Gå til innhold

Hva mener du om Forsvarsavsløringene?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I den senere tid har det blitt avdekket horrible sannheter om det norske Forsvar - men ingen må gå fra sin stilling av den grunn.

Hva mener du: burde noen ta sin hatt og gå?

Kunne dette ha vært mulgi i næringslivet?

Hvorfor var det ingen som sa i fra og reagerte på overskridelsene?

- Dyre konsulent-tjenester

- Dyre bygg fordi Huseby fant ut at de skulle flytte på seg

- Krigsskolekadettenes behov for marmorgulv og prestisjemalerier

- Overkommandoens (m/ fruers) utenlandsreiser

- Enormt forbruk på krigsøvelser, maskiner, utstyr og fly!! (Mer enn i noe annet NATO-land!)

Hva mener du om dette / hva bør gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var intill 1995 en del av det systemet. Hadde da jobbet 15 år i Forsvaret. Så allerede den gang at kombinasjon av politisk ønske å det å oppnå det politikerene ønsket var umulig. Tok derfor en konsekvens av dette å sa opp.

Idag er jeg rystet av det som Forsvaret står for. De er selvklart underlagt rammer gitt av lovgivende forsamling. men alikevel så kan de tenke selv. I denne sammenheng har de ikke gjort det. Forsvarsministeren skulle vert sparket på dagen, men i godt selskap av Forsvarssjefen. Det får være måte på til sløsing av offentlige middler. Dette har vert problemet helt siden landet vedtok å redusere Forsvaret. Det har ikke vert sammsvar mellom midler å oppdrag. Nettop derfor er det enkelte som påtar seg rollen som bevilgende myndighet blandt lederene av Forsvaret. NORGE bestemm dere skal vi ha ett forsvar eller ikke..... Det koster penger, men la ikke Forsvaret bestemme dette. Det er det norske folk sin vilje som skal gjenspeiles uansett det ene eller det andre. Nettop derfor Forsvarsminister ta din hatt å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kunne dette ha vært mulgi i næringslivet?

Hva mener du om dette / hva bør gjøres?

Med forbehold om det er trykkfeil eller bare enda en skrivefeil i setningen din: Ja, selvsagt kunne det vært mulig i næringslivet. I tillegg er det jo der du finner de feteste fallskjermjegerne.

Hva som bør gjøres? Jeg synes absolutt det er viktig med flere slike godt kvalitetssikrede innlegg på KG, slik at Kristin Krohn Devold innser alvoret, legger seg flat og heller tar med seg milliardsprekken sin til Seksualitet.

Djeez! Når ble dette et kretsmesterskap i å sparke inn åpne dører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Med forbehold om det er trykkfeil eller bare enda en skrivefeil i setningen din: Ja, selvsagt kunne det vært mulig i næringslivet. I tillegg er det jo der du finner de feteste fallskjermjegerne.

Hva som bør gjøres? Jeg synes absolutt det er viktig med flere slike godt kvalitetssikrede innlegg på KG, slik at Kristin Krohn Devold innser alvoret, legger seg flat og heller tar med seg milliardsprekken sin til Seksualitet.

Djeez! Når ble dette et kretsmesterskap i å sparke inn åpne dører?

1) Jeg hadde 1 (èn) skrivefeil i innlegget. Grunn: tastaturdødaren - og det er faktisk lov.

2) Det er slike som deg som drar debatten ned og senker nivået. Dette kan fint bli en interessant diskusjon selv om det ikke fører til at noen må gå av. Husk at store handlinger starter i det små.

3) Hvem f*** ga deg lov til å leke tøffing i min tråd?

Alle andre som ønsker å si noe om det norske Forsvaret er velkommen til å si hav de mener om pengebruken og om fremtredende personer i offentlige stillinger.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette med pengeforbruket i forsvaret har vært en ukultur lenge før Krohn Devold ble forsvarsminister. Derfor mener jeg at det ikke er hun som er problemet.

Kan det tenkes at hun har for lite respekt i forsvaret fordi hun er kvinne? Jeg synes det virker sånn. I mine øyne er forsvaret en mannsdominert seig materie som er vanskelig å endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
3) Hvem f*** ga deg lov til å leke tøffing i min tråd?

Skal vi se... - det var vel omtrent de samme som ga deg lov til å forfatte et perspektivrikt, velskrevet og spennende innlegg om en sak som ikke har blitt diskutert i mer enn en 6-7 tidligere tråder her. Flott!

Sånt kalles blant annet demokrati, noe av grunnen til at vi blant annet ønsker å ha et forsvar.

Mangel på fungerende styringssystemer i forsvaret er selvsagt et godt poeng - forutsatt at det blir tatt opp på en annen måte enn prepubertal sutring. Kanskje et av svarene ligger der, i tillegg til at Liz69 har et godt poeng hva kjønn og kultur angår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...