Gå til innhold

Udugelig barnefar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei nyfødt på noen uker, og iløpet av disse ukene ville bf møte barnet sitt, nå er det femte gang han ikke møter opp til avtale, selv om det er han som foreslo å møtes osv, hva hadde dere gjort videre? 

Anonymkode: 79c90...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke gjort noe som helst, bortsett fra å kreve møte på familievernkontoret før flere avtaler om samvær 

Anonymkode: 1da44...544

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare la være å lage ny avtale? Han vet vel hvor du bor uansett. Når han ikke møter, må det være bedre at han går å ser om dere er hjemme en dag. Får han seg én bomtur er det ikke særlig synd på han..

(Kjip fyr..)

Anonymkode: 230f2...77e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan du ikke bare la være å lage ny avtale? Han vet vel hvor du bor uansett. Når han ikke møter, må det være bedre at han går å ser om dere er hjemme en dag. Får han seg én bomtur er det ikke særlig synd på han..

(Kjip fyr..)

Anonymkode: 230f2...77e

Gitt han flere sjanser, og fikk lang melding igår om hvordan han ønsker å være faren hennes og stille opp, nå avtalte vi han skulle få se barnet Idag og jeg bød tilogmed på middag, han kommer ikke og ikke engang orker han å sende en melding. Trodde virkelig ikke han ville være så kjip :( 

Anonymkode: 79c90...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er femte gangen han ikke møter for å se sitt nyfødte barn, ville jeg lagt ballen død.

Neste gang han tar kontakt, henviser du til familievernkontoret for å sette opp en samværsplan.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ulven said:

Når det er femte gangen han ikke møter for å se sitt nyfødte barn, ville jeg lagt ballen død.

Neste gang han tar kontakt, henviser du til familievernkontoret for å sette opp en samværsplan.

Ja jeg blir bare nødt til det... veldig skuffet :( 

Anonymkode: 79c90...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ulven said:

Når det er femte gangen han ikke møter for å se sitt nyfødte barn, ville jeg lagt ballen død.

Neste gang han tar kontakt, henviser du til familievernkontoret for å sette opp en samværsplan.

Bør jeg svare han da og sier vi tar det videre på Fvk? Eller ignorerer jeg han

Anonymkode: 79c90...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bør jeg svare han da og sier vi tar det videre på Fvk? Eller ignorerer jeg han

Anonymkode: 79c90...611

Du venter til han tar kontakt. Da kan du foreslå fvk. Ikke gjør det til at du alltid tar kontakt. Da bruker han det bare som hvilepute og prioriterer deg ned fordi du alltid er tilgjengelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør jeg svare han da og sier vi tar det videre på Fvk? Eller ignorerer jeg han

Anonymkode: 79c90...611

Du burde ikke ignorere. 

Har du prøvd å sende bilde av barnet? Det kan være at han faktisk er litt redd. 

Ta bildet av barnet, send det på melding å skriv: "Babyens navn" gleder seg til å se pappa.

Anonymkode: 379f4...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Bør jeg svare han da og sier vi tar det videre på Fvk? Eller ignorerer jeg han

Anonymkode: 79c90...611

Du må jo gjøre det du føler er mest riktig, men personlig hadde jeg ikke tatt videre initiativ.

Ved en evnt neste kontakt hadde jeg henvist ham til familievernkontoret, og bedt ham sette opp time. Du skal ikke sette opp time. Er han interessert i kontakt, må han klare dette selv.

Endret av Ulven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi blaffen i hele fyren. Ikke la dette ødelegge denne veldig spesielle tiden for deg. 

Fokuser på den lille, nyt babytiden. Den får du aldri igjen.

Ikke bruk noe mer energi på denne fyren. Virkelig. 

Anonymkode: dcb53...3b2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ulven said:

Du må jo gjøre det du føler er mest riktig, men personlig hadde jeg ikke tatt videre initiativ.

Ved en evnt neste kontakt hadde jeg henvist ham til familievernkontoret, og bedt ham sette opp time. Du skal ikke sette opp time. Er han interessert i kontakt, må han klare dette selv.

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du burde ikke ignorere. 

Har du prøvd å sende bilde av barnet? Det kan være at han faktisk er litt redd. 

Ta bildet av barnet, send det på melding å skriv: "Babyens navn" gleder seg til å se pappa.

Anonymkode: 379f4...c06

Han har sett bilder og vil bestemme navn på barnet også, sa igår at han ønsker barnet skal ta etternavnet hans. 😂 han står ikke oppført som far enda da må han på nav og ordne det selv, men dette vet jo ikke han tydligvis🙈

Anonymkode: 79c90...611

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør jeg svare han da og sier vi tar det videre på Fvk? Eller ignorerer jeg han

Anonymkode: 79c90...611

Hadde svart på alle meldinger, men latt det være opp til han å ta kontakt. 

Anonymkode: 230f2...77e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han angst eller noe? Du kan tilby at dere møtes et annet sted eller at du stikker innom ham? Ville hatt veldig lite forventninger, men kanskje prøvd å hjelpe ham over kneika med det første møtet, for barnets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Biloba skrev:

Har han angst eller noe? Du kan tilby at dere møtes et annet sted eller at du stikker innom ham? Ville hatt veldig lite forventninger, men kanskje prøvd å hjelpe ham over kneika med det første møtet, for barnets skyld.

Det er en nyfødt baby.

Hun skal ikke dra ungen rundt for at far ikke gidder komme på besøk som han har lovet han skal. 

Anonymkode: cd17d...883

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Sirah said:

Har han ikke sett barnet i det hele tatt?

Han har angst ja, men har ikke møtt nyfødte enda i det hele tatt. Sier han sksl komme så blir han «syk» eller et eller annet.

Anonymkode: 79c90...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en nyfødt baby.

Hun skal ikke dra ungen rundt for at far ikke gidder komme på besøk som han har lovet han skal. 

Anonymkode: cd17d...883

Jeg forlot hjemmet med baby på noen uker rett som det var, og det gikk aldeles utmerket. 

Det er sjelden i barnets interesse at det ikke etableres noen kontakt med faren, og mor har et ansvar som forvalter av barnets interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har angst ja, men har ikke møtt nyfødte enda i det hele tatt. Sier han sksl komme så blir han «syk» eller et eller annet.

Anonymkode: 79c90...611

Om baby er flere uker gammel er det jo merkelig at han ikke har klart å dra seg innom en eneste gang... Men det er nok angsten som tar tak i han vil jeg tro. Jo lenger han utsetter det, jo lenger blir "dørstokkmila"... 

Har du noe kontakt med hans foreldre? Kunne du f.eks foreslått at han hadde kommet sammen med dem? Om han har et greit forhold til dem så klart. Så kan de oppmuntre og støtte han litt så han kommer seg innenfor døra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Biloba skrev:

Jeg forlot hjemmet med baby på noen uker rett som det var, og det gikk aldeles utmerket. 

Det er sjelden i barnets interesse at det ikke etableres noen kontakt med faren, og mor har et ansvar som forvalter av barnets interesser.

Det spørs vel helt på faren. En uinteressert far er ikke akkurat i barnets interesse. Her er det far som nå har ansvaret, ettersom han har avlyst såpass mange ganger. 

Anonymkode: 85260...019

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...