Gå til innhold

Tror på noen åndelig, men har ikke noe forhold til Jesus.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kalles det om man tror på en Gud/ noe åndelig men ikke har noe spesiell tro på Jesus? Fisses det noe ord fir det?

Anonymkode: d7924...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket

Agnostiker? Rent konkret betyr det at man ikke egentlig tror på en gitt påstand (f.eks. at gud finnes), men at man heller ikke tror at påstanden (at gud finnes) er feil. Men i dagligtale brukes det om folk som tror på "noe", men at det "noe" ikke hører hjemme i noen av de store religionene. Så f.eks. du tror ikke at gud finnes, men du tror ikke det betyr at ingenting åndelig finnes. -> Agnostiker.

MÅ ikke forveksles med gnostisime, som åpenbart er noe annet. Det KAN hende at du faktisk er en gnostiker, men da må du fortelle mer om trossytemet ditt før det kan fastslås.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd ting i livet som gjør at jeg har sterk tro på at det finnes noe åndelig. Det er veldig fasinerende.

ts

Anonymkode: d7924...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd ting i livet som gjør at jeg har sterk tro på at det finnes noe åndelig. Det er veldig fasinerende.

ts

Anonymkode: d7924...e5b

Da kalles det vel å være åndelig da.

Anonymkode: 0cd64...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kalles det om man tror på en Gud/ noe åndelig men ikke har noe spesiell tro på Jesus? Fisses det noe ord fir det?

Anonymkode: d7924...e5b

Hvis du ikke tror på Jesus som Guds sønn, men kun som Guds utsending og du tror på Gud, Skaperen så er du 95 prosent nærmere islam.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd ting i livet som gjør at jeg har sterk tro på at det finnes noe åndelig. Det er veldig fasinerende.

ts

Anonymkode: d7924...e5b

Vært mer interessant om du ville dele :-) ? Syns det er interessant å se hva ulike mennesker har opplevd. Ellers blir vel første svar du fikk mest riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke religion for å være troende :) Jeg er samme som deg ts og kaller meg for troende, uten å utdype for eksempel kristen siden jeg ikke har noe forhold til Jesus etter den jesus er i bibelen.

Anonymkode: f43ec...66d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, NotNaomi skrev:

Vært mer interessant om du ville dele :-) ? Syns det er interessant å se hva ulike mennesker har opplevd. Ellers blir vel første svar du fikk mest riktig.

Sterke opplevelser gjennom psykoser. Ja, vet jeg var syk. Opplevde at en annen verden åpnet seg for meg. 

Anonymkode: d7924...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sterke opplevelser gjennom psykoser. Ja, vet jeg var syk. Opplevde at en annen verden åpnet seg for meg. 

Anonymkode: d7924...e5b

Ok.Haddd uansett vært interessant å lese om,men skjønner at du ikke vil dele da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...