Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris


Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Gjest Sprite
Mysticgirl skrev (11 minutter siden):

Hva gir det dere å henge ut folk på denne måten, egentlig? Om dere misliker de så sterkt, skjønner jeg ikke behovet for å se på dem og følge med på alt de gjør? Er det bare for å kunne henge de ut ?? Latterliggjøre dem ? Baksnakke dem på det groveste ? 

  Er det virkelig lov å drive personforfølgelse og hets av folk her på KG?. Ser dette også i Sophie Elise tråden. At folk har mager til å henge ut andre mennesker slik, er meg en gåte 😮  Ble uvel av å lese noen få linjer i denne tråden. Måtte bare kommentere de :(  

 

👌🏼👌🏼🤦🏻‍♀️😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskersommer skrev (2 timer siden):

Ja det burde det.. å jeg styrer unna alt de reklamerer for.. alle firmaer de reklamerer for. Anbefaler andre til og gjøre det samme

Droppet faktisk å kjøpe et par sneakers på Sapatos av den grunn 😅

Jeg irriterer ikke vettet av meg generelt ovenfor influencere, men jeg må si at jeg faktisk får en utrolig uggen og kjip følelse av de få videoene/bildene jeg har sett på denne kontoen.

Den ene var av minste da baby som spiste i stolen, og Monica Nyhus filmer og skal liksom kose. Og det er bare ekkelt å se på 🤷‍♀️ Dette skal være deres øyeblikk sammen, det er ikke for oss andre.

Det andre tror jeg er relativt nylig, hvor hun står med minste på armen i speilet og gynger mens far i hus filmer.

Og dette legger de ut for hele verden. 

Hvorfor?

For eksempel har Funkygine hatt masse bilder av sine barn, men jeg har ikke stusset på samme måte. 
 

Det er noe med Caroline Berg Eriksen/ektefellen (altså, husker ikke navnet) og kontoen til Monica Nyhus og Chris (?) som bare gir frysninger.

En ting er at det fremstår ekstremt falskt og påtatt, men det er INGEN grenser. Jeg fatter ikke at de ikke ser dette selv og tror all kritikk er negativitet. Er de virkelig SÅ blinde? 

 

 

  • Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (13 minutter siden):

Hva gir det dere å henge ut folk på denne måten, egentlig? Om dere misliker de så sterkt, skjønner jeg ikke behovet for å se på dem og følge med på alt de gjør? Er det bare for å kunne henge de ut ?? Latterliggjøre dem ? Baksnakke dem på det groveste ? 

  Er det virkelig lov å drive personforfølgelse og hets av folk her på KG?. Ser dette også i Sophie Elise tråden. At folk har mager til å henge ut andre mennesker slik, er meg en gåte 😮  Ble uvel av å lese noen få linjer i denne tråden. Måtte bare kommentere de :(  

 

Er enig i at det er mye rart i slike tråder.

Men da bør jo enhver influencer stille seg spørsmålet:

»Ønsker jeg dette for mitt barn?»

Ville du ønsket at hele verden fikk fullt innsyn i dine barns oppvekst fra positiv graviditetstest - og at du tjente penger på å filme første trilletur/tann/leggerutiner osv? 
 

DET er jo essensen. 

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (49 minutter siden):

Hva gir det dere å henge ut folk på denne måten, egentlig? Om dere misliker de så sterkt, skjønner jeg ikke behovet for å se på dem og følge med på alt de gjør? Er det bare for å kunne henge de ut ?? Latterliggjøre dem ? Baksnakke dem på det groveste ? 

  Er det virkelig lov å drive personforfølgelse og hets av folk her på KG?. Ser dette også i Sophie Elise tråden. At folk har mager til å henge ut andre mennesker slik, er meg en gåte 😮  Ble uvel av å lese noen få linjer i denne tråden. Måtte bare kommentere de :(  

 

Jeg skulle bare ønske folk satte stort spørsmålstegn på all denne eksponeringen av barna.. å så lenge de fortsetter med det så ønsker ikke jeg og støtte opp om noen av de firmaene som de reklamerer for eller noe av tøy/sko som de har satt navnet sitt på. Skulle ønske du heller ble uvel av all denne eksponeringen enn at du blir uvel av oss som er kritisk til dette.. La barn få være barn og ikke barn som foreldrene tjener penger på

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det må jo være et tankekors for dem, at  hvis noen som følger dem ser dem på feks Sørlandssenteret så kan de komme i dialog med barna og refere til såå mye i livet deres. At ikke de er redde for at noen skal misbruke det.

Hadde hatt panikk for at noen skulle lure dem med seg. Lett som bare det må så mye inside information.

Grøsser bare ved tanken.

Men penger er nok viktigere enn at barna skal ha et privatliv og slippe å måtte dele alt med «alle». 
 

Verstingforeldrr dette.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (29 minutter siden):

Altså det må jo være et tankekors for dem, at  hvis noen som følger dem ser dem på feks Sørlandssenteret så kan de komme i dialog med barna og refere til såå mye i livet deres. At ikke de er redde for at noen skal misbruke det.

Hadde hatt panikk for at noen skulle lure dem med seg. Lett som bare det må så mye inside information.

Grøsser bare ved tanken.

Men penger er nok viktigere enn at barna skal ha et privatliv og slippe å måtte dele alt med «alle». 
 

Verstingforeldrr dette.

Ja penger er helt klart viktigst for det pare det er vel for å kunne finansiere huskjøp.. er det noe i det huset,utenfor huset eller de selv som ikke er reklame

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Mysticgirl said:

Hva gir det dere å henge ut folk på denne måten, egentlig? Om dere misliker de så sterkt, skjønner jeg ikke behovet for å se på dem og følge med på alt de gjør? Er det bare for å kunne henge de ut ?? Latterliggjøre dem ? Baksnakke dem på det groveste ? 

  Er det virkelig lov å drive personforfølgelse og hets av folk her på KG?. Ser dette også i Sophie Elise tråden. At folk har mager til å henge ut andre mennesker slik, er meg en gåte 😮  Ble uvel av å lese noen få linjer i denne tråden. Måtte bare kommentere de :(  

 

Du forstår tydeligvis ikke at dette ikke dreier seg om å "henge ut folk", men å komme med en høyst betimelig drøfting av påvirkerbedrifters brudd på blant annet FNs barnekonvensjon.

Både dette foretaket, som lever av å selge seg selv og barna inn for å få annonsører, salg og spons, og ikke minst Sophie Elise, er en del av dagens mediavirkelighet. De opererer i en delvis regulert gråsone, hvor regel- og lovbrudd så langt ikke får merkbare konsekvenser for aktørene.

Sophie Elise har ikke barn som blir rammet av foreldrenes ukritiske og grådige forretningskonsept. "Influensere" som utnytter egne barn i sin foretningsvirksomhet er de aller verste. De fratar sine barn muligheten til å skape sin egen digitale identitet når de er modne for det. Det er viktig å være bevisst hva som foregår i denne bransjen og forsøke å påvirke i samfunnsdebatten.

 

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (15 timer siden):

Hva gir det dere å henge ut folk på denne måten, egentlig? Om dere misliker de så sterkt, skjønner jeg ikke behovet for å se på dem og følge med på alt de gjør? Er det bare for å kunne henge de ut ?? Latterliggjøre dem ? Baksnakke dem på det groveste ? 

  Er det virkelig lov å drive personforfølgelse og hets av folk her på KG?. Ser dette også i Sophie Elise tråden. At folk har mager til å henge ut andre mennesker slik, er meg en gåte 😮  Ble uvel av å lese noen få linjer i denne tråden. Måtte bare kommentere de :(  

 

Hva er det med foresatte som eksponerer mindreårige? Det er jo noe som ikke stemmer her når foresatte bryter barns rett til privatliv! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (13 timer siden):

Altså det må jo være et tankekors for dem, at  hvis noen som følger dem ser dem på feks Sørlandssenteret så kan de komme i dialog med barna og refere til såå mye i livet deres. At ikke de er redde for at noen skal misbruke det.

Hadde hatt panikk for at noen skulle lure dem med seg. Lett som bare det må så mye inside information.

Grøsser bare ved tanken.

Men penger er nok viktigere enn at barna skal ha et privatliv og slippe å måtte dele alt med «alle». 
 

Verstingforeldrr dette.

Det er skummelt at enkelte foreldre eksponerer mindreårige på denne måten. Det er ikke mye nettvett der i gården. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PerPusling skrev (På 21.7.2022 den 10.16):

Av og til lurer jeg på når disse menneskene er hjemme og roer helt ned. Det å sitte alene hjemme en kveld, sitte i sofaen med en bok eller se en film med telefonen i andre delen av rommet må da være helsebot for de to  ( og de små). De lever et hesblesende liv hele tiden, som om de har det enormt travelt - og det må da, etter min mening, virke stressende på barn.

Det er venner og familie på besøk, det fotograferes til reklame, unger fremvises i de fleste situasjoner.

Jeg er glad jeg lever et forholdsvis kjedelig liv..

 

Nei, det går nok ikke an. I så fall om det skjer, må det og dokumenteres sikkert 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk opp en video på Facebook (følger dem ikke, så dette når jo ut langt utover deres følgerskare).

Det var en video av han som «liksom» kjefter litt oppgitt på minste dattera, og masse snutter av dattera som sier «no no» og vifter med fingeren. 
 

Så er liksom han morsom som kommer med tomme trusler (hvis du ikke slutter tar jeg smokken din) osv. 

Er så jækla trist å se på! Joda, ungen er skjønn og pratingen han driver med er jo ikke til henne IRL. 
 

Men er det gøy å lage content basert på alt ungen din gjør? For å tjene penger?

Og så kjøre en ærlig talt lite morsom og «tullekjeftevideo»?

Det er ikke morsomt, og la nå den stakkars ungen slippe å filmes så selv jeg som ikke følger en ENESTE influencer får se det.

Hvor mange når ikke dette ut til? Det er så sykt 🤷‍♀️🫤

  • Liker 23
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DundreMilfin skrev (6 timer siden):

Fikk opp en video på Facebook (følger dem ikke, så dette når jo ut langt utover deres følgerskare).

Det var en video av han som «liksom» kjefter litt oppgitt på minste dattera, og masse snutter av dattera som sier «no no» og vifter med fingeren. 
 

Så er liksom han morsom som kommer med tomme trusler (hvis du ikke slutter tar jeg smokken din) osv. 

Er så jækla trist å se på! Joda, ungen er skjønn og pratingen han driver med er jo ikke til henne IRL. 
 

Men er det gøy å lage content basert på alt ungen din gjør? For å tjene penger?

Og så kjøre en ærlig talt lite morsom og «tullekjeftevideo»?

Det er ikke morsomt, og la nå den stakkars ungen slippe å filmes så selv jeg som ikke følger en ENESTE influencer får se det.

Hvor mange når ikke dette ut til? Det er så sykt 🤷‍♀️🫤

Alt er sykt med det paret... De gir blaffen i barnas personvern 😠😠

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (På 27.7.2022 den 19.43):

Fikk opp en video på Facebook (følger dem ikke, så dette når jo ut langt utover deres følgerskare).

Det var en video av han som «liksom» kjefter litt oppgitt på minste dattera, og masse snutter av dattera som sier «no no» og vifter med fingeren. 
 

Så er liksom han morsom som kommer med tomme trusler (hvis du ikke slutter tar jeg smokken din) osv. 

Er så jækla trist å se på! Joda, ungen er skjønn og pratingen han driver med er jo ikke til henne IRL. 
 

Men er det gøy å lage content basert på alt ungen din gjør? For å tjene penger?

Og så kjøre en ærlig talt lite morsom og «tullekjeftevideo»?

Det er ikke morsomt, og la nå den stakkars ungen slippe å filmes så selv jeg som ikke følger en ENESTE influencer får se det.

Hvor mange når ikke dette ut til? Det er så sykt 🤷‍♀️🫤

Tror den ligger på Tik Tok også om jeg ikke tar feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et kaos!! Bor hennes familie sammen med de? Aldri alene, og aldri naturlige. Bare smiler"vi har det fint hele tiden vi"

Falske mennesker! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tiara07 skrev (41 minutter siden):

Hvor skal M reise og hvor lenge skal hun være borte? 

Det er noe reality greier, usikker på hva 😳

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsMacchiato
Cornett skrev (På 8.8.2022 den 12.40):

For et kaos!! Bor hennes familie sammen med de? Aldri alene, og aldri naturlige. Bare smiler"vi har det fint hele tiden vi"

Falske mennesker! 

Familien bor ikke med dem, men de er ofte på besøk. 

Den småkranglingen de stadig driver med på Snapchat indikerer noe annet enn at de har det fint hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har man paret Dum og Dummere. 
 

Jeg følger dem ikke og hver gang jeg ramler innom så tenker jeg hva i alle dager! Lever de kun av å vise barna? Begge to? Andre influensere prøver i det minste å gi inntrykk av å ha litt annet innhold på plattformene sine. 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...