Gå til innhold

Fellestur med familien til Paris med familien: Er det uhøflig å si nei til Eurodisney for oss uten barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Mulig jeg uttrykte meg litt klønete i HI, så for å avklare;  i den foreløpige planen pappa sendte er det foreslått fellesaktiviteter alle dagene, den ene dagen dagen er det lagt inn litt egentid før lunsj og avreisedagen har vi også noen timer egentid før vi må reise til flyplassen 17-tiden på ettermiddagen (kveldsfly hjem). Det er ikke sånn at vi har står fritt til å gjøre våre egne ting de dagene vi ikke er i Eurodisney.  

Jeg snakket med broren min i kveld og de to dagene i Eurodisney har kommet på planen etter ønske fra barnebarna.  Jeg forstår jo at de har lyst til det og foreldrene er jo vant til å være med barna på den typen steder, men samboeren min og jeg liker ikke fornøyelsesparker.  Vi er ikke av typen som morer oss med en dag i Tusenfryd.  I Køben har vi bare vært i Tivoli en gang og til tross for at det er opptil flere "voksentilbud" der syntes vi ikke det var noe særlig. 

Hadde det vært snakk om bare en dag i Eurodisney hadde vi ikke vurdert å si noe, men to av fire dager synes vi blir i overkant.  Selv om foreldrene mine betaler det meste må vi faktisk ta bruke feriedager for å være med og helt gratis blir det jo ikke.  Vi blir selvsagt med på opplegget de andre dagene - men håper vi kan komme unna med maks en dag i Eurodisney.

TS

Anonymkode: 43779...294

Enig!

Anonymkode: 5ea5c...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Takk for svar!

Mulig jeg uttrykte meg litt klønete i HI, så for å avklare;  i den foreløpige planen pappa sendte er det foreslått fellesaktiviteter alle dagene, den ene dagen dagen er det lagt inn litt egentid før lunsj og avreisedagen har vi også noen timer egentid før vi må reise til flyplassen 17-tiden på ettermiddagen (kveldsfly hjem). Det er ikke sånn at vi har står fritt til å gjøre våre egne ting de dagene vi ikke er i Eurodisney.  

Jeg snakket med broren min i kveld og de to dagene i Eurodisney har kommet på planen etter ønske fra barnebarna.  Jeg forstår jo at de har lyst til det og foreldrene er jo vant til å være med barna på den typen steder, men samboeren min og jeg liker ikke fornøyelsesparker.  Vi er ikke av typen som morer oss med en dag i Tusenfryd.  I Køben har vi bare vært i Tivoli en gang og til tross for at det er opptil flere "voksentilbud" der syntes vi ikke det var noe særlig. 

Hadde det vært snakk om bare en dag i Eurodisney hadde vi ikke vurdert å si noe, men to av fire dager synes vi blir i overkant.  Selv om foreldrene mine betaler det meste må vi faktisk ta bruke feriedager for å være med og helt gratis blir det jo ikke.  Vi blir selvsagt med på opplegget de andre dagene - men håper vi kan komme unna med maks en dag i Eurodisney.

TS

Anonymkode: 43779...294

Jeg synes egentlig at det burde å være greit om dere ikke blir med begge dager, dere har plenty of time til å være familien de andre dagene, og før og etter de dagene, som dere sier dere bruker feriedager for å være med og helt gratis blir det ikke.

Anonymkode: ed040...20b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Vi (samboeren og jeg) er invitert med på en fellestur med foreldrene mine i forbindelse med sølvbryllupet deres, vi fikk invitasjonen til jul.  Turen går til Paris i juli, vi skal være der fem netter, og de tar med seg barn og barnebarn (om alle blir med blir reisefølget på 13 personer, åtte voksne og fem barn fra fire til 12 år).  Mamma og pappa betaler fly og hotell for alle sammen, samt fellesmåltider.

I dag fikk jeg en epost fra pappa med et foreløpig program.  Det er lagt opp til at vi skal tilbringe to av dagene i Eurodisney.  Ettersom samboeren min og jeg er barnløse frister det lite å bruke to av fire hele dager der.  Vi har ikke vært i Paris før og vil heller bruke tiden på å utforske byen, eller utflukter som f.eks. å besøke slottet i Versailles.  Er det uhøflig av oss å si at vi ikke vil være med til Eurodisney siden mamma og pappa er vertskap og betaler det meste?

Anonymkode: 43779...294

Nei, det synes jeg ikke.

Anonymkode: ed040...20b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere bo på hotell i Disneyland? I så fall blir det mye sosialt knyttet til måltider etc som det er dumt å gå glipp av. 

Dersom dere skal bo på hotell i byen og spise middag og ha det koselig sammen på kvelden mens de er i Disneyland kun på dagtid, synes jeg det er innenfor å spørre om en dag med eget program.

jeg har også vært i Disneyland Paris, og til min store overraskelse likte jeg det godt. Tok ikke mange «rides», men ruslet rundt og spiste og drakk og koste meg med de fine omgivelsene.

Anonymkode: 49014...03d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal dere bo på hotell i Disneyland? I så fall blir det mye sosialt knyttet til måltider etc som det er dumt å gå glipp av. 

Dersom dere skal bo på hotell i byen og spise middag og ha det koselig sammen på kvelden mens de er i Disneyland kun på dagtid, synes jeg det er innenfor å spørre om en dag med eget program.

jeg har også vært i Disneyland Paris, og til min store overraskelse likte jeg det godt. Tok ikke mange «rides», men ruslet rundt og spiste og drakk og koste meg med de fine omgivelsene.

Anonymkode: 49014...03d

Nei, hotellet er sentralt i Paris, men pga at barna ønsker det har foreldrene mine satt av to dager for dagstur dit.  Planen for Disneyland er såvidt jeg vet at den første dagen skal vi være der til ganske sent på kvelden for å se et lysshow/fyrverkeri og da er planen å spise middag der.  Den andre dagen er planen å være tilbake i byen i 18-tiden og å spise middag i nærheten av hotellet.

Jeg skal ringe foreldrene mine i morgen og snakke med dem.  Får ta det litt forsiktig, men håper vi kan komme unna med å være med til Disneyland den første dagen, fra morgen til kveld, og at vi kan gjøre egne ting dag to og møte de andre for middag på kvelden.  

Takk for alle tilbakemeldinger :)

TS

Anonymkode: 43779...294

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All den tid min samboer og jeg selv reiser til slike steder uten å ha barn, så er jeg kanskje ikke rette til å svare 😛

Men, jeg skjønner jo at ikke alle ser gleden i det, og som barnløs som har feriert en del med familie med barn så ser jeg jo tendenser til at alt legges til rette for barna, og man får ikke like mye ut av opplevelsen som man kunne gjort. Ut fra det som sies om denne planen som er lagd, så ville jeg blitt med den første dagen, og neste dag blitt i byen. De andre kommer jo tilbake til middag der uansett, og jeg vil tro foreldrene dine skjønner at dere vil ha litt tid for dere selv. 

Håper foreldrene dine ser at dere har litt andre behov enn barnefamiliene. Det tok litt tid med mine egne å få dem til å forstå at selv om jeg er veldig glad i tanteungene mine, og mine søsken og deres partnere og mine foreldre og alt sånn, så er det ikke alltid sånn at jeg vil legge opp hele livet mitt etter dem. Det går fint an å være engasjert tante og tilbringe tid med tanteungene, uten at man må være der hele døgnet, selv om man ferierer sammen. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi spiste lunsj hos foreldrene mine i dag og tok opp Paristuren med dem.  Eurodisney har havnet på agendaen fordi alle barnebarna ønsket det og da de undersøkte litt fant de ut at en dag er knapt siden parken er diger og dermed ble planen to dager der.  De sa at de forstår at vi ikke er spesielt interessert i å tilbringe to dager i Eurodisney og det er greit om vi ikke blir med dit, men de håper vi blir med den første dagen, siden det er planlagt å spise middag og å være der litt utover kvelden. 

Vi synes det er et greit kompromiss å være med til Eurodisney den første dagen, så tilbringe den andre dagen for oss selv og å møte resten av gjengen til middag på kvelden, når de kommer tilbake til Paris.  

TS

Anonymkode: 43779...294

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2018 den 16.05, AnonymBruker skrev:

Vi (samboeren og jeg) er invitert med på en fellestur med foreldrene mine i forbindelse med sølvbryllupet deres, vi fikk invitasjonen til jul.  Turen går til Paris i juli, vi skal være der fem netter, og de tar med seg barn og barnebarn (om alle blir med blir reisefølget på 13 personer, åtte voksne og fem barn fra fire til 12 år).  Mamma og pappa betaler fly og hotell for alle sammen, samt fellesmåltider.

I dag fikk jeg en epost fra pappa med et foreløpig program.  Det er lagt opp til at vi skal tilbringe to av dagene i Eurodisney.  Ettersom samboeren min og jeg er barnløse frister det lite å bruke to av fire hele dager der.  Vi har ikke vært i Paris før og vil heller bruke tiden på å utforske byen, eller utflukter som f.eks. å besøke slottet i Versailles.  Er det uhøflig av oss å si at vi ikke vil være med til Eurodisney siden mamma og pappa er vertskap og betaler det meste?

Anonymkode: 43779...294

Uhøflig, nja, litt kanskje. Dumt, ja. Euro Disney er jo fantastisk for voksne også! Jeg ble som et barn igjen da jeg var der :hjerte: Versailles er jo i beste fall et maraton i å stå og gå i kø i timevis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å finne på noen annet. Det er Paris! Paris er verdens fineste by. Jeg hadde blitt dritsur av å kaste bort tid i eurodisney. Versailles er absolutt verdt å få med seg. Kanskje enda bedre er en togtur til mones hage. 

 

Anonymkode: 7ac9d...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie hadde de uten barn blitt med 2 dager, men i min manns familie hadde det vært greit med 1 dag. Du kjenner din familie best! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som du har et merkelig distansert forhold til foreldrene dine....

Men har du ikke lyst til å være med broren eller søsteren din da? Kanskje ta en eller annen attraksjon og drømme dere tilbake i barndommen? Eller lyst til å være med tantebarna, ta med nevø/niese og kjøre bergogdalbane bare dere to f eks? Felles opplevelser binder familien sammen :)

Anonymkode: 37a06...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Virker som du har et merkelig distansert forhold til foreldrene dine....

Men har du ikke lyst til å være med broren eller søsteren din da? Kanskje ta en eller annen attraksjon og drømme dere tilbake i barndommen? Eller lyst til å være med tantebarna, ta med nevø/niese og kjøre bergogdalbane bare dere to f eks? Felles opplevelser binder familien sammen :)

Anonymkode: 37a06...368

jesys :D

Ja, nå skal du høre her fra hobby psyologen  at du ts har et distansert og merkelig forhold til foreldrene dine siden du lager denne tråden, og  ikke spør direkte ;) 

Og du er selvsagt ikke glad i foreldrene din, og værtfall ikke søskene dine, og deres barn fordi du synes 2 dager var litt for mye, og trengte en pause! Det er noe virkelig galt med deg, TS! :P

Anonymkode: ed040...20b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.2.2018 den 16.05, AnonymBruker skrev:

Vi (samboeren og jeg) er invitert med på en fellestur med foreldrene mine i forbindelse med sølvbryllupet deres, vi fikk invitasjonen til jul.  Turen går til Paris i juli, vi skal være der fem netter, og de tar med seg barn og barnebarn (om alle blir med blir reisefølget på 13 personer, åtte voksne og fem barn fra fire til 12 år).  Mamma og pappa betaler fly og hotell for alle sammen, samt fellesmåltider.

I dag fikk jeg en epost fra pappa med et foreløpig program.  Det er lagt opp til at vi skal tilbringe to av dagene i Eurodisney.  Ettersom samboeren min og jeg er barnløse frister det lite å bruke to av fire hele dager der.  Vi har ikke vært i Paris før og vil heller bruke tiden på å utforske byen, eller utflukter som f.eks. å besøke slottet i Versailles.  Er det uhøflig av oss å si at vi ikke vil være med til Eurodisney siden mamma og pappa er vertskap og betaler det meste?

Anonymkode: 43779...294

Synes det er en selvfølge at dere kan velge bort EuroDisney når dere ikke har barn. Jeg har vært ganske mange ganger (10+) i Paris, og synes dere gjør klokt i å prioritere en dag i Versailles. Hadde jeg vært foreldrene dine, hadde jeg lagt inn en tur dit for alle. Tror ungene også kan synes det er artig, spesielt hvis man prioriterer å være utendørs (ikke noe problem å bruke en hel dag der). Det er jo både fiskedam, sykkelutleie, kafé og store områder å løpe på. Det er helt utrolig flott, og vel verdt et besøk. Om jeg var dere, hadde jeg imidlertid kanskje vurdert å være med en av dagene i EuroDisney. Jeg har faktisk vært der flere ganger uten barn, og synes det er kjempegøy. Men jeg liker Disney da, og har sett mane av filmene, liker berg- og dalbaner etc., så jeg hadde gladelig tatt en dag der uten barn der nå også 😄!

Anonymkode: 92e78...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over her. Ser nå at dere har funnet en løsning som høres veldig fin ut. Det er kjempefint i Disneyland på kvelden m paraden etc, så tipper dere kan få en fin dag der (men jeg ville fortsatt ha forsøkt å få med de andre til Versailles. Kjenner ikke igjen beskrivelsen av køståing som noen andre her hadde, men jeg har som oftest vært i hagen, og bare en gang inne i slottet).

Anonymkode: 92e78...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...