Gå til innhold

Kvinnfolk, hvordan vil dere egentlig at en Tinder/Happn/osv. samtale skal gå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, boblevann skrev:

Ja, frastøtende. Det gjør meg kvalm å få sånne meldinger, at det finnes krypdyr i verden som er så til de grader desperat. 

Fordi de spør om sex... Du har et grotesk forferdelig menneskesyn.

Anonymkode: caf6e...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de spør om sex... Du har et grotesk forferdelig menneskesyn.

Anonymkode: caf6e...627

Man går ikke bare rundt å spør folk om sex. Stopper du en dame i butikken og spør «når skal vi knulle?». Trodde ikke det nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat noe hokus pokus, men de aller færreste får man noe kjemi med selv om man har en "taktikk" som fungerer bra i enkelte tilfeller. Man merker det veldig fort når samtalen dør ut, da har man sagt noe som gjorde deg/den andre vesentlig mindre interessant (feil yrke osv.), man går for sakte frem, man går for fort frem, man fokuserer for mye på å spørre ut motparten, man skriver for mye om seg selv eller lignende. Det er naivt å tro at det er noen formel som vil fungere hver gang, og gud så kjedelig det hadde blitt og.

Forrige gang jeg prøvde meg på tinder fikk jeg en del matcter, men gikk tilsynelatende for sagte frem for de fleste, så det meste strandet der.

Anonymkode: 49b5d...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke enig med de som sier at gutta må gi komplimenter og flørte i meldingene. Det er rett og slett fordi for meg blir det helt feil og unaturlig å skulle flørte / eller tro på flørting med en man ikke har møtt.

Jeg vil helst skrive litt frem og tilbake om vanlige ting, merker fort om vi har en viss felles måte å kommunisere på / humor / match i personlighet. Da kan vi møtes og DA er det etterhvert innafor med litt flørting. 

Anonymkode: 5ff63...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Løs og ledig betyr det motsatte av formell. Du misforstod totalt når du trodde det dreide seg om manglende rettskrivning. 

Anonymkode: e851a...530

Man skulle anta at det også kommer an på hvem man evt. skriver med, om man finner en god tone, i den grad man kan bruke det uttrykket hva angår skriftlig kommunikasjon. Selv brukte jeg det som en form for siling. Skrev litt med personen først. Viste det seg at vi hadde litt å skrive til hverandre om, at samtalen ikke dødde ut, så ba jeg henne ut. Der hvor samtalen døde ut, så ble det naturligvis aldri aktuelt å treffe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Elaine Marley skrev:

Noen som hadde vist interesse tilbake hadde vært fint. Ga opp hele greia. Ble drittlei av å spørre om ting og bare få svar tilbake uten spørsmål tilbake. Så måtte jeg finne på nye ting mens de svarte. Korte svar ala "ja", "nei", "det er bra", "ok" osv til alt er heller ingen sikker vinner. Hvis man ikke er interessert så skjønner jeg ikke poenget med å svare egentlig.

Så for min del setter jeg pris på noen som viser interesse for meg samtidig som jeg blir kjent med dem også, og gjerne humor og flørting. Man bare merker at samtalen flyter bra fremover.

Jeg misliker også de som begynner å snakke om sex veldig tidlig i samtalen. Eller som skal fortelle om hvor stor penis de har. Turn off.

 

Men gjør du noe feil, mangler info om deg selv eller lignende på profilen? Ser du ok ut og har bra bilder? Synes det er litt rart at du ikke får mer interessante svar. Er dette gutter du kontakter først, eller de som kontakter deg?

Anonymkode: 2d020...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Men gjør du noe feil, mangler info om deg selv eller lignende på profilen? Ser du ok ut og har bra bilder? Synes det er litt rart at du ikke får mer interessante svar. Er dette gutter du kontakter først, eller de som kontakter deg?

Anonymkode: 2d020...604

Dette var menn og ikke gutter.

Det var hovedsakelig på Tinder jeg opplevde det, og det var når jeg tok kontakt for det meste.

Ja, en "feil" er vel at jeg ikke er pen, og profilen aner jeg ikke om det var noe galt med. Trodde jeg hadde ok bilder. En annen "feil" er vel at jeg er over gjennomsnittet høy.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er rart at ei dame ikke alltid får mer interessante svar?

Jeg synes det er vanskelig å vite hva som kunne være feil utenom de tingene jeg har nevnt, men det kan ha vært noe annet ved meg også. Kanskje jeg bare er dårlig til å markedsføre meg selv. Nå har jeg uansett slettet og deaktivert alle kontoene mine. Jeg får bedre respons i virkeligheten. Bare så synd at jeg ikke er så veldig sosial av meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Dette var menn og ikke gutter.

Det var hovedsakelig på Tinder jeg opplevde det, og det var når jeg tok kontakt for det meste.

Ja, en "feil" er vel at jeg ikke er pen, og profilen aner jeg ikke om det var noe galt med. Trodde jeg hadde ok bilder. En annen "feil" er vel at jeg er over gjennomsnittet høy.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er rart at ei dame ikke alltid får mer interessante svar?

Jeg synes det er vanskelig å vite hva som kunne være feil utenom de tingene jeg har nevnt, men det kan ha vært noe annet ved meg også. Kanskje jeg bare er dårlig til å markedsføre meg selv. Nå har jeg uansett slettet og deaktivert alle kontoene mine. Jeg får bedre respons i virkeligheten. Bare så synd at jeg ikke er så veldig sosial av meg :P

Hvor høy er du da? Du finner sikkert de som er interessert, ihvertfall hvis du setter standarden på rett plass. Jeg pleier ikke å skrive til de mest "dritdigge" jentene som poserer i alle mulige stillinger for å fremheve pupper, rumpe og fasong. For de får så mye oppmerksomhet fra før. Jeg går noen hakk ned, altså ikke til de som er "stygg", men de som er helt grei midt på treet og tenker at det er der jeg finner de mer jordnære jentene som blir litt oversett blant alle de veldig flotte. Kanskje den kategorien du er i. For jeg tror de er mye bedre kjærester enn alle de høy-på-pæra-prinsessene på øverste hylle. Du trenger ikke sammenligne deg med de.

Gjør det samme, lik de som ser helt ok ut og er gode nok for deg, de som kanskje ikke er super veltrent og kanskje er litt smålubben. Styr unna de deiligste og kjekkeste supertrente hunkene du ser. Og prøv noe annet enn tinder, en eller annen tjeneste der alle kan kontakte alle og du ikke trenger å matche først.

Anonymkode: 2d020...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Når jeg har snakket med noen på nett, eller på tinder, har jeg alltid hatt normale samtaler i begynnelsen. Jeg er ikke helt for å skrive "super morsomme første-meldinger" som liksom skal skille en ut. Jeg har min enkle åpningsreplikk og den har funket fint. 

Ellers prøver jeg å skape en ramme hvor man ikke er så "stiv". Jeg synes det å stille spørsmål fram og tilbake er kjedelig, og jeg vil ut av den type kommunikasjonsform så raskt som mulig. Med noen damer er dette umulig da alt de gjør er å stille spørsmål. Får som regel ikke særlig god "chatte kjemi" med dem, men kan være villig til å gi dem en sjanse for å se hvordan de er irl. Jeg kjapt ute med å spørre om de vil ta en kaffe siden chatting ikke helt er deres ting. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor høy er du da? Du finner sikkert de som er interessert, ihvertfall hvis du setter standarden på rett plass. Jeg pleier ikke å skrive til de mest "dritdigge" jentene som poserer i alle mulige stillinger for å fremheve pupper, rumpe og fasong. For de får så mye oppmerksomhet fra før. Jeg går noen hakk ned, altså ikke til de som er "stygg", men de som er helt grei midt på treet og tenker at det er der jeg finner de mer jordnære jentene som blir litt oversett blant alle de veldig flotte. Kanskje den kategorien du er i. For jeg tror de er mye bedre kjærester enn alle de høy-på-pæra-prinsessene på øverste hylle. Du trenger ikke sammenligne deg med de.

Gjør det samme, lik de som ser helt ok ut og er gode nok for deg, de som kanskje ikke er super veltrent og kanskje er litt smålubben. Styr unna de deiligste og kjekkeste supertrente hunkene du ser. Og prøv noe annet enn tinder, en eller annen tjeneste der alle kan kontakte alle og du ikke trenger å matche først.

Anonymkode: 2d020...604

Høy, som i høyere enn mange menn. Over 180. Selvsagt er det noen som er interessert. Ellers ville jeg aldri ha hatt noen kjæreste eller noen som hadde vist interesse for meg.

Jeg har aldri gått etter de kjekkeste og mest veltrente, og at du antar det er egentlig ganske teit. Jeg faller ikke for sånne menn. De jeg synes var interessante var helt vanlige menn. Jeg passer ikke sammen med menn som er veltrente uansett.

Jeg ble interessert i det de skrev hovedsakelig eller om de så ut som en ok fyr på bildet.

Jeg vet at det er en populær mening på kg at alle kvinner kun er interessert i de kjekkeste på Tinder, men slik er ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spør om hobbyer, har ingen.. For meg som kvinne føler jeg at en mann mister interessen på flekken om jeg sier at jeg strikker som hobby 😅 

just saying. 

Anonymkode: a09bb...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Jeg har aldri gått etter de kjekkeste og mest veltrente, og at du antar det er egentlig ganske teit. Jeg faller ikke for sånne menn. De jeg synes var interessante var helt vanlige menn. Jeg passer ikke sammen med menn som er veltrente uansett.

Jeg ble interessert i det de skrev hovedsakelig eller om de så ut som en ok fyr på bildet.

Jeg vet at det er en populær mening på kg at alle kvinner kun er interessert i de kjekkeste på Tinder, men slik er ikke jeg.

Nei, jeg antok ingenting, men snakker på generelt grunnlag sånn i tilfelle. Det trenger ikke gjelde deg. Budskapet er at man må være litt bevisst på hvem man legger seg etter, ikke bare helt irrasjonelt følge instinktet. Og også hvordan profilen er med tanke på målgruppe for hvem man trekker til seg. Det sier seg selv at hvis man legger ut en haug med pirrende halvnakne bilder så kan man forvente å få oppmerksomhet fra en viss type menn mens de seriøse trekker seg unna, og da har man seg selv å takke osv.

Anonymkode: 2d020...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg antok ingenting, men snakker på generelt grunnlag sånn i tilfelle. Det trenger ikke gjelde deg. Budskapet er at man må være litt bevisst på hvem man legger seg etter, ikke bare helt irrasjonelt følge instinktet. Og også hvordan profilen er med tanke på målgruppe for hvem man trekker til seg. Det sier seg selv at hvis man legger ut en haug med pirrende halvnakne bilder så kan man forvente å få oppmerksomhet fra en viss type menn mens de seriøse trekker seg unna, og da har man seg selv å takke osv.

Anonymkode: 2d020...604

Ja, ok. Ingenting av det der gjelder meg, så måtte det ha vært noe annet, men som jeg ikke ser poenget med å finne ut av egentlig. Nettdating er nok ikke for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, boblevann skrev:

Jeg elsker sex, men gidder ikke menge meg med desperate kryp

Å nei! Da er jeg også sjanseløs! :tristbla:

Anonymkode: cd89a...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor høy er du da? Du finner sikkert de som er interessert, ihvertfall hvis du setter standarden på rett plass. Jeg pleier ikke å skrive til de mest "dritdigge" jentene som poserer i alle mulige stillinger for å fremheve pupper, rumpe og fasong. For de får så mye oppmerksomhet fra før. Jeg går noen hakk ned, altså ikke til de som er "stygg", men de som er helt grei midt på treet og tenker at det er der jeg finner de mer jordnære jentene som blir litt oversett blant alle de veldig flotte. Kanskje den kategorien du er i. For jeg tror de er mye bedre kjærester enn alle de høy-på-pæra-prinsessene på øverste hylle. Du trenger ikke sammenligne deg med de.

Gjør det samme, lik de som ser helt ok ut og er gode nok for deg, de som kanskje ikke er super veltrent og kanskje er litt smålubben. Styr unna de deiligste og kjekkeste supertrente hunkene du ser. Og prøv noe annet enn tinder, en eller annen tjeneste der alle kan kontakte alle og du ikke trenger å matche først.

Anonymkode: 2d020...604

Enig med deg, Prøver å finne de jordnære og ordentlige jentene :) 

Anonymkode: a1501...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...