Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris

Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Sunfl0wer skrev (4 minutter siden):

Liker heller ikke eksonering av barn,men det var heller ikke det jeg diskuterte. 

Ser at jeg linket svaret mitt til feil person😔 beklager det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aidensfield skrev (4 minutter siden):

Ser at jeg linket svaret mitt til feil person😔 beklager det 

Det går fint 🙂🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
Aidensfield skrev (13 timer siden):

Dette  blir for dumt.. Om dette fungerer for de så er jo det fint. Er jo ikke sikkert Chris har det behovet for alenetid. Dette blir bare teit og diskutere

Det som blir dumt er at du kommer med argumenter som du ikke har peiling på. Spekulere kan vi alle gjøre, og du gjør det definitivt. Følg dem så får du vite. Ps: Alle har behov for alenetid 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (2 timer siden):

Det som blir dumt er at du kommer med argumenter som du ikke har peiling på. Spekulere kan vi alle gjøre, og du gjør det definitivt. Følg dem så får du vite. Ps: Alle har behov for alenetid 😂

PS.. Nei alle har ikke behovfor alenetid. Når man begynner å henge seg opp i at far er for mye med barna så er det teit

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter kveldens story så lurer jeg på hvor lang tid det tar før smykkekolleksjonen droppes jeg. 😆 Det har jo alltid vært sånn; snikreklame uten merking for å skape interesse (markedsføringsstrategi, selvom det ikke er lov i some), for så å droppe det på et senere tidspunkt men da merket reklame. 

Jeg bryr meg ikke for jeg unner alle suksess (med unntak av eksponeringen av barn!!!), men hun er en av verstingene, og slipper alltid unna med det.  Og for meg, er det helt ok med snikreklame!!-jeg har selv solgt of markedsført i alle år, men det er stygt å se på at noen blir straffet for det imens andre får holde på som de vil. Så dersom de strenge reglene skal gjelde så bør de gjelde for alle, også Nyhus. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på høy tid at forbrukertilsynet bruker litt tøffere midler mot influensernes utstrakte aversom mot å merke reklame riktig. 

Det er skikkelig provoserende. :sur: Det handler om bevisste og utbredte brudd på forbrukerrettighetene som får fortsette og som mange tjener MYE penger på. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som en over sier Herr og Fru Nylund kan gjøre hva de vil. Men den sinnsyke eksponeringen av barna er bare så forkastelig at det gjør vondt. Det kommer til å bli bråk der når disse barna skjønner hva de er utsatt for av egne foreldre. Håper de lander med et smell. Den dagen ungene ikke er med mer, så er de - ingenting. 

30 åras versjon av fam Nyhus: Dionne quintuplets Dionne-femlingene (kk.no)

Den store likheten er massiv eksponering av barna til offentligheten og at foreldrene lever av barna

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å finne barn i Norge som har vært utsatt for eksponering som har fått problemer med det i ettertid: jeg har enda ikke funnet noen saker. 
Det virker som om barn som vokser opp i sosiale medier heller velger samme vei selv? Og det må vel bety at det ikke er så ille som mange her vil ha det til? 

Det finnes noen tilfeller i det store utland der det er et noen som har et overdrevet bruk av barn for å få millioner av følgere, men det er stor forskjell på lille Norge som har like mange innbyggere som en hytteby i Usa. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janis1980 skrev (47 minutter siden):

Jeg prøver å finne barn i Norge som har vært utsatt for eksponering som har fått problemer med det i ettertid: jeg har enda ikke funnet noen saker. 
Det virker som om barn som vokser opp i sosiale medier heller velger samme vei selv? Og det må vel bety at det ikke er så ille som mange her vil ha det til? 

Det finnes noen tilfeller i det store utland der det er et noen som har et overdrevet bruk av barn for å få millioner av følgere, men det er stor forskjell på lille Norge som har like mange innbyggere som en hytteby i Usa. 

Hvilke voksne barn av i dag ble utlevert på internett fra de var født? 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janis1980 skrev (55 minutter siden):

Sara Teigen feks

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLOMSTERKVAST skrev (7 minutter siden):

Hvilke voksne barn av i dag ble utlevert på internett fra de var født? 

Det var litt poenget mitt. Det er lite forutsetninger for å si at noe er skadelig for barn når man ikke har noen å basere den påstanden fra😊 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (7 minutter siden):

Sara Teigen feks

Hun har vært en del i media som voksen, hun har sin egen suksess nå.  Hun var kanskje i noen ukeblader men i praksis så kan det jo ikke endres på at foreldrene hennes var kjendiser og derfor ble hun en del av deres kjendisliv.  
Hun var ikke så mye eksponert at det kan være kun det som gjør om hun har problemer (som jeg ikke vet om)?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janis1980 skrev (7 minutter siden):

Hun har vært en del i media som voksen, hun har sin egen suksess nå.  Hun var kanskje i noen ukeblader men i praksis så kan det jo ikke endres på at foreldrene hennes var kjendiser og derfor ble hun en del av deres kjendisliv.  
Hun var ikke så mye eksponert at det kan være kun det som gjør om hun har problemer (som jeg ikke vet om)?

Hun har selv sagt det var negativt , 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janis1980 skrev (14 timer siden):

Det var litt poenget mitt. Det er lite forutsetninger for å si at noe er skadelig for barn når man ikke har noen å basere den påstanden fra😊 

Barnekonvensjonen er en del av den norske grunnloven. Barn har rett til privatliv. Under legger jeg noen lenker om dette temaet. 

Foreldre handler på barns vegne. Foreldrenes beslutninger skal være til barnas beste. Et ikke-skade-prinsipp er ikke nok, handlinger på vegne av barn skal være til deres beste. Se innlegget i lenken under som er skrevet av Sara Eline Grønvold (den siste lenken).

Det er dessuten dessverre slik at en rekke kjendisbarn og barnestjerner har fortalt ganske utførlig om hvordan det å vokse opp med kjente foreldre eller i rampelyset, har vært skadelig for dem. Jfr. Macaulie Caulkin, Britney Spears, Lindsay Lohan og Drew Barrymore. Eller her i landet; les om hva Sarah Skorgan Teigen og Martha Louise forteller om å vokse opp i rampelyset. Og de har hatt foreldre som har skjermet dem, ikke invitert offentligheten inn mange ganger hver eneste dag. 

Jeg fatter ikke at voksne tar sjansen på å drive med slik, og denne familien er ekstrem - det deles daglig. 

Live Nelvik om temaet: https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler 

fra Barnevakten.no: 

https://www.barnevakten.no/trakker-du-over-barnas-rett-til-privatliv/

Jurist Sara Eline Grønvold: 

https://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/

Endret av pøbelsara
  • Liker 21
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (35 minutter siden):

Barnekonvensjonen er en del av den norske grunnloven. Barn har rett til privatliv. Under legger jeg noen lenker om dette temaet. 

Foreldre handler på barns vegne. Foreldrenes beslutninger skal være til barnas beste. Et ikke-skade-prinsipp er ikke nok, handlinger på vegne av barn skal være til deres beste. Se innlegget i lenken under som er skrevet av Sara Eline Grønvold (den siste lenken).

Det er dessuten dessverre slik at en rekke kjendisbarn og barnestjerner har fortalt ganske utførlig om hvordan det å vokse opp med kjente foreldre eller i rampelyset, har vært skadelig for dem. Jfr. Macaulie Caulkin, Britney Spears, Lindsay Lohan og Drew Barrymore. Eller her i landet; les om hva Sarah Skorgan Teigen og Martha Louise forteller om å vokse opp i rampelyset. Og de har hatt foreldre som har skjermet dem, ikke invitert offentligheten inn mange ganger hver eneste dag. 

Jeg fatter ikke at voksne tar sjansen på å drive med slik, og denne familien er ekstrem - det deles daglig. 

Live Nelvik om temaet: https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler 

fra Barnevakten.no: 

https://www.barnevakten.no/trakker-du-over-barnas-rett-til-privatliv/

Jurist Sara Eline Grønvold: 

https://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/

Jeg tror alle har rett på et privatliv, men straks noen trør inn i det offentlige blir det vanskelig å være privat. 

Alle de amerikanske barnestjernene du nevner er kjent for sin egen suksess, og det vil være helt umulig om det ikke fantes barn som ble skuespillere eller fikk utvikle talentet sitt innen sang eller annet. Så at barn havner i rampelyset er en uunngåelig ting. 

Du skriver at Martha og Sara har vært skjermet for det offentlige, men de har likevel har følger av rampelyset. Da kan det jo være at nettopp disse to har personligheter/egenskaper som gjør at de bare ikke trives med den tilværelsen. Håkon har jo ikke (så vidt jeg vet) de samme følelsene rundt det. Og ikke barna til feks Morten Harket, Petter Stordalen etc.

Kan det være at diskusjoner og kritikk rundt de barna, og deres foreldre, som nå eksponeres for mye gjør at de blir mer preget av det enn selve eksponeringen?

Jeg er forøvrig helt enig i at enkelte burde både skjerme barna og seg selv i forhold til livet de lever.
Å være kjent for å dumme seg ut offentlig i form av feks store psykiske problemer/stoffmisbruk/fronting av plastisk kirurgi etc - er noe som burde kvalifisere til å få inndratt sosiale kanaler. Så lenge de har barn som kan lide av de tingene. 
Men jeg syns ikke at en «vanlig influenser» som har med barna i det rampelyset er i den kategorien.  

Barnets beste er alltid en forelders prioritet, tror hverken foreldrene til Teigen, Martha, Løvebarna eller Fru Eriksen har noe annet i tankene. 
Men det er absolutt tilfeller hvor det føles feil, både enkelttilfeller og generelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barnas privatliv deles på sosiale medier for hundretusener av ukjente mennesker, er sannsynligheten stor for at noen følger med av feil grunner. Det finnes mange syke mennesker der ute, og man vet ikke hvem som fatter interesse for barna - og på hvilket grunnlag. Derfor bør ikke barna deles på det store åpne internett. Det setter dem i fare. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barna til kronprins Håkon, Petter Stordalen og Morten Harket har aldri vært eksponert for offentligheten på den måten som disse barna utsettes for daglig. Ikke i nærheten.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lopploella skrev (20 minutter siden):

Barna til kronprins Håkon, Petter Stordalen og Morten Harket har aldri vært eksponert for offentligheten på den måten som disse barna utsettes for daglig. Ikke i nærheten.

Nei, ikke Haakon selv, heller. Ærlig talt, hvis man tror at man kan sammenligne kronprinsens oppvekst og eksponering i mediene med daglig eksponering, er man temmelig naiv. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janis1980 skrev (17 timer siden):

Helt utrolig at folk ikke forstår at barn har rett på ett privatliv.. Familien nyhus har ikke bare en kanal de eksponerer barna neida de har IG til fru nyhus, herr nyhus, familien nyhus, babybox osv osv

Det er sykt at paret bare kjører på dag ut og dag inn. Den minste har kamera i ansiktet hele tiden. Ikke lek med sine dukker er frihet for henne.. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lopploella skrev (42 minutter siden):

Det var som de sa på NRK på fredag under prinsessens 18 års dag " vi vet faktisk ikke om prinsessen tar kjøretimer eller om når hun skal kjøre opp" 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...