Gå til innhold

70 år ung kvinne ble gravid og fødte barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin

70 åringer er for gamle til å få barn det gjelder begge kjønn.

 

Grensen for å bli foreldre burde bli satt til 45 det gjelder både menn og kvinner.

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før jeg leste artikkelen tenkte jeg "jaja, ganske crazy opplegg men, hvis faren til ungen er ung nok til å ta seg av den når moren dør kan det vel tross alt gå bra med den", men nå ser jeg at han er enda eldre. Ikke bra, ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

70 åringer er for gamle til å få barn det gjelder begge kjønn.

 

Grensen for å bli foreldre burde bli satt til 45 det gjelder både menn og kvinner.

Når det kommer til barnets helse er det optimalt å få barn når man er mellom 20 og 30 år. Det er dessverre mange kvinner som ikke får barn før de er godt over 30. 

Anonymkode: d812b...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Når det kommer til barnets helse er det optimalt å få barn når man er mellom 20 og 30 år. Det er dessverre mange kvinner som ikke får barn før de er godt over 30. 

Anonymkode: d812b...ded

Tror du vi ville vært i stand til å få barn så lenge som vi gjør hvis det ikke ble bra nok barn av det? Dessuten er det vel kvinnens kropp det er optimalt for å få barn tidlig. Svangerskap og fødsel går lettere for de mellom 20 og 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja...mange i dag har god helse fram til de er 90 år 😄

Anonymkode: 1278a...467

"God helse" hos en 85-åring er relativt. Det vil være få som er i stand til å følge opp barn og tenåringer på en fullgod måte. De aller fleste lever ikke til de blir 90, og mange begynner å bli skrøpelige før de er 80. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, hind skrev:

Tror du vi ville vært i stand til å få barn så lenge som vi gjør hvis det ikke ble bra nok barn av det? Dessuten er det vel kvinnens kropp det er optimalt for å få barn tidlig. Svangerskap og fødsel går lettere for de mellom 20 og 30.

Mtp at faren for avvik øker jo eldre man er, så nei. 

Anonymkode: f0de0...0bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nja...mange i dag har god helse fram til de er 90 år 😄

Anonymkode: 1278a...467

Så hormonbehandling og implantat av kunstig befruktede egg er greia for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

70 åringer er for gamle til å få barn det gjelder begge kjønn.

 

Grensen for å bli foreldre burde bli satt til 45 det gjelder både menn og kvinner.

Grensen burde vært satt til det naturen satte den til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt kan man få barn mellom 15-50. Dog var det nok vanligere før å ikke bry seg så mye om alder, for man fikk barn så lenge man var fertil før. Har sett mange i kirkebøker ol som har fått barn til laaangt oppi alder (55+) helt naturlig på 1700-1800-tallet, og så har de dødd 90+. 

Anonymkode: 7364a...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
1 minutt siden, RoH skrev:

Grensen burde vært satt til det naturen satte den til. 

I følge naturen kan man få barn når man er tenåring betyr det at tenåringer burde få barn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

I følge naturen kan man få barn når man er tenåring betyr det at tenåringer burde få barn ?

Ja nettopp, fordi jeg mener det så mener jeg det også. Logisk brist. 

Men for å ta den biten. Etter min oppfatning er dagens politikk helt syk. Når kvinner får sitt første barn når kroppen er over 30 er det egentlig feil i forhold til vår bilologiske klokke, like så for menn på 35-40. Vi er egentlig biologisk over toppen. For 50 år siden var det forventet at vi var voksne fra konfirmasjons alder. I dag oppfører folk seg som ungdommer til de er 30 også begynner de på igjen når de er 40. Selvrealisering har blitt et evigvarende mantra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RoH skrev:

Grensen burde vært satt til det naturen satte den til. 

Den varierer mye fra person til person, noen er tomme for egg tidlig i 20-årene, noen blir gravide ved uhell langt uti 50-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...