Gå til innhold

Ysera: ICSI - over 40


Ysera

Anbefalte innlegg

Hahaha, har vert litt fortumlet de to siste dagene, klarte for eksempel å stikke meg selv med bemfola'en og stå i ca. 10 sekunder og prøve å trykke inn stempelet før det gikk opp for meg at jeg hadde glemt å stille dosen.... så da ble det to stikk på meg i går kveld ;)

Har forresten heldigvis ikke opplevd noen flere uberhageligheter, bare en mild hodeverk mer som en murring i hodet innimellom. Så så langt var jo dette helt greit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her må eg visst følgja med. :smilorange: Eg har ei jente på snart 8 månader, som vart til etter vårt tredje og siste IVF-forsøk (innsett nr. 5), ved Klinikk Hausken i Bergen. Eg vart gravid rett før 40-års dagen min. :hjerte: 

Masse lykke til! Håpar du snart får babydraumen din oppfylt. :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ysera skrev:

Hahaha, har vert litt fortumlet de to siste dagene, klarte for eksempel å stikke meg selv med bemfola'en og stå i ca. 10 sekunder og prøve å trykke inn stempelet før det gikk opp for meg at jeg hadde glemt å stille dosen.... så da ble det to stikk på meg i går kveld ;)

Har forresten heldigvis ikke opplevd noen flere uberhageligheter, bare en mild hodeverk mer som en murring i hodet innimellom. Så så langt var jo dette helt greit :) 

Haha :) Sånn går det, man blir litt susete opp i det hele. Nå har jeg fått mensen og jeg starter opp med medisiner i morgen- sååå da kommer jeg like etter her :) Åh så spennende det blir for oss!!! Godt å høre at formen din er fin!

1 time siden, Mirabella76 skrev:

Her må eg visst følgja med. :smilorange: Eg har ei jente på snart 8 månader, som vart til etter vårt tredje og siste IVF-forsøk (innsett nr. 5), ved Klinikk Hausken i Bergen. Eg vart gravid rett før 40-års dagen min. :hjerte: 

Masse lykke til! Håpar du snart får babydraumen din oppfylt. :rodmer:

Herlig med slike historier :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Mirabella76 skrev:

Her må eg visst følgja med. :smilorange: Eg har ei jente på snart 8 månader, som vart til etter vårt tredje og siste IVF-forsøk (innsett nr. 5), ved Klinikk Hausken i Bergen. Eg vart gravid rett før 40-års dagen min. :hjerte: 

Masse lykke til! Håpar du snart får babydraumen din oppfylt. :rodmer:

Åh så kjekt! Så du og var på klinikk Hausken i Bergen? Kjempekjekt at du vil følge med her! Velkommen skal du være! :hug: Og utrolig moro å høre om slike suksesshistorier! Det gir meg masse håp om at babydrømmen blir oppfylt! :rodmer:

18 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Haha :) Sånn går det, man blir litt susete opp i det hele. Nå har jeg fått mensen og jeg starter opp med medisiner i morgen- sååå da kommer jeg like etter her :) Åh så spennende det blir for oss!!! Godt å høre at formen din er fin!

Herlig med slike historier :) 

Åhhh, så kjekt @Chickenwings85!!! Da er vi i gang! Du skal bare se, det er denne gangen det blir en liten spire som klorer seg fast hos deg! :babysmokk: Jeg har selv en følelse av at jeg kanskje må ha mer enn ett forsøk, men tro kan flytte fjell så jeg håper og tror at denne ene gangen er det som skal til! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har det faktisk gått veldig bra! Bemfola'en er helt grei å ta, begynner å få teken på dette nå ;) Men, jeg kjenner jeg er litt nervøs i forhold til morgendagen for da skal jeg jo begynne med Orgalutran'en. Grunnen til at jeg er litt nervøs for denne er at jeg har fått med meg at flere synes denne kan svi og være mer ubehagelig (litt tykkere nål og seigere medisin kanskje?) enn Bemfola'en. :ohmy:

På toppen av det hele syns jeg at beskrivelsen for hvordan jeg skal ta den er litt ullen. Sikkert bare fordi jeg ikke har gjort det før. Men det er litt sånn: det står på forpakningen at den skal rett under huden, men hovr langt inn er det da? skal nålespissen helt inn? eller halveis? bare litt ytterst på tuppen? Har sett på noen instruksjonsvideoer på youtube, men det gir jo alle forskjellige forklaringer både på oppbevaring (i kjøleskap, ikke i kjøleskap, nålen helt inn eller halvveis, trekke stempelet tilbake eller ikke osv.). Blir nesten litt sprø. ;) Men tenker at jeg etterhvert finner ut av det, bare litt sånn "jitters" før jeg skal sette den første sprøyten.

Ellers har jeg storkost meg max de siste dagene, har nemlig fått knepet og kost på mitt lille tantebarn i noen dager, en 9 måneder gammel liten go'klump! :strix: Så deilig det har vert! Håper det hjalp litt ekstra på hormonene! Kan jo håpe og tro at det vil hjelpe på slik at vi bare trenger ett forsøk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Du har vel allerede tatt Orgalutranen eller? Da merket du sikkert at den ikke er vond, men litt mer ekkel å stikke med. Men, gikk det greit syns du? På spm om hvor langt man skal stikke, så har jeg bare stukket nålespissen helt inn jeg, har ikke lest eller tenkt på noe annet egentlig. Hmm, håper jeg ikke gjør det feil. Det viktigste er vel bare å få insiminert ut innholdet ;) 

Så bra du har kost deg de siste dagene. Jeg er sikker på at det hjelper på at du er sammen  med tantebarnet, kanskje det er med på å modne eggene dine litt ekstra. Hehe. 

Heldigvis er det mange som får det til på første forsøk, håper du er en av de. Det hadde jo vært en drøm! Er det i dag du skal på førstekontroll? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Hei :) Du har vel allerede tatt Orgalutranen eller? Da merket du sikkert at den ikke er vond, men litt mer ekkel å stikke med. Men, gikk det greit syns du? På spm om hvor langt man skal stikke, så har jeg bare stukket nålespissen helt inn jeg, har ikke lest eller tenkt på noe annet egentlig. Hmm, håper jeg ikke gjør det feil. Det viktigste er vel bare å få insiminert ut innholdet ;) 

Så bra du har kost deg de siste dagene. Jeg er sikker på at det hjelper på at du er sammen  med tantebarnet, kanskje det er med på å modne eggene dine litt ekstra. Hehe. 

Heldigvis er det mange som får det til på første forsøk, håper du er en av de. Det hadde jo vært en drøm! Er det i dag du skal på førstekontroll? 

Nei jeg skal ta min første Orgalutransprøyte i kveld. Er rart med det hvor mange forskjellige måter dette kan gjøres på. ;) uansett: jeg fikk beskjed om å begynne med Bemfola på blødningsdag 1 (den 28. februar) og at jeg skulle begynne med Orgalutran'en på syklusdag 6 (som er i dag 5. mars), så skal jeg inn til den første ultralyden på onsdag 07. mars. Merker på kroppen at EL er på vei da jeg har begynt å få noe ELslim, så tenker det er bra timing med den Orgaultranen ja ;)

Og tantebarnkosen MÅ jo bare ha hjelpt til med å modne eggene litt ekstra ;) 

Håper virkelig at det går på et forsøk, men jeg har liksom en følelse av at det blir mer enn et forsøk..... MEN det betyr ikke at jeg ikke håper og "tror" at det kan gå på første forsøk. Tenker bare det er litt greit å være litt realistisk i forhold til min alder og det faktum at jeg aldri i mitt liv har vert gravid. vi kan jo være heldig, og det er det vi håper på :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Orgalutranen overstått ;) og det var jo null stress! klør bittelitt etter stikket, men ellers helt greit. I dag gjorde faktisk Bemfola'en mer vondt. utrolig men sant. Kanskje jeg bare var litt vel kjapp med Bemfola'en da jeg bare ville ha det overstått fortest mulig ;) Noen her som har noe erfaring med Orgalutran og kan si meg om det er noen spesielle reaksjoner/virkninger jeg kanskje kan vente å oppleve i den sammehengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så bra du synes at Orgalutranen er grei å ta! Ingenting er bedre enn det! Jeg har lite bivirkninger av medisinene heldigvis (bank i bordet), men dette er naturligvis veldig individuelt.

Hvordan har det gått på kontroll i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2018 den 10.27, Ysera skrev:

Åh så kjekt! Så du og var på klinikk Hausken i Bergen? Kjempekjekt at du vil følge med her! Velkommen skal du være! :hug: Og utrolig moro å høre om slike suksesshistorier! Det gir meg masse håp om at babydrømmen blir oppfylt! :rodmer: 

Takk for det! :) Ja, eg var også på Klinikk Hausken i Bergen, så eg er godt kjent der. :biggrin:

Eg oppdaga tilfeldigvis dagboka di. Når eg såg alderen din, at du brukte samme klinikk som meg (og til og med skreiv nynorsk i det første innlegget), så måtte eg jo berre seia hei! :hjerter:

Det vart ein del nedturar på oss, før me endelig lykkast. Og akkurat når eg hadde gitt opp håpet, så vart det endelig min tur! :ninuskapus: Så det er nok lurt å forbereda seg på at det kan ta tid. Men eg har stor tru på at du lykkast til slutt, du og. :jepp: Scratching og innsett av to egg var forresten det som til slutt vart vår lykkeoppskrift. :tommel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Hehe, så bra du synes at Orgalutranen er grei å ta! Ingenting er bedre enn det! Jeg har lite bivirkninger av medisinene heldigvis (bank i bordet), men dette er naturligvis veldig individuelt.

Hvordan har det gått på kontroll i dag? 

Ja, ingenting er bedre enn enn at medisinene er er greie å ta, at en slipper de verste bivirkningene og at medisinene virker ;) 

her gikk det kjempefint i dag! Det viste seg at jeg hadde 3 follikler på 7 mm, en 4 follikler på rundt 10 mm, en 6-7 follikler på ulike stadier mellom 14 og 17 mm og en på 19 mm sånn ca. Er ikke 100% sikker på antallet, men det var noe mellom 15 og 20 follikler. så nå får vi se hvordan det går, jeg skal gå på Bemfola og Orgalutran til og med Fredgskveld, så skal jeg sette Ovitrelle'n lørdagskveld, før jeg mandags morgen tar en fin coctail av piller 1 time før timen for uthenting! ;) Grugleder meg noe sinnsykt siden jeg ikke vet hva jeg går til. Men det er vel kanskje det aller beste, sånn at jeg ikke trekker meg :P

Hvordan gikk det med deg i dag da? er så spent!!

Endret av Ysera
Hadde putta inn noen komma som ikkje skulle vera der ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mirabella76 skrev:

Takk for det! :) Ja, eg var også på Klinikk Hausken i Bergen, så eg er godt kjent der. :biggrin:

Eg oppdaga tilfeldigvis dagboka di. Når eg såg alderen din, at du brukte samme klinikk som meg (og til og med skreiv nynorsk i det første innlegget), så måtte eg jo berre seia hei! :hjerter:

Det vart ein del nedturar på oss, før me endelig lykkast. Og akkurat når eg hadde gitt opp håpet, så vart det endelig min tur! :ninuskapus: Så det er nok lurt å forbereda seg på at det kan ta tid. Men eg har stor tru på at du lykkast til slutt, du og. :jepp: Scratching og innsett av to egg var forresten det som til slutt vart vår lykkeoppskrift. :tommel:

Ja, eg skriv eigentleg nynorsk, men sidan eg på jobben i mange år har måtta bruka bokmål i 90% av henvendingane, så har det resultert i at eg fort slår over til bokmål. Det er veldig synd, men sånn er det. Eg får prøva å skjerpa meg litt att og pressa meg sjølv til å skriva nynorsk. ;)

Eg håper jo at det skal gå på eit forsøk, men trur nok det tek litt lenger tid enn det. ;) Derfor vart eg overlukkeleg då me veart tilbode pakkeløysinga sjølv om eg har passert 40 :) men eg skal ha scratchingen i bakhovudet om det må fleire gonger til (for det må vel gjerast noko tidlegare enn rett før innsett, sant? Eller har eg forstått det heilt feil?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lurt å være forberedt på at det må flere forsøk til, det er jo realiteten for flertallet. Så tar man det kanskje litt bedre hvis det ikke går på første forsøk også? Men vi er selvsagt en god del som har fått det til første gangen og, så bare å krysse fingrene for det!

Så bra at det går fint å ta medisinene. Og det høres jo ut som om du har kjempebra med egg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Ysera skrev:

Ja, ingenting er bedre enn enn at medisinene er er greie å ta, at en slipper de verste bivirkningene og at medisinene virker ;) 

her gikk det kjempefint i dag! Det viste seg at jeg hadde 3 follikler på 0,7 mm, en 4 follikler på rundt 1 mm, en 6-7 follikler på ulike stadier mellom 1,4 og 1,7 mm og en på 1,9 mm sånn ca. Er ikke 100% sikker på antallet, men det var noe mellom 15 og 20 follikler. så nå får vi se hvordan det går, jeg skal gå på Bemfola og Orgalutran til og med Fredgskveld, så skal jeg sette Ovitrelle'n lørdagskveld, før jeg mandags morgen tar en fin coctail av piller 1 time før timen for uthenting! ;) Grugleder meg noe sinnsykt siden jeg ikke vet hva jeg går til. Men det er vel kanskje det aller beste, sånn at jeg ikke trekker meg :P

Hvordan gikk det med deg i dag da? er så spent!!

Høres ut som vi har et ganske likt antall med egg som ligger å lurer. For min sin del så håper jeg bare det ikke blir for mange 😅

Jeg skal tilbake på kontroll på mandag, så tipper det blir uttak onsdag eller torsdag i neste uke. 

Neste uke blir ei spennende uke for oss!!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Ysera skrev:

Ja, eg skriv eigentleg nynorsk, men sidan eg på jobben i mange år har måtta bruka bokmål i 90% av henvendingane, så har det resultert i at eg fort slår over til bokmål. Det er veldig synd, men sånn er det. Eg får prøva å skjerpa meg litt att og pressa meg sjølv til å skriva nynorsk. ;)

Eg håper jo at det skal gå på eit forsøk, men trur nok det tek litt lenger tid enn det. ;) Derfor vart eg overlukkeleg då me veart tilbode pakkeløysinga sjølv om eg har passert 40 :) men eg skal ha scratchingen i bakhovudet om det må fleire gonger til (for det må vel gjerast noko tidlegare enn rett før innsett, sant? Eller har eg forstått det heilt feil?).

Eg har vore nøydd til å skriva bokmål på jobb før, eg og. Men for tida bur me i ein nynorskkommune, så då er der litt lettare å halda på nynorsken. :) Det følest også mest naturleg for meg å skriva nynorsk, sjølv om eg ikkje har noko problem med å skriva bokmål når det er nødvendig. 

Lurt å vera forberedt på at det kan ta litt tid, ja - sjølv om du såklart kan vera ein av dei heldige som får full klaff på første forsøk. Eg var optimistisk i starten, og rekna med at me skulle få det til raskt. Men for kvart negative forsøk, vart eg meir og meir pessimistisk. Og når det var klart for siste forsøk, hadde eg mista alt håp. Kanskje det var det som skulle til, for då klaffa det endeleg! :biggrin:

Me fekk også tilbud om pakkeløysing. Då nærma eg meg 39. Men som du seier, så hadde eg også gode eggreservar i forhold til alderen min. Så legen sa at me hadde fått tilbud om 3-pakningen, sjølv om eg hadde vore eldre. 

Eg fekk anbefalt å ta både hysteroskopi og scratching før det siste forsøket vårt. Hysteroskopien må gjerast i starten av syklusen, så då gjennomførte dei hysteroskopi og scratching samtidig, i syklusen før vårt siste innsett. Eg trengte heller ikkje å betala noko ekstra for scratchinga, når eg tok den samtidig med hysteroskopien. Men hysteroskopien var dyr, så det vart ikkje billig uansett. 

Det ligg forresten  link til dagboka mi i signaturen min, viss du er interessert i å lesa om forsøka våre ved Klinikk Hausken, scratching, hysteroskopi m.m. :smilbla:

 

Endret av Mirabella76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at alt såg fint ut på UL i går, og at du hadde mange egg! :smilorange: Så spennande det blir med uttak på mandag. Uttaka mine har vore litt vonde, men det har gått heilt fint. Har blødd litt etterpå, og hatt litt vondt i magen. Men det har heldigvis gått fort over. Det verste var etter første forsøket, når eg fekk nokon smertestillande som eg ikkje tålte så godt. Eg vart kjempekvalm, og kasta opp etterpå. Og så har eg følt meg litt svimmel før egguttaka, på grunn av medisinane eg har tatt. 

Det verste er faktisk ventinga etter innsett, når ein går rundt og kjenner etter graviditetssymptom og lurer på om ein er gravid, eller ikkje! :bond: Det er uten tvil dei to verste vekene. Eg har heller ikkje fått nokon bivirkningar av sprøytene, så stikkeperioden har vore heilt problemfri for meg. Då er det verre med nedturen som kjem, når graviditetstesten enda ein gang er negativ. :( Håpar du slepp det, og at du får full klaff med ein gang! Men som sagt, det er lurt å vera forberedt på negativt resultat første gangen, så du ikkje blir altfor skuffa om det ikkje skulle gå. 

Eg har alltid fått ut mange egg på mine egguttak, og nesten alle egga har blitt befrukta. Så alt har sett veldig bra ut i starten. Problemet hos meg har vore at egga alltid fell frå i løpet av dei neste dagane. Og når dagen for innsett har kome, så har eg enten berre hatt eitt eller nokon få egg igjen. Skikkelig frustrerande! :sur: Sannsynlegvis har det å gjera med alderen min, og at eggkvaliteteten min ikkje lenger er så god. Men då gjeld det jo å finna akkurat det eine egget som er bra nok, og som kan bli til ein baby - og det eine egget fann legane heldigvis til slutt hos meg! :hjerter_rundt: Og du har heilt sikkert minst eitt sånt superegg i eggstokkane dine, du og. :tommelopp:

Endret av Mirabella76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Mirabella76 skrev:

Så flott at alt såg fint ut på UL i går, og at du hadde mange egg! :smilorange: Så spennande det blir med uttak på mandag. Uttaka mine har vore litt vonde, men det har gått heilt fint. Har blødd litt etterpå, og hatt litt vondt i magen. Men det har heldigvis gått fort over. Det verste var etter første forsøket, når eg fekk nokon smertestillande som eg ikkje tålte så godt. Eg vart kjempekvalm, og kasta opp etterpå. Og så har eg følt meg litt svimmel før egguttaka, på grunn av medisinane eg har tatt. 

Det verste er faktisk ventinga etter innsett, når ein går rundt og kjenner etter graviditetssymptom og lurer på om ein er gravid, eller ikkje! :bond: Det er uten tvil dei to verste vekene. Eg har heller ikkje fått nokon bivirkningar av sprøytene, så stikkeperioden har vore heilt problemfri for meg. Då er det verre med nedturen som kjem, når graviditetstesten enda ein gang er negativ. :( Håpar du slepp det, og at du får full klaff med ein gang! Men som sagt, det er lurt å vera forberedt på negativt resultat første gangen, så du ikkje blir altfor skuffa om det ikkje skulle gå. 

Eg har alltid fått ut mange egg på mine egguttak, og nesten alle egga har blitt befrukta. Så alt har sett veldig bra ut i starten. Problemet hos meg har vore at egga alltid fell frå i løpet av dei neste dagane. Og når dagen for innsett har kome, så har eg enten berre hatt eitt eller nokon få egg igjen. Skikkelig frustrerande! :sur: Sannsynlegvis har det å gjera med alderen min, og at eggkvaliteteten min ikkje lenger er så god. Men då gjeld det jo å finna akkurat det eine egget som er bra nok, og som kan bli til ein baby - og det eine egget fann legane heldigvis til slutt hos meg! :hjerter_rundt: Og du har heilt sikkert minst eitt sånt superegg i eggstokkane dine, du og. :tommelopp:

Hehehe, ja mange folliklar, men eg er no skaptisk. Har blitt veldig skeptisk etter ca. 7 år med prøving ;) Så om eg held fram slik eg gjorde den siste tida før me bestemte oss for å prøva IVF, så går det nok greit, for her hadde eg berre gitt opp... leita ikkje etter symptom (skal jo godt gjerast å verta gravid når ein berre har ein dag i veka sånn ca. at ein kan prøva)... berre gjekk og venta på mensen som eg visste kom. MEN, eg kan jo gå andre vegen og og verta kjempespent sidan det no er fyrste gong eg veit sikkert at det faktisk er ein mykje betre sjans enn tidlegare for at eg vert gravid ;)

Her svingar det mellom håp og frustrasjon, heile tida og eg håper jo så gjerne. Men har og bestemt meg for at om det ikkje skjer noko etter desse forsøka så går me for adopsjon. Er vel derfor eg har dratt gubben med på dette, me skal liksom gi det eit skikkelig forsøk før me gir opp ;)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kvinne på 36 her. På tirsdag fikk jeg satt inn to embryoer (frysforsøk). Dette er mitt tredje prøverørsforsøk. Bruker eggdonor, så er dessverre ikke i Norge. Lykke til alle sammen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HerKommerMummi skrev:

Hei. Kvinne på 36 her. På tirsdag fikk jeg satt inn to embryoer (frysforsøk). Dette er mitt tredje prøverørsforsøk. Bruker eggdonor, så er dessverre ikke i Norge. Lykke til alle sammen!

Hei. Velkommen til min dagbok. Veldig kjekt at du ville "stikke innom" en tur! ;)

Wow! Lykke til med ditt forsøk! krysser fingrene for at dette er "gullegget" ditt!! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner eg er begynt å verta litt nervøs angåande mandag no. Skal setja Ovitrelle'n i kveld klokka 22.00, og so er det berre å venta på at mandagen skal koma. Kjenner på frustrasjonen og skepsisen i dag, har faktisk sete og sett på adopsjonsider for å sjå kvar dei har høgast alder. ;)  Er jo litt greit å vera forberedt uansett.... Kan jo ikkje venta for lenge der heller.

MEN: no skal eg konsentrera meg om siste sprøyta (for denne gong) og det frykta egguttaket på mandag. Eg har heldigvis ikkje googla det då, for det hadde sikkert skremt livskiten ut av meg slik at eg ikkje hadde turt å gå vidare med det. No er det jo ein gong sånn at eg i alle fall i denne omgang ikkje veit kva det er eg går til, kanskje like greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...