Gå til innhold

Når skiftet du sist olje på bilmotoren?

Husholdning1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aldri! Det overlater jeg til verkstedet. ;)

For å svare mer seriøst, for min nåværende bil har jeg foreløpig ikke gjort det siden den er ganske ny. For min forrige bil holdt jeg meg til serviceintervallene på bilen så det ble gjort da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor høst. Skifta filter i tillegg. Gammel bil, gjør det meste selv.

Kvinne.

Anonymkode: e317c...7ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Desember 2016, neste bytte er i juli i år. Det er 18mnd eller 35 000km intervaller på oljebytte, synes det er skummelt lenge.

Anonymkode: 84915...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gamlebilen gjorde jeg det når oljelampen lyste... På nyebilen gjør de det når jeg har den inne på service (altså en gang i året). 

Anonymkode: 60165...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter alltid i juni, første ferieuke og det er tørt nok til å hive alt skrotet ut av garasjen, slik at jeg kan kjøre bilen inn og komme meg under den. Blir 1 oljeskift per 15000km, men bilene våre er nå gamle og definitivt "innkjørte" med rundt 200k km hver.

Anonymkode: d2760...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte bilen 20.000km før siste oljeskift. Verksted ikke glade. Fikl beskjed om å komme hver 6-7000 kjørt eller 2 år mellomrom. Min bil går hundre ganger bedre etter forrige service hvor se bytta olje, filter,tennplugger og alt mulig anna smått. Så joda, ikke vær gjerrig på det der oljegreiene. Det forlenger bilens levetid.

Anonymkode: 57df2...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...