Gå til innhold

Gift ved første blikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lappen og bil, men hadde jeg bodd i Oslo tviler jeg på at jeg hadde prioritert å bruke penger på bil siden kollektivtilbudet der er så bra.  Nå bor jeg et sted det er veldig vanskelig å klare seg uten bil.  Det å kjøpe bolig i Oslo er veldig dyrt, så skjønner at det kan være vanskelig for en enslig 31-åring å få til. Hadde ikke avskrevet ham pga at han ikke eier bolig på nåværende tidspunkt.

Anonymkode: c7ff1...ce5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lappen og bil, men hadde jeg bodd i Oslo tviler jeg på at jeg hadde prioritert å bruke penger på bil siden kollektivtilbudet der er så bra.  Nå bor jeg et sted det er veldig vanskelig å klare seg uten bil.  Det å kjøpe bolig i Oslo er veldig dyrt, så skjønner at det kan være vanskelig for en enslig 31-åring å få til. Hadde ikke avskrevet ham pga at han ikke eier bolig på nåværende tidspunkt.

Anonymkode: c7ff1...ce5

Man søker likesinnede, slik er det for de fleste og med det meste her i livet.

Anonymkode: df34c...600

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte mest på at hun var Frogner/vestkant jente og han fra «bygda». 

Hun var veldig opptatt av å henge med vennene sine og hadde livet og vennene sine i nærheten. Jobben var vel også rett i nærheten. 

Han flyttet til Moss for å bo nærmere venner og familie, selv om det var langt å pendle til jobben i Sandvika. Slik jeg ser det, var pendlingen verdt, bare han fikk være i nærheten av familie og venner. Derfor er jeg litt usikker på de to.

Anonymkode: d5884...f59


Jeg registerte også dette, og oppfattet at der var det ikke noe fremtid for seg...
Hun er "fin frue" fra vestkanten og jobber i "Tesla" , med krav om at mannen skal ha bolig, bil, og god jobb. Tror aldri hun hadde flytta til Moss om hun så fikk et gratis hus der, hun virket veldig byjente og opptatt av status, stilling og cocktails.
Han er fra bygda, jordnær fyr med tilsynelatende andre verdier en henne, har en ganske dårlig men ok jobb som salgssjef for telenor stand, noe en tenåring uten utdannelse lett kan bygge seg opp til etter et par år som selger for telenor, og setter familie og trivsel langt over status.

Når faren hennes snakket med han ved bordet der så hadde faren en skikkelig nedlatende holdning og satt å sukka seg og omtrent oste at han så på han som en taper, "javel så hva jobber du med da? åh javel.... og hvordan utdannelse er det? Du har ikke bolig? Men det skjønner jeg ikke..." (ikke ordrett men den stilen) og det ble jo så anstrengt dømming der at hun ble nødt til å hoppe inn i samtalen å bryte samtalen mellom de to med litt ironisk latter og prøve å gjøre stemningen mere hyggelig igjen! La skikkelig godt merke til det... Faren hennes var skikkelig negativ og lite imponert over han, og da kan det jo tenkes at hun har arvet disse holdningene men måtte fokusere på å ha det hyggelig hvertfall det første møtet.

Anonymkode: e5d31...a53

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Jeg registerte også dette, og oppfattet at der var det ikke noe fremtid for seg...
Hun er "fin frue" fra vestkanten og jobber i "Tesla" , med krav om at mannen skal ha bolig, bil, og god jobb. Tror aldri hun hadde flytta til Moss om hun så fikk et gratis hus der, hun virket veldig byjente og opptatt av status, stilling og cocktails.
Han er fra bygda, jordnær fyr med tilsynelatende andre verdier en henne, har en ganske dårlig men ok jobb som salgssjef for telenor stand, noe en tenåring uten utdannelse lett kan bygge seg opp til etter et par år som selger for telenor, og setter familie og trivsel langt over status.

Når faren hennes snakket med han ved bordet der så hadde faren en skikkelig nedlatende holdning og satt å sukka seg og omtrent oste at han så på han som en taper, "javel så hva jobber du med da? åh javel.... og hvordan utdannelse er det? Du har ikke bolig? Men det skjønner jeg ikke..." (ikke ordrett men den stilen) og det ble jo så anstrengt dømming der at hun ble nødt til å hoppe inn i samtalen å bryte samtalen mellom de to med litt ironisk latter og prøve å gjøre stemningen mere hyggelig igjen! La skikkelig godt merke til det... Faren hennes var skikkelig negativ og lite imponert over han, og da kan det jo tenkes at hun har arvet disse holdningene men måtte fokusere på å ha det hyggelig hvertfall det første møtet.

Anonymkode: e5d31...a53

Eide ikke han heller bolig? Vet vi at hun gjør Det?

Anonymkode: df34c...600

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som ekspertene kun har matchet etter teoriene, uten å tenke på de mer underliggende verdiene, hva de ulike vil verdsette og hva som vil fungere i praksis. 

Anonymkode: df34c...600

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lappen og bil, men hadde jeg bodd i Oslo tviler jeg på at jeg hadde prioritert å bruke penger på bil siden kollektivtilbudet der er så bra.  Nå bor jeg et sted det er veldig vanskelig å klare seg uten bil.  Det å kjøpe bolig i Oslo er veldig dyrt, så skjønner at det kan være vanskelig for en enslig 31-åring å få til. Hadde ikke avskrevet ham pga at han ikke eier bolig på nåværende tidspunkt.

Anonymkode: c7ff1...ce5

Som 31 åring har du hatt maaange år på å jobbe og spare. Kjøpte selv i Oslo da jeg var 25, det er fem år siden, og det til tross for at jeg har studert i 6 år og ikke fått penger. Det folk ikke skjønner er at man må jobbe for ting og prioritere bort andre ting. I så fall kan man ikke forvente annet enn en likesinnede.

Anonymkode: df34c...600

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eide ikke han heller bolig? Vet vi at hun gjør Det?

Anonymkode: df34c...600

Han leier. Vi vet ikke om hun gjør det tror jeg, men går ut fra det. Men hun hadde ikke bil. Noe hun og faren hennes reagerte negativt på at han ikke hadde. Hun jobber dog mer sentralt og hadde bare 5 minutter til jobben sin, og bor jo i oslogryta hvor det er trikk og buss og bane overalt,  men fortsatt rart å ha et sånt krav til en mann når man ikke har det selv.

Anonymkode: e5d31...a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:


Jeg registerte også dette, og oppfattet at der var det ikke noe fremtid for seg...
Hun er "fin frue" fra vestkanten og jobber i "Tesla" , med krav om at mannen skal ha bolig, bil, og god jobb. Tror aldri hun hadde flytta til Moss om hun så fikk et gratis hus der, hun virket veldig byjente og opptatt av status, stilling og cocktails.
Han er fra bygda, jordnær fyr med tilsynelatende andre verdier en henne, har en ganske dårlig men ok jobb som salgssjef for telenor stand, noe en tenåring uten utdannelse lett kan bygge seg opp til etter et par år som selger for telenor, og setter familie og trivsel langt over status.

Når faren hennes snakket med han ved bordet der så hadde faren en skikkelig nedlatende holdning og satt å sukka seg og omtrent oste at han så på han som en taper, "javel så hva jobber du med da? åh javel.... og hvordan utdannelse er det? Du har ikke bolig? Men det skjønner jeg ikke..." (ikke ordrett men den stilen) og det ble jo så anstrengt dømming der at hun ble nødt til å hoppe inn i samtalen å bryte samtalen mellom de to med litt ironisk latter og prøve å gjøre stemningen mere hyggelig igjen! La skikkelig godt merke til det... Faren hennes var skikkelig negativ og lite imponert over han, og da kan det jo tenkes at hun har arvet disse holdningene men måtte fokusere på å ha det hyggelig hvertfall det første møtet.

Anonymkode: e5d31...a53

Ja, faren var virkelig oppesen overfor sin nye svigersønn. Han hadde ett fremmed navn, Zarko, det er ukjent for meg. Mulig det blir kulturkræsj der og, hvis faren fortsetter å være misfornøyd. 

For meg virket Katarina å være en happy-go-lucky jente, som ikke tar ekteskapet like seriøst som Rune, utifra samtalen hun hadde med venninner på dametoalettet. 

Anonymkode: d5884...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:


Jeg registerte også dette, og oppfattet at der var det ikke noe fremtid for seg...
Hun er "fin frue" fra vestkanten og jobber i "Tesla" , med krav om at mannen skal ha bolig, bil, og god jobb. Tror aldri hun hadde flytta til Moss om hun så fikk et gratis hus der, hun virket veldig byjente og opptatt av status, stilling og cocktails.
Han er fra bygda, jordnær fyr med tilsynelatende andre verdier en henne, har en ganske dårlig men ok jobb som salgssjef for telenor stand, noe en tenåring uten utdannelse lett kan bygge seg opp til etter et par år som selger for telenor, og setter familie og trivsel langt over status.

Når faren hennes snakket med han ved bordet der så hadde faren en skikkelig nedlatende holdning og satt å sukka seg og omtrent oste at han så på han som en taper, "javel så hva jobber du med da? åh javel.... og hvordan utdannelse er det? Du har ikke bolig? Men det skjønner jeg ikke..." (ikke ordrett men den stilen) og det ble jo så anstrengt dømming der at hun ble nødt til å hoppe inn i samtalen å bryte samtalen mellom de to med litt ironisk latter og prøve å gjøre stemningen mere hyggelig igjen! La skikkelig godt merke til det... Faren hennes var skikkelig negativ og lite imponert over han, og da kan det jo tenkes at hun har arvet disse holdningene men måtte fokusere på å ha det hyggelig hvertfall det første møtet.

Anonymkode: e5d31...a53

Hvilket par var dette igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katarina så jo at faren bare virker streng, men at han ikke var det. Rart dere da legger så mye vekt på det. Er uansett ikke faren og Rune som har giftet seg.

Anonymkode: df34c...600

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom 85% eier bolig så kan det ikke være SÅ vanskelig, og det er uansett mer normalt å eie enn å leie, så jeg synes det må være lov å reagere på dette. De er tross alt over 30 år, og da er det enda større andel som eier!

Anonymkode: df34c...600

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ettersom 85% eier bolig så kan det ikke være SÅ vanskelig, og det er uansett mer normalt å eie enn å leie, så jeg synes det må være lov å reagere på dette. De er tross alt over 30 år, og da er det enda større andel som eier!

Anonymkode: df34c...600

Javel, men nå eier ikke han enda og han har nok planer om å kjøpe i fremtiden. Ikke alle har skikkelig hastverk og MÅ kjøpe så fort som mulig. Han trives vel med å leie da og spiller vel ingen rolle hva som er mest normalt. Noen har bare ikke noe hastverk å kjøpe bolig for å please damene. 

Anonymkode: 8bc68...e3a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående Isabel og André så tenker jeg at ekspertene har tenkt at parene skal utfylle hverandre. Isabel virker som hun trenger en som kan få henne til å slappe av litt, tror hun er litt "flink pike". André trenger kanskje en som kan pushe han litt, at han ikke har fått seg til å ta lappen enda kan være et eksempel på det.

Man trenger ikke være kliss lik for å være en god match.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som 31 åring har du hatt maaange år på å jobbe og spare. Kjøpte selv i Oslo da jeg var 25, det er fem år siden, og det til tross for at jeg har studert i 6 år og ikke fått penger. Det folk ikke skjønner er at man må jobbe for ting og prioritere bort andre ting. I så fall kan man ikke forvente annet enn en likesinnede.

Anonymkode: df34c...600

Med seks års studier har man faktisk ikke så veldig mange år til å spare opp flere hundre tusen. At du kjøpte bolig  i Oslo etter å ha jobbet bare ett år er faktisk ikke vanlig. Synes du er litt nedlatende nå. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Arkana skrev:

Med seks års studier har man faktisk ikke så veldig mange år til å spare opp flere hundre tusen. At du kjøpte bolig  i Oslo etter å ha jobbet bare ett år er faktisk ikke vanlig. Synes du er litt nedlatende nå. 

Enig. Mest sannsynlig er ikke Isabel så kravstor at hun ikke ser på det som en dealbreaker at han ikke eier. Bor man i Oslo, så vil nok flere vente med å kjøpe bolig siden det er så dyrt. Noen venter til de har råd til noe større enn et bøttekott 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Ella1 skrev:

Angående Isabel og André så tenker jeg at ekspertene har tenkt at parene skal utfylle hverandre. Isabel virker som hun trenger en som kan få henne til å slappe av litt, tror hun er litt "flink pike". André trenger kanskje en som kan pushe han litt, at han ikke har fått seg til å ta lappen enda kan være et eksempel på det.

Man trenger ikke være kliss lik for å være en god match.

Ingen damer ønsker å være "mamma" for en mann. Jeg får derimot inntrykk av at Isabel ønsker seg en likeverdig mann og en hun kan se opp til. Det virker som hun har alt på stel i livet samt god jobb og ønsker seg en likesinnede.

Anonymkode: df34c...600

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mynona skrev:

Hvilket par var dette igjen? 

Andre og Katarina 

Anonymkode: a6c3d...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Arkana skrev:

Med seks års studier har man faktisk ikke så veldig mange år til å spare opp flere hundre tusen. At du kjøpte bolig  i Oslo etter å ha jobbet bare ett år er faktisk ikke vanlig. Synes du er litt nedlatende nå. 

Jeg synes bare Isabel får overdrevent mye negativitet for at hun ønsker noen som er der hun er.

Avsporing, men jobbet ikke kun et år, jobbet jo ved siden av studier også.

Anonymkode: df34c...600

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jobbe ved siden av studier er det ikke alle som har mulighet til. Mange studier tar veldig mye tid, mange har f.eks. praksis i tillegg til forelesninger og lesing. Så skal man gjerne ha litt fritid også. Det er rett og slett ikke alle studier som lar seg kombinere med en jobb.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...