Gå til innhold

Flytting og vanskelig bf


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke vanskelig. Jeg har vært alene med henne hele veien, han har aldri hatt noe mer samvær enn annen hver helg og en dag i uken. Nå har jeg funnet en som gjør meg lykkelig og som vi kan få det så fint sammen med. Men bf ønsker oss ikke å være lykkelige. Kan jeg flytte selv om han ikke godtar?

Anonymkode: 46523...d96

Jeg håper virkelig ikke du kan flytte hvis han sier nei. Det er ikke han som er vanskelig det er du. Det er få ting som provoserer meg mer enn mødre som bare må flytte inn til ny kjæreste og dra de stakars barna med seg. Du setter deg selv før barnet ditt og drar henne opp med røttene etter å ha datet en fyr i 4 mnd. 
Dine behov betyr tydeligvis mer enn ditt et barn.

Anonymkode: 0fb6d...d5d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet ikke så mye om hvordan barn fungerer, skjønner jeg, og det er helt greit, men jeg håper du er åpen for å tilegne deg kunnskap:  http://m.side2.no/foreldre/barnepsykolog-med-oppfordring-til-skilte-foreldre---vent-minst-et-ar-fr-dere-introduserer-nye-partnere-for-barna/3423285794.html

Finnes mer om dette på nett om du benytter deg av vår kjære venn, Google.

Anonymkode: 4a8ab...d47

Kan du forklare litt nærmere på hvilken måte jeg ikke vet noe særlig om hvordan barn fungerer? Det kommer nemlig som en ganske sjokkerende nyhet for meg, siden jeg nå kanskje både må revurdere både karriere og oppdragelse av mine egne barn.

Anonymkode: ccd2a...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du forklare litt nærmere på hvilken måte jeg ikke vet noe særlig om hvordan barn fungerer? Det kommer nemlig som en ganske sjokkerende nyhet for meg, siden jeg nå kanskje både må revurdere både karriere og oppdragelse av mine egne barn.

Anonymkode: ccd2a...9c9

Ikke jeg som skrev forrige innlegget, men jeg må få si meg helt enig med vedkommende. Hvis du mener det er greit at man etter kun 4 mnd røsker opp hele nettverket og flytter barnet vekk fra både barnefar, venner og skolekrets grunnet mors funn av "drømmeprinsen" mener jeg noe er riv ruskende galt. Og ja, hvis du seriøst mener dette og tror du har peiling bør du absolutt revurdere både karriere og oppdragelsen av egne barn hvis det har sammenheng med ovennevnte sinnsyke holdninger.

Anonymkode: 48061...f9b

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo si meg enig i at en person som bruker uttrykket "barnefar" og konsulterer et internettforum for å ta en dypt personlig og individuell avgjørelse kanskje ikke tar de mest gjennomtenkte partnervalgene og dermed trenger mer "betenkningstid" enn de fleste andre, men vanlig voksne mennesker kan fint introdusere nye kjærester for barna tidlig, og også flytte sammen med dem uten at barna har noe i mot dette - snarere tvert i mot.

Anonymkode: ccd2a...9c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg som skrev forrige innlegget, men jeg må få si meg helt enig med vedkommende. Hvis du mener det er greit at man etter kun 4 mnd røsker opp hele nettverket og flytter barnet vekk fra både barnefar, venner og skolekrets grunnet mors funn av "drømmeprinsen" mener jeg noe er riv ruskende galt. Og ja, hvis du seriøst mener dette og tror du har peiling bør du absolutt revurdere både karriere og oppdragelsen av egne barn hvis det har sammenheng med ovennevnte sinnsyke holdninger.

Anonymkode: 48061...f9b

Det kommer alltid an på situasjonen. Nå snakker jeg generelt, ikke om dette ene tilfellet. Hvis et barn blir mobbet på skolen og mishandlet av helgepappaen og moren bor på hybel, er det for eksempel kanskje ikke så dumt å flytte sammen med en kjæreste som har ting mer på stell.

Anonymkode: ccd2a...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sammen i 4 mnd, og allerede flytte sammen? Er du helt klinkende gal? Om du flytter, la barnet bo 100 % hos far, så barnet få bli der hun har nettverket sitt, og sine fritidsaktiviteter, så kan hun heller reise på samvær til deg annenhver helg og ferier..Haster det virkelig å flytte sammen? Hva med å bare være kjærester et par år til barna er eldre, og så vurdere å flytte sammen? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kommer alltid an på situasjonen. Nå snakker jeg generelt, ikke om dette ene tilfellet. Hvis et barn blir mobbet på skolen og mishandlet av helgepappaen og moren bor på hybel, er det for eksempel kanskje ikke så dumt å flytte sammen med en kjæreste som har ting mer på stell.

Anonymkode: ccd2a...9c9

Det er da ikke generelt slik at et barn blir mobbet på skolen og mishandlet av helgepappaen og moren bor på hybel :blink: Tilstandene du nevner er da noe man må forsøke å løse, hvorpå flytting kan være et av mange alternativer. Men selv i slike ekstremtilfeller vil det da være ekstremt å utsette barnet for ytterligere risiko ved å flytte inn hos en ny omsorgsperson etter såpass kort tid. Og saken vi diskuterer her gjelder en sinnsykt egoistisk barnemor som kun evner å sette egne behov i fokus. Det fremkommer ikke at barnet har vanskelige forhold der det nå bor, tvert om viser det seg at barnefaren bryr seg om barnet og setter seg på bakbeina i.f.t flytting av barnet. Selvsagt er det ikke greit at mor overkjører både barnet og barnefaren for å trumfe gjennom egne idiotiske påfunn. Hvis du mener å være profesjonell på området burde du da virkelig evne å se galskapen i dette. At det finnes eksempler på at ting kan gå bra betyr likevil ikke at dette er en svært lite hensiktsmessig måte å gjennomføre tingene på. GI TING TID, så kan det jo være at også barnefaren kan se annerledes på tingene etterhvert og evner å opprettholde en viss respekt til både eksen og den nye kjæresten. Denne muligheten dreper de ved å trumfe gjennom og opptre så hensynsløst som de gjør nå. Fryktelig trist!

Anonymkode: 48061...f9b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller begynner det å bli mer og mer utbredt med mødre som setter egne ønsker og behov foran barnets?

(Min subjektive oppfatning er at det alltid har vært en relativt stor andel menn som gjør det)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må jo si meg enig i at en person som bruker uttrykket "barnefar" og konsulterer et internettforum for å ta en dypt personlig og individuell avgjørelse kanskje ikke tar de mest gjennomtenkte partnervalgene og dermed trenger mer "betenkningstid" enn de fleste andre, men vanlig voksne mennesker kan fint introdusere nye kjærester for barna tidlig, og også flytte sammen med dem uten at barna har noe i mot dette - snarere tvert i mot.

Anonymkode: ccd2a...9c9

Her motsier du deg selv, TS. Den "personen" du nevner er, etter det du har fortalt, helt klart deg selv og da trenger du jo betenkningstid; og da kan du ikke gjøre som du hevder "vanlig voksne mennesker" gjør; å introdusere nykjæresten og flytting tidlig.

Virkelig voksne mennesker evner å sette den de har ansvaret for aller først, noe du ikke viser vilje til å gjøre.

Du kan kalle deg voksen, men du er ikke der ennå - og heller ikke den nye kjæresten din som er med på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Er det bare meg, eller begynner det å bli mer og mer utbredt med mødre som setter egne ønsker og behov foran barnets?

(Min subjektive oppfatning er at det alltid har vært en relativt stor andel menn som gjør det)

Ikke bare deg

Anonymkode: 48061...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Far har bare barnet annen hver helg og en dag i uken. Nye kjæresten min har barn ja som han har 50%. Derfor kan ikke han flytte til meg. Vi har vært sammen i 4 mnd.

Anonymkode: 46523...d96

Nice, er ikke hodet du tenker med hvertfall :murvegg:

Anonymkode: b35ea...db2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått meg en ny kjæreste og skal flytte sammen med han. Han bor ca 1 time unna. Barnet mitt er 10 år gammel. Bf er kjempe sint og nekter å godta dette her. 

Kan jeg flytte uansett? Vi har delt foreldreansvar.

Anonymkode: 46523...d96

Hva med barnets nåværende skole og nettverk/venner?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke vanskelig. Jeg har vært alene med henne hele veien, han har aldri hatt noe mer samvær enn annen hver helg og en dag i uken. Nå har jeg funnet en som gjør meg lykkelig og som vi kan få det så fint sammen med. Men bf ønsker oss ikke å være lykkelige. Kan jeg flytte selv om han ikke godtar?

Anonymkode: 46523...d96

Du er ikke bare vanskelig, men sinnsykt uansvarlig som flytter inn til en mann etter 4 mnd når dere har barn! Tenker du bare på deg selv?

Anonymkode: 25382...60f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er forelsket og tror du vet opp-ned på din nye kjæreste etter fire måneder. Er du smart så venter du til du har kjent han i minst ett år før du flytter inn til han. Da forebygger du et eventuelt brudd mellom dere. Men det er dårlig gjort mot barnet ditt å rive henne i fra sine venner og familie hun har der hun bor nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ichiko skrev:

Her motsier du deg selv, TS. Den "personen" du nevner er, etter det du har fortalt, helt klart deg selv og da trenger du jo betenkningstid; og da kan du ikke gjøre som du hevder "vanlig voksne mennesker" gjør; å introdusere nykjæresten og flytting tidlig.

Virkelig voksne mennesker evner å sette den de har ansvaret for aller først, noe du ikke viser vilje til å gjøre.

Du kan kalle deg voksen, men du er ikke der ennå - og heller ikke den nye kjæresten din som er med på dette.

Jeg kaller meg ikke voksen, jeg har mye å gå på, og kjæreste har jeg heller ikke, nettopp av den grunn :)

Anonymkode: ccd2a...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Far har bare barnet annen hver helg og en dag i uken. Nye kjæresten min har barn ja som han har 50%. Derfor kan ikke han flytte til meg. Vi har vært sammen i 4 mnd.

Anonymkode: 46523...d96

4 mnd!!! Dette må være tull!! man flytter ikke et barn for å flytte sammen med en annen i forelskelsesrus etter 4 mnd!!! Dere kjenner hverandre ikke. Dere er forelsket, og vet ikke om dere har ekte følelser enda, eller om dere er forelsket i forelskelsen! Da forstår jeg barnefar enda mer! Blir skremt av desperate foreldre, som ikke klarer å holde seg noenlunde i skinnet - og det etter å ha påtatt seg en så stor oppgave som å få barn!! Man er ikke 18 år lengre når man har rukket å få barn, for så å skille seg!! Og barnet ditt er 10 år! Skulle tro det fantes litt mellom ørene da!! Og hans barn skal også tas hensyn til. Har sett altfor mange triste skjebner, så det går vel ikke inn her heller... :( 

Anonymkode: 1f043...67d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er mye sunnere for barnet om du kjøper deg noen katter, begynner å gå med grå kontordress, fører regnskap over lykke og ulykke, går i kirken hver søndag, og hvis du gud forby skulle treffe en mann du liker, må ikke barnet få vite om denne. La heller barnet ditt tro at du går rundt og er så glad fordi du har så fine katter, og at den plutselige interessen for romantisk musikk handler om Nussi og Sissi som har så tykk og god pels.

Anonymkode: ccd2a...9c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye sunnere for barnet om du kjøper deg noen katter, begynner å gå med grå kontordress, fører regnskap over lykke og ulykke, går i kirken hver søndag, og hvis du gud forby skulle treffe en mann du liker, må ikke barnet få vite om denne. La heller barnet ditt tro at du går rundt og er så glad fordi du har så fine katter, og at den plutselige interessen for romantisk musikk handler om Nussi og Sissi som har så tykk og god pels.

Anonymkode: ccd2a...9c9

...sa barnet som påberoper seg å være ekspert på nettopp barn :dry:

Anonymkode: 48061...f9b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

...sa barnet som påberoper seg å være ekspert på nettopp barn :dry:

Anonymkode: 48061...f9b

Hvor har jeg kalt meg ekspert på barn?

Anonymkode: ccd2a...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...