Kaffeskål! Skrevet 20. april #3501 Skrevet 20. april Dorit sier hun har 16 barnebarn, men jeg klarer bare å komme frem til 13. Hvem er de tre siste sine? 1
Misse 5 Skrevet 2. mai #3504 Skrevet 2. mai Monica og Chris lever av sosiale medier og spesielt snap chat, de har sikkert høye utgifter og er avhengige av å publisere mye. Det virker som et slitsomt liv å hele tiden være avhengig av å publisere for å få økonomien til å gå rundt . På meg virker det som de melker ulike tema , først er det hus salg, så er det samlivet , så er det hussalg igjen, og slik gå nå dagene. Og hun gjemmer seg bak at det å være åpen er viktig for henne . Det tror eg ikke et sekund på. Når jeg ser desse influenserne er eg glad eg har en 9-4 jobb og utdannelse. 5 6
elisabeth30 Skrevet 4. mai #3505 Skrevet 4. mai https://www.tv2.no/nyheter/vi-er-blitt-gjeldsslaver/18799801/ Da innrømmer de at de har blitt gjeldsslaver. Det var de nok før de pusset opp hagen for en million eller to også. 8
tausen Skrevet 4. mai #3506 Skrevet 4. mai elisabeth30 skrev (41 minutter siden): https://www.tv2.no/nyheter/vi-er-blitt-gjeldsslaver/18799801/ Da innrømmer de at de har blitt gjeldsslaver. Det var de nok før de pusset opp hagen for en million eller to også. Og det skjønner de først nå🫣 galskap å bruke 3 mill til hagen og basseng. Det viser jo litt om tankegangen der i huset. Huset er jo dyrt i utgangspunktet....og snap inntekter varer ikke evig.... 10
elskersommer Skrevet 4. mai #3507 Skrevet 4. mai tausen skrev (44 minutter siden): Og det skjønner de først nå🫣 galskap å bruke 3 mill til hagen og basseng. Det viser jo litt om tankegangen der i huset. Huset er jo dyrt i utgangspunktet....og snap inntekter varer ikke evig.... Bor vel ei annen i samme gata som ender der om hun ikke prøver og roe ned på pengebruken 6
tausen Skrevet 4. mai #3508 Skrevet 4. mai elskersommer skrev (1 time siden): Bor vel ei annen i samme gata som ender der om hun ikke prøver og roe ned på pengebruken I det huset er det ihvertfall en person som har inntekt utenifra. Og innbiller meg at det er mer kontroll på ting der. Mye av utgiftene på huset der vil de sikkert få igjen på forsikringen. Bortsett fra det de selv har valgt å pusse opp selvfølgelig 3 1
elskersommer Skrevet 4. mai #3509 Skrevet 4. mai tausen skrev (3 timer siden): I det huset er det ihvertfall en person som har inntekt utenifra. Og innbiller meg at det er mer kontroll på ting der. Mye av utgiftene på huset der vil de sikkert få igjen på forsikringen. Bortsett fra det de selv har valgt å pusse opp selvfølgelig Det er jo sant..😊
Pus123 Skrevet 4. mai #3510 Skrevet 4. mai Helt feil å bruke influenserfolk i slike saker. Burde intervjuet vanlige folk med vanlige jobber og vanlige lønning. Ikke desse som kan spe på lønna ved å eksponere ungene sine enda mer... finnes ikke synd i de. 5 1 3
NeverSayNever Skrevet 4. mai #3511 Skrevet 4. mai Pus123 skrev (1 time siden): Helt feil å bruke influenserfolk i slike saker. Burde intervjuet vanlige folk med vanlige jobber og vanlige lønning. Ikke desse som kan spe på lønna ved å eksponere ungene sine enda mer... finnes ikke synd i de. Jeg syns de burde skamme seg for først sier hun at de ikke har det så ille økonomisk ,og så bruker hun ordet»gjeldsslave»,hun av alle som har brukt flere millioner på uteplass og lever ganske greit ellers. Det er nok mange andre som har hatt det vanskelig økonomisk før dyrtiden og nå har det enda tøffere for de hadde dårlig råd fra før og har ingenting ekstra og ta av men må likevel betale utgifter hver mnd. Så nei,dette ekteparet her har vel ikke så peiling på hvordan være gjeldslave og virkelig slite! Jeg hadde vært skamfull. 6 3
elskersommer Skrevet 4. mai #3512 Skrevet 4. mai NeverSayNever skrev (1 time siden): Jeg syns de burde skamme seg for først sier hun at de ikke har det så ille økonomisk ,og så bruker hun ordet»gjeldsslave»,hun av alle som har brukt flere millioner på uteplass og lever ganske greit ellers. Det er nok mange andre som har hatt det vanskelig økonomisk før dyrtiden og nå har det enda tøffere for de hadde dårlig råd fra før og har ingenting ekstra og ta av men må likevel betale utgifter hver mnd. Så nei,dette ekteparet her har vel ikke så peiling på hvordan være gjeldslave og virkelig slite! Jeg hadde vært skamfull. I 2024 tok paret ut lønn og utbytte på 4 millioner.. også klager de🙈 Har paret valgte og ha vært sitt firma for å slippe å må bruke revisor? 3 1
tausen Skrevet 5. mai #3513 Skrevet 5. mai elskersommer skrev (8 timer siden): I 2024 tok paret ut lønn og utbytte på 4 millioner.. også klager de🙈 Har paret valgte og ha vært sitt firma for å slippe å må bruke revisor? Og de tjener grovt på at M legger ut om problemene, mange som kikker ekstra på snap for å få med seg hva som skjer. Alt er nok kalkulert 3 2
NeverSayNever Skrevet 6. mai #3514 Skrevet 6. mai Gjeldsslaver på tur til Afrika??💸💸Hva er det jeg ikke har fått med meg her?✈️🛳️ 3 3
Kønn Skrevet 6. mai #3515 Skrevet 6. mai NeverSayNever skrev (4 timer siden): Gjeldsslaver på tur til Afrika??💸💸Hva er det jeg ikke har fått med meg her?✈️🛳️ Helt sikkert en sponset tur. Ikke så viktig å merke. 1
Aristokrat1 Skrevet 6. mai #3516 Skrevet 6. mai NeverSayNever skrev (11 timer siden): Gjeldsslaver på tur til Afrika??💸💸Hva er det jeg ikke har fått med meg her?✈️🛳️ De har tatt grep iforhold til matbudsjett, de har råd til å betjene lånet sitt men det krever mye av de og de er ikke komfortable med å ha det sånn lenger. Syns de får mye kritikk for å være åpne om dette. Tror flere hadde hatt godt av å stikke fingern i jorda og sett på sitt eget forbruk. De har sikkert penger nok til denne turen uansett. Det er ikke det det står på. 1
Angel75 Skrevet 6. mai #3517 Skrevet 6. mai Aristokrat1 skrev (13 minutter siden): De har tatt grep iforhold til matbudsjett, de har råd til å betjene lånet sitt men det krever mye av de og de er ikke komfortable med å ha det sånn lenger. Syns de får mye kritikk for å være åpne om dette. Tror flere hadde hatt godt av å stikke fingern i jorda og sett på sitt eget forbruk. De har sikkert penger nok til denne turen uansett. Det er ikke det det står på. Tror flere stikker fingen i jorda og tenker på sitt eget forbruk. Få influencere gjør ikke det. Er flere og flere gjeldsslaver her i landet, Nyhus er ikke en av de og takk og lov ikke jeg heller! Utad av det de viser på snap klassifiserer de seg ikke som gjeldsslaver. De viser at at de økonomisk handlefrihet og de sliter ikke med nødvendig livsopphold. De lever godt! Hentet fra Google. En gjeldsslave er en person som har så høy gjeld at de har mistet sin økonomiske handlefrihet. Begrepet brukes ofte når de faste utgiftene til renter og avdrag er så store at det knapt er penger igjen til nødvendig livsopphold, eller når gjelden vokser raskere enn man klarer å betale ned 4
elisabeth30 Skrevet torsdag kl. 13:27 #3518 Skrevet torsdag kl. 13:27 Og med dagens renteheving blir det nok enda mer sutring. De står jammen meg ikke først i køen for å klage. 1 1
Tapaz Skrevet torsdag kl. 14:14 #3519 Skrevet torsdag kl. 14:14 Aristokrat1 skrev (På 6.5.2026 den 16.01): De har tatt grep iforhold til matbudsjett, de har råd til å betjene lånet sitt men det krever mye av de og de er ikke komfortable med å ha det sånn lenger. Syns de får mye kritikk for å være åpne om dette. Tror flere hadde hatt godt av å stikke fingern i jorda og sett på sitt eget forbruk. De har sikkert penger nok til denne turen uansett. Det er ikke det det står på. Nå er det jo de som klager på økonomien da.. 1 1
NeverSayNever Skrevet fredag kl. 18:51 #3520 Skrevet fredag kl. 18:51 Angel75 skrev (På 6.5.2026 den 16.20): Tror flere stikker fingen i jorda og tenker på sitt eget forbruk. Få influencere gjør ikke det. Er flere og flere gjeldsslaver her i landet, Nyhus er ikke en av de og takk og lov ikke jeg heller! Utad av det de viser på snap klassifiserer de seg ikke som gjeldsslaver. De viser at at de økonomisk handlefrihet og de sliter ikke med nødvendig livsopphold. De lever godt! Hentet fra Google. En gjeldsslave er en person som har så høy gjeld at de har mistet sin økonomiske handlefrihet. Begrepet brukes ofte når de faste utgiftene til renter og avdrag er så store at det knapt er penger igjen til nødvendig livsopphold, eller når gjelden vokser raskere enn man klarer å betale ned Men Monica sjøl snappet at de hadde blitt gjeldsslaver… 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå