Gå til innhold

Hvorfor er norske "fotballfans" så dårlige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen andre her enn deg bryr deg om fankultr. Vi snakker om nivå på ligaene. Den norske ligaen har de siste årene hatt flere og bedre representanter i Europa enn det sverige har. Danmark her vært litt vassere enn oss de siste 10 årene, men den svenske ligaen er den svakeste i skandinavia og har vært det i 20 år minst. Norge har dominert fra 90-tallet og til midten av 2000 tallet, og de siste årene har dansk fotball gjort det best på klubbsiden, men alt i alt er nivået jevnt og den norske ligaen ligger i alle fall ikke bak sverige. Det er det dummeste jeg har hørt. Dette baserer du utelukkende på at de har råere tifos i Sverige, som ingen andre enn en liten marginal gruppe fantatikere som deg selv bryr deg om. Supporterkultur i fotball er noe av det særeste og mest uinteressante aspektet med sporten.

Anonymkode: 65925...843

Nei, I Norge så er fotballkulturen svak når det kommer til supportere. Tippeligaen var den beste i norden under mitten av 90-tallet og frem t.o.m 2006/07, Men etter det så har nivået på norsk fotball stigmatisert og har ikke utviklet seg videre. I dag så er både Superligaen og Allsvenskan foran Eliteserien, Og hva begrunner egentlig på at Eliteserien er bedre enn Allsvenskan? Tid hadde vi et norsk lag i CL eller EL? Og nei, Jeg baserer det ikke at norsk fotball er svakere enn våres nordiske naboer med at de har bedre fans. Men kvaliteten på Superligaen og Allsvenskan er for øyeblikket høyere enn hva Eliteserien kan komme med. Er man fanatiker fordi jeg synes at Norge har det dårligste man kan ha av supportere både når det gjelder landslag og klubblag? Og din kommentar om at supporterkultur er det særeste og mest uintressante som er fotball, Jeg skal gi deg et tips hold deg til verdensidretten kalt for langrenn og hold deg unna fotballarenaer.

Anonymkode: d6143...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Fotballen skal av en eller annen grunn på død og liv være tilrettelagt for barnefamilier. Aldri skjønt det. 

Det sies at barnefamiliene er det som skal til for å få opp tilskuertallene. Jeg mener dette er helt feil toppfotballkamper, trenger ikke være en arena for barnefamilier. De har nok av andre arenaer å boltre seg på.

Skal man få opp tilskuertallene er barnefamilier ikke rett målgruppe. Rett målgruppe for fotballkamper er menn. Fotballkamper bør legge til rett for at menn ønsker å dra på fotballkamp. 

Bare ta en titt på arenaer rundt om i Europa som er kjent for stemning og ikke har noe problemer med rekrutteringen. Hovedvekten er menn. En god andel kvinner, og forsvinnende få barnefamilier med kubjeller. Merkelig nok. 

Anonymkode: 7c2c6...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...