Gå til innhold

all inclusive hotell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Just now, tirben said:

Siden jeg elsker å finne lokale perler av noen restauranter, og gjerne teste nye hver kveld,  velger jeg aldri all inklusive eller halvpensjon. Greit med frokost på hotellet, men lunsj og middag vil jeg spise på forskjellige steder. Gjorde det samme da vi reiste med barn også. Dessuten liker jeg å støtte lokale restauranter i stedet for store hotellkjeder.  

Enig, og hvis man vil spare penger synes jeg det er bedre å ha med medbrakt lunjs, enn å måtte bryte opp dagen fordi man må rusje tilbake til hotellet for å rekke lunsj og så det samme med middagen..

Anonymkode: b1a4c...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

er det verdt det?

Både mat og drikkemessig mot pris>?

Anonymkode: b1a4c...257

Helt avhengig av hvor du skal og hvorfor du vil ha det, og hva du liker å spise særlig til middag.

To uker på all inclusive kan bli temmelig kjedelig. Fordi det er mye reprisemat.

Anonymkode: c8c70...20c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
8 minutter siden, isw skrev:

Det kommer an på hvilken ferie du skal på.

Skal du ligge i solen i 1 uke, så er det digg med gratis mat og øl. Skal du derimot spise andre steder, reise fra området og oppleve ting, så hadde jeg ikke giddet.

Synes maten uansett er litt kjedelig på all inclusive. Er begrenset hvor mange ganger du gidder selvbetjening med fritert fisk og fluffy kaker.

Høres ut som om du har vært på et suneing hotell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på all inclusive som par mens jeg var gravid med vårt første barn. Absolutt ikke verdt det! Vi sov for lenge for frokosten, og var sjelden på hotellet til lunsj og middag uansett. Noen dager tok jeg et glass Cola  og mannen en øl i baren på kvelden. Også vi tok litt snacks og drikke ved bassenget en dag. Det var det, så utrolig lite valutta for pengene. 

Nå med to småbarn kan jeg se for meg at det kan være praktisk. Hvis vi ville værttidlig oppe og vært mye på hotellets basseng og lekeområder og ellers i nærområdet. Barn spiser jo ofte og lite, så sikkert fint å slippe å hele tiden kjøpe mat som de kun spiser 1/3 av..

Anonymkode: b2ae8...e0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtt opp om lokale restauranter. Hele sjarmen med å reise utenlands er å oppleve stemningen ute i gatene. Hvis alle velger all inclusive må lokalrestaurantene stenge. Da får man til slutt Playa del Turistmaskin,og dit vil jo ingen dra. 

Prøv gjerne hotellrestauranten, for all del. Men ikke hver dag og til alle måltider, vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke,, vi er 6, hotell for oss (3 rom) 58344kr,

 

skal vi på all inclusive hotell med samme type rom blir det 73074, og det er stooor forskjelll.. :)

Anonymkode: b1a4c...257

wow, stor forskjell..

Anonymkode: bb7c0...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Guile said:

Støtt opp om lokale restauranter. Hele sjarmen med å reise utenlands er å oppleve stemningen ute i gatene. Hvis alle velger all inclusive må lokalrestaurantene stenge. Da får man til slutt Playa del Turistmaskin,og dit vil jo ingen dra. 

Prøv gjerne hotellrestauranten, for all del. Men ikke hver dag og til alle måltider, vel? 

Ikke sant :)

Anonymkode: b1a4c...257

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi var på all inclusive som par mens jeg var gravid med vårt første barn. Absolutt ikke verdt det! Vi sov for lenge for frokosten, og var sjelden på hotellet til lunsj og middag uansett. Noen dager tok jeg et glass Cola  og mannen en øl i baren på kvelden. Også vi tok litt snacks og drikke ved bassenget en dag. Det var det, så utrolig lite valutta for pengene. 

Nå med to småbarn kan jeg se for meg at det kan være praktisk. Hvis vi ville værttidlig oppe og vært mye på hotellets basseng og lekeområder og ellers i nærområdet. Barn spiser jo ofte og lite, så sikkert fint å slippe å hele tiden kjøpe mat som de kun spiser 1/3 av..

Anonymkode: b2ae8...e0e

Ser den :)

Anonymkode: b1a4c...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

wow, stor forskjell..

Anonymkode: bb7c0...cb7

Gang opp frokost, lunsj, middag, is, brus, vin, øl etc - så ser du hva man sparer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mariss@68 said:

Gang opp frokost, lunsj, middag, is, brus, vin, øl etc - så ser du hva man sparer... 

15 tusen kr kan man spise godt får :)

Anonymkode: b1a4c...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

15 tusen kr kan man spise godt får :)

Anonymkode: b1a4c...257

Kommer helt an på gruppa som reiser det. Tre tenåringer dro iallefall opp vårt budsjett drastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Mariss@68 said:

Kommer helt an på gruppa som reiser det. Tre tenåringer dro iallefall opp vårt budsjett drastisk. 

les tråden, vi er voksene.

Anonymkode: b1a4c...257

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi syntes all inclusive var veldig greit når jentene var små. Da slapp vi stresset med å gå rundt å lete etter spisesteder til alle måltider og alle fikk noe de likte å spise. Har kun vært på all inclusive hvor det har vært overflod av mat, slik at jeg har aldri følt at vi har spist samme maten. Samtidig var det så rimelig, at det ikke gjorde noe om vi spiste "ute" når vi ikke var på hotellet noen dager heller. Noen av stedene kunne vi velge blant flere restauranter på hotellområdet til alle måltidene, unntatt middag. Ellers var det lunchbarer, fruktbarer, isbarer og drikke "overalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Myrthel said:

Vi syntes all inclusive var veldig greit når jentene var små. Da slapp vi stresset med å gå rundt å lete etter spisesteder til alle måltider og alle fikk noe de likte å spise. Har kun vært på all inclusive hvor det har vært overflod av mat, slik at jeg har aldri følt at vi har spist samme maten. Samtidig var det så rimelig, at det ikke gjorde noe om vi spiste "ute" når vi ikke var på hotellet noen dager heller. Noen av stedene kunne vi velge blant flere restauranter på hotellområdet til alle måltidene, unntatt middag. Ellers var det lunchbarer, fruktbarer, isbarer og drikke "overalt".

Den ser jeg :)

Anonymkode: b1a4c...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

All inclusive er Harry. Det er for fyllefanter som ikke gidder å lete etter restauranter! 

Anonymkode: 17fa4...340

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi var på all inclusive (4+ stjerners hotell) var utvalget skikkelig dårlig. Var kun brus (cola, Fanta, sprite) i beger og øl som var gratis. Ungene ville jo selvfølgelig ha div annet som juice eller morsome «cocktails» og det samme ville for øvrig også vi vokse. Isen var kun softis, så alle de vanlige isene i frysedisken som selvfølgelig ungene ville ha måtte vi betale for. Maten bestod av overkokt pasta, og annen vassen masseprodusert mat som vi måtte forsyne oss av selv i en buffé, ofte var det kaldt også. 

Vi klaget for øvrig og fikk igjen en grei sum 

Anonymkode: 2d8b3...f4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Guile skrev:

Støtt opp om lokale restauranter. Hele sjarmen med å reise utenlands er å oppleve stemningen ute i gatene. Hvis alle velger all inclusive må lokalrestaurantene stenge. Da får man til slutt Playa del Turistmaskin,og dit vil jo ingen dra. 

Prøv gjerne hotellrestauranten, for all del. Men ikke hver dag og til alle måltider, vel? 

Dette er for min del det viktigste argumentet. Jeg ønsker å støtte de lokale i størst mulig grad. Jeg vil opprettholde mangfoldet lokalt. 

Anonymkode: 969ea...6c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tirben skrev:

Siden jeg elsker å finne lokale perler av noen restauranter, og gjerne teste nye hver kveld,  velger jeg aldri all inklusive eller halvpensjon. Greit med frokost på hotellet, men lunsj og middag vil jeg spise på forskjellige steder. Gjorde det samme da vi reiste med barn også. Dessuten liker jeg å støtte lokale restauranter i stedet for store hotellkjeder.  

Helt enig! Noe av det beste med å dra på ferie er nettopp det å finne herlige lokale restauranter som du husker i årevis. Kunne ALDRI tenkt meg å bo på et all inclusive-hotell. Blir litt irritert på de som drar til "syden" hvert år, og knapt forlater hotellområdet i løpet av to uker, da ser jeg virkelig ikke poenget med å reise! Frokost på hotellet er ok(men helst kjøpes denne hos det lokale bakriet). 

Anonymkode: 14dd1...43f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...