Gå til innhold

Gift ved første blikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Xertio skrev:

Geir har iallfall gjort en veldig god figur. Så utrulig snill og tolmodig. Alle guttene har vel egentlig gjort god figur på sin måte og ingen av dem vil vel få hindringer i å finne noen av dette programmet, heller tvert imot :)

Helt enig. Alle mennene her har gjort en god figur og kommet ut med æren i behold og vel så det. :) 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rune er allerede i et nytt forhold, faktisk. Synes fremstillingen av forholdet til Anna og Geir er veldig rar, sett i sammenheng med det han uttaler i intervjuet. Kanskje har TVNorge tenkt at det ser bedre ut for dem om det i det minste var håp for et av parene? Synes i alle fall det er fint at vi fikk vite hvordan det gikk med Katarina og Rune.

Både Geir og Rune gjør en veldig god figur i programmet, da, og framstår som stødige, flotte menn. Jeg liker også at de står litt opp for seg selv, og sier ifra når de føler seg dårlig behandlet. Andre får vist fram noen fine egenskaper, synes jeg, men han framstår litt usikker. Han leser også signalene til Isabel dårlig, og blir i overkant klengete. Tenker han hadde hatt godt av å bli litt mer selvsikker før han går inn i et nytt forhold. Den siden vi ser antydning til i parterapien kan jeg like.

Blant kvinnene er det Katarina jeg opplever virkelig har lagt en innsats i å få det til, og med unntak av at hun hadde flørtet med en annen, framstår hun som ei ok dame. Det slår meg at hun kanskje har litt vanskelig for å slippe noen innpå seg? Isabel framstår i de første 7-8 episodene som ganske fæl, men noen ting kan jeg forstå i sammenhengen. I de siste episodene, når hun slapper litt mer av, virker hun litt mer sympatisk.

Anna hadde jeg egentlig litt sympati med, men i denne episoden er hun jo rett og slett fæl. Måten hun latterliggjør Geir på, som har laget et grundig og fint brev, er skikkelig stygg. Jeg synes hun har vist en fin evne til selvrefleksjon tidligere, og noen ting kan man forstå når de står under et slikt press. Jeg synes likevel ikke det unnskylder dårlig behandling av et annet menneske. Er hun virkelig så ustabil som hun framstår?

Noen refleksjoner rundt serien, og kveldens episode. Jeg synes det er mye å gå på, før dette programmet blir det det burde vært. Det er dessuten synd at de begrenser seg til mennesker som bor i Oslo, eller har mulighet til å oppholde seg der for produksjonen. Det gjør jo så klart noe med mulighetene for matchene. 

Forresten, noen av dere diskuterer den svenske serien. Det er en link i saken i Dagbladet, til en artikkel om den svenske utgaven. Der ber tidligere deltakere om at serien stoppes, og opplever at deltakelsen har gått på helsa løs. Det tyder jo slik sett på at de ikke har lykkes så godt i nabolandet heller.

Anonymkode: 73db2...4fe

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Arkana skrev:

Ja, det var virkelig helt merkelig hvordan hun nærmest lå langflat i sofaen og bare lo rått av det som ikke var annet enn helt normale og fine refleksjoner om ekteskap. Skjønner ikke hvor hun fikk det fra. Jeg synes også hun det at hun har vist selvinnsikt og ønske om forbedring har gjort henne mer sympatisk.

Det er for orden skyld tilfeldig at jeg siterer deg, det er flere som har uttrykt mye av det samme. 

Jeg synes ikke Anna på noe tidspunkt har vist selvinnsikt. Kvasimanipulerende innsikt, i så fall. Den seansen der hun leste Geirs brev bare bekreftet mitt inntrykk av henne, nok en gang. Jeg synes hun er regelrett slem. Det var helt fryktelig å se på, og hun ga seg ikke heller. Beundringsverdig hvordan Geir beholdt roen, det hadde nok ikke jeg klart når den andre rett og slett håner tankene dine. For et fryktelig menneske. Hun fremstår for meg så gjennomskuelig, så forsert, så tilgjort og så manipulativ. 

ellers var det jo ok å se litt innsikt fra Isabel. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katharina og Rune fikk jeg godt inntrykk av begge to, fint at Rune er i nytt forhold! Jeg synes de begge var flinke både til å gjennomføre og avslutte et forhold, og hadde gode refleksjoner om sin egen utvikling, spesielt Rune. 

André er for meg fortsatt helt lost case, men bra man er forskjellige. 

Geir; jeg vet ikke. Håndterte jo situasjonen ekstremt bra, stakkars, tro jeg nærmest hadde saksøkt TV-Norge for den matchen, samtidig sier han jo selv at han har sine ting å jobbe med i forhold. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den oppførselen Anna viser mot Geir i siste episode er til å spy av!! :spy:  Jeg forstår ikke hvordan han klarer å beholde roen!

Dårlig klippet av tvNorge også, når det viser seg at de ikke har noe kontakt i dag. Stakkars mann! Håper han finner en som behandler han med den respekten han fortjener! Anna kan neppe ha kommet godt ut av dette!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Janzypants said:

Den oppførselen Anna viser mot Geir i siste episode er til å spy av!! :spy:  Jeg forstår ikke hvordan han klarer å beholde roen!

Dårlig klippet av tvNorge også, når det viser seg at de ikke har noe kontakt i dag. Stakkars mann! Håper han finner en som behandler han med den respekten han fortjener! Anna kan neppe ha kommet godt ut av dette!

Enig. Vi snakker om at Andre er tafatt, men hva med Geir da! At han lar seg bli behandlet slik, og lar alt falle på Anna. Han vil alltid fortsette å prøve han, til tross for hvordan hun behandler han. Akkurat som Andre, bare at Anna er verre enn Isabel.

Anonymkode: 2627c...042

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Anna er langt verre enn Isabel, det har jeg ment hele tiden. 

Jeg tror imidlertid Geir skjønte greia. Han klapper henne jo til slutt på hodet som om hun var et barn, eller en hund. :fnise: 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hoi å hoi, lenge siden jeg har vært så engasjert i en reality serie som denne :P

Anna, du Anna... Fy søren, hadde lyst å klappe til kvinnfolket der hun satt og plukka brevet til Geir fra hverandre og nærmest latterliggjorde hver minste detalj. Også etter på blir hun irritert fordi hun blir irritert, og igjen så er det PÅ og AV fra hennes side. Artikkelen i Se og Hør som er linket til her er fin, og jeg forstår Geir fryktelig godt. Jeg tror kanskje at de var en god match på ett eller annet tidspunkt i prosessen, men at Anna ikke viste sitt sanne jeg i screeningen. Anna burde kanskje fått med i en bi-setning at hun var en vinglete, badboy elskende person som ble slem om hun ikke fikk det som hun ville...

Isabell fikk satt litt ord på følelsene nå på slutten, at hun var slem mot André fordi hun ikke så hvordan de passet sammen fra starten av. Det er ikke en god nok unnskyldning for å være fæl likevel synes jeg. Man må være åpen for alt i dette eksperimentet.

Glad Rune og Katarina og skilte lag, men glad de fikk en god opplevelse av det hele.

Guttene har virket kjempeflotte (det er nok noen for André også :P ), damene har jeg til tider vært meget flau og skuffet over.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var dumt det ikke funket mellom Anna og Geir. Hadde et lite håp, men Anna fikk aldri noe særlig følelser for Geir. Geir følte aldri at de var gift. Bare datet. Så da er det like greit å skille seg. Skjønner egentlig ikke hvorfor han gadd å holde ut til slutten. Jeg hadde nok kastet inn håndkle før, tror jeg. Anna er jammen meg vanskelig å være gift med. Så har hun ikke behandlet Geir så veldig bra. Han fortjener mye bedre. Håper Anna skammer seg over sin oppførsel 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geir er en bekjent av min samboer, og han er visstnok like hyggelig og fin fyr som vi tror han er. Han kommer veldig godt ut av dette programmet, blir nok ikke noe vanskelig å få seg dame for han etter dette. Håper han treffer ei snill og morsom dame. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, fikk så vondt av Geir da det så ut som han ville fortsette med Anna i siste episode. Pustet lettet ut da jeg så i avisartikkelen at de ikke har kontakt. For en heks! Run Forrest run! :link:

Anonymkode: bdfca...3a9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at dere overdrev reaksjonen til Anna da hun leste brevet til Geir😱

Men hun er regelrett slem mot han. Uff, jeg håper virkelig at dette bare er bra klippet av produksjonen som har fremstilt henne slik. For jeg ville nok tenkt meg godt om, hvis hun hadde blitt lærer til barnet mitt. 

Anonymkode: d5884...f59

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ærlig talt det er dårlig gjort overfor både deltakere og seere slik forholdet til Anna og Geir framstilles i siste episode. Om dette er gjort bevisst, er det jo rett og slett en løgn. Men altså, disse klippene er filmet etter at de var hos presten, eller?

Anonymkode: 73db2...4fe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte le da vi satt igår kveld og så på dette og samboer bryter ut «Anna er jo 4 forskjellige personligheter, hadde jeg vært Geir hadde jeg løpt for lenge siden» :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Men altså, disse klippene er filmet etter at de var hos presten, eller?

Anonymkode: 73db2...4fe

Samme lurer jeg på. Må da ha vært før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De snakket jo om at de var separert og nå var de mer dom et par. Og hun skulle kanskje overnatte, og hadde vært hos Geir noen dager? Gjorde de ikke? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det har vært både dårlige matcher og flere personer som kanskje ikke er så egnet til et sånt "eksperiment" i denne sesongen. De eneste jeg føler at virkelig har prøvd å gi det en reell sjanse er Katharina og Rune, de har vært positive og stort sett greie med hverandre. De andre to parene er derimot helt krise.

Jeg lurer allikevel på om de hadde hatt en større sjans til å lykkes om de hadde lenger tid enn fem uker på seg og det var en periode uten filming midt i eksperimentet. Eksperimentet burde kanskje strukket seg over to-tre måneder, med en periode i begynnelsen med kameraene på slep, så en periode uten kameraene på slep, og så kameraene på slep igjen litt mot slutten. Jeg tenker at å ha en periode for seg selv, uten å tenke på at de blir filmet kunne vært nyttig, for å gi deltakerene et pusterom og å normalisere situasjonen på et vis.  

I tillegg burde de nok hatt langt hyppigere og "tøffere" oppfølging fra ekspertene enn noen få "kosesamtaler" Ukentlig parterapi der de fikk hjelp til å bearbeide og sette ord på følelsene sine før småting rekker å vokse seg til store kilder for frustrasjon, sårede følelser og avvisning.

En siste ting jeg har tenkt på, og jeg tror jeg har nevnt det i tråden tidligere, er at produksjonen burde stilt leiligheter til disposisjon i perioden eksperimentet varte, så de kunne flyttet sammen på nøytral grunn. Det gjorde jo f.eks. ikke situasjonen mellom André og Isabel bedre at hun hadde veldig "eiertrang" til sin leilighet og ikke var spesielt interessert i å la ham slippe til, enten det var snakk om tørkerull eller gardiner. Han følte seg som en gjest og var redd for å gjøre "feil" hadde jeg inntrykk av.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Geir og Rune var nok deltakelsen i positiv forstand, på den måten at de gikk ut med hode hevet. 

De oppførte seg eksemplarisk gjennom hele sesongen, og har/hadde nok ikke problemer med å finne seg en ny.  

Katarina er nok litt for partygirl og trenger å treffe en likesinnede.

Anna er altfor bisk, tror hun bør ta en grundig evaluering av sin egen opptreden gjennom prosessen.

Isabell og Andre er de to som i mine øyne desidert har kommet dårligst ut av det.

Isabell som har altfor høye tanker om seg selv. Tror hun lever i en overklasse verden, men ser mer ut som white trash.

André kommer til å være singel lenge....klønete, klengete, usikker, tafatt....sier seg selv.

 

Samtidig er jeg skeptisk til "ekspertene" som sitter å matcher disse parene. Av 4 sesonger, 12 par, er det kun 2 som fortsatt er gift. Burde kanskje ringe en bjelle??

Anonymkode: 5e165...163

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Minnie23 said:

Samme lurer jeg på. Må da ha vært før?

 

49 minutter siden, Omo said:

De snakket jo om at de var separert og nå var de mer dom et par. Og hun skulle kanskje overnatte, og hadde vært hos Geir noen dager? Gjorde de ikke? 

Måtte se på nytt, for å få klarhet i dette. Geir sier selv at separasjonspapirene er sendt inn, men vi får vite at hun hadde vært der noen dager, og muligens skulle overnatte. Det så ut som de begge hadde ringen på?

Enten er det veldig kreativt klippet av TVNorge, for å få det til å framstå annerledes enn det er, eller så forteller ikke Geir hele sannheten i det intervjuet. Det kan selvsagt være slik at de brøt veldig raskt etter at denne middagen er filmet, da, og deretter ikke har hatt noen kontakt. Det hadde uansett vært greit å få vite i den siste episoden hva som har skjedd med parene etter de siste opptakene.

Anonymkode: 73db2...4fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...