Gå til innhold

Jenta mi på 5 har fått mensen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har det gått hos legen, Ts?

Anonymkode: 1e55f...f7f

Ja, håper dere fikk god hjelp og en plan for videre utredning?

Anonymkode: c7ad7...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 2/16/2018 at 4:50 PM, AnonymBruker said:

Det er kun helsesøster jeg har vært hos. Lege i graviditeten. Helsesøster har tatt noen tester for lenge siden. Vi har mest vært det pga hun har mye fedme og da har jeg også tatt opp det med brystene. Jeg viste ikke at det finnes tabletter for tidlig pubertet..

Anonymkode: dd5ae...e08

Ikke nok med at du brukte steroider under graviditeten, du har latt din datter bli så kraftig overvektig at det er over i fedmekategorien?

Og du har latt dette passere, uten å søke noen svar selv? Helsesøstre og leger fratar ikke deg for ansvar. De er ofte for snille til å fortelle mor rett opp i ansiktet at hun må ta seg sammen. Ikke nok med at din datter er sykelig overvektig, så har hun fått mensen. Dette burde du tatt fatt i når hun ble overvektig. Man er ikke snill når man oppretter overvekt hos er så lite barn. Det er foreldrenes ansvar med kostholdet. Dette med overvekt må ha vært der i flere år allerede.

Du svikter som mor. Du bør nå slutte å bake kanelboller og be om hjelp til å endre kostholdet. Hun er i stor fare for å bli et mobbeoffer. Klassens freak. Den som blir utenfor på grunn av at hun er annerledes.

Slutt_å_bruke_usunn_mat_som_trøst!

Vanskelig å føle sympati for deg.

Endret av ops2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, ops2 skrev:

Ikke nok med at du brukte steroider under graviditeten, du har latt din datter bli så kraftig overvektig at det er over i fedmekategorien?

Og du har latt dette passere, uten å søke noen svar selv? Helsesøstre og leger fratar ikke deg for ansvar. De er ofte for snille til å fortelle mor rett opp i ansiktet at hun må ta seg sammen. Ikke nok med at din datter er sykelig overvektig, så har hun fått mensen. Dette burde du tatt fatt i når hun ble overvektig. Man er ikke snill når man oppretter overvekt hos er så lite barn. Det er foreldrenes ansvar med kostholdet. Dette med overvekt må ha vært der i flere år allerede.

Du svikter som mor. Du bør nå slutte å bake kanelboller og be om hjelp til å endre kostholdet. Hun er i stor fare for å bli et mobbeoffer. Klassens freak. Den som blir utenfor på grunn av at hun er annerledes.

Slutt_å_bruke_usunn_mat_som_trøst!

Vanskelig å føle sympati for deg.

Klarte du ikke være frekkere? Er det sånn du prater til alle? Går ann å si sin mening på en ordentlig måte uten å være sårende og nedlatende. 

Anonymkode: dcf02...730

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Klarte du ikke være frekkere? Er det sånn du prater til alle? Går ann å si sin mening på en ordentlig måte uten å være sårende og nedlatende. 

Anonymkode: dcf02...730

Beklager, men trådstarter trenger å få en oppvekker. Det er for mange her i tråden som prøver å skylde på helsevesenet, at det er lege og helsesøster sin skyld.

Det er alltid først og fremst foreldrene som har ansvaret. Alltid. For barnas kosthold, for å søke legehjelp. Polen er ikke et uland. Det finnes mor og barn-sider på internett på polsk. Informasjon om helse og overvekt på polsk. At man ikke snakker godt norsk er bare en annen unnskyldning.

Det er ikke for sent for moren å ta seg sammen, men da må det bli en slutt med å trøste henne. Hun har gjort mye feil, og hun må innse det.

Å la en femåring bli overvektig, er omsorgsvikt med mindre det er helsemessige grunner.

Du finner de som er altfor koseschmoze på forumet også. Noen trenger å balansere ut kanelboller-som-trøst mammaene.

Endret av ops2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, ops2 skrev:

Beklager, men trådstarter trenger å få en oppvekker. Det er for mange her i tråden som prøver å skylde på helsevesenet, at det er lege og helsesøster sin skyld.

Det er alltid først og fremst foreldrene som har ansvaret. Alltid. For barnas kosthold, for å søke legehjelp. Polen er ikke et uland. Det finnes mor og barn-sider på internett på polsk. Informasjon om helse og overvekt på polsk. At man ikke snakker godt norsk er bare en annen unnskyldning.

Det er ikke for sent for moren å ta seg sammen, men da må det bli en slutt med å trøste henne. Hun har gjort mye feil, og hun må innse det.

Å la en femåring bli overvektig, er omsorgsvikt med mindre det er helsemessige grunner.

Du finner de som er altfor koseschmoze på forumet også. Noen trenger å balansere ut kanelboller-som-trøst mammaene.

Trådstarter får råd fra helsepersonell, hun trenger ikke hets fra deg.

Jenta var stor og kraftig fra fødsel. Det er slett ikke slik at alle barn blir født med det samme utgangspunktet for å holde en stabilt grei vekt. Det kan være genetiske årsaker, eller miljøforhold i fosterlivet som ikke står under mors kontroll alltid. Derfor ser man familier der foreldre og 3 barn er slanke, mens 1 barn sliter med overvekt fra småbarnsalder selv om familien lever normalt sunt.

Å ikke passe kosten hvis et barn har overvektsproblemer er omsorgssvikt ja, men det er det også å aldri unne et barn noe godt pga overvekt. Barn skal ha et naturlig forhold til mat der også kosemat kan ha en liten plass.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2018 den 16.26, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg vil bare høre om noen har samme erfaringer. Når jeg var gravid brukte jeg steroider.. jeg vet det er dumt og jeg angrer nå. Jeg fikk en stor jente og hun har alltid vært kraftig og stor siden fødsel. For et år siden så begynte hun å få antydning til bryster. For noen dager siden fikk hun mensen og jeg er helt knust. Hun begynner i 1.klasse til høsten. Hun er veldig redd og forvirret og det samme er jeg. Vi skal til barnelege. 

Har noen opplevd dette før?? Kom gjerne med tips og råd. Hilsen fortvilet mor som føler hun har ødelagt ungen sin. 

Anonymkode: dd5ae...e08

"Du vet det er dumt". Det er ikke dumt, det er omsorgssvikt og ekstremt egoistisk. Hva er galt med folk som bruker skadelige stoffer under graviditeten. Håper inderlig at din datter får hjelp og at du får foreldreveiledning...

Anonymkode: a6c16...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ops2 skrev:

Beklager, men trådstarter trenger å få en oppvekker. Det er for mange her i tråden som prøver å skylde på helsevesenet, at det er lege og helsesøster sin skyld.

Det er alltid først og fremst foreldrene som har ansvaret. Alltid. For barnas kosthold, for å søke legehjelp. Polen er ikke et uland. Det finnes mor og barn-sider på internett på polsk. Informasjon om helse og overvekt på polsk. At man ikke snakker godt norsk er bare en annen unnskyldning.

Det er ikke for sent for moren å ta seg sammen, men da må det bli en slutt med å trøste henne. Hun har gjort mye feil, og hun må innse det.

Å la en femåring bli overvektig, er omsorgsvikt med mindre det er helsemessige grunner.

Du finner de som er altfor koseschmoze på forumet også. Noen trenger å balansere ut kanelboller-som-trøst mammaene.

Det er slettes ikke umulig at barnet har helsemessige utfordringer som gir overvekt? Det har ikke trådstarter skrevet noe om. For alt du vet kan barnet ha stoffeskifteproblemer eller andre utfordringer. Det at du bare antar at det er mor som gir barnet et dårlig kosthold og er skyld i overvekten sier mye om deg. Håper du ikke dømmer mennesker på så svakt grunnlag i det virkelige liv.

Anonymkode: dcf02...730

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...