Gå til innhold

Hvorfor blir pakker i mye større grad sendt med PostNord enn Posten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, cassio skrev:

Postnord var store i ord da de solgte seg inn hos oss, men i det øyeblikket en pakke var på avveie prøvde de å skylde på at vi måtte ha gjort noe feil. Det er mulig vi var ekstra uheldig med kontaktpersonen vår, men jeg opplevde dem som temmelig useriøse mot oss som bedrift også, i det de hadde solgt seg inn hos oss var det slutt på servicen. 

Synd egentlig, for Posten/Bring har ikke vondt av konkurranse.

Slik jeg har opplevd de. Har de i "hus". Vi som butikk er kunde av dem, du som bedrift er kunde hos dem, mine og dine felles kunder er og kunder av dem. Vi alle taper, og slik jeg opplever det er det en evig runddans på hvem som har skylden. 

Vi og andre pick up points opplever de som arogante og lite villige til og møte oss på midten eller være behjelpelig når det måtte trenges. Alt fra pakker på avveie til dårlige system, plass og terminaler. 

Nå hører jeg en butikk hvor vi har begge, posten og postnord. Kan ikke sammenlignes når det kommer til å 1. Levere lovet produkt. 2 Servicen og vellvillje til å hjelpe kunde. 3 system og utvikling. Posten er fortsatt alene om man bryr seg om kvalitetn spør du meg, vi jobber med å bli kvitt postnord hos oss da det rett og slett er herk for alle og så mye svikt.

Og det merkes utrolig godt at postnord har vært ute og solgt seg store. For trykket har økt betraktelig de siste årene. Fint det om utviklingen innad fulgte med, systemer og alt henger fortsatt igjen fra da de var små. De har rett og slett tatt seg vann over hode..

Anonymkode: a15f2...0d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns postNord er veldig mye bedre enn Posten. Mye raskere levering og pakkene kommer alltid frem. Med Posten er det lotto om det tar tre dager eller tre måneder å få pakken :P 

henter alltid pakkene på PostNords pickup-point eller i butikk. Aldri hatt problem med pakker slengt rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tydeligvis hatt ekstremt flaks, for jeg har aldri hatt problemer med verken post nord eller posten. Begge leverer pakkene sine på kiwi-butikken 2 km hjemmefra, og pakkene kommer som regel 2 dager etter bestilling. 

Anonymkode: e1e31...2d9

Samme her. Bortsett fra at jeg har PostNord på Meny og Bring på postkontoret. Ikke noe problem med noen av dem. 

Anonymkode: c6025...273

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste gangene jeg har bestilt noe som sendes med posten har jeg opplevd at jeg ikke får hentemelding, og det tar fryktelig lang tid. En pakke sendt fra byen jeg bor i tok fire dager før den kom fram.

Anonymkode: 1268f...f6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2018 den 10.53, AnonymBruker skrev:

De som bruker Posten for å sende pakker, har ikke fulgt med. Post nord er så mye billigere. Om du er interessert i å spare.

Prisen posten tar,  er blitt så høy at folk sender penger istedenfor gaver. De sier de kutter på ombæring,  og nå er forslaget at å kutte mere. De har priset seg ut.

Jeg kjøpte en bok til mitt tantebarn. Jeg sender sjeldent pakker, så viste ikke hva det kostet. Har jo lyst å sende en presang til tantebarn.  Boken var på tilbud den dagen, så bra. Den fine sum av 129 kroner. Posten tok ca 169 med sporing.Tror kanskje det var mer, har ikke kvitteringen her

Anonymkode: a3146...dcf

Men hvorfor betaler du for sporing på en pakke som bare er verdt 129,-? Og hva slags pakke sendte du boka som? Når jeg så på sidene til Posten så det ut som billigste alternativ med sporing var Norgespakke, og da betaler du jo for å sende inntil 10 kg. selv om du bare sender en liten bok. 

Anonymkode: 7bae8...a79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i blokk, men her kommer Post Nord seg inn i postrommet, og legger pakkene på et bord som står der inne. Pakken ligger jo tørt, men mange som bor i blokka, så regner med en pakke blir stjålet nå og da. Vi har jo hatt små tyverier i sykkelrommet, så tenker nok en pakke som bare ligger der kan være fristende.

Jeg foretrekker å hente på posten selv.

Anonymkode: 37d86...15d

 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor også i blokk. Jeg får de hengt på postkassen, satt under postkassen eller stående utenfor inngangsdøren til blokken. Bor hele halvannen kilometer unna hentestedet for mitt postnummer. Jeg går gjerne den halvannen kilometer enn å risikere at ting blir nedsnødd eller stjålet. :) 

Anonymkode: d8564...bc5

Jeg må gå 1 mil for å hente frem og tilbake. Jeg må alltid hente selv, så må være forskjell fra kommune til kommune!

Anonymkode: 8f2b7...a76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ofte det er lange køer for å hente pakker i butikk fra Post Nord. Jeg henter ofte flere pakker på en gang, og det kan ta ganske lang tid når man må hente alle separat og underskrive for en og en pakke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2018 den 12.02, AnonymBruker skrev:

De er dårlige for mottakerne av pakken. Du ser det kun fra sendersiden. Som mottaker er det noe dritt når man får en pakke levert enten lagt oppå postkassen, eller slengt på dørmatten, det skjønner du vel? Hvor folk kan stjele den, og hvor den annonserer at hey, se hvem som er på ferie, eller hvor den ligger og blir ødelagt av regn og snø. 

Anonymkode: 2ff37...eb3

Min erfaring er at kundene ikke ønsker å betale ekstra for bring levert på døren, postnord er hos meg gratis for kunden.
 

Anonymkode: f6694...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske sikker på at postnord gjør det for å plage livskiten utav andre folk. De har satt seg et mål; nemlig å bli de mest forhatte leveransearbeideren dette landet har opplevd. 

Har post i butikk 2 min unna.. de leverer til "nærmeste" post i butikk.. 40 min med bil unna. Når de skal være så snill å levere hos meg. Noe som er jævlig rart at de ikke gjør til vanlig. Med tanke på at jeg bor 10 min unna deres hovedkontor. De må kjøre FORBI bygget mitt og nærbutikk. Ser de dag og natt. Eneste veien er forbi meg.. allikevel så presterer de å levere pakker langt vekkistan. Når de først ser ned på GPS og tenker "Oyda, hun bor jo akkurat her hun" så slenger de pakken på et bord i første etasje. Det å bruke tid på å sjekke nummeret på postkassen, nei det er for komplisert for de gjøkhuene. Heldigvis har vi kamera, så de to pakkene som ble stjålet ble raskt funnet. Da tyven fikk en felles melding om at stjeling foran kamera er dumt. Takk gud for kamera sier nå jeg. Vi har en benk og et bord i første etasje. Der slenger postnord alle pakkene. Så du må selv være nysgjerrig-per og sjekke samtlige pakker om du vet at du venter noe. For de henges sjeldent på selve postkassen. Har fått hjemmelevering selv av andre enn postnord og da ble pakkene hengt opp ved postkassen.  Disse pakkene blir aldri stjålet. De som legges på bordet derimot, de blir tatt ofte. 
Jeg er overbevist om at de leverer langt unna og slenger ifra seg pakker på pur faen. Hater postnord av hele mitt hjerte. Boikotter de nettbutikkene som bruker postnord. 

Er også litt morsomt at de stopper innom min nærmeste butikk også. Men mine pakker, neida de skal langt borti vekkistan de! For postnord hater meg, det vedder jeg på. Så det at de ikke leverer pakker hos min nærbutikk, det er feil. For de står utenfor der så å si hver dag. Jeg hater postnord som pesten. Bare tull og faenskap med dem. 

Anonymkode: 6d1b0...66c

Du kan forandre utleveringssted selv om du får sporingsnummeret av butikken.

Anonymkode: f6694...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor betaler du for sporing på en pakke som bare er verdt 129,-? Og hva slags pakke sendte du boka som? Når jeg så på sidene til Posten så det ut som billigste alternativ med sporing var Norgespakke, og da betaler du jo for å sende inntil 10 kg. selv om du bare sender en liten bok. 

Anonymkode: 7bae8...a79

Alternativet er å sende det i brevpost til 150 for en bok(om den har vanlig boktykkelse). Posten er å blir latterlig dyre, prisene stiger % mer enn gjennomsnittlig prisvekt år for år.

Anonymkode: f6694...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan knapt de postnord ansatte snakke norsk. Jeg hadde foretrukket norske arbeidere når det kommer til post og trygghet for hvor den havner.

Anonymkode: fc318...7c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan forandre utleveringssted selv om du får sporingsnummeret av butikken.

Anonymkode: f6694...c5e

Betale ekstra porto for "tjenesten" når de bevisst kjører pakker til et utleveringssted langt unna personen blir helt feil i mitt hode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart Posten blir dyrere når det er så ensidig posttrafikk mot bl.a. Kina. Jeg var ikke så imponert med PostNord i forbindelse med Black Friday i fjor, da tok det vel noen uker med dem mens Posten var fremme på 1 uke ca., men ellers har jeg ikke hatt nevneverdige problemer med noen av dem. Har aldri hatt hjemlevering, og kan man ikke ofte velge utleveringssted med PostNord? Det har ihvertfall jeg sett på som en fordel.

Anonymkode: d1609...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hatt hjemlevering, og kan man ikke ofte velge utleveringssted med PostNord? Det har ihvertfall jeg sett på som en fordel.

Anonymkode: d1609...1f9

 

Etter hva jeg skjønner så kommer det an på om avsender betaler for servicen at du skal kunne velge utleveringsted. F.ex Zalando tilbyr dette men flere andre nettbutikker har ikke det samme valget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Apropos PostNord og elendig opplegg, jeg har en av to pakker på vei fra Komplett akkurat nå;

KOMPLETT.NO
2018-02-18 10:37
EDI-informasjon om forsendelsen er mottatt
 
OSLO
2018-02-19 10:14
Forsendelsen er under transport
 
OSLO
2018-02-19 10:50
Forsendelsen er lastet opp for videre transport
 
DRAMMEN
2018-02-19 20:42
Forsendelsen er under transport
 
HARSTAD
2018-02-21 00:35
Forsendelsen er under transport
 
HARSTAD
2018-02-21 09:12
Forsendelsen er lastet opp for videre transport
 
Hvor bor jeg sa du?
I Drammen.....
PostNord, hva i helvete holder dere på med, hvorfor i alle helveter sender dere pakken FRA DRAMMENSENTRALEN til Harstad????
Og pent splasjet over sporingen står det:
Komplett
Forsendelsen er forsinket, ukjent årsak.

Ukjent årsak. Seriøst? Jeg ser årsaken *her*. Pakken er i HARSTAD!!!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg boikotter konsekvent nettbutikker som sender med Postnord. Grunn:

Pakke sendt fra Stavanger til min adresse med Posten: 2 dager.

Pakke sendt fra Stavanger til min adresse med Postnord: 16 dager.

Og prøve å sende noe i retur med Postnord er et kapittel for seg selv. Lurer på om de ansatte i butikkene får opplæring i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På jobben mottar vi varer med PostNord flere ganger i uka. Noe av det vi mottar jevnlig er en takventilator med et stort glasspanel.  Emballasjen er TYDELIG merket med at den inneholder glass og må behandles forsiktig (opptil flere røde klistremerker med "FORSIKTIG GLASS" trykket i hvitt).  Til tross for tydelig merking leveres ca 1/3 av disse med knust glass.  De er godt pakket inni, men de behandles røft av PostNord.  Fikk f.eks. en med TO stekeovner stablet oppå.  Og når det er transportskader opplever vi ofte at sjåførene blir kranglete når vi ber dem anmerke at det er skade på fraktbrev/håndterminal.   Har også flere ganger opplevd at de prøver å levere varer som skulle vært i en helt annen butikk, i nabobyen.

Anonymkode: 59769...f95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cleangal skrev:

Jeg boikotter konsekvent nettbutikker som sender med Postnord. Grunn:

Pakke sendt fra Stavanger til min adresse med Posten: 2 dager.

Pakke sendt fra Stavanger til min adresse med Postnord: 16 dager.

Og prøve å sende noe i retur med Postnord er et kapittel for seg selv. Lurer på om de ansatte i butikkene får opplæring i det hele tatt.

Jeg må si jeg ble litt nysgjerrig på hva de ikke får til. Postnord har jo et elendig retursystem med tanke på at vi må gjøre dette for hver og en pakke, og at man ikke kan slå sammen all returscanning i en enkel operasjon: 
-retur 
-innlevert retur 
-er det satt returetikett på pakken? 
-scann hylle og lokasjon 
-Har kunden bedt om kvittering? 
-retur fullført

Tungvindt og tidkrevende er det, men ikke særlig vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gremlin skrev:

Jeg må si jeg ble litt nysgjerrig på hva de ikke får til. Postnord har jo et elendig retursystem med tanke på at vi må gjøre dette for hver og en pakke, og at man ikke kan slå sammen all returscanning i en enkel operasjon: 
-retur 
-innlevert retur 
-er det satt returetikett på pakken? 
-scann hylle og lokasjon 
-Har kunden bedt om kvittering? 
-retur fullført

Tungvindt og tidkrevende er det, men ikke særlig vanskelig. 

Jeg kommer med returpakken, etiketten er satt på og alt i orden.

-Retur? Jeg vet ikke... (roper på annen ansatt).

Annen ansatt snur og vender på pakken.

-Neeii... Jeg vet ikke, jeg. Den skal vel scannes på et eller annet vis...

Første ansatt: -Vi får bare legge den i skapet (ulåst skap i inngangspartiet til butikken, bare å forsyne seg), så spør vi XX når h•n kommer.

Jeg: -Får jeg kvittering på at den er sendt?

Det vet ingen av dem.

Ei uke senere:

-Skal du ikke hente pakken din? Den har ligget i skapet her i over ei uke...

Pakken som skulle i retur, ja.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel har jeg vært fornøyd med PostNord, men når de først driter seg ut så er kundeservicen deres helt forferdelig. Jeg opplevde at pakken min var levert på deres pick up-point i Oslo istedenfor mitt hentested. Jeg var i kontakt med de tre ganger, og alle tre gangene fikk jeg forskjellig svar. Først sa en at de hadde gjort en feil og skulle få den levert til riktig sted. Nummer to sa at dette var butikkens feil, så jeg måtte ta det med de. Tredjemann sa at jeg måtte hente pakken på pick up-stedet innen to dager ellers ble den sendt i retur. Er visst ikke få som har slitt med kundeservicen deres https://www.dinside.no/okonomi/fredrik-23-har-ventet-tre-uker-pa-pakken-sin/69118536 

Anonymkode: 37fef...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...