Gå til innhold

Flytting og vanskelig bf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg en ny kjæreste og skal flytte sammen med han. Han bor ca 1 time unna. Barnet mitt er 10 år gammel. Bf er kjempe sint og nekter å godta dette her. 

Kan jeg flytte uansett? Vi har delt foreldreansvar.

Anonymkode: 46523...d96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 time kan umulig gjøre samvær vanskelig. Men om kjæresten din ikke har barn vil det være naturlig at han flytter til dere. Så slipper barnet å flytte fra skole, venner osv. 

Anonymkode: 39950...56c

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 time kan umulig gjøre samvær vanskelig. Men om kjæresten din ikke har barn vil det være naturlig at han flytter til dere. Så slipper barnet å flytte fra skole, venner osv. 

Anonymkode: 39950...56c

For et barn på 10 år er det selvsagt at flytting 1 time unna får store konsekvenser for hverdagen og samværet. Skjønner godt at barnefar er forbannet. Tenker TS å ta barnet med seg og flytte eller aksepterer hun eventuelt at barnefar da har barnet boende fast hos seg og at hun selv kan ha samvær annenhver helg fremover? I realiteten er det en slik ordning som nå blir aktuelt; en av partene har barnet annenhver helg (ferier deles 50/50 som tidligere).

Anonymkode: 48061...f9b

• Liker 18
Skrevet
9 timer siden, altflyter skrev:

Du syntes det er rart at barnefar syntes det er kjipt at du flytter en time bort fra ham, noe som vil gjøre samværet mer vanskelig for ham? Barnefar er ikke vanskelig.

Han er åpenbart bekymret for hvordan det skal gå med samværet, hvordan det skal bli for barnet. Ungen er 10 år og er da i skolealder Skal barnet pendle en time hver dag til skolen? Skal barnet bytte skole? Du sier dere har delt samvær, så da regner jeg med dere har 50/50. Skal virkelig barnet deres måtte pendle en time hver vei mellom mor og far? Skal barnet gå på to forskjellige skoler? Vil du påta deg all kjøring mellom hjemmene siden det er du som gjør at dette blir vanskelig?

Hvorfor kan ikke kjæresten din flytte nærmere? Hvorfor kan ikke han flytte inn med deg? Du setter kjæresten din foran ditt eget barn! Her er det ikke barnefar som er vanskelig. Det er du. 

Svært godt formulert! Er selv i samme situasjon som barnefaren TS her snakker om og det er virkelig fortvilende å se at noen ikke bruker hodet. Dette får selvsagt konsekvenser for både barnet og barnefaren. Veldig rart at ikke TS ser det.

• Liker 13
Skrevet

1 time vil bety at det blir vanskelig for far å delta på ting som skjer rett etter skolen, vanskelig for barnet å delta i bursdager og andre sosiale ting i helgene han er hos far og at samvær i ukedagene er umulig. Selvfølgelig er det ikke uproblematisk. Det er ikke barnets far som er vanskelig her, men du. 

• Liker 17
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått meg en ny kjæreste og skal flytte sammen med han. Han bor ca 1 time unna. Barnet mitt er 10 år gammel. Bf er kjempe sint og nekter å godta dette her. 

Lurer litt på hvor lenge du har vært sammen med den nye kjæresten? Og hvor lenge er det siden det ble slutt mellom deg og barnefar?

• Liker 3
Skrevet

Er planen at barnet bytter skole? Eller må barnet kjøres til skolen hver dag?

Synes ikke det er rart pappaen blir sint, en time er langt i hverdagen. Hva med venner osv?

Om du flytter sammen med en uten barn, synes jeg at han burde flytte på seg. Har han også barn i skolealder må dere kanskje nøye dere med å være kjærester, evt bo sammen kun i ukene uten barn. 

• Liker 16
Skrevet

Jeg skjønner barnefar veldig godt, og synes dette er korttenkt av deg. Hvorfor kan ikke den nye kjæresten flytte til det området dere allerede bor? En ting er å gjøre det vanskelig for barnefar, men dette høres mest ut som en ordning som blir vanskelig og stressende for barnet ditt.

Anonymkode: 46b93...e31

• Liker 6
Skrevet

Du kan faktisk ikke flytte 1 time unna hvis barnefar er i mot pga det går ut over barnet. Og når man er 10 år har manmet nettverk av venner og har aktiviteter som vil bli vanskelig å opprettholde ved en flytt.

Så du har faktisk kun to valg, finne en felles bolig i nærheten av der du bor, eller flytte å la barnet flytte til far på heltid.

Anonymkode: 6fb1f...523

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor kan ikke kjæresten flytte til deg?

Anonymkode: 1ae29...af5

• Liker 3
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det ser dessverre ut som du setter deg selv først i denne situasjonen.  Synes du virkelig det er riktig at barnet ditt skal måtte flytte fra stedet både venner og far befinner seg?  Jeg blir helt oppgitt av foreldre som ikke evner å forstå at barnets beste må komme først.  Hvis den nye kjæresten din er noe å samle på så forstår også han dette og går med på en løsning som gjør at du kan bli boende der du er.

Anonymkode: e6a09...cb9

• Liker 10
Skrevet

Da synes jeg det er best du bor der du bor, og fortsetter å pendle mellom barn og kjæreste! Så slipper barnet å få hverdagen snudd oppned.... Altfor mange tenker med forelskelsen først, og barna sist. Når man fikk barn, forpliktet man seg til å prioritere dem først i 18 år! At man ikke er sammen med barnefar lenger, betyr ikke at man kan dure frem som man vil, pga en forelskelse. Barna først, uansett! Du som voksen må tilpasse deg det som er best for barnet, ikke deg. 

Anonymkode: 1f043...67d

• Liker 6
Skrevet

Far har bare barnet annen hver helg og en dag i uken. Nye kjæresten min har barn ja som han har 50%. Derfor kan ikke han flytte til meg. Vi har vært sammen i 4 mnd.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Far har bare barnet annen hver helg og en dag i uken. Nye kjæresten min har barn ja som han har 50%. Derfor kan ikke han flytte til meg. Vi har vært sammen i 4 mnd.

Dette burde uansett diskuteres med Bf,  før avgjørelsen ble gjort

Anonymkode: 0aee6...e19

• Liker 7
Skrevet

Du flytter inn hos en fyr etter 4 mnd?? Lykke til. Jeg kan forstå far jeg altså, jeg hadde ikke likt om noen hadde flyttet langt unna med et barn vi hadde hatt. 

Anonymkode: 1c505...171

• Liker 32
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, har du tenkt å snu opp ned på livet til barnet ditt for et forhold som har vart i fire måneder??? Hvor gammel er du egentlig?  Fortsett å bo hver for dere, og bo hos kjæresten når du ikke har barnet hos deg!

Anonymkode: e6a09...cb9

• Liker 28
Skrevet

4 mnd er altfor tidlig når det er barn i bildet. Vi ventet 2 år og det var akkurat passe for oss. Sier ikke at det er fasiten men etter 4 mnd kjenner man virkelig ikke en person.

Anonymkode: dcbe9...1d9

• Liker 20
Gjest NotNaomi
Skrevet

Om far har barnet annenhver helg så hadde det jo gått bra,men blir vel slitsomt den ene dagen i uken.Vet dog om både fedre og mødre som bor en time unna.

Det som er mest betenkelig her er at du og kjæresten har vært sammen kun i fire måneder! Det er alt for tidlig å flytte sammen når det er barn i bildet Ts.Barnet ditt må jo bytte skole og få nye venner,og om det får skeis med kjæresten og deg så blir det jo vanskelig.Ville ventet minimum ett år før en flytter sammen når konsekvensene kan bli så store!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...