Gå til innhold

Føler meg som en håpløs dårlig mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, GoldenLioness skrev:

Jeg er deppa i dag. Du virker deppa i dag.

Nei, vent litt. Må til fastlegen først for å å lov til å utrykke hvordan jeg føler meg i dag fordi AB mener at en må ha diagnose før en bruker akkurat det ordet....

Jeg synes TS virker deppa...det er min mening etter det jeg leser og hvordan hun ordlegger seg. Deppa som om hun trenger psykolog? Kanskje. Kanskje ikke. 

Men hun virker deppa synes jeg og det er min mening og jeg ordlegger meg akkurat som jeg vil så får du heller bare irriterer deg grønn over det.

Jeg er ferdig med å diskutere med deg så akan du forsette å kverulere for deg selv.

Deppa og depresjon er ikke det samme. Depresjon er et begrep på en psykisk tilstand. Deppa er slang for å føle seg trist og lei. Det skal mer til enn å føle seg trist for å kunne kalle seg deprimert. Å være deprimert er faktisk alvorlig, og det bør du lære deg. 

Anonymkode: a0a04...4be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deppa og depresjon er ikke det samme. Depresjon er et begrep på en psykisk tilstand. Deppa er slang for å føle seg trist og lei. Det skal mer til enn å føle seg trist for å kunne kalle seg deprimert. Å være deprimert er faktisk alvorlig, og det bør du lære deg. 

Anonymkode: a0a04...4be

Jeg er med Golden her. Å si at hun virker deprimert er ikke å gi diagnose, men et forslag til hva som er galt. 

Blir som om noen klager over en masse symptomer også skriver noen "a det høres ut som atopisk eksem". Det er ikke diagnose, men et forslag ut fra andres erfaringer. 

Alle med tre små grå fatter at man må til lege for både diagnose og medisinsl behandling..

PS; Du virker aggressiv. 

Anonymkode: a11ef...8cd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er med Golden her. Å si at hun virker deprimert er ikke å gi diagnose, men et forslag til hva som er galt. 

Blir som om noen klager over en masse symptomer også skriver noen "a det høres ut som atopisk eksem". Det er ikke diagnose, men et forslag ut fra andres erfaringer. 

Alle med tre små grå fatter at man må til lege for både diagnose og medisinsl behandling..

PS; Du virker aggressiv. 

Anonymkode: a11ef...8cd

Hvis du går inn for å lese svarene på e  aggresiv måte virker de nok aggressive. Men det er ikke brukt noe utropstegn eller noe som tilsier det. Hvis du leser igjen og heller ser for deg at jeg er opplysende så kan du se det slik det er ment. Jeg er ikke aggressiv. Jeg synes det er feil bruk av en diagnose bare og ønsker å vise hva jeg synes. 

Anonymkode: a0a04...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en velkjent fenomen - mor er den som er streng, omsorger, finne på ting, organiserer, osv.  Far, tvert i mot, vil bare ha det koselig og gøy og hvis han er helgpappa,  blir det VELDIG LITE kjefting, krangling osv. - han lar barna gjør hva de vil og de fleste synes det er helt ok at barna sitter med ansikt i noe elektronisk dupper hele helgen.  Selvfølgelig synes barna det er mer gøy der!  Men ikke begynne å tvile på deg selv nå.  De trenger noen sterk i livet som kan hjelpe de med å leve i virkeligheten. Barn trenger struktur, disiplin og trenger å lære å rydde, oppfører seg osv.  I tillegg har barna ingen filterer.  Når de sier at de savner pappa, sier du at du er glad de synes det er så koselig når de er hos han og ikke tenk så mye mer på det! 

Anonymkode: 92e1e...cd8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det den forelderen barna ser minst som de savner mest - naturlig nok. Og kanskje er han "kulest" fordi det liksom blir litt fest hver gang de er der siden det er så sjelden, mens du må være den kjipe hverdagsforelderen. Men når barna blir eldre er det deg de vil ha de fleste minnene sine fra. 

Barn merker heller ikke stress på samme måte som voksne. Selv om du er stressa og sliten og føler du har hundre ting å gjøre, så tenker ikke ungene det samme som deg. Barn lever i nuet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du går inn for å lese svarene på e  aggresiv måte virker de nok aggressive. Men det er ikke brukt noe utropstegn eller noe som tilsier det. Hvis du leser igjen og heller ser for deg at jeg er opplysende så kan du se det slik det er ment. Jeg er ikke aggressiv. Jeg synes det er feil bruk av en diagnose bare og ønsker å vise hva jeg synes. 

Anonymkode: a0a04...4be

Helt enig!

Anonymkode: 4b886...c6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du går inn for å lese svarene på e  aggresiv måte virker de nok aggressive. Men det er ikke brukt noe utropstegn eller noe som tilsier det. Hvis du leser igjen og heller ser for deg at jeg er opplysende så kan du se det slik det er ment. Jeg er ikke aggressiv. Jeg synes det er feil bruk av en diagnose bare og ønsker å vise hva jeg synes. 

Anonymkode: a0a04...4be

Man gir da ikke diagnose fordi man tror det kan være noe.

Nå må du gi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...