Gå til innhold

Han er belærende

Fremhevede innlegg

Skrevet
44 minutter siden, GiftMann38 said:

Du kan jo følge med og satse på at du lærer noe?

Der var du jammen meg igjen! 

Nok engang like empatisk og forståelsesfull. 🙄

Anonymkode: b2932...afe

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vi ikke gjort. Men det skulle ikke forundre meg at en slik person hadde blitt sint for noe sånn. :P

Anonymkode: 8db51...fd5

Hehe, bare å teste :P Nei, men seriøst. Min gamle flamme hadde også store forplikteselsproblemer. Vet ikke om det henger sammen med resten av personeligheten, men det er jo derfor jeg blir ekstra skeptisk. Han var veldig usikker når jeg tok opp spørsmål om hva vi skulle være etter veldig mange måneder med dating. Og han skulle absolutt ha meg til å reflektere rundt hvorfor det var greitt å se det an og hvorfor han var usikker, og bablet mye om at "alle personer har flere personer med kjemi og man vil alltid flørte med andre" blablabla. Han skulle også filosofere rundt utroskap. Han forsvarte det på en måte, samtidig som han påpekte at han bare diskuterte det og at han ikke nødvendigvis selv ville gjøre det. Han var aldri klar for å forplikte seg, selv om han samtidig gjorde mange ting som skulle tilsie det, blant annet tok meg med på klesshopping, på visning av leilighet. Trodde det gikk riktig vei, men nå skjønner jeg vel egentlig at de tingene han gjorde var bare for å vise seg frem. "Ser jeg kjekk ut i den genseren?" og "Jeg har god økonomi og skal kjøpe meg leilighet". Han var forresten veldig flink til å skryte av hvor mye penger han hadde og hvor hardt han hadde jobbet for det og type stikk som "Denne måneden får jeg bare utbetalt 25 000 kr". 

Endret av missmcbeal
Skrevet

Du kan ganske enkelt vise han det du skrev i HI. Ikke sikkert ha er klar over at han er slik og hvor irriterende det er?

Skrevet
13 minutter siden, missmcbeal skrev:

Hehe, bare å teste :P Nei, men seriøst. Min gamle flamme hadde også store forplikteselsproblemer. Vet ikke om det henger sammen med resten av personeligheten, men det er jo derfor jeg blir ekstra skeptisk. Han var veldig usikker når jeg tok opp spørsmål om hva vi skulle være etter veldig mange måneder med dating. Og han skulle absolutt ha meg til å reflektere rundt hvorfor det var greitt å se det an og hvorfor han var usikker, og bablet mye om at "alle personer har flere personer med kjemi og man vil alltid flørte med andre" blablabla. Han skulle også filosofere rundt utroskap. Han forsvarte det på en måte, samtidig som han påpekte at han bare diskuterte det og at han ikke nødvendigvis selv ville gjøre det. Han var aldri klar for å forplikte seg, selv om han samtidig gjorde mange ting som skulle tilsie det, blant annet tok meg med på klesshopping, på visning av leilighet. Trodde det gikk riktig vei, men nå skjønner jeg vel egentlig at de tingene han gjorde var bare for å vise seg frem. "Ser jeg kjekk ut i den genseren?" og "Jeg har god økonomi og skal kjøpe meg leilighet". Han var forresten veldig flink til å skryte av hvor mye penger han hadde og hvor hardt han hadde jobbet for det og type stikk som "Denne måneden får jeg bare utbetalt 25 000 kr". 

Han også. Han skrøt om hvor mye penger han hadde, hvor mye han sparer og hvor flink han er med penger.

Han løy også om jobben han hadde; at han var sjef med masse ansvar etc. Men så kjenner jeg noen kollegaer av han, de sier at han slett ikke har den jobben og at han later som han er sjef når han er på jobb også.

Skrevet
18 timer siden, Bakepulver skrev:

Om han har et usympatisk syn på andre mennesker og kommenterer andres svakheter, er han virkelig ikke en hyggelig fyr! Mannen er så full i komplekser og usikkerhet at han lar det gå utover andre. 

Helt enig. Det er ikke en positiv egenskap. Han har det synet på meg også, siden han vil fortelle hvordan man gjør helt åpenbare ting.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han også. Han skrøt om hvor mye penger han hadde, hvor mye han sparer og hvor flink han er med penger.

Han løy også om jobben han hadde; at han var sjef med masse ansvar etc. Men så kjenner jeg noen kollegaer av han, de sier at han slett ikke har den jobben og at han later som han er sjef når han er på jobb også.

What, så sykt. Tror ikke min løy, men her bør klart varsellampene ringe...

Skrevet
18 timer siden, bortebra skrev:

Uff. Det er en mennesketype jeg ikke kan fordra. Jeg hadde nok ikke holdt ut en måned som deg. Kjæresten er veldig glad i å svare på spørsmål jeg har om diverse ting (vi bor i hans land), men han synes det er pinlig om han begynner å forklare meg ting jeg allerede vet, og heldigvis lytter han like mye som han forteller. Noen har et sånt kronisk behov for å vise egen kunnskap, uavhengig av hva lytterne kan eller ikke kan. 

Dette er en sunn måte å lære hverandre ting på. Du spør fordi du lurer og han synes det er pinlig å svare på ting, altså være ydmyk. Som er en fin egenskap i et forhold. 

Skrevet
3 minutter siden, missmcbeal skrev:

What, så sykt. Tror ikke min løy, men her bør klart varsellampene ringe...

Så absolutt! Jeg visste hvem han var før jeg begynte å date han. Trodde egentlig at han bare er klønete sosialt. Men når han behandler mennesker som er nære og blitt trygg på sånn, kommer jeg ikke til å takle det i lengden.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så absolutt! Jeg visste hvem han var før jeg begynte å date han. Trodde egentlig at han bare er klønete sosialt. Men når han behandler mennesker som er nære og blitt trygg på sånn, kommer jeg ikke til å takle det i lengden.

Det er bare å dumpe han. Når man er belærende, og i tillegg faktisk lyver, så er det et ekstremt dårlig tegn. Mulig han har ekstremt stort behov for bekreftelse, kanskje han til og med er narssisist, men dette her er jo sp usunt at man bare må holde seg langt unna. Dersom han lyver om noe sånt som jobben, hva lyver han om ellers. Må også være ekstremt pinlig å omgås en sånn man som lyver sånn, og når i tillegg andre vet om det.

• Liker 1
Gjest GiftMann38
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Der var du jammen meg igjen! 

Nok engang like empatisk og forståelsesfull. 🙄

Anonymkode: b2932...afe

AnonymBruker der altså.

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der med å lære bort å koke egg er bare en av flere ting han ønsket å lære meg. Hans måte å koke egg på var å legge egget i kjelen når vannet er kaldt og la det koke opp sammen. Jeg legger i egget når vannet er klart, slik jeg tror flere også gjør det. 

Tro meg; jeg har sagt i fra. Men han klarer å få det til å bli at jeg er sta og egen og ikke ønsker hjelp til *noe*. Har har også gitt komplimenter som din gammel flamme, og selvfølgelig avsluttet setningen med det samme. Samtidig har han også fått vridd det over til at jeg burde være glad for at jeg får bruke tid sammen med han. Han er jo guddommelig. Jeg blir gal. 

Er glad flere har opplevd en sånn type som han. Da er det ikke jeg som er gal.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du fortsatt er sammen med han... Høres ikke akkurat ut som drømmemannen din :P

Anonymkode: 4e0a9...cfa

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Det er ikke en positiv egenskap. Han har det synet på meg også, siden han vil fortelle hvordan man gjør helt åpenbare ting.

Jeg tror at han føler seg underlegen da han er full av usikkerhet. 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du fortsatt er sammen med han... Høres ikke akkurat ut som drømmemannen din :P

Anonymkode: 4e0a9...cfa

Jeg hadde vel håpet at han var sånn fordi han var klønete og ville vise alt han kunne, slik man gjerne gjør i begynnelsen av et forhold/datingsituasjon. At det ville gå over. Jeg dater ikke han fordi han er kunnskapsfull og er flink med penger.

Men nå tviler jeg på at det kommer til å forandre seg utifra hva andre skriver om sine erfaringer med tilsvarende menn. 

Skrevet
4 minutter siden, Bakepulver skrev:

Jeg tror at han føler seg underlegen da han er full av usikkerhet. 

Det kan godt hende. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende. 

Ser at du har skrevet at han har fortalt løgner om økonomi og arbeidssituasjon.. Det tyder ikke på at han har god selvtillit eller et sunt og godt selvbilde.

Skrevet
10 minutter siden, Bakepulver skrev:

Ser at du har skrevet at han har fortalt løgner om økonomi og arbeidssituasjon.. Det tyder ikke på at han har god selvtillit eller et sunt og godt selvbilde.

Nei, det er ikke akkurat slik man sier når man har en sunn og god selvtillit.

Selv om han løy om stillingen han har så har han er jobb hvor han tjener bra. Og det er vel det han var stolt over. :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en sunn måte å lære hverandre ting på. Du spør fordi du lurer og han synes det er pinlig å svare på ting, altså være ydmyk. Som er en fin egenskap i et forhold. 

Jo, da. Vi har et sunt og fint forhold enn så lenge. Men kommer nok mer konfliktstoff når vi ikke er så forelska lenger. 

Skrevet
1 time siden, bortebra skrev:

Jo, da. Vi har et sunt og fint forhold enn så lenge. Men kommer nok mer konfliktstoff når vi ikke er så forelska lenger. 

Det kan gå andre veien også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...