Gå til innhold

Utsette sex med daten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det ligger an til fjerde date i løpet av helgen som kommer, og det ligger litt i kortene at da skal det skje. Jeg har utrolig lyst på ham, og jeg opplever at han har veldig lyst på meg også. Det er ikke lysten det går på!

Men jeg vil det skal vare litt lenger... Jeg har opplevd flere ganger, og hørt fra venninner, at etter sex mister mannen interessen, Jeg er utrolig lei av å bli såret og ghostet. Og jeg vet det er utrolig tullete, men jeg har lyst å dra det ut litt. Selv om vi begge vet at vi har lyst på hverandre.

Hvordan..?

Anonymkode: 4ea71...364

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det ligger an til fjerde date i løpet av helgen som kommer, og det ligger litt i kortene at da skal det skje. Jeg har utrolig lyst på ham, og jeg opplever at han har veldig lyst på meg også. Det er ikke lysten det går på!

Men jeg vil det skal vare litt lenger... Jeg har opplevd flere ganger, og hørt fra venninner, at etter sex mister mannen interessen, Jeg er utrolig lei av å bli såret og ghostet. Og jeg vet det er utrolig tullete, men jeg har lyst å dra det ut litt. Selv om vi begge vet at vi har lyst på hverandre.

Hvordan..?

Det hjelper nok ikke å utsette lenger. Om mannen kun er ute etter sex, vil han miste interessen om det er på fjerde eller tiende daten det skjer. Like greit å bare finne ut av det kanskje. Kjæresten min utsatte sex med meg av samme grunn. Jeg var ikke ute etter kun sex, og vi endte opp med å bli hodestups forelsket i hverandre. Ta en sjans. Vil han bare ha sex, er det vel like greit å finne ut av det nå og ikke når følelesene har blitt sterkere?

• Liker 11
Skrevet

Hva mener du med at han mister interessen? Tenker du at menn som går inn i forhold egentlig ikke er interessert i dama, fordi han allerede har hatt sex med henne? Du velger helt selv når du ønsker å ha sex, men jeg synes denne tankegangen er litt merkelig. Tenk på de som går inn i et forhold med en de våknet opp ved siden av etter en fuktig natt... 

Menn kan lure deg, de ønsker bare sex og stikker av etter det. Det verste jeg hørte om var en som holdt på med en jente i et halvt år (!), før de hadde sex og han dumpet henne etterpå. Det er vanskelig å beskytte seg mot det, man må kjenne etter på magefølelsen mot fyren. 

Anonymkode: e733b...618

Skrevet

Takk for svar! 

Tror du det hadde hatt noe å si om det hadde skjedd tidligere for dere?

Det er forsåvidt større risiko når følelsene har blitt sterkere. Så jeg vet logikken min er idiotisk!

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar! 

Tror du det hadde hatt noe å si om det hadde skjedd tidligere for dere?

Det er forsåvidt større risiko når følelsene har blitt sterkere. Så jeg vet logikken min er idiotisk!

For meg hadde det ikke spilt noen rolle om det skjedde på første eller femte date. Men det som kan skje når man har sex for første gang, er jo at man har dårlig sex og kankskje tenker at man passer dårlig sammen av den grunn. Men det vil jo heller ikke da spille noen rolle når dette skjer. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker også at det er greit å finne ut tidlig om man passer sammen seksuelt. Det er synd å bli glad i en person og synes alt er perfekt, og så passer man dårlig sammen i senga... Det er greit at sexen ikke trenger å være perfekt første gangen, men det bør være godt og føles riktig og man bør være omtrent like på hva man liker å gjøre.

Så jeg har nok ligget med datene innen fjerde date. Menn er ofte ikke ute etter bare å ligge med en person, de som stikker etter å ha fått sex har nok blitt litt skuffet over sexen og ikke ønsker å fortsette med den kvinnen. 

Jeg tenker du bør ta en sjans siden dere begge liker hverandre og har lyst. Så tar du det derfra uansett hva som skjer. Mest sannsynlig blir det bra, og han ønsker mer av det..

Anonymkode: 403bb...e28

Gjest padawan
Skrevet

Det er jo et gammelt jungelord som sier at forhold som starter med sex ikke har liv laga. Selv har jeg endt opp med å ha sex ganske tidlig i de fleste forhold (om ikke alle) forhold jeg har vært i og er singel nå. Hvis det føles riktig for deg TS synes jeg du skal vente. 

Skrevet

Takk for alle svar.

Jeg er veldig usikker på dette. Vi har hatt en del fysisk kontakt, og det er fint. Derfor blir det litt kunstig å plutselig slutte med det.

Forsåvidt ser jeg ikke på det som "billig" å ha sex tidlig eller noe. Det er helt opp til hver enkelt! 

ts.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar.

Jeg er veldig usikker på dette. Vi har hatt en del fysisk kontakt, og det er fint. Derfor blir det litt kunstig å plutselig slutte med det.

Forsåvidt ser jeg ikke på det som "billig" å ha sex tidlig eller noe. Det er helt opp til hver enkelt! 

ts.

Det er absolutt ikke billig for voksne mennesker å ha sex tidlig. Det er bare moralsk prek som man ikke skal bry seg om. Det er helt naturlig å være tent på en annen og ønske seg nærhet og sex. Helt enig med deg i at det er opp til hver enkelt!

Folk ligger sammen etter å ha kjent hverandre i 2 timer og blir deretter sammen hele livet. Andre starter som venner og blir kjærester, og etter kort tid blir både vennskapet og kjæresteskapet brutt. Det er rett og slett ingen regel i dette, alle forhold er forskjellige. 

Følg magefølelsen og gjør det som føles rett det er mitt råd.

• Liker 5
Skrevet

Hadde sex første kvelden med han jeg nå har vært gift med i 25 år...

Anonymkode: d5ccb...8f3

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor drive med spill? Gjør det du føler for! Jeg har alltid holdt igjen, men blitt ghostet og dumpa fordet. Han ene jeg lå med på første date ble faktisk den som ble kjæresten min og vi er fortsatt sammen i dag og bor sammen :) 

Anonymkode: 5e032...f6d

• Liker 4
Skrevet

Jeg ønsker på ingen måte å drive spill! Jeg er veldig for å være ærlig og gjøre det man vil. Herregud, vi er voksne mennesker!

Jeg er bare.. redd? Jeg vet ikke. Bekymret for at det skal gå skeis. Jeg har opplevd altfor mange ganger at det går galt, og jeg har en slags fjollete ønskedrøm om at denne gangen skal det bli annerledes. Da tenker jeg at kanskje jeg må gjøre noe annerledes denne gangen?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor drive med spill? Gjør det du føler for! Jeg har alltid holdt igjen, men blitt ghostet og dumpa fordet. Han ene jeg lå med på første date ble faktisk den som ble kjæresten min og vi er fortsatt sammen i dag og bor sammen :) 

Flere av mine venner har også startet sånn, derfor liker jeg ikke holdningen om at forhold som starter med sex ikke er liv laga som en bruker lenge oppe skriver. Det er rett og slett ikke riktig. Da var det nok ikke sexen som ødela men mange andre ting, eller kanskje sexen rett og slett ikke var så bra.

• Liker 2
Skrevet

Er det en du har følelser: vent med å ha sex med han til det er gått i alle fall to år. Fortell han at det er fordi han er så spesiell. Pul andre i mellomtiden. Oppdager han det fortell han at du ikke har noen følelser for noen av de, han er jo spesiell må vite, så han må vente.

Er det en du ikke har følelser for: pul ivei!

Anonymkode: 9099c...a55

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker på ingen måte å drive spill! Jeg er veldig for å være ærlig og gjøre det man vil. Herregud, vi er voksne mennesker!

Jeg er bare.. redd? Jeg vet ikke. Bekymret for at det skal gå skeis. Jeg har opplevd altfor mange ganger at det går galt, og jeg har en slags fjollete ønskedrøm om at denne gangen skal det bli annerledes. Da tenker jeg at kanskje jeg må gjøre noe annerledes denne gangen?

Det kan jo hende at de gangene det gikk galt var fordi følelsene ikke var riktige for den andre? Det å knytte seg til et annet menneske og ønske å være kjæreste, er jo ikke så lett. Begge parter skal ha følelser og samme ønske. 

Men om du ser det an da? Ikke bestemmer deg for noe? Kan jo hende at det å vente litt er bra også. Men det er ikke noe vits i å holde igjen og risikere at han tror du ikke har lyst på han bare for å vente. Da risikerer du kanskje at han blir usikker og det igjen kan gjøre noe med hans følelser..

• Liker 5
Skrevet

Nei, det er absolutt ikke lett å knytte seg til et annet menneske og skulle være kjærester! Jeg er ikke klar for kjærestedefinisjonen med en gang jeg heller, så det er ikke slik at jeg tror sex=kjærester,

Hva han føler kan jeg selvsagt ikke vite. Han sier han liker meg. Han sier han har lyst på meg. Da tror jeg på det han sier.

Vi har kysset og tatt mye på hverandre. Det virker som vi passer sammen. Men jeg vet selvsagt ikke hva han tenker.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan..?

Det kan være smart å finne ut om det grunnleggende er på plass før man kaster seg oppi senga. Med det grunnleggende så tenker jeg først på gjensidig respekt og lagfølelse.  

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, I Grosny skrev:

Det kan være smart å finne ut om det grunnleggende er på plass før man kaster seg oppi senga. Med det grunnleggende så tenker jeg først på gjensidig respekt og lagfølelse.  

Jeg syns det er smart å finne ut om sexen fungerer jeg da, har jeg kommet frem til, for det er også grunnleggende for et forhold.
Når jeg har holdt igjen før så har det gått opp til 8 mnd og når man da til slutt har sex finner man ut at man ikke passer sammen seksuelt i det hele tatt og da er det enda mer sårende å måtte avslutte datingen siden man har kjent hverandre så lenge og bygd opp følelser og forventninger. Like greit å få det overstått tidlig så man ikke kaster bort månedsvis på en man ikke kan fungere med i lengden (seksuelt) sammen uansett.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan..?

Vi hadde sex på første date og er nå sammen på trettende året.

Skrevet
4 minutter siden, Illuminatum said:

Vi hadde sex på første date og er nå sammen på trettende året.

Så fint! <3

Kan jeg spørre, var sexen fantastisk første gang? Eller sånn vanlig første gang med ny partner-sex? (Du trenger selvsagt ikke svare)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...