

Hadde ikke gjort noen ting. Jeg ville ikke gjort noen videre avtaler med han. Bare sagt at han fikk stikke innom om han ønsket det. Ville ikke ha regnet med han overhodet.

Anonymkode: c0039...c35

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han har angst ja, men har ikke møtt nyfødte enda i det hele tatt. Sier han sksl komme så blir han «syk» eller et eller annet.

Synes du bør oppgi slike ting med en gang når du tar opp problemet. Det at han sliter kan være en stor del av årsaken til at dette krøller seg. 

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes du bør oppgi slike ting med en gang når du tar opp problemet. Det at han sliter kan være en stor del av årsaken til at dette krøller seg. 

Jeg foreslo å dra hjem til han og, han også men han ville komme til meg, har vært forståelsesfull osv. Skjønner at han har angst, og det hadde han når vi var sammen. Vet bare ikke hvordan jeg skal reagere, blir jo litt såret selv..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foreslo å dra hjem til han og, han også men han ville komme til meg, har vært forståelsesfull osv. Skjønner at han har angst, og det hadde han når vi var sammen. Vet bare ikke hvordan jeg skal reagere, blir jo litt såret selv..

Hvis han har angst er det gjerne like greit å ikke ha en fast avtale. At han bare sender en melding en dag han vil komme f.eks, uten at dere avtaler på forhånd. Det kan hjelpe for da får han ikke tid til å stresse seg opp i forkant. 

Anonymkode: 230f2...77e

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis han har angst er det gjerne like greit å ikke ha en fast avtale. At han bare sender en melding en dag han vil komme f.eks, uten at dere avtaler på forhånd. Det kan hjelpe for da får han ikke tid til å stresse seg opp i forkant. 

Anonymkode: 230f2...77e

Ja, jeg vil ikke bli sint på han heller. Jeg lager ikke drama, han får komme når han er klar.  Men føler meg dum som er så grei mot han , er jeg naiv? Ønsker bare to foreldre som kan være venner... det er nok av foreldre der ute som hater hverandre.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

særlig ikke i disse influensatider......😬

Anonymkode: 454cd...c19

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Gi ham tid. Det er en enormt stor hendelse og jeg vil tro det kan flytte angsten over i 6. Gir.

Anonymkode: 454cd...c19

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har sett bilder og vil bestemme navn på barnet også, sa igår at han ønsker barnet skal ta etternavnet hans. 😂 han står ikke oppført som far enda da må han på nav og ordne det selv, men dette vet jo ikke han tydligvis🙈

Hadde ignorert all forsøk på kontakt. Kontaktet familievernkontoret og tatt møter kun der til mannen er gammel nok til å ta ansvar. Og 5 uker uten å se sitt barn så tenker jeg at han ikke har noe å si ang navn. 

Anonymkode: 0d7fa...b83

• Liker 2
Skrevet

Ikke måte på hvordan man skulle lulle inn denne mannen og angsten hans. Alvorlig talt. Han har blitt FAR.  Han har hatt sex med Ts, men har angst for å treffe en liten baby? Blir så oppgitt over at all dårlig oppførsel kan skyldes på angst. 

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, Biloba skrev:

Jeg ser ikke på angst som å ikke gidde, og jeg ser ikke på babyer som så skjøre at det er omsorgssvikt å ta dem ut av huset for å treffe aller nærmeste familie. Du må gjerne ha et annet syn. Jeg har bare gitt mitt syn på saken til ts, at hun som mor kan tilrettelegge for det første møtet. Kanskje vil det bryte isen og gjøre det lettere for far å følge opp. I hvertfall vet hun at hun gjør det hun kan for barnets kontakt med far. 

Det er barnet hans.

Noen ting prioriterer man bare. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er barnet hans.

Noen ting prioriterer man bare. 

Han er syk og ts er frisk. Mitt råd er at hun prioriterer sitt barn ved å prøve å involvere far. 

Jeg tror ikke der kommer så mye mer ut av at vi gjentar våre ulike syn til hverandre.

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Ikke måte på hvordan man skulle lulle inn denne mannen og angsten hans. Alvorlig talt. Han har blitt FAR.  Han har hatt sex med Ts, men har angst for å treffe en liten baby? Blir så oppgitt over at all dårlig oppførsel kan skyldes på angst. 

Nå gagner det jo kun barnet å få treffe far, kanskje ikke akkurat nå når det er så lite, men de vokser fort. Tenker det kun er derfor folk "luller inn" denne mannen, for å tilrettelegge slik at han skal få ett spark i ræva, og forhåpentligvis stille opp som far, som igjen barnet vinner på senere. Det er ikke far (eller mor) som har rett på kontakt med barnet, det er barnet som har rett på kontakt med foreldrene sine, og da bør man som forelder gjøre alt for å tilrettelegge for det.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Familiekontor. Samværsavtale. 

Du trenger stabilitet.

Utover det så er det jo mange faktorer som spiller inn. Hvor lang avstand det er mellom dere, om han føler seg lite komfortabel hjemme hos deg så kan det være greit med nøytral grunn, hvordan fødselen din var (du burde ha tid til å roe ned nå etter den påkjenningen) og andre ting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...