Gå til innhold

KONSTANT mas om høyden min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 158 og får høre det hver eneste dag hvor lav jeg er. Stort sett av damer, ikke av menn, men også menn kommenterer hvor liten jeg er. Sjukt irriterende.

Anonymkode: e9377...360

Samme her, i alle fall en gang i uka. Er 1.56. Velvel, det har i alle fall lært meg å ikke kommentere andres høyde (eller andre fakter ved andres utseende for den del).

Anonymkode: 1554a...82c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig, jeg er en dame på 181,5 cm, men har da veldig sjeldent fått kommentert høyden min. Og om det har blitt kommentert så er det bare på en positiv måte. og jeg er over 40 år nå. Går gjerne med hæler også. jeg har aldri hatt komplekser for høyden min, kun frustrasjoner i forhold til å finne klær som passer i lengden. Men det også har jo kommet seg veldig de siste 20 årene. Det er en god del damer på rundt 180 cm nå. Min mor hadde derimot komplekser for sin høyde, hun var 172 cm.

Jeg tenker at de som kommenterer slikt har komplekser selv. Han vennen din som er 170 cm kjenner nok på det at han er godt under snittet for menn, nesten nede på snittet for kvninner som er 168. Dvs at kanskje nesten halvparten av kvinnene i landet er høyere enn han. Tilsvarende er nesten halvparten av mennene lavere enn oss kvinner som er høyere enn snittet for menn, på 180 cm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ååh....jeg må innrømme at jeg ikke holdt meg i dag. Jeg smilte og var hyggelig. Men han brukte så lang tid på å forklare at han var 183 og jeg måtte være høyere. Så jævla big deal liksom. Jeg ble ikke sur mot han, men jeg sa bare at jeg blir litt sliten av at folk sier det hele tiden. Jeg hører det jo hver gsng og da går man lei.

Anonymkode: 03819...33f

Det er typisk menn å tro at de er høyere enn de er.

Anonymkode: f70a1...9c5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 1.83. Til hver gang jeg møter nye personer skal de kommentere det som om det er en big deal. Jeg har målt meg flere ganger og den viser 1.83. Men så kan de si "du må være høyere for jeg er jo 183!" og så får de til en lang samtale ut av det. Og så er det en bekjent som alltid skal bemerke det!  Han reiser seg opp på tå!  Hele tiden. Og så ble det prat om dating i dag. Han sa at han ikke har noen i kikkerten og ikke har hatt en ekte kjæreste enda. Og jeg sa bare at det har ikke jeg heller..for jeg har ikke hatt kjæreste.. Og da måtte han si det igjen. Han sa"men det er på grunn av høyden din". Han er selv 1.70 men jeg går ikke og bryr meg om og bemerker andres høyde! 

Men ja, jeg tror jeg kan ha problemer på datingfronten. Tenker egentlig ikke så over om høyde i det hele tatt. Og jeg har andre kvinnelige bekjente som er på min høyde og de virker ikke noe større og unormale enn andre. Jeg bryr meg heller ikke om en mann er litt lavere. 

Men er det andre som har irritert seg litt grønn over kroppskommentarer? 

Anonymkode: 03819...33f

Da får du si til han kompisen din at han skal slutte å snakke om høyden din. Jeg tror han har issues selv, det er ofte de som sliter selv som snakker ned andre.

Tror han sliter like mye selv på datingfronten på grunn av at han er lav, så ikke bry deg! ;)

Nå et jeg jente selv, men høye jenter kan være skikkelig sexy! Tror det er få Victorias Secret modeller som er under 180cm f.eks. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 160 cm og har alltid trodd jeg var normal høyde? :/

Anonymkode: 8c06c...f65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er usannsynlig frekt! De fleste vet at det gjerne ikke er så gøy å være under 175cm for menn og over 175cm for kvinner. Folk trenger ikke påpeke det, da har de svært lite å prate om. Kjedelige folk! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 1.78, så ikke like høy som deg, men har fått drøssevis med kommentarer i oppveksten. Har en søster som er på din høyde, og som også kan bli frustrert innimellom. Mitt inntrykk er at det ofte er usikre menn som er ivrig etter å kommentere det, gjerne litt passivt-aggressivt, fordi de selv har lav selvfølelse omkring egen høyde og det føles truende på en måte. Andre er nok genuint bare tankeløse og kommenterer "wow, du er høy!" på samme måte som de ville sagt "wow, i dag er det fint vær" eller "wow, se på hunden der borte" - de bare sier det som faller dem inn, og skjønner ikke at folk som får slike kommenterer støtt og stadig opplever det som invaderende og ufint.

Det har alltid vært rart for meg, for selv ville jeg aldri kommentert noens utseende negativt eller påtrengende. Med mindre jeg har et kompliment å gi, så holder jeg kjeft. Men det er kanskje noe man har lært seg nettopp fordi man alltid var et hode høyere enn alle i klassen (eller et hode kortere, eller andre måter man skiller seg ut) - man vet hvor plagsomt det er, og er derfor mer bevisst på hva man selv sier til andre. 

Når det er sagt så har jeg lite problemer med å digge høyden min i dag, og når jeg ser min søster på 1.82 så blir jeg alltid slått av hvor "stunning" hun er. Menn snur seg på butikken, det har jeg observert flere ganger. Når man skiller seg ut, så må man bare eie det. Være stolt av det, gå med rak rygg og omfavne det at man aldri var ment å gli inn i mengden. Og så bli bedre på å sette noen grenser for seg selv. Det er helt OK å ikke være blid når folk gnåler om kroppen din. Gi dem høflig, men bestemt beskjed om at det er nok nå, og at du ikke er interessert i å diskutere det, med mindre de har noe pent å si.

Anonymkode: 22261...4cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 172 og ble dumpa av en mann fordi vi var like lange...

Anonymkode: d2d97...ff0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 172 og ble dumpa av en mann fordi vi var like lange...

Anonymkode: d2d97...ff0

Fordi han egentlig ikke var forelska i deg. Det er visst ganske typisk mennesker å finne unnskyldninger når de ikke kan si rett ut at de ikke er intressert. "Du er for høy eller lav""du er for stille""du snakker for mye"...

Anonymkode: 03819...33f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, happiest skrev:

Synes det er usannsynlig frekt! De fleste vet at det gjerne ikke er så gøy å være under 175cm for menn og over 175cm for kvinner. Folk trenger ikke påpeke det, da har de svært lite å prate om. Kjedelige folk! 

Tror menn synes det er verre å være lav enn hva vi kvinner synes det er å være høye. Jeg er 179 cm har da aldri mislikt å være så høy, glad for det jeg. Derimot lei av "oj du var jammen høy" kommentarer, har begynt å svare "Hæ? Det har jeg aldri hørt før" på en ikke spydig måte altså, men folk blir jo litt brydd, tror de skjønner at de kanskje skal droppe sånne kommentarer neste gang, uansett høy eller lav. 

Anonymkode: 3660e...49e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror menn synes det er verre å være lav enn hva vi kvinner synes det er å være høye. Jeg er 179 cm har da aldri mislikt å være så høy, glad for det jeg. Derimot lei av "oj du var jammen høy" kommentarer, har begynt å svare "Hæ? Det har jeg aldri hørt før" på en ikke spydig måte altså, men folk blir jo litt brydd, tror de skjønner at de kanskje skal droppe sånne kommentarer neste gang, uansett høy eller lav. 

Anonymkode: 3660e...49e

Det var kanskje ikke en så dum måte å svare på. De fleste tror jo kanskje at flere tenker som dem, men så blir de litt satt ut om de får høre det motsatte :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han egentlig ikke var forelska i deg. Det er visst ganske typisk mennesker å finne unnskyldninger når de ikke kan si rett ut at de ikke er intressert. "Du er for høy eller lav""du er for stille""du snakker for mye"...

Anonymkode: 03819...33f

Han sa vi passet bedre sammen enn de fleste, men at jeg var for lang. My god. Han var faktisk veldig opptatt av høyde og hadde nok komplekser for å være lav til å være mann. Nuvel, han er ikke noe savn uansett. 

Anonymkode: d2d97...ff0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd litt det samme, ikke på høyde, men mange som kommenterte at jeg veide for lite, måtte spise mer og sånn før. Synes det er frekt.

Anonymkode: 9fccc...586

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres kjent ut. Jeg er 180 og eksen min påsto hardnakket at han var 185. Han var max 1 cm høyere enn meg, men 185 var han likevel :P Vi målte til og med, men han mente det var noe galt med målebåndet.

Ble mobbet for høyden på barneskolen av klassens minste gutt. Ble kalt Eiffeltårnet og giraff. Hadde ikke for vane å mobbe, men husker jeg kalte han dverg og gnom. Ble stille da. 

Har møtt mange menn som sier «Du er høy» med en gang de skal håndhilse. Hva faen skal jeg svare på det, egentlig? 

Anonymkode: 5c3fc...cee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres kjent ut. Jeg er 180 og eksen min påsto hardnakket at han var 185. Han var max 1 cm høyere enn meg, men 185 var han likevel :P Vi målte til og med, men han mente det var noe galt med målebåndet.

Ble mobbet for høyden på barneskolen av klassens minste gutt. Ble kalt Eiffeltårnet og giraff. Hadde ikke for vane å mobbe, men husker jeg kalte han dverg og gnom. Ble stille da. 

Har møtt mange menn som sier «Du er høy» med en gang de skal håndhilse. Hva faen skal jeg svare på det, egentlig? 

Anonymkode: 5c3fc...cee

Svar at du ikke visste det?

Anonymkode: 03819...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nå 160 cm og har alltid trodd jeg var normal høyde? :/

Anonymkode: 8c06c...f65

Jeg er også 160, og har alltid vært den minste i omgangskretsen og blant kolleger. Har blitt kommentert ofte! Skulle gjerne vært 7-8 cm høyere, men kan dessverre ikke gjøre noe med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 hours ago, happiest said:

De fleste vet at det gjerne ikke er så gøy å være under 175cm for menn og over 175cm for kvinner.

Virkelig? Jeg er kvinne og 176, og jeg tenker ikke over at jeg er høy engang.

Jeg vet jeg er over middels, men tenker jeg er helt innenfor normalområdet. Flere kvinner på jobben som er høyere enn meg.

At det kan være kjipt å være under 175 som mann er jeg dog mer enig i.

Anonymkode: b5165...5c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Jeg er kvinne og 176, og jeg tenker ikke over at jeg er høy engang.

Jeg vet jeg er over middels, men tenker jeg er helt innenfor normalområdet. Flere kvinner på jobben som er høyere enn meg.

At det kan være kjipt å være under 175 som mann er jeg dog mer enig i.

Anonymkode: b5165...5c4

Du er ikke høy, du er akkurat på gjennomsnittet for norske kvinner.

Anonymkode: a639e...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er ikke høy, du er akkurat på gjennomsnittet for norske kvinner.

Anonymkode: a639e...20a

Altså middels.

Anonymkode: a639e...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2018 den 18.33, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 1.83. Til hver gang jeg møter nye personer skal de kommentere det som om det er en big deal. Jeg har målt meg flere ganger og den viser 1.83. Men så kan de si "du må være høyere for jeg er jo 183!" og så får de til en lang samtale ut av det. Og så er det en bekjent som alltid skal bemerke det!  Han reiser seg opp på tå!  Hele tiden. Og så ble det prat om dating i dag. Han sa at han ikke har noen i kikkerten og ikke har hatt en ekte kjæreste enda. Og jeg sa bare at det har ikke jeg heller..for jeg har ikke hatt kjæreste.. Og da måtte han si det igjen. Han sa"men det er på grunn av høyden din". Han er selv 1.70 men jeg går ikke og bryr meg om og bemerker andres høyde! 

Men ja, jeg tror jeg kan ha problemer på datingfronten. Tenker egentlig ikke så over om høyde i det hele tatt. Og jeg har andre kvinnelige bekjente som er på min høyde og de virker ikke noe større og unormale enn andre. Jeg bryr meg heller ikke om en mann er litt lavere. 

Men er det andre som har irritert seg litt grønn over kroppskommentarer? 

Anonymkode: 03819...33f

Bemerk det at han er nok singel pga deb ufine væremåten hans og de stusselige 170 cm hans.

Anonymkode: cb7fb...3b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...