Gå til innhold

Gift ved første blikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stakkars Geir, han er jo bare snill og go’. Han er ekstremt tålmodig den mannen. Lurer på hvor lenge han holder ut?

Anonymkode: 882b8...a6e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var du uenig? :fnise:

Anonymkode: bb2a9...0c3

Latterligste jeg har lest hittil i tråden

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tørkepapir er sikkert et stort problem for noen. Selv har jeg brukt torky uten holder opptil flere ganger uten problemer og protester. Hvis noen hadde blitt sure av "feil" tørkepapir hadde jeg løpt andre veien fort.....

Anonymkode: 64d54...941

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna virker nesten ikke til å ha forstått konseptet hun har meldt seg på. Hun trenger ikke definere egne følelser nå, eller tenke på fremtiden. Hun trenger bare å tilbringe tid med Geir og se hva som skjer. Det at Geir er litt på, kan like så godt være et uttrykk for at han ønsker å fullføre eksperimentet. Hun legger altfor mye av seg selv inn i dette, og det virker som at hun tolker alt i sammenheng med hvordan en vanlig datingprosess fungerer. 

Anonymkode: ad646...a10

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen hvor man kan se episodene? Klarer ikke å logge meg inn på Dplay appen. Episodene sendes vel der? Finnes det en annen app jeg kan laste ned på Apple TV for å se episodene? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Xmasclovn skrev:

Latterligste jeg har lest hittil i tråden

Selvfølgelig, men det er en mulig forklaring.

For dette må være større enn en tørkerull. Hvis ikke, LØØØØP André! LØØØØØØØP!!!

Anonymkode: bb2a9...0c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig, men det er en mulig forklaring.

For dette må være større enn en tørkerull. Hvis ikke, LØØØØP André! LØØØØØØØP!!!

Anonymkode: bb2a9...0c3

Les gjennom det innlegget en gang til du... Og Andre burde strengt tatt allerede ha løpt for en god stund siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder

Basert på alle sesongene av GVFB, men kanskje særlig denne siste, tror jeg det er trygt å konkludere med at de single i Norge stort sett består av altfor kravstore kvinnfolk og altfor snille menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, trachea skrev:

Vet noen hvor man kan se episodene? Klarer ikke å logge meg inn på Dplay appen. Episodene sendes vel der? Finnes det en annen app jeg kan laste ned på Apple TV for å se episodene? :-)

Jeg har heller ikke fått Dplay til å fungere på AppleTV, så jeg har lastet ned appen på iPhone og det fungerer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, eksiltronder said:

Basert på alle sesongene av GVFB, men kanskje særlig denne siste, tror jeg det er trygt å konkludere med at de single i Norge stort sett består av altfor kravstore kvinnfolk og altfor snille menn.

Jeg synes det blir feil å kalle gutter alla "André" for "altfor snille". 

Det er ikke slik at det å ikke ha ryggrad, mangle selvtillit, være klengete, ikke kunne stå for egne meninger osv = å være snill.

Ja, men er ikke slem, og man går ikke i konflikt. Men man blir såpass passiv at man klarer ikke å være den likeverdige og støttende partneren som kvinner ønsker seg.

André er jo også særs dårlig til å avkode Isabells kroppsspråk og behov. Dermed presser han seg ofte på henne.

Når gutter forteller seg selv at de ikke får dame fordi de "er for snille", så hindrer det dem både i å se og ta tak i det som egentlig er problemet.

 

Anonymkode: 377a9...589

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det blir feil å kalle gutter alla "André" for "altfor snille". 

Det er ikke slik at det å ikke ha ryggrad, mangle selvtillit, være klengete, ikke kunne stå for egne meninger osv = å være snill.

Ja, men er ikke slem, og man går ikke i konflikt. Men man blir såpass passiv at man klarer ikke å være den likeverdige og støttende partneren som kvinner ønsker seg.

André er jo også særs dårlig til å avkode Isabells kroppsspråk og behov. Dermed presser han seg ofte på henne.

Når gutter forteller seg selv at de ikke får dame fordi de "er for snille", så hindrer det dem både i å se og ta tak i det som egentlig er problemet.

 

Anonymkode: 377a9...589

Dette blir langt, men jeg er dårlig på å forklare meg: Jeg tror også problemet med slike menn først og fremst er tolkning av kroppsspråket og tolkning av relasjonen. Ofte investerer de også altfor mye i en potensiell relasjon (her velger jeg å understreke potensiell relasjon!). Men potensiell relasjon mener jeg første date eller starten på datingperioden der man enda er i bli-kjent-fasen. Det er før man har bestemt seg for om man vil satse på hverandre eller ikke. Her er det i mange tilfeller enda altfor tidlig til å vite om man passer sammen, og relasjonen er fortsatt ganske platonisk, selv om den kan være flørtende. Med investering mener jeg selvsagt tid, energi og penger. Mange menn kjøper for eksempel gaver, blomster, sender mange meldinger og viser veldig stor interesse i håp om å understreke at man er interessert og vise at man er romantisk og snill. Selvsagt skal man være alle disse tingene, men jeg føler meg i alle fall litt kvalt når menn for eksempel fra første date spanderer dyre middager, kommer med blomster på andre date og oppfører seg som om vi allerede er kjærester.

Allerede da kjenner jeg dem som regel ikke godt nok til å kunne sette pris på alt jeg får med god samvittighet - og syns det blir enten litt klaustrofobisk eller så blir jeg skeptisk fordi at de allerede er såpass engasjert, i forhold til hvor godt vi kjenner hverandre. Fyren kjenner jo egentlig ikke meg heller, og da syns jeg det blir rart å skulle bli behandlet som en prinsesse. Av den grunn trekker jeg meg ofte tilbake, fordi det blir litt for mye romantikk og engasjement og fordi det føles unaturlig ut. Det gjør jeg litt for min egen del, men også for mannen sin del, av frykt for at han skal kaste bort veldig mye tid og ressurser på noe som kanskje ikke blir noe av.

Jeg blir automatisk litt skeptisk til menn som fremstår som om de er villige til å kaste bort alt de har for å være med meg. I teorien høres det jo romantisk ut med en sånn fyr, men virkeligheten er jo en annen: man kan få kalde føtter, man kan oppdage sider ved hverandre som gjør at man ikke passer sammen, og så videre. De fremstår liksom som litt naive og ukritiske. 

Romantikken, gestene og investering syns jeg er noe som burde komme etterhvert når man har kjent hverandre lenger og vet mer om hvor godt man liker hverandre. Da kan man over tid legge mer ressurser i forholdet. Det betyr ikke at romantikken er død og at man ikke skal yte små romantiske gester eller gi komplimenter for å vise at man liker en person, men helt i starten holder det ofte med litt platonisk flørting og å spandere en og annen drink. Det betyr ikke at damer bare ønsker douche bags; de ønsker kanskje heller en litt mer kritisk (sier noe om beslutningsevne) mann som også har litt ryggrad og sine prinsipper de ikke er villige til å ofre. Det sier litt om trygghet og selvtillit. 

Nå er dette uavhengig av Andre, bare så det er sagt. Er bare mine refleksjoner rundt såkalte snille gutter. Han jeg endte opp med er en snill mann - og han har faktisk ikke lappen eller leilighet og jeg kommer til å tjene mer enn ham når jeg er ferdig utdannet. Men, han tør å stille krav til meg, anerkjenner at jeg er uperfekt fremfor å plassere meg på en pidestall, spanderer en middag på meg nå og da, og tør å si tydelig i fra når han synes jeg er urimelig, og jeg kan si i fra til ham når jeg syns han er urimelig. Samtidig kan jeg søke trøst hos ham, når jeg trenger det. For meg er han en skikkelig mann, selv om han kanskje ikke "eier nåla i veggen," men han har ryggrad og verdier, noe som jeg syns er sexy.

Ønsker likevel å presisere at det finnes jo mange kvinner som stiller altfor høye krav til sin partner, Isabel og Anna syns jeg kanskje er litt i overkant kritiske til sine partnere, og det finnes sikkert mange flere som dem. 

Anonymkode: d14e2...9e3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det blir feil å kalle gutter alla "André" for "altfor snille". 

Det er ikke slik at det å ikke ha ryggrad, mangle selvtillit, være klengete, ikke kunne stå for egne meninger osv = å være snill.

Ja, men er ikke slem, og man går ikke i konflikt. Men man blir såpass passiv at man klarer ikke å være den likeverdige og støttende partneren som kvinner ønsker seg.

André er jo også særs dårlig til å avkode Isabells kroppsspråk og behov. Dermed presser han seg ofte på henne.

Når gutter forteller seg selv at de ikke får dame fordi de "er for snille", så hindrer det dem både i å se og ta tak i det som egentlig er problemet.

 

Anonymkode: 377a9...589

Enig!

Når ble det snilt å kysse noen som ikke vil bli kysset? Å ta på noen som ikke vil bli tatt på? Som ikke sier "nei" der og da, men som har sagt alvorlig og rett ut til deg flere ganger at du ikke skal gjøre det? #metoo sier jeg bare...

Han er ikke snill, han er bare ikke sosialt kompetent. Seff, han kan være snill OGSÅ. Men jeg ser at han har sine utfordringer iforhold til å kunne kategoriseres som en snill mann...

Anonymkode: bb2a9...0c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig!

Når ble det snilt å kysse noen som ikke vil bli kysset? Å ta på noen som ikke vil bli tatt på? Som ikke sier "nei" der og da, men som har sagt alvorlig og rett ut til deg flere ganger at du ikke skal gjøre det? #metoo sier jeg bare...

,

Anonymkode: bb2a9...0c3

Dette er ikke metoo. Metoo handler om skjev maktbalanse, ikke om generelt uønsket oppmerksomhet fra andre. Hvis André hadde vært sjefen til Isabel hadde det vært metoo, men det er han ikke. Ikke sleng rundt uttrykk du ikke vet hva betyr, det ødelegger for den faktiske saken.

Anonymkode: 33b04...2f0

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg drevet litt snoking på Facebook. For det første tipper jeg fru Isabell er her inne å titter, for profilen er plutselig helt lukket. Det var den ikke for 1 uke eller 2 siden. 

Men: jeg fant svar på hvorfor hun klikket så voldsomt over rullen med torky! Det er jo ikke plass til torkyrullen på tørkepapirholderen utformet som en katt som jenta er vandt med hjemmefra! 

🐱

Anonymkode: da407...0c9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg drevet litt snoking på Facebook. For det første tipper jeg fru Isabell er her inne å titter, for profilen er plutselig helt lukket. Det var den ikke for 1 uke eller 2 siden. 

Men: jeg fant svar på hvorfor hun klikket så voldsomt over rullen med torky! Det er jo ikke plass til torkyrullen på tørkepapirholderen utformet som en katt som jenta er vandt med hjemmefra! 

🐱

Anonymkode: da407...0c9

Dorull? Hva har jeg gått glipp av nå? Hvilken episode er det snakk om? Kan ikke huske noe om en dorull?🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Vinky skrev:

Dorull? Hva har jeg gått glipp av nå? Hvilken episode er det snakk om? Kan ikke huske noe om en dorull?🙈

Det er ikke snakk om dorull heller.

Anonymkode: a6a78...18b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke snakk om dorull heller.

Anonymkode: a6a78...18b

Haha, så jeg leste feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg forstår ikke problemet har selv kjøpt torky mange ganger uten å ha en holder til den. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at Andre har fått nok av gnålet til Isabel om bolig og bil. Bra han setter henne på plass i neste episode  👍

Endret av Christy89
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...