Gå til innhold

Gift ved første blikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Arkana skrev:

Jeg tror at de hadde hatt større sjanse for å lykkes om de fikk flytte til en nøytral leilighet framfor at den ene skal flytte inn hos den andre. Da er man på en måte på den enes territorium mens den andre er på besøk og man er ikke helt likeverdige. Jeg tror ikke det er det beste utgangspunktet for å utvikle et forhold.

Enig.

Anonymkode: d5884...f59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte mest på at hun var Frogner/vestkant jente og han fra «bygda». 

Hun var veldig opptatt av å henge med vennene sine og hadde livet og vennene sine i nærheten. Jobben var vel også rett i nærheten. 

Han flyttet til Moss for å bo nærmere venner og familie, selv om det var langt å pendle til jobben i Sandvika. Slik jeg ser det, var pendlingen verdt, bare han fikk være i nærheten av familie og venner. Derfor er jeg litt usikker på de to. 

 

Jeg fikk heller ikke noe godt inntrykk av Isabel etter bryllupet. Håper for hans del at ekteskapet varer og at hun ser igjennom fingra at han verken eier, bolig eller bil. Han virket så god. 

Anonymkode: d5884...f59

Han virket god, men også ekstremt usikker og "lite mann". Fnisete og puslete. Som en gutt. Og så eier han ikke bolig eller bil eller har lappen i det hele tatt. Det er litt sånn, tja ja jo okei da... Men hjelper ikke på helhetsinntrykket... 

De hadde verdens kjedeligste samtale også... Zzz

Anonymkode: bb2a9...0c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han virket god, men også ekstremt usikker og "lite mann". Fnisete og puslete. Som en gutt. Og så eier han ikke bolig eller bil eller har lappen i det hele tatt. Det er litt sånn, tja ja jo okei da... Men hjelper ikke på helhetsinntrykket... 

De hadde verdens kjedeligste samtale også... Zzz

Anonymkode: bb2a9...0c3

Er det vanlig og et must at en mann på 31 eier bolig? Han bor vel i Oslo og det er svindyrt å skulle kjøpe bolig alene i hovedstaden. Ikke alle har råd til det, men enig angående bil

Anonymkode: 8bc68...e3a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk heller ikke noe godt inntrykk av Isabel etter bryllupet. Håper for hans del at ekteskapet varer og at hun ser igjennom fingra at han verken eier, bolig eller bil. Han virket så god. 

Anonymkode: d5884...f59

Jeg kan faktisk forstå at Isabel ønsker noen som er på samme stadiet i livet som henne selv og som har jobbet for å få det livet en ønsker seg.

Hvis man har benyttet 20 årene til å jobbe og spare, vært fornuftig, kjøpt bolig og tatt lappen fordi en ønsker å ha hus, barn og et godt grunnlag for et stabilt og trygt familie liv, så passer det dårlig om den andre kun har tenkt på seg selv og brukt sine penger på seg i 20 årene og ikke har samme verdier og ønske om en livssituasjon i 30 årene som gir god økonomi og stabilt bosted og mulighet for å dra på ferie med barn osv. 

Anonymkode: df34c...600

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan faktisk forstå at Isabel ønsker noen som er på samme stadiet i livet som henne selv og som har jobbet for å få det livet en ønsker seg.

Hvis man har benyttet 20 årene til å jobbe og spare, vært fornuftig, kjøpt bolig og tatt lappen fordi en ønsker å ha hus, barn og et godt grunnlag for et stabilt og trygt familie liv, så passer det dårlig om den andre kun har tenkt på seg selv og brukt sine penger på seg i 20 årene og ikke har samme verdier og ønske om en livssituasjon i 30 årene som gir god økonomi og stabilt bosted og mulighet for å dra på ferie med barn osv. 

Anonymkode: df34c...600

Det er nettopp dette som er "greia" med en mann med bolig og lappen. De har ofte samme verdier som meg.

Men han virker ikke som en som har festet bort pengene heller. Har han (hatt) skikkelig dårlig betalt jobb?

Anonymkode: bb2a9...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp dette som er "greia" med en mann med bolig og lappen. De har ofte samme verdier som meg.

Men han virker ikke som en som har festet bort pengene heller. Har han (hatt) skikkelig dårlig betalt jobb?

Anonymkode: bb2a9...0c3

Han har kanskje bare tatt livet med ro, ikke hatt de samme verdiene rundt  jobb, karriere og god økonomi med ting på plass i livet.

Det eneste de har sagt er at han har jobbet i bank i to år, hva han har gjort før det vet vi ikke. På de andre har de jo nevnt utdanning eks lære, serviceingeniør osv, så vet ikke om han har studert noe heller. Jeg mener jo dette er grunnverdier og synes folk må få reagere om disse er helt ulike.

Anonymkode: df34c...600

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ganske mange som er oppvokst i Oslo som ikke har lappen, fordi de aldri har hatt behov for det. Nå vet jeg ikke om han fyren (som jeg nå ikke husker navnet på) er oppvokst i Oslo da. Men det er hvertfall ikke uvanlig at Oslobygdinger ikke har lappen. Det er jo busser, t-baner, trikker som går omtrent døgnet rundt, og det er mer upraktisk å kjøre bil i mange tilfeller. Da er det jo mange som ikke prioriterer å bruke 20-30.000 på lappen når man ikke ser behovet. Sånn for å forsvare akkurat det valget. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geir og Anna: Begge virker som sterke og reflekterte mennesker, men jeg tror Anna blir i overkant streng for ham. I klippet fra neste episode ser det ut som hun allerede er igang med å forsøke å forandre ham. Ikke et godt tegn.

Isabel og André: Synes begge virker varme og omtenksomme og kan forstå hvorfor ekspertene har satt dem sammen. Men frykter at André blir i overkant puslete. I bryllupet virket han så utrolig takknemlig at jeg tror Isabel kan ende opp med å føle at hun er «bedre» enn ham.

Katarina (?) og Rune: To kule og livlige personer som jeg tror det blir bare vennekjemi mellom. Det er mulig det bare blir litt for mye tull og fjas i stedet for romantikk og følelser. Men jeg håper på dem, slik jeg også håper på de to andre parene. Tøft å melde seg på for å finne kjærligheten! 

Anonymkode: 81967...7ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke bil i Oslo med så godt kollektivtilbud så at en som bor i Oslo ikke har bil eller lappen stusser jeg virkelig ikke på. Det er dyrt å kjøpe bolig i Oslo også. Han er bare 31 år og kan ha tatt en lang utdannelse som kanskje ikke gir så fryktelig høy lønn (ennå) i tillegg til at bankene har blitt strengere når det gjelder lån. Det er virkelig ikke uvanlig at 30-åringer ikke eier egen bolig i Oslo. (Dette med å absolutt skulle eie selv er forøvrig et veldig norsk fenomen. I Sverige er det helt normalt å leie, selv om man er vel etablert og har barn.) Jeg synes uansett er det er rart at det skal være negativt at en ung mann ikke eier bolig selv og ikke har lappen når han bor et sted det strengt tatt ikke er nødvendig.

Endret av Arkana
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan faktisk forstå at Isabel ønsker noen som er på samme stadiet i livet som henne selv og som har jobbet for å få det livet en ønsker seg.

Hvis man har benyttet 20 årene til å jobbe og spare, vært fornuftig, kjøpt bolig og tatt lappen fordi en ønsker å ha hus, barn og et godt grunnlag for et stabilt og trygt familie liv, så passer det dårlig om den andre kun har tenkt på seg selv og brukt sine penger på seg i 20 årene og ikke har samme verdier og ønske om en livssituasjon i 30 årene som gir god økonomi og stabilt bosted og mulighet for å dra på ferie med barn osv. 

Anonymkode: df34c...600

Joda, jeg forstår henne, og jeg synes selv at det er turnoff når man ikke eier bolig selv.    Men nå har hun selv valgt å gå inn i dette og latt noen andre såkalte eksperter finne en passende partner til henne. Så en viss risiko er det at han ikke oppfyller alle kravene hennes. 

Ekspertene har vel matchet de opp mot hverandre pga personlighetene, ikke hva de eier og har. 

I forrige episode, listet hun opp drømmemannen som om hun bestilte en fra fabrikken. 

Når det er sagt, syns jeg alle tre brudene var så nydelige! De kjolene😍

 

Anonymkode: d5884...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp dette som er "greia" med en mann med bolig og lappen. De har ofte samme verdier som meg.

Men han virker ikke som en som har festet bort pengene heller. Har han (hatt) skikkelig dårlig betalt jobb?

Anonymkode: bb2a9...0c3

Men hvorfor ha bil når man bor i Oslo? Det er utrolig dyrt å ha bil. Jeg har lappen men får nok aldri råd til bil alene. Det er for dyrt rett og slett. Er heller ikke uvanlig å ikke eie egen bolig når man er 31 år altså, jeg vet om flere som leide til de var langt uti 30-årene. Ikke alle har rike foreldre eller mulighet til å spare opp masse penger til EK. 

Han fyren har kanskje prioritert andre ting da, reising og opplevelser f.eks :) Ikke noe galt i det.

Anonymkode: 21ce3...efa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det eneste de har sagt er at han har jobbet i bank i to år, hva han har gjort før det vet vi ikke. På de andre har de jo nevnt utdanning eks lære, serviceingeniør osv, så vet ikke om han har studert noe heller. 

Anonymkode: df34c...600

Noe må han ha studert for å kunne jobbe i bank. De tar vel ikke inn folk i bank uten utdannelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Noe må han ha studert for å kunne jobbe i bank. De tar vel ikke inn folk i bank uten utdannelse?

Joda, kommer an på stillingen, det.

Anonymkode: c4948...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, kommer an på stillingen, det.

Anonymkode: c4948...814

Så hvilken stilling i bank trenger man ikke utdannelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Noe må han ha studert for å kunne jobbe i bank. De tar vel ikke inn folk i bank uten utdannelse?

Han jobber som kundebehandler i en kredittbank, det trenger man ikke utdannelse for. 

Anonymkode: df34c...600

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor ha bil når man bor i Oslo? Det er utrolig dyrt å ha bil. Jeg har lappen men får nok aldri råd til bil alene. Det er for dyrt rett og slett. Er heller ikke uvanlig å ikke eie egen bolig når man er 31 år altså, jeg vet om flere som leide til de var langt uti 30-årene. Ikke alle har rike foreldre eller mulighet til å spare opp masse penger til EK. 

Han fyren har kanskje prioritert andre ting da, reising og opplevelser f.eks :) Ikke noe galt i det.

Anonymkode: 21ce3...efa

Det er ikke noe galt i Det, men får man regne med at en som har prioritert motsatt og nå har økonomi og mulighet til å reise og prioritere andre ting søker en som også har mulighet til det. Den ene kan ikke sitte hjemme mens den andre farter rundt, da får en finne en som har prioritert likt som en selv :)

Anonymkode: df34c...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Arkana skrev:

Man trenger jo ikke bil i Oslo med så godt kollektivtilbud så at en som bor i Oslo ikke har bil eller lappen stusser jeg virkelig ikke på. Det er dyrt å kjøpe bolig i Oslo også. Han er bare 31 år og kan ha tatt en lang utdannelse som kanskje ikke gir så fryktelig høy lønn (ennå) i tillegg til at bankene har blitt strengere når det gjelder lån. Det er virkelig ikke uvanlig at 30-åringer ikke eier egen bolig i Oslo. (Dette med å absolutt skulle eie selv er forøvrig et veldig norsk fenomen. I Sverige er det helt normalt å leie, selv om man er vel etablert og har barn.) Jeg synes uansett er det er rart at det skal være negativt at en ung mann ikke eier bolig selv og ikke har lappen når han bor et sted det strengt tatt ikke er nødvendig.

Enig. Å kjøpe bolig i Oslo er dyrt og er han er bare 31 år gammel. Han sparer sikkert til å få kjøpe bolig en dag :) Jeg skjønner jo hvorfor folk i Oslo ikke velger å ta lappen. Spesielt hvis de bor sentralt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er disse menneskenes fulle navn / kallenavn på Instagram ? Vil snoke litt

Anonymkode: 67203...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er disse menneskenes fulle navn / kallenavn på Instagram ? Vil snoke litt

Anonymkode: 67203...4d5

Gå inn på gift ved første blikk din sin side på Facebook, du finner de nedover Der.

Anonymkode: df34c...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han jobber som kundebehandler i en kredittbank, det trenger man ikke utdannelse for. 

Anonymkode: df34c...600

Han har studert men vet ikke hva. Gikk på samme høgskole som han! Han ser bedre ut nå enn den gangen faktisk!

Anonymkode: e7a34...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...