Gå til innhold

Gift ved første blikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er tolv måneder med separasjon før man kan sende inn skilsmissepapirer.

Møtene som var "oppfølging" var 3 måneder etter de hadde hatt siste møte hos presten.

Jeg synes konseptet i seg selv er interessant - og det er å utfordre tanken om at hodestups forelskelse er noe godt grunnlag for et langvarig samliv. Det vet vi vel, de fleste v oss som har levd en stund, at ikke er sant. Det handler om så veldig mye mer.

Jeg er overrasket over hvor urealistiske forventninger parene har. De går inn i dette som "et eksperiment", men forventningene er likevel at "forelskafølelsen" skal komme - på fem uker... Da tenker jeg at fagpersonene overhodet ikke har forberedt dem på noe som helst.

Dersom folk skal møtes på denne måten må de preppes på hvor lang tid en relasjon tar å utvikle. Bare det å tvinge noen til et bryllup og fem ukers samboerskap for deretter å avvente en konklusjon er absurd. Det hadde vært mye mer interessant om man kunne matchet par og sagt - vel, dette er et x antall måneders løp, hvor vi tenker at dere har noen milepæler. Disse er en første date, andre og tredje (for å bli litt kjent), deretter en miniferie et sted, deretter møter med familien... osv. Over litt lengre tid, og med litt friere løp. Det er lett å se at kameraene et et ekstra press.

Anna virker fullstendig håpløs, typisk dame som har vært singel og barnløs for lenge. Geir var forferdelig tålmodig, skjønner godt han ikke har kontakt med henne i dag. Håper ikke han er totalt desillusjonert, hun var helt ute å kjøre og burde jo få hjelp.

Andre var et needy påheng på Isabel fra første dag, han falt pladask for illusjonen og var så klengete at det var vondt å se på. Hennes kroppsspråk sa "løp løp løp"... Hun virket ekstremt vanskelig, men med han som sånn sliklende, logrende hundevalp ved siden av kan ikke ha gjort det lett å bli kjent med han.

Katarina og Rune var, i mine øyne, venner fra første stund. Hun liker for godt å feste og være partyjente med venninner, mens han var egentlig klar for å roe ned og finne noen å etablere seg med. Veldig tydelig fra starten. Han reagerte også ganske sterkt på hennes atferd på fest, naturlig nok.

Når det står at to av tolv par har klart seg, er det noe galt med forutsetningene. Jeg tror ikke det alltid er matchingen som er problemet, men forvetningen til de som blir med. Jeg er overrasket over at de ikke prepper parene bedre. Det er et underholdningskonsept, men det ville vært mye mer interessant dersom premissene faktisk var til å leve med for parene.

Anonymkode: ed770...d3c

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er enig med ab over her. Om settingen var anderledes med ett antall måneder dating og hyppige terapitimer så kunne dette blir riktig gøy å se på. Jeg tror jeg hadde lært mye av å se på ett slikt program. Og å flytte inn i en nøytral leilighet tror jeg også er lurt. Kanskje treffe hverandres familie før bryllup. Ikke minst kunne jeg fått ideer til ting jeg og min mann kunne gjort for vi er sofasliter de lux. 

Angelica og Rune hadde jeg håp for. Angelic dreit seg ut men hun angret  veldig så jeg (jeg hadde nok vist en lik reaksjon om jeg bar i en slik reaksjon). Jeg trodde virkelig de skille finne ut av det.

anna og Rune ja. Hvis anna kunne klare å stabilisere seg så tror jeg det kunne gått bra for innerst bor det en flott dame der i Anna. Men, hun trenger en runde hos en god psykolog. 

Isabel ja.   Jeg tror hun lærte mye om seg selv som hun får bruk for neste gang. Hun var jo negativ men jeg håper hun ser at det er ett ødeleggende trekk hun må legge av seg. Den mammen,- ham finner ei til slutt. Husk farmen Oddvar, han fikk en haug med tilbud etter farmen. Mange jenter vil ha en som ikke er A4. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Duff skrev:

Angelica og Rune hadde jeg håp for. Angelic dreit seg ut men hun angret  veldig så jeg (jeg hadde nok vist en lik reaksjon om jeg bar i en slik reaksjon). Jeg trodde virkelig de skille finne ut av det.

Hvem er Angelica? :klo:

 

Anonymkode: 27153...71b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er Angelica? :klo:

 

Anonymkode: 27153...71b

Du skjønte antakelig at hun mente partneren til Rune, Katarina.

Anonymkode: 81967...7ff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønte antakelig at hun mente partneren til Rune, Katarina.

Anonymkode: 81967...7ff

Hvorfor skrev hun ikke bare det, da?

Anonymkode: 27153...71b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skrev hun ikke bare det, da?

Anonymkode: 27153...71b

Fordi jeg blandet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre var både klengete og usikker på seg selv, men jeg tror de sidene ble svært forsterket av Isabels nedlatenhet. Bare tenk deg hvordan det er å få stikk fra en du er forelsket i hele tiden. Hvem blir ikke usikker av det? Det er latterlig at hun dømmer han sånn for at han ikke har egen bolig og lappen når Andre har høyere utdannelse enn henne. Det er jo ikke tvil om at han må ha ambisjoner. 

Jeg synes ikke hun viser noe særlig evne til refleksjon heller. Hun kommer bare med bortforklaringer for hvorfor hun har behandlet Andre så dårlig. Hun burde ha gitt Andre en uforbeholden unnskyldning. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så serien med undertekst, og er derfor helt sikker på at Katarina og Rune snakket om at hun flørtet med han andre fyren.

Når det gjelder André ser jeg for meg at han sammen med rette dama er en mye mer selvsikker person. Han er neppe så usikker sammen med venner for eksempel. Jeg kan selv bli en ganske tafatt person sammen med folk som gjør meg usikker, for eksempel folk som Isabel. Man blir jo til slutt redd for å puste feil, liksom. Sorry, men hun var direkte heslig til tider. Håper han treffer ei kjekk og grei dame, da vil han nok "skinne" :nori:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune virker så utrolig kjernekar og godt kjæreste og ikke minst familieemne! Må bare si det!
Og det lille klippet av han på slutten der han filmet seg selv å sa han fortsatt var singel så det var bare å ta kontakt, og smilte, hadde han det skjønneste smilet!
Håper han får seg en skikkelig god , stille og rolig fornuftig dame :)

Anonymkode: e5d31...a53

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2018 den 21.37, lalaB skrev:

Jeg er litt enig med deg. Men jeg tror han mener at det ikke burde vært fremstilt slik det ble iogmed situasjonen mellom dem ikke er slik i dag. De ble jo fremstilt som et par som datet og var på gli, når de i virkeligheten ikke har noe kontakt i dag. Det vi så var nok reelt på det tidspunktet de filmet, og så har de antagelig kuttet kontakten i ettertid. Og da spørs det om produksjonen har materiale fra tiden der de brøt eller hadde brutt kontakten. Det de derimot kunne gjort, var å klippe det til på den måten som viste at de hadde hatt noe kontakt, også kunne de skrevet på skjermen at forholdet ikke har tatt den retningen de hadde håpet og at de ikke har noen kontakt i dag. 

 

Skjønner. Ja det hadde jo vært en enkel løsning, at de skrev på skjermen på slutten at de ikke hadde kontakt. 

 

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rune virker så utrolig kjernekar og godt kjæreste og ikke minst familieemne! Må bare si det!
Og det lille klippet av han på slutten der han filmet seg selv å sa han fortsatt var singel så det var bare å ta kontakt, og smilte, hadde han det skjønneste smilet!
Håper han får seg en skikkelig god , stille og rolig fornuftig dame :)

Anonymkode: e5d31...a53

Haha! Jeg kunne lett tatt kontakt om han ikke hadde bodd på andre siden av landet :P Men nå tenker jeg det strømmer over av jenter som vil date han, så han kommer til å klare seg bra :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, missmcbeal skrev:

Skjønner. Ja det hadde jo vært en enkel løsning, at de skrev på skjermen på slutten at de ikke hadde kontakt. 

 

Haha! Jeg kunne lett tatt kontakt om han ikke hadde bodd på andre siden av landet :P Men nå tenker jeg det strømmer over av jenter som vil date han, så han kommer til å klare seg bra :D

Mener jeg leste en plass at han har fått seg ny kjæreste etter innspillingen? Tror det stod i den se og hør-artikkelen om årets deltakere etter sesongavslutningen. Uansett kommer det ikke som et sjokk at han har fått seg ny kjæreste, virker som en grei kar.

Anonymkode: d14e2...9e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune har fått seg ny kjæreste, ja. Ikke overraskende, han er en veldig flott type.

Når det gjelder Geir ble det lagt ut en oppklarende film av han på Gift ved første blikk sin Facebook-side, som forteller at han fortsatt er singel og at de ikke har kontakt. Fint for oss som følger med der, men før alle andre ser det jo ut som de er et par.

Anonymkode: 73db2...4fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med AB i innlegg #1563. Spesielt angående det med at det tar tid å utvikle en relasjon. Mannen min og jeg var venner før vi ble kjærester, vi var kjærester før vi ble samboere og vi var samboere før vi ble gift. Det tok flere år fra vi møttes første gang til vi ble gift. Vi var ganske "trege" og vi har flere par i vennekretsen vår som har gått langt fortere frem enn oss. De kjappeste brukte vel ca seks måneder fra første møte til de giftet seg og de har vært gift i fem år nå.

Det er ganske urealistisk av både parene og produksjonen å tro at man allerede etter fem uker kan gi et svar på om dette er noe varig eller ikke. Og det å ha kameraer på slep gjør det ikke enklere.  Jeg håper de revurderer fremgangsmåten før spiller inn en ny sesong. 

Anonymkode: c7ff1...ce5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rune og Geir kom veldig godt ut av det, bør ikke være noe problem å få seg dame :)
Rune har vel fått en allerede i følge avisen, som nevnt her.

André virket som en veldig mild type, og ikke noe galt i det. Sikkert en utrolig fin og oppmerksom kjæreste med rette jenta. Jeg synes det er synd at han ikke snakket ut før altfor sent - noe Isabel også reagerte på. Han var bare pleasing og logrende hele den første tiden, til de kom på den terapitimen hvor han virkelig slo i bordet med hva han mente. Jeg forstår hvorfor Isabel følte seg utsatt for et litt overraskende bakholdsangrep der - blitt dyrket fra dag en, og så viser det seg at han føler noe helt annet?

Tenk om han hadde klart å være tydelig med hvem han var fra starten? Det er noe som heter "jeg trenger at du er snill, men ikke så snill at jeg blir slem", og det handler om å faktisk vise hvem man er. Det er dumt å leke dørmatte og deretter klage på at noen tråkker på deg. Det er faktisk urettferdig overfor en partner å være veik, den andre må gjette for mye.
Takes two to tango, og ja, Isabel fremsto som utrolig vanskelig som reaksjon på hans oppførsel. Det var egentlig ganske leit å se på, og ingen av de to kom veldig godt ut av å ha blitt med på denne serien. Som sagt - overrasket over at ikke oppfølgingen var bedre og tettere. Jeg tror suksessraten hadde vært atskillig høyere med en liten justering på konseptet.

 

Anonymkode: ed770...d3c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tenk om han hadde klart å være tydelig med hvem han var fra starten? Det er noe som heter "jeg trenger at du er snill, men ikke så snill at jeg blir slem", og det handler om å faktisk vise hvem man er. Det er dumt å leke dørmatte og deretter klage på at noen tråkker på deg. Det er faktisk urettferdig overfor en partner å være veik, den andre må gjette for mye.
Takes two to tango, og ja, Isabel fremsto som utrolig vanskelig som reaksjon på hans oppførsel. Det var egentlig ganske leit å se på, og ingen av de to kom veldig godt ut av å ha blitt med på denne serien.

Anonymkode: ed770...d3c

Give me a break, hun oppførte seg som en bitch og oppførselen hennes var ingen annens skyld enn hennes egen.

Jeg så ikke en fyr som sa "kom og tråkk på meg", men om han skulle ha sagt det så ville en oppegående kvinne ha svart at "nei takk du, jeg driver ikke og tråkker på folk, det er ikke min stil".

André er en typisk snill mann. Setter damene på en pidestall og skal please, vise for mye oppmerksomhet, være for kjærlig, finne på dølle romantiske ting. At damer flest ikke liker slikt har han sikkert hørt tusen ganger fra kompisene sine. Men dette ligger i hans natur og er sikkert vanskelig å gjøre noe med. Får håpe han etterhvert finner seg en frøken som er like mild og bedagelig som han selv er.

Anonymkode: f5fa2...bf1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos leiligheter... Isabels leilighet har jo vært et hett tema i tråden, men Katharinas har såvidt jeg har fått med meg ikke blitt nevnt. Den er jo ikke allverden å skryte av den heller. Liten ettroms med sovealkove og kjøkken med frittstående hvitevarer inkl komfyr med støpejernsplater (som ikke akkurat er nymotens)... Folk har vel ikke kommentert det siden hun ikke har vært negativ til Runes leilighet og ikke minst at hun har innredet den ganske stilig, med fine møbler og en rød tråd i interiøret (som ikke var en replika av jenterommet med lilla detaljer a la Isabel💜...). 

Anonymkode: c7ff1...ce5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rune og Geir kom veldig godt ut av det, bør ikke være noe problem å få seg dame :)
Rune har vel fått en allerede i følge avisen, som nevnt her.

 

André virket som en veldig mild type, og ikke noe galt i det. Sikkert en utrolig fin og oppmerksom kjæreste med rette jenta. Jeg synes det er synd at han ikke snakket ut før altfor sent - noe Isabel også reagerte på. Han var bare pleasing og logrende hele den første tiden, til de kom på den terapitimen hvor han virkelig slo i bordet med hva han mente. Jeg forstår hvorfor Isabel følte seg utsatt for et litt overraskende bakholdsangrep der - blitt dyrket fra dag en, og så viser det seg at han føler noe helt annet?

Tenk om han hadde klart å være tydelig med hvem han var fra starten? Det er noe som heter "jeg trenger at du er snill, men ikke så snill at jeg blir slem", og det handler om å faktisk vise hvem man er. Det er dumt å leke dørmatte og deretter klage på at noen tråkker på deg. Det er faktisk urettferdig overfor en partner å være veik, den andre må gjette for mye.
Takes two to tango, og ja, Isabel fremsto som utrolig vanskelig som reaksjon på hans oppførsel. Det var egentlig ganske leit å se på, og ingen av de to kom veldig godt ut av å ha blitt med på denne serien. Som sagt - overrasket over at ikke oppfølgingen var bedre og tettere. Jeg tror suksessraten hadde vært atskillig høyere med en liten justering på konseptet.

 

 

 

Anonymkode: ed770...d3c

Tull!

Isabel konfronterte han etter terapitimen, hvorpå André svarte at det ikke var noe nytt som ble tatt opp der. 

Hun reagerte vel mest på at hun ble satt i dårlig lys i hennes kapitaliserte verden. 

Anonymkode: d5884...f59

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Apropos leiligheter... Isabels leilighet har jo vært et hett tema i tråden, men Katharinas har såvidt jeg har fått med meg ikke blitt nevnt. Den er jo ikke allverden å skryte av den heller. Liten ettroms med sovealkove og kjøkken med frittstående hvitevarer inkl komfyr med støpejernsplater (som ikke akkurat er nymotens)... Folk har vel ikke kommentert det siden hun ikke har vært negativ til Runes leilighet og ikke minst at hun har innredet den ganske stilig, med fine møbler og en rød tråd i interiøret (som ikke var en replika av jenterommet med lilla detaljer a la Isabel💜...). 

Anonymkode: c7ff1...ce5

Det er vel fordi hun ikke har rynket på nesen av Runes leilighet, og heller ikke skrytt av hvor materielt godt hun sitter i det i motsetning til han. De fleste single i Oslo, særlig i vest bor i trange kott.

Anonymkode: bdfca...3a9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Apropos leiligheter... Isabels leilighet har jo vært et hett tema i tråden, men Katharinas har såvidt jeg har fått med meg ikke blitt nevnt. Den er jo ikke allverden å skryte av den heller. Liten ettroms med sovealkove og kjøkken med frittstående hvitevarer inkl komfyr med støpejernsplater (som ikke akkurat er nymotens)... Folk har vel ikke kommentert det siden hun ikke har vært negativ til Runes leilighet og ikke minst at hun har innredet den ganske stilig, med fine møbler og en rød tråd i interiøret (som ikke var en replika av jenterommet med lilla detaljer a la Isabel💜...). 

Anonymkode: c7ff1...ce5

Nettopp, Katarina har ikke dømt andre pga deres leilighet eller skrytt av sin egen. Selv om hun kunne ha skrytt mye mer enn Isabel kan. Om ikke annet så har jo leiligheten prima beliggenhet. 

Isabels leilighet derimot er, sorry men, helt for jævlig. Gammel og elendig innredet. Min 87 år gamle bestemor har innredning mer i tråd med årstallet enn Isabel har. At hun snakker om «kapitalisert» miljø, og rakker ned på andre i tillegg gjør saken 100 ganger verre.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Xmasclovn skrev:

Nettopp, Katarina har ikke dømt andre pga deres leilighet eller skrytt av sin egen. Selv om hun kunne ha skrytt mye mer enn Isabel kan. Om ikke annet så har jo leiligheten prima beliggenhet. 

Isabels leilighet derimot er, sorry men, helt for jævlig. Gammel og elendig innredet. Min 87 år gamle bestemor har innredning mer i tråd med årstallet enn Isabel har. At hun snakker om «kapitalisert» miljø, og rakker ned på andre i tillegg gjør saken 100 ganger verre.

Enig. 

Katharina kommer i tillegg fra Snarøya og ikke der Isabell kommer fra. 

Anonymkode: d5884...f59

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...