Gå til innhold

Gift ved første blikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har Dplay abn? Blir alle episodene lagt ut, eller legges de ut etter hvert som de vises på tv?

Anonymkode: 5e165...163

Sendes som de vises på TV

Anonymkode: 619c4...f24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om dere mener at Isabel ikke eier stil, så ser jeg ikke relevansen. Det er hennes egne preferanser som avgjør hvordan hun reagerer ovenfor Andrés stil. Jeg syns  personlig ikke hun har det noe fint hjemme hos seg, men det er sikkert mange som mener at jeg heller ikke eier stil. Det er jo helt individuelt hva man liker og ikke. Det er ikke sånn at det finnes en "master"-stil, og kun når man har denne "master"-stilen så får man lov å kritisere andre. 

Jeg syns heller ikke det er så mye forlangt at en potensiell partner eier egen leilighet. Dette høres kanskje overfladisk ut hvis man er 25 år og ikke etablert, men jeg skjønner at dette kan være vesentlig når man ønsker å etablere seg sammen og er over 30 år. Dette med bil kan være viktig for henne hvis hun feks har nær familie utenfor Oslo, hvor hun er avhengig av bil for å få til besøk. Likevel tror jeg det handler mye om førsteinntrykket man gir - at man bor i kollektiv som voksen mann. Man fremstår litt som en guttunge. Det hjelper heller ikke at han kanskje ikke er så flink til å forsvare hvorfor han bor i kollektiv - er det for å spare penger eller er det for å bo sammen med kamerater? Det virker som at det bare har blitt sånn - at han havnet i et kollektiv og ble stuck i sirupen og kom seg ikke videre. 

Anonymkode: ad646...a10

Nå er det jo faktisk sånn Isabel begynte rett på en bachelor etter videregående og først samme år som hun var ferdig med sin utdannelse begynte Andre på sin (ifølge LinkedIn). Ettersom han har en mastergrad har han studert i fem år. Da serien ble spilt inn i 2017 hadde han vært ferdig utdannet i ca 4 år og hun i 9. Da er det ikke unaturlig at hun har et forsprang på å etablere seg med å eie leilighet osv. Hun har jo vært i jobb og hatt full inntekt over dobbelt så lenge som ham.

Angående det med bil synes jeg ikke at hun kanskje har familie utenfor Oslo man må ha bil for å besøke har noe med at Andre ikke har lappen og bil. Hun har det jo, så jeg ser virkelig ikke problemet. Bor man i Oslo er jo kollektivtilbudet jevnt over veldig bra og i hverdagen er det nok mange som aldri savner bil.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Grønt blad skrev:

Hva er det som er galt med Teisen?

Det lurer jeg også på. Synes en del snakker ganske nedlatende om flere deler av Oslo. Det er virkelig helt unødvendig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Arkana skrev:

Det lurer jeg også på. Synes en del snakker ganske nedlatende om flere deler av Oslo. Det er virkelig helt unødvendig. 

Og er man ikke kjent, så skulle man - ut fra kommentarene - tro at det ligger så langt unna sentrum som det er mulig å komme. Det er vel 15-20 minutter med bil til sentrum. Fra Helsfyr er det vel rundt 7 minutter med banen. Til sammenligning bruker banen ca seks minutter fra Majorstuen til Jernbanetorget. Trikken bruker vel 15-20 minutter fra Majorstuen til Jernbanetorget. Med andre ord er det sentrumsnært.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Grønt blad skrev:

Og er man ikke kjent, så skulle man - ut fra kommentarene - tro at det ligger så langt unna sentrum som det er mulig å komme. Det er vel 15-20 minutter med bil til sentrum. Fra Helsfyr er det vel rundt 7 minutter med banen. Til sammenligning bruker banen ca seks minutter fra Majorstuen til Jernbanetorget. Trikken bruker vel 15-20 minutter fra Majorstuen til Jernbanetorget. Med andre ord er det sentrumsnært.

Er jo ghetton.

Anonymkode: a2f74...c38

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Grønt blad skrev:

Og er man ikke kjent, så skulle man - ut fra kommentarene - tro at det ligger så langt unna sentrum som det er mulig å komme. Det er vel 15-20 minutter med bil til sentrum. Fra Helsfyr er det vel rundt 7 minutter med banen. Til sammenligning bruker banen ca seks minutter fra Majorstuen til Jernbanetorget. Trikken bruker vel 15-20 minutter fra Majorstuen til Jernbanetorget. Med andre ord er det sentrumsnært.

Det er vel ingen som har sagt noe om avstanden fra sentrum til Teisen. Isabel hevder seg over André, fordi hun er fra et kapitalisert miljø. 

Teisen er ikke akkurat et kapitalisert miljø. 

Anonymkode: d5884...f59

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel i følge Isabell og div. I denne tråden så skulle man ikke tro at jeg hadde kjæreste. Ikke har jeg en høyere utdanning, ikke eier jeg leilighet, og kommer heller ikke til å ha mulighet til det på mange år, og ikke har jeg bil. Hva jeg skal med bil midt i Oslo skjønner jeg ikke. Poenget er at det er ikke alle som lever så A4 at de har et likt utgangspunkt etter ett visst antall år. Mine foreldre vil ikke hjelpe meg økonomisk, og har aldri gjort det. Tillegg har jeg hatt diverse andre utfordringer. Men jeg har altså en kjæreste med master og leilighet som Eøsker meg for den jeg er. Tror vi i Norge må få hodet litt ut av rompa og tenke hva som faktisk betyr noe her i verden :) 

Anonymkode: 9b60f...d8a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Christiane_W skrev:

Nå er det jo faktisk sånn Isabel begynte rett på en bachelor etter videregående og først samme år som hun var ferdig med sin utdannelse begynte Andre på sin (ifølge LinkedIn). Ettersom han har en mastergrad har han studert i fem år. Da serien ble spilt inn i 2017 hadde han vært ferdig utdannet i ca 4 år og hun i 9. Da er det ikke unaturlig at hun har et forsprang på å etablere seg med å eie leilighet osv. Hun har jo vært i jobb og hatt full inntekt over dobbelt så lenge som ham.

Angående det med bil synes jeg ikke at hun kanskje har familie utenfor Oslo man må ha bil for å besøke har noe med at Andre ikke har lappen og bil. Hun har det jo, så jeg ser virkelig ikke problemet. Bor man i Oslo er jo kollektivtilbudet jevnt over veldig bra og i hverdagen er det nok mange som aldri savner bil.

Nettopp dette som er problemet. Hva har han brukt alle årene på? Hvorfor må han spare til egenkapital nå, når han har hatt mange år å gjøre det på før?

Leiligheten min har doblet seg i verdi siden jeg kjøpte den. Selvfølgelig har det noe å si om man eier eller leier, når det kommer til etableringen videre. Jeg har mye egenkapital bundet i leiligheten og en partner med samme verdier vil gi mulighet til å kjøpe bedre bolig sammen. 

En som leier vil ikke kunne gi samme muligheter. Man stiller med 2-3millioner mindre -i et DYRT boligmarked.

Kan ikke forstå de som mener det ikke betyr NOE. Jo bedre man bor, jo bedre trives man og jo bedre har man det sammen også?

Anonymkode: bb2a9...0c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp dette som er problemet. Hva har han brukt alle årene på? Hvorfor må han spare til egenkapital nå, når han har hatt mange år å gjøre det på før?

Anonymkode: bb2a9...0c3

Det kan jo være uendelig mange grunner til det. Han er utdannet innen og jobber med økonomi så jeg tror vi kan gå ut fra at han vet hva han driver med. Det er faktisk ikke slik at det eneste rette er å eie egen bolig og at alle fornuftige mennesker på død og liv skal spare til egen bolig fra det sekundet de er ferdig med utdannelse. Synes enkelte her er akkurat like sneversynte som Isabel. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp dette som er problemet. Hva har han brukt alle årene på? Hvorfor må han spare til egenkapital nå, når han har hatt mange år å gjøre det på før?

Anonymkode: bb2a9...0c3

En tanke: Vet vi hvor lenge Isabel har eid sin leilighet? Kjøpte hun den rett etter at hun fullførte studiene? Eller har hun leid i noen år og har først kjøpt de siste par årene?

Anonymkode: c7ff1...ce5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Vel i følge Isabell og div. I denne tråden så skulle man ikke tro at jeg hadde kjæreste. Ikke har jeg en høyere utdanning, ikke eier jeg leilighet, og kommer heller ikke til å ha mulighet til det på mange år, og ikke har jeg bil. Hva jeg skal med bil midt i Oslo skjønner jeg ikke. Poenget er at det er ikke alle som lever så A4 at de har et likt utgangspunkt etter ett visst antall år. Mine foreldre vil ikke hjelpe meg økonomisk, og har aldri gjort det. Tillegg har jeg hatt diverse andre utfordringer. Men jeg har altså en kjæreste med master og leilighet som Eøsker meg for den jeg er. Tror vi i Norge må få hodet litt ut av rompa og tenke hva som faktisk betyr noe her i verden :) 

Anonymkode: 9b60f...d8a

Ja, hva er greia med presset om at man må eie egentlig? I mange storbyer er det nærmest umulig å kjøpe leilighet og det er helt vanlig å leie livet ut. Selvsagt ser jeg verdien i å eie egen bolig, men jeg vil ikke la det gå ut over livskvaliteten min her og nå (Jeg liker å bruke penger. Jeg liker å spare også, men jeg nekter å ikke leve det frie livet jeg gjør for å spinke og spare fordi jeg mååå bare kjøpe, jeg ser liksom ikke behovet).

Anonymkode: 2627c...042

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare skyte inn her. Isabell er ingen ond materalistisk kapitalist bare fordi hun ønsker en partner som har livet på stell. Vi kan alle late som at boligforhold ikke har noe å si, men i så fall lyver vi til oss selv. Å skape et liv med et menneske som ikke har prioritert å sikre sin fremtid i boligmarkedet er skummelt for mange, kanskje til og med for de fleste. Hvis Isabell er et materalistisk monster fordi bolig er viktig for henne i en partner så kan vel de fleste kvinner i oslo-området i 30-årene og oppover gi opp her og nå. 

Når det kommer til Andre så oppfører han seg på en måte som ikke sømmer seg i datingverden. Det verste for min del er dette med at han «koser» febrilsk på henne når det er totalt upassende. Det er vanskelig å leve med et menneske som hverken leser andres kroppsspråk eller følelsesreaksjoner. Jeg kan ikke si meg enig i slakten Isabell har fått i denne tråden. Jeg sier ikke at hun ikke kunne vært hyggeligere, det kunne hun absolutt, men det får da være grenser til hvordan man omtaler et menneske. 

Anna, derimot... Jeg er så lei av at folk unnskylder bedriten oppførsel med at «vedkommende sliter psykisk og har det vondt» eller «hun er egentlig snill, situasjonen var bare feil for henne». Voksne mennesker har å oppføre seg og vise andre respekt, og gjør man ikke der så er man en drittsekk. Så enkelt er det. Heldigvis kan man endre seg, så man må ikke være en drittsekk for alltid.

Anonymkode: 89bb3...136

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må jeg bare skyte inn her. Isabell er ingen ond materalistisk kapitalist bare fordi hun ønsker en partner som har livet på stell. Vi kan alle late som at boligforhold ikke har noe å si, men i så fall lyver vi til oss selv. Å skape et liv med et menneske som ikke har prioritert å sikre sin fremtid i boligmarkedet er skummelt for mange, kanskje til og med for de fleste. Hvis Isabell er et materalistisk monster fordi bolig er viktig for henne i en partner så kan vel de fleste kvinner i oslo-området i 30-årene og oppover gi opp her og nå. 

Når det kommer til Andre så oppfører han seg på en måte som ikke sømmer seg i datingverden. Det verste for min del er dette med at han «koser» febrilsk på henne når det er totalt upassende. Det er vanskelig å leve med et menneske som hverken leser andres kroppsspråk eller følelsesreaksjoner. Jeg kan ikke si meg enig i slakten Isabell har fått i denne tråden. Jeg sier ikke at hun ikke kunne vært hyggeligere, det kunne hun absolutt, men det får da være grenser til hvordan man omtaler et menneske. 

Anna, derimot... Jeg er så lei av at folk unnskylder bedriten oppførsel med at «vedkommende sliter psykisk og har det vondt» eller «hun er egentlig snill, situasjonen var bare feil for henne». Voksne mennesker har å oppføre seg og vise andre respekt, og gjør man ikke der så er man en drittsekk. Så enkelt er det. Heldigvis kan man endre seg, så man må ikke være en drittsekk for alltid.

Anonymkode: 89bb3...136

Jeg er fullstendig uenig med deg. Han har oppsparte penger og bedre lønn enn Isabel. Om hun selger leiligheten sin og de tar opp ett felles lån så for de lånt veldig mye mer penger grunnet lønnen til andre! Han har sagt det selv han har alt på stell og er en til å stole på! Ja lutt keitete er han men han har vokst enormt i mine øyne siden brullyosreisen. Det er også stor forskjell fra tankegangen i Oslo og ut på landet! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, lillemy02 skrev:

Jeg er fullstendig uenig med deg. Han har oppsparte penger og bedre lønn enn Isabel. Om hun selger leiligheten sin og de tar opp ett felles lån så for de lånt veldig mye mer penger grunnet lønnen til andre! Han har sagt det selv han har alt på stell og er en til å stole på! Ja lutt keitete er han men han har vokst enormt i mine øyne siden brullyosreisen. Det er også stor forskjell fra tankegangen i Oslo og ut på landet! 

Jeg er så enig!

I tillegg har de bare vært gift i to uker. Jeg vil heller ha en som kanskje er dårlig på å lese tegn fra det motsatte kjønn etter 2 ukers bekjentskap, enn å oppføre seg direkte spydig som Isabel er mot ham. At Isabel oppfører seg som hun gjør, vil få de fleste usikker. Så misfornøyd hun ser ut hele tiden. 

André er, som folk flest ingen tankeleser. 

Og hva er den greia med tyggegummien? 

Anonymkode: d5884...f59

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så enig!

I tillegg har de bare vært gift i to uker. Jeg vil heller ha en som kanskje er dårlig på å lese tegn fra det motsatte kjønn etter 2 ukers bekjentskap, enn å oppføre seg direkte spydig som Isabel er mot ham. At Isabel oppfører seg som hun gjør, vil få de fleste usikker. Så misfornøyd hun ser ut hele tiden. 

André er, som folk flest ingen tankeleser. 

Og hva er den greia med tyggegummien? 

Anonymkode: d5884...f59

Tyggegummien? 

Anonymkode: 55149...791

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, lillemy02 skrev:

Jeg er fullstendig uenig med deg. Han har oppsparte penger og bedre lønn enn Isabel. Om hun selger leiligheten sin og de tar opp ett felles lån så for de lånt veldig mye mer penger grunnet lønnen til andre! Han har sagt det selv han har alt på stell og er en til å stole på! Ja lutt keitete er han men han har vokst enormt i mine øyne siden brullyosreisen. Det er også stor forskjell fra tankegangen i Oslo og ut på landet! 

Hvordan vet du at han har oppsparte penger og bedre lønn enn Isabel?

De har vel aldri diskutert lønn, i hvert fall ikke på skjermen? Kjenner du de?

Anonymkode: 5e165...163

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tyggegummien? 

Anonymkode: 55149...791

Hahah! 

Jeg aner ikke hvor den siste setningen kom fra. My bad!

Anonymkode: d5884...f59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes på mange måter et slikt program er respektløst. Man kan mene hva man vil om ekteskap, men man kommer ikke bort fra at det er en ganske betydningsfull handling, og noe som forplikter. Enten man er religiøs eller ikke. Det er ikke noe man skal ta lett på.

Et slikt program håner egentlig hele ekteskapsordningen, og det synes jeg ikke noe om. Man bør ha mer respekt enn som så. Nesten ingen av de som gifter seg, blir værende i ekteskapet, og det er noe programskaperne vet. Det har vel skjedd at noen har forblitt gifte, men det kan ikke være mange.

Hvorfor skal dagens TV-underholdning være så kyniske? Er det slikt man må ty til for å få seere???

Anonymkode: 4db75...259

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nåværende samboer og far til mitt barn er en ta-på-type. Jeg var fullstendig uvant til dette fra tidligere forhold, men jeg lot det ikke stoppe meg fra å bli bedre kjent med ham. I dag er jeg "avhengig" av kos og oppmerksomhet i hverdagen, og setter uendelig pris på at han alltid møter meg med et kyss, at han stryker meg på ryggen når vi lager mat sammen, eller holder meg på låret når vi kjører bil. Jeg er så uendelig glad for at jeg ikke dumpa hele opplegget fordi han er (var) mer vant med og glad i fysisk kontakt enn meg!

Anonymkode: 2a03c...a01

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...