Gå til innhold

Banebrytende DNA-teknologi: De første moderne britene hadde mørk hud og blå øyne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Njaa, jo sant - det er ikke en vanlig kombinasjon, men det forekommer. Jeg er selv mørk og har riktignok brune øyne, men jeg har genet for blå øyne i mitt arveanlegg. Med andre ord: om jeg får et avkom med en kvinne med blå øyne, er det en sannsynlighet for at barnet mitt får blåe øyne, skjønt litt mørkere hudfarge.

Anonymkode: 29eab...3e5

Da er et store sjanser for at du har fått genene for blå øyne fra en europeer en eller annen gang i historien. Det blir noe helt annet enn det dette handler om.

Anonymkode: 8eef1...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.2.2018 den 12.07, AnonymBruker skrev:

Dette har jo vært velkjent i mange år og er ikke banebrytende overhode.

Teknikken er relativt ny og definitivt banebrytende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2018 den 12.12, AnonymBruker skrev:

Det du sier nå rokker ved verdensoppfatningen hos en god del:fnise: #bannerikjærka

Anonymkode: 79d5a...b4e

Gjør det? Trodde det var allmenn kunnskap at mennesket originalt stammet fra Afrika.

Anonymkode: 6b67d...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, WubWub said:

At de første som kom til Europa var mørkhudede er da allmennkjent.

De første menneskene kom til Europa 30 000 år før de det her er snakk om levde.

Anonymkode: 8eef1...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 8.2.2018 den 0.34, AnonymBruker skrev:

Er du klar over det havet av gjettniner som må gjøres for å komme opp med en slik påstand. Det burde gjøre oss litt mer ydmyke ovenfor hva en faktisk tror. Det eneste vi kan være sikre på, er at redaksjoner vil komme opp med flere ville påstander for om mulig selge fler aviser.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.2.2018 den 13.34, AnonymBruker skrev:

De første menneskene kom til Europa 30 000 år før de det her er snakk om levde.

Anonymkode: 8eef1...142

Hvem var det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, debatant skrev:

Er du klar over det havet av gjettniner som må gjøres for å komme opp med en slik påstand. Det burde gjøre oss litt mer ydmyke ovenfor hva en faktisk tror. Det eneste vi kan være sikre på, er at redaksjoner vil komme opp med flere ville påstander for om mulig selge fler aviser.

Hva ligger det i denne teknologien ?

Hva er det som er banebrytende ?

Dette må du jo ha undersøkt siden du mener det bare er gjetninger. Men noe sier meg at du ikke har lest ett eneste ord om hva som ligger bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2018 den 8.17, WubWub skrev:

At de første som kom til Europa var mørkhudede er da allmennkjent.

Har du sett dem som kom først til Europa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, debatant skrev:

Har du sett dem som kom først til Europa? 

Har du ?

Anonymkode: 188eb...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ?

Anonymkode: 188eb...3da

Nei, men så sier jeg heller ikke med skråsikkerhet hvilken hudfarge de hadde.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Midgard skrev:

Hva ligger det i denne teknologien ?

Hva er det som er banebrytende ?

Dette må du jo ha undersøkt siden du mener det bare er gjetninger. Men noe sier meg at du ikke har lest ett eneste ord om hva som ligger bak.

Så den banebrytende teknologien består i å analysere et DNA de ikke vet hva sier, wow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, debatant skrev:

Har du sett dem som kom først til Europa? 

Støtter personen over :) Det er allmennkunnskap å vite at «de første menneskene kom fra Afrika», og senere spredte de seg. Og det med lys og mørk hud har faktisk noe med at genene våres etter flere tusen år faktisk «tilpasser» seg miljøet. F.eks så tåler lys hud mindre sol, mørk hud tåler mer. Asiatere f.eks har de øynene pga før i tiden så var det utrolig sterkt sollys ved Mongolia/Kina området, og kroppen «tilpasset» seg miljøet. - Danne et ekstra hudlag over øynene for å beskytte øynene fra det sterke sollyset. Nå avsporet jeg litt, men håper du skjønte hva personen over mente med «allmennkjent» :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, sparklingstar skrev:

Støtter personen over :) Det er allmennkunnskap å vite at «de første menneskene kom fra Afrika», og senere spredte de seg. Og det med lys og mørk hud har faktisk noe med at genene våres etter flere tusen år faktisk «tilpasser» seg miljøet. F.eks så tåler lys hud mindre sol, mørk hud tåler mer. Asiatere f.eks har de øynene pga før i tiden så var det utrolig sterkt sollys ved Mongolia/Kina området, og kroppen «tilpasset» seg miljøet. - Danne et ekstra hudlag over øynene for å beskytte øynene fra det sterke sollyset. Nå avsporet jeg litt, men håper du skjønte hva personen over mente med «allmennkjent» :)

Hva er kilden din til denne Alme kjente historien din?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, debatant skrev:

Hva er kilden din til denne Alme kjente historien din?

 

Bachelorgraden min :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, debatant skrev:

Så den banebrytende teknologien består i å analysere et DNA de ikke vet hva sier, wow.

hvorfor tror du det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Midgard skrev:

hvorfor tror du det ?

Disse forskerne som ikke er intelligente nok til å formidle hva de faktisk ser på, skal angivelig ha funnet noe i et språk de ikke har peiling på hva sier ( i DNAet). Som med sikkerhet sier at de første europeere var svarte. Slikt er idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, debatant skrev:

Disse forskerne som ikke er intelligente nok til å formidle hva de faktisk ser på, skal angivelig ha funnet noe i et språk de ikke har peiling på hva sier ( i DNAet). Som med sikkerhet sier at de første europeere var svarte. Slikt er idioti.

Bare en rasist kan bli såret av hudfargen til sine forfedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Midgard skrev:

Bare en rasist kan bli såret av hudfargen til sine forfedre.

Så nå er en rasist om en evner å tenke kritisk. Å sette opp stråmenn i denne sammenheng er også ufattelig. Eier du ikke folkeskikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...