Gå til innhold

Brudd og sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Hvor lang tid gikk det fra brudd i samliv til dere sluttet å følge eksen i diverse sosiale medier? 

Kvinne 

Anonymkode: 547bb...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjernet han ikke som venn på FB ettersom vi ikke skiltes som uvenner (virket litt for dramatisk på en måte), men endret innstillinger slik at jeg ikke fikk aktiviteten hans i feeden. Greit å beskytte seg mot ting som vil gjøre vondt, som å se at han blir venner med nye kvinner og lignende. Jeg unfollowet på instagram, av samme grunn. Fører ikke noe godt med seg å følge med på livet til hverandre når man fremdeles føler sorg.

Anonymkode: c3229...d3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokkerte ¨på snapchat med det samme. Trykket "unfollow" på facebook. Må jobbe hard hver gang jeg er på facebook for å ikke gå inn på profilen hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Forrige samboeren hadde to barn fra før og mye av grunnen til at jeg har henne på FB er for å følge litt med på bilder og sånn av kidsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av ei uke. Den første tiden kan det være vanskelig å gi slipp, men det beste er å gjøre det. Jeg valgte å blokkere i alle kanaler så det ikke var mulig for meg å søke han opp, kontakte han, for han å kontakte meg osv. Har god erfaring med at hver gang jeg får en melding på snap, messenger, mobilen så håper jeg det er han, og det er best å drepe den muligheten så raskt som mulig. Å gjøre det sånn er det beste for meg, men folk er forskjellige

Anonymkode: f1020...7d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sluttet følge noen ekser, men har heller ikke hatt noen stygge brudd heller. 

Anonymkode: b45af...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruddet jeg må gå gjennom nå var stygt fra hans side og ikke greit. Jeg er helt knust, bruker all fokus og energi på jobb og knekker sammen når jeg kommer hjem.

Allikevel får jeg meg ikke til å slette / blokke han fra sosiale medier. Han har ikke slettet meg noe sted...

Ts

Anonymkode: 547bb...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slettet ham på Facebook etter noen uker, og fjernet han også fra Snapchat. Jeg prøve hardt å unngå det, men jeg klarte ikke å ikke følge med på ham... så da bare slettet jeg ham helt. Ikke angret en eneste dag. Noen vi sikkert mene jeg var dramatisk, men men. Hadde ingen interesse av å fortsatt ha ham i livet mitt på noen som helst måte.

Anonymkode: 5a9f1...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruddet jeg må gå gjennom nå var stygt fra hans side og ikke greit. Jeg er helt knust, bruker all fokus og energi på jobb og knekker sammen når jeg kommer hjem.

Allikevel får jeg meg ikke til å slette / blokke han fra sosiale medier. Han har ikke slettet meg noe sted...

Ts

Anonymkode: 547bb...30e

 At noen ikke blokkerer deg, betyr ikke at de fortsatt bryr seg, det betyr vanligvis at de bryr seg så lite at de ikke gidder slette engang. 

Anonymkode: 3bb93...dc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blokkerte eksen ganske fort. I og med at han flyttet rett fra meg og inn til en ny dame, så orket jeg ikke se bilder av de sammen. Lykkelige status meldinger rev hjertet mitt i to.

Det tok meg vel 1-2 uker fra han flyttet til han vat blokkert pga dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 At noen ikke blokkerer deg, betyr ikke at de fortsatt bryr seg, det betyr vanligvis at de bryr seg så lite at de ikke gidder slette engang. 

Anonymkode: 3bb93...dc5

Ok.

Ts

Anonymkode: 547bb...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begge eksene på Facebook og en på instagram. Vi skiltes som venner og jeg syns det er moro å se hvordan de har det nå, da det er lenge siden jeg var sammen med begge. Har grei tone med begge to og jeg ønsker dem alt godt :laugh: Hender jeg tar en prat en gang i blant, og gratulerer begge med bursdager og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet dem alle ganske raskt. Alt fra noen timer til noen få dager. Ser ikke vitsen med å være venner eller følge noen jeg ikke ønsker kontakt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksen slettet meg før vi flyttet fra hverandre og før det var slutt. Han var utro, på flere måter... Da jeg spurte hvorfor, så han at han ikke hadde slettet meg. Etter et par dager fikk jeg venneforespørsel fra ham som jeg ignorerte. Jeg ønsket ikke å følge livet hans på facebook

Anonymkode: fd170...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet han etter ca. 4 mnd da han stadig tryglet meg om å ta han tilbake, gi en sjanse. Han var utro, jeg fant ut av det og klikket. Sendte mange sinte meldinger i frustrasjon over noen uker. Han beklaget og tryglet. Bilder og slikt på tlf og i sosiale medier slettet jeg samme dag eller dagen etter tror jeg. Vi er venner igjen på Facebook nå, husker ikke hvorfor, men han sendte meg forespørsel to år etter bruddet når jeg hadde gått videre for lengst. Har ikke snakket med hverandre siden de første ukene etter bruddet da.

Anonymkode: 968d2...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de fleste exer på face men ikke den siste. Jeg slettet og blokket i alle kanaler med en gang. Ikke fordi det var et stygt brudd, vi var enige og jeg så det komme, men fordi jeg ikke vil gå rundt med håper om at hver gang det plinger i mobilen så er det fra han

Jeg vet også at hvis en av oss hadde strukket ut en hånd så hadde vi mest sannsynlig blitt sammen igjen - fordi det vi har er så bra, vi bare vil ikke det samme på sikt

Har faktisk aldri slettet og blokkert noen på denne måten før, men det var for å beskytte meg selv følelsesmessig - og for å slippe å bli fristet til se på snap/insta hva han gjør på.

Vet fra tidligere brudd at det er mye verre å komme over personen hvis man har mulighet til å se de på SoMe og hele tiden indirekte bli påminnet om hva vi hadde

Anonymkode: 47ffb...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det er best å ta bort eksen i hvert fall frem til den dagen du ikke føler et trang for å se. Da er du klar og han / hun kan adderes

Anonymkode: bfbd8...157

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han slettet sin Facebook ganske kjapt, men han hadde kun Facebook for å følge meg så det var ikke så rart.

Jeg tror bruddet var tyngre for han enn for meg, så han hadde kanskje behov for å få meg på avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...