Gå til innhold

Lavt stoffskifte - alternativer til Levaxin?


lady90

Anbefalte innlegg

Men hvis du TS ikke har prøvd med T3 ennå, så er det ingen ting i veien for å forsøke det først. Det får du resept på hos fastlegen, det koster mindre enn de alternative produktene og det tar ikke veldig lang tid før du merker endringer. Innen en måned vil du merke om det er noe å gå videre med. Da har du i alle fall forsøkt. Det er ikke slik at absolutt alle med stoffskifteproblemer overhodet ikke fungerer med de vanligste medisinene. Selv om det er viktig å vite at det finnes alternativer, er det ikke slik at alternativene er det eneste som fungerer. 

Selv om man har problemer med stoffskiftet skal man heller ikke utelukke at de symptomene du beskriver kan skyldes noe annet. Det virker som om du har bestemt deg for at du må ha armour eller erfa. Det er en forhastet konklusjon å ta, og i alle fall dersom du ikke også har sjekket det jeg nevnte i forrige innlegg, som jern, folat, B12 og D-vitamin. Du har i alle fall ikke kommentert noen av de innleggene som har nevnt anemi eller vitaminmangel. 

Hilsen AB uten skjoldbruskkjertel pga kreft, og med folatmangel, noe jeg har hatt til og fra i årevis, også før jeg ble kreftoperert. Tro meg; vitaminmangel eller anemi kan føles svært likt stoffskifteproblemer. 

Anonymkode: 54c51...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne ikke sagt det bedre selv. Drittforum. Sier man noe "den faste gjengen" ikke er enig i der inne, så blir du enten utestengt eller rakket ned på. Det er en felles oppfatning av rett og galt der inne, og det skal godt gjøres å få lov til å forbli der, før eller siden stiller du feil spørsmål og da er det på hodet ut....for man må for all del ikke komme der og være kritisk.

Anonymkode: c8f5c...a05

jeg ble utestengt fordi jeg fortalte at jeg trente forholdsvis hardt (puls på mellom 80-90%) noen ganger i uka og at jeg ikke hadde problemer med å gjennomføre de øktene. Fikk tilsvar at det var livsfarlig og at jeg ikke hadde forstått noen ting, så ble jeg utestengt like etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis du TS ikke har prøvd med T3 ennå, så er det ingen ting i veien for å forsøke det først. Det får du resept på hos fastlegen, det koster mindre enn de alternative produktene og det tar ikke veldig lang tid før du merker endringer. Innen en måned vil du merke om det er noe å gå videre med. Da har du i alle fall forsøkt. Det er ikke slik at absolutt alle med stoffskifteproblemer overhodet ikke fungerer med de vanligste medisinene. Selv om det er viktig å vite at det finnes alternativer, er det ikke slik at alternativene er det eneste som fungerer. 

Selv om man har problemer med stoffskiftet skal man heller ikke utelukke at de symptomene du beskriver kan skyldes noe annet. Det virker som om du har bestemt deg for at du må ha armour eller erfa. Det er en forhastet konklusjon å ta, og i alle fall dersom du ikke også har sjekket det jeg nevnte i forrige innlegg, som jern, folat, B12 og D-vitamin. Du har i alle fall ikke kommentert noen av de innleggene som har nevnt anemi eller vitaminmangel. 

Hilsen AB uten skjoldbruskkjertel pga kreft, og med folatmangel, noe jeg har hatt til og fra i årevis, også før jeg ble kreftoperert. Tro meg; vitaminmangel eller anemi kan føles svært likt stoffskifteproblemer. 

Anonymkode: 54c51...68e

Jeg har tatt omfattende tester for ikke så lenge siden, bl.a jern og D-vitamin. Jeg har D-vitaminmangel og tar dobbelt tilskudd gjennom hele vinterhalvåret. Hadde ikke annen vitaminmangel.

Anemi er jeg mer usikker på om de har testet for, men antar det, siden fastlegen testet for alt mulig rart.

Jeg skal til fastlegen igjen om 3 uker, jeg skal spørre om anemi da. Jeg har ikke bestemt meg for noe egentlig, ønsker bare å vite alternativer, og jeg har lest at så mange har god erfaring med armour/erfa så jeg tenkte det kanskje kunne være noe for meg.

Var hos fastlegen senest for 4 uker siden i forbindelse med at jeg alltid fryser så ekstremt på tærne. (pga stoffskiftet mest sannsynlig). Fikk beskjed om at det kanskje er rynauds syndrom og at det er lite å gjøre for det.

Hun har nevnt liothyronin tidligere, men tror hun var litt skeptisk fordi så få hadde utbytte av det + at den kunne påvirke hjertet negativt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...