Gå til innhold

Nå som kristendommen snart er utdødd. Overlecer den som en kultreligion?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aner ikke hva som tok livet av kristendommen? Internett? Det er jo nesten ingen som tror på slik overtro lengre. Men hva skjer mer kristrndommen fremover? Det er 1000år sidenreligionen norrøn mytologi døde ut for å gjøre plass til kristendommen. Men den har virkelig hatt sin renessanse i det siste. Mye ved hjelp av heavy metall. Kommer kristendommen tilbake som en kultreligion som norrøn mytologi gjør nå? Kanskje korsang på youtube gjør kristendommen kul igjen?  

Anonymkode: e9abc...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Balian de Ibelin

Det er over 2 milliarder kristne i verden. Vennligst forklar på hvilken måten kristendommen snart er utdødd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Det er over 2 milliarder kristne i verden. Vennligst forklar på hvilken måten kristendommen snart er utdødd ?

Hvor mange unge kristne kjenner du? 

De få jeg kjenner som er kristne er gamle. Her er det mye mørketall. Folk blir automatisk meldt inn i statskirken når du blir født. Du må selv melde seg ut. Det er ikke gitt at de som ilke har giddet å melde seg ut tror på han trollmannen som noen tror på har tryllet frem hele verden. 

Anonymkode: e9abc...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mange unge kristne kjenner du? 

De få jeg kjenner som er kristne er gamle. Her er det mye mørketall. Folk blir automatisk meldt inn i statskirken når du blir født. Du må selv melde seg ut. Det er ikke gitt at de som ilke har giddet å melde seg ut tror på han trollmannen som noen tror på har tryllet frem hele verden. 

Anonymkode: e9abc...422

Jeg kjenner mange unge kristne. Omtrent en tredjedel av verdens befolkning er kristne, så jeg skjønner ikke hva du babler om. Norge er heller ikke særlig representativt for status ellers i verden.

Anonymkode: 2ad2f...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen vokser globalt, det samme gjør islam. At det er lite vekst her til lands er jo ikke så rart da vi ikke en gang klarer å opprettholde en positiv fødselsrate. Men jeg kjenner mange unge kristne, ta deg en tur til en frikirke så skal du se.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler. Og bra er det. Den overlever nok derimot som en kulturreligion, for folk kommer fortsatt til å gå til kirken ved glede (vielse, dåp) og sorg.

 

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man diskutere noe slikt når påstanden i innlegget overhodet ikke stemmer?

Om det er ett livssyn som dør ut, så er det ateisme. De får jo ikke barn.

Anonymkode: 96b70...bdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man diskutere noe slikt når påstanden i innlegget overhodet ikke stemmer?

Om det er ett livssyn som dør ut, så er det ateisme. De får jo ikke barn.

Anonymkode: 96b70...bdc

 

Det er så mye feil ved denne setningen at jeg ikke en gang vet hvor jeg skal begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

 

 

Det er så mye feil ved denne setningen at jeg ikke en gang vet hvor jeg skal begynne.

Du kan jo begynne med å innse at ateister ikke får barn. 

Anonymkode: 96b70...bdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan jo begynne med å innse at ateister ikke får barn. 

Anonymkode: 96b70...bdc

1343655056554_5490749.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...