Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris

Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

3 timer siden, MonaMaria20 skrev:

Seriøst?! Det klarer jeg ikke å forstå! Men mulig de ser på dette som lett tjente penger? Økonomiske problemer kanskje? 

Kanskje. Uansett så er det bare så utrolig flaut for de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, BethD skrev:

Sykt at de truer med et 100.000 kr søksmål mot Morten Dalhaug for at han stiller spørsmål til følgerne deres....

Er de ikke særlig smarte? LYSER skyldig lang vei.... 🤦🏻‍♀️ 

What! Hvor sier de dette? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Jeeeeeeea skrev:

What! Hvor sier de dette? 

Brukeren hans på Instagram er mortendalhaug

Tenkte i tilfelle noen her inne ikke var klar over det, og som vil følge med videre på denne saken:) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2020 den 14.05, BethD skrev:

Sykt at de truer med et 100.000 kr søksmål mot Morten Dalhaug for at han stiller spørsmål til følgerne deres....

Er de ikke særlig smarte? LYSER skyldig lang vei.... 🤦🏻‍♀️ 

åj, har de snakket om det? fant.🙈🙈🙈

Endret av supermamz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud de er teite! Håper de taper da... Det er jo ikke tvil engang om at de har kjøpt følgere! Nei syns Morten gjør en sykt bra jobb som står i dette, synd ikke flere influensere tørr og stå opp og ta vare på yrket sitt for slik som disse menneskene er jo en skam for influenser yrket.. Makan til falske folk.. Skal ha 100 tusen for de har mistet inntekt, hva med å gjøre som andre da og skaffe seg en til jobb?

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt oppgitt..... jeg ville aldri lagt ut barnet mitt på nett med den følgerskaren de har, med bar overkropp i shorts.... er jeg helt på bærtur streng her nå eller?! 
Gutten så ikke han ble filmet engang. Ikke det jeg så ivertfall.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, BethD skrev:

Jeg blir litt oppgitt..... jeg ville aldri lagt ut barnet mitt på nett med den følgerskaren de har, med bar overkropp i shorts.... er jeg helt på bærtur streng her nå eller?! 
Gutten så ikke han ble filmet engang. Ikke det jeg så ivertfall.. 

Synes ikke det er greit jeg heller. Hu vet ikke hvem disse folka som følger henne er. at de følger henne utelukkende for å se på de som familie uten baktanker er naivt. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Måtte sjekke ut instagrammen hennes av nysgjerrighet. Aldri sett maken til så mye overeksponering av barn. Reklame i hvert andre innlegg nonstop. Hva er det som er så gøy med å tjene penger til livets opphold på barna dine? Det er jo helt skrekkelig

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper så inderlig Norge følger etter Frankrike! 
Lovene i Norge er helt latterlige. 
ref sak i blant annet VG her om dagen. Bruk av barn i sosiale medier for å tjene penger, kort fortalt. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dette ekteparet fortsetter eksponering etter ha erfart hva folk gjør med bilder av barn, sier noe om nivået på refleksjonen. Den er lik null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Lin11 skrev:

At dette ekteparet fortsetter eksponering etter ha erfart hva folk gjør med bilder av barn, sier noe om nivået på refleksjonen. Den er lik null.

har de erfart det? hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, kalini skrev:

har de erfart det? hva da?

Hvis du blar deg bakover i tråden, så er det innlegg om at de har fått opplyst om at bilder lagt ut på deres sosiale medier , er funnet på det Dark Web. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lin11 skrev:

Hvis du blar deg bakover i tråden, så er det innlegg om at de har fått opplyst om at bilder lagt ut på deres sosiale medier , er funnet på det Dark Web. 

Det er faktisk helt hårreisende... jeg skjønner ikke at det går an. Som en mor til to barn er dette så riv ruskende galt at jeg nesten er fristet til å si det er en barnevernssak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette har jeg lagt inn i diverse influenser-tråder:

For tiden er det en aksjon mot Instagram på Jodel, for å få stengt kontoer som viser seksualiserte bilder av barn. Mange av kontoene viser relativt vanlige bilder og har opplysninger i bioen om hvordan man kan få tak i bilder av «sexy jenter og gutter». Andre kontoer går rett på sak og har bilder av barn i situasjoner man kan tenke seg er forlokkende for pedofile. I kommentarfeltene drives det jakt på opplysninger om hvem barnet er, hvor det bor, etc. Kanskje er bildene stjålet på nettet, fra kontoer hvor det er lett å finne konkrete opplysninger om hvem barnet er. Skummelt.

Modereringen på Instagram foregår via roboter, så så lenge barna har tøy på, vil bildene få lov til å stå. Først når det er mange som rapporterer vil det være et menneske som modererer. Det er en fortvilet kamp, og jeg håper politiet (de er involvert i aksjonen) klarer å nå frem til Instagram. Dessverre ser det ut til at influensere er blottet for innsikt i hva de åpner for - når de legger ut «delikate» bilder av umyndige. Jeg er så lei meg på vegne av alle influenserbarn som blir utlevert og brukt i foreldrenes jakt på penger. Det er så ubeskrivelig hensynsløst gjort av foreldrene.

Endret av Pust
Satte inn en bindestrek som var falt ut
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
35 minutter siden, Marlii skrev:

Bare jeg som reagerer på hvor ofte de har barnevakt på guttene? 🙄 

Jeg liker verken henne eller mannen, men guttene er store og tar da ikke skade av barnevakt. Da slipper de «å jobbe»for foreldrene den stunden, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Marlii skrev:

Bare jeg som reagerer på hvor ofte de har barnevakt på guttene? 🙄 

Må ikke si det her inne, da får du nok høre det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...