Gå til innhold

Kastet 24-åring ut av fly fordi hun hadde menssmerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enda en god grunn til ikke å reise til det landet der på ferie. 

Anonymkode: 26358...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Enda en god grunn til ikke å reise til det landet der på ferie. 

Anonymkode: 26358...4e0

:laugh:

Anonymkode: eb351...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det sto jo at flyvertinnen OVERHØRTE at hun sa til typen sin, at hun hadde mensensmerter. Da startet flyvertinnen utspørring, og selv om jenta sa hun bare hadde LITT vondt (1, på skala fra 1 til 10) nyttet det ikke - de ville ikke ha henne med på flyturen for "hennes beste". Rart det der, kjenner en mann som fikk dra på fly med dem, samme reisevei -  med knekkte ribbein og smerter deretter. 

Anonymkode: 7720d...b04

Selvsagt måtte det komme noen som skulle gjøre dette til en kjønnskamp :rolleyes: Bra jobba

Anonymkode: 4ef13...a72

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fakta som mangler i denne saken. Kan noen ha forsøkt å lure seg til plass på første klasse pga smerter? Just saying 

Anonymkode: 2f354...dd5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle en flybesetning sette seg ut over en legevurdering? Om dette legeteamet har fått riktige opplysninger er for så vidt et annet spørsmål, men jeg kan ikke se at crewet umiddelbart er å klandre.

– De fikk ikke noen til å se til henne. De bare kontaktet et legeteam i USA, som sa at Beth ikke kunne fly, forteller han.

Anonymkode: 16ac4...758

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ops2 skrev:

Slik jeg skjønner det, kontaktet hun selv flybesetningen for å klage over smertene. Hun må ha klaget skikkelig.

Når hun forsto at hun ville bli satt av flyet, prøvde hun å ta det tilbake. Men hun hadde gjort en for god jobb med å overdrive smertene. Vet ikke hva hun hadde forventet.

Flybesetningen har ikke medisinsk kunnskap, for alt de visste kunne hun ha hatt tarmslyng eller sprukket blindtarm. Hadde det skjedd noe i luften, ville flyselskapet måttet betale millioner for at de lot henne fly.

Mener jeg leste at flybesetningen overhørte henne

Anonymkode: f72ec...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brudd på opphavsrett og utsagn med diskriminerende eller hatefullt innhold, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det riktig å kaste henne av flyet ?

Anonymkode: 36916...912

Det spørs. Fikk hun en fallskjerm når hun ble kastet ut? Hvis ikke så syns jeg det var ganske urimelig.

Anonymkode: 4b6f0...814

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig med mindre smertene var av det ekstreme slaget, flyvertinnene mistenkte at det kunne dreie seg om noe annet enn menssmerter og derfor ikke turte å ta sjansen på å ta av med henne ombord. Tror helst det er det som skjedde. Det er forventet at vi skal jobbe og fungere som normalt til tross for menssmerter, så da bør vi selvfølgelig ha lov til å fly også.  Det hadde hun sikkert fått hvis de trodde det var det hun hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Forskjellen på knekte ribbein og menssmerter, er at om mannen hadde knekte ribbein visste man hvor smerten kom fra, og at det ikke var farlig. Om hun sa hun hadde magesmerter, kan det ha vært blindtarmbetennelse for alt flyvertinnen visste, og da noe som kanskje kunne kreve behandling underveis. 

Anonymkode: fc1c6...6cb

Men det kan man jo si om alle typer smerter, at det kan være noe annet. Med mindre man har en full legesjekk med røntgen og greier 5 minutter før man går på flyet kan man aldri være 100 % sikker på hva smertene er. Ja, damens menssmerter kunne ha vært blindtarmbetennelse. Men smertene fra de knekte ribbeina kunne i verste fall ha vært noe annet, som f.eks. hjerteinfarkt.

Man må også stole på den som kjenner på disse smertene, at de selv vet med svært høy sikkerhet hva det er snakk om. Hvis hun visste at det var menssmerter (noe en kvinne som oftest kan vite med god sikkerhet, siden det er noe en kanskje kjenner på hver eneste mnd siden tenårene) og kunne forsikre alle om at dette ikke var noe farlig, så burde hun få lov til å fortsette å fly.

 

 

Men det er, som tidligere nevnt, mye vi ikke vet om saken. Måten hun sa det på, hva det var som ble sagt... Det er også veldig viktig å huske på"Herregud dere jeg tror jeg dør jeg har så forferdellig vondt i magen" blir fort alvorlig, selv om personen etterpå sier at det bare er menssmerter og at det kanskje egentlig ikke er så vondt likevel. I verste fall kan personen lure flybesetningen for å få lov til å fly, mens hun etter et par timer ligger halvdød på gulvet av en sprukket blindtarm.

Så inntill vi vet nøyaktig hva som ble sagt og hvorfor synes jeg det blir vanskelig å velge side i denne saken. Hvis hun ikke overdrev smertene sine og bare nevnte det så synes jeg det er helt feil å kaste noen av som vet de har menssmerter og ikke noe annet. Men hvis hun overdrev og sa noe ekstremt så skjønner jeg at de ikke kunne ta sjansen på å ta henne med. :vetikke: 

Anonymkode: 4e761...3fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo i ettertid som det var overilt, men dette er en ting man fortsatt lar være opp til kapteinen. Det står at det var kapteinen som til slutt avgjorde dette, og kapteiner har anledning til å nekte mer eller mindre hvem som helst ombord å være med på flyvningen.

Det var antagelig ingen god avgjørelse, det er jeg med på. Men sånn er det med minutter til avgang, beskjed om en passasjer med smerter og beskjed fra en lege om at det lureste nok er at hun ikke flyr. Da må man enten drite i denne legens råd og ta det som akkurat da fremstod som en ørliten sjanse (noe det sannsynligvis ikke var likevel) eller å be henne bli igjen på bakken. Å vente en stund på en avklaring rundt én passasjers helsetilstand er ikke et alternativ. 

Selvfølgelig kjipt og frustrerende, og jeg synes jo Emirates for å rette litt opp i dette kunne tatt regningen for ombooking selv. Men det er anslått at godt over åtte millioner mennesker flyr hver dag. At det da er en person her og der som blir nektet å fly på tynt grunnlag eller ved en feilvurdering er ikke så rart. Shit happens.

Anonymkode: 808d5...08c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange fakta som mangler i denne saken. Kan noen ha forsøkt å lure seg til plass på første klasse pga smerter? Just saying 

Anonymkode: 2f354...dd5

Enig at det er mange fakta som mangler her.  Har søkt litt på Google og alle sakene jeg finner er mer eller mindre identiske med saken på TV2.no, bortsett fra at de er på engelsk. 

Passasjerens versjon er at et besetningsmedlem overhørte at hun klaget til kjæresten.  Emirates' versjon er at hun tok kontakt med besetningen og klaget på smerter og at hun førte seg uvel.  

Sitat

Paret hevder at årsaken var at en flyvertinne overhørte Beth fortelle Josh at hun hadde menssmerter.

Sitat

En talsmann for Emirates bekrefter historien overfor nettstedet, og sier at det var kapteinen som avgjorde at Beth måtte forlate flyet for å få medisinsk hjelp.

– Passasjeren varslet flybesetningen om at hun hadde ubehag og smerter, og nevnte at hun følte seg uvel. Kapteinen tok en avgjørelse om å be om medisinsk støtte, og å ta henne ut av flyet slik at hun fikk tilgang til medisinsk hjelp, sier han.

Uansett om det er passasjerens eller flyselskapets versjon stemmer så har hun nok klaget ganske kraftig og da hun forstod hvor det bar hen, at hun ville bli satt av flyet, forsøkte hun å redde situasjonen med å hevde at smertene var på 1 på en skala fra 1 til 10.  

Sitat

– Det å bli sparket av flyet på grunn av menssmerter – det var galskap. Beth hadde tårer i øynene og ble opprørt da flyvertinnen stilte henne spørsmål. Det er flaut å måtte forklare seg om menssmerter når alle hører det, sier Josh.

Sitater fra denne artikkelen: https://www.tv2.no/nyheter/9693848/.  

Det var altså veldig flaut for henne å forklare seg om menssmerter foran andre flypassasjerer, men å gå til media og klage over å ha blitt kastet av flyet på grunn av menssmerter, det er innafor...🙄

Disse to får jo virkelig sine "15-minutes of fame", saken har gått verden rundt (fant den bl.a. i australske og amerikanske medier, i tillegg til de engelske tabloidene).  De hadde sikkert håpet at Emirates skulle legge seg flate og gi dem gratisbilletter førsteklasse eller noe sånt som kompensasjon for "belastningen" de opplevde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...