AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 Jeg er en kvinne på 1.83. Til hver gang jeg møter nye personer skal de kommentere det som om det er en big deal. Jeg har målt meg flere ganger og den viser 1.83. Men så kan de si "du må være høyere for jeg er jo 183!" og så får de til en lang samtale ut av det. Og så er det en bekjent som alltid skal bemerke det! Han reiser seg opp på tå! Hele tiden. Og så ble det prat om dating i dag. Han sa at han ikke har noen i kikkerten og ikke har hatt en ekte kjæreste enda. Og jeg sa bare at det har ikke jeg heller..for jeg har ikke hatt kjæreste.. Og da måtte han si det igjen. Han sa"men det er på grunn av høyden din". Han er selv 1.70 men jeg går ikke og bryr meg om og bemerker andres høyde! Men ja, jeg tror jeg kan ha problemer på datingfronten. Tenker egentlig ikke så over om høyde i det hele tatt. Og jeg har andre kvinnelige bekjente som er på min høyde og de virker ikke noe større og unormale enn andre. Jeg bryr meg heller ikke om en mann er litt lavere. Men er det andre som har irritert seg litt grønn over kroppskommentarer? Anonymkode: 03819...33f 7
Doge Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 Du får be dem om å slutte og lage problemer av ting som ikke er et problem. Det er nok av menn som er 183+ (og menn som er lavere) som ikke syns høyden din er et problem. Han kompisen din på 170 (omtrent min høyde), får du si at "ja, men det er vel pga høyden din ?" om han skulle si at du er singel pga høyden din, mens han mener han er singel av andre grunner. Og neste gang du skal omgåes de som påstår at de er 183 og at du derfor må være høyere, så tar du med deg målebånd og så måler dere dere der og da. 14
Gjest Bøff Eløff Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 «Hvorfor er du singel da? Personligheten?»
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 Jeg får høre det bortimot hver dag fordi jeg er 149 cm høy. Det er slitsomt å måtte ta det med et smil og latter hver jævla gang, når du har hørt det minst ukentlig i 25 år. Kommenterer jeg det på annen måte enn med latter og smil, så er jeg sur/hårsår/sensitiv. Anonymkode: bcc3f...46d 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #6 Skrevet 7. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg får høre det bortimot hver dag fordi jeg er 149 cm høy. Det er slitsomt å måtte ta det med et smil og latter hver jævla gang, når du har hørt det minst ukentlig i 25 år. Kommenterer jeg det på annen måte enn med latter og smil, så er jeg sur/hårsår/sensitiv. Anonymkode: bcc3f...46d Ååh....jeg må innrømme at jeg ikke holdt meg i dag. Jeg smilte og var hyggelig. Men han brukte så lang tid på å forklare at han var 183 og jeg måtte være høyere. Så jævla big deal liksom. Jeg ble ikke sur mot han, men jeg sa bare at jeg blir litt sliten av at folk sier det hele tiden. Jeg hører det jo hver gsng og da går man lei. Anonymkode: 03819...33f 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #7 Skrevet 7. februar 2018 Jeg er 158 og får høre det hver eneste dag hvor lav jeg er. Stort sett av damer, ikke av menn, men også menn kommenterer hvor liten jeg er. Sjukt irriterende. Anonymkode: e9377...360 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #8 Skrevet 7. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 158 og får høre det hver eneste dag hvor lav jeg er. Stort sett av damer, ikke av menn, men også menn kommenterer hvor liten jeg er. Sjukt irriterende. Anonymkode: e9377...360 Huff ja, det er ikke noe bedre andre veien heller. Tror jeg gjorde det en gang, men da sa jeg at det måtte være behagelig å ikke måtte bøye seg hele tiden. Jeg sier sldri "så lav du er!". Herregud, folk vet jo dette selv, og når folk skal kommentere slik så føler jeg at de ikke er særlig smarte..... Anonymkode: 03819...33f 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #9 Skrevet 7. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 158 og får høre det hver eneste dag hvor lav jeg er. Stort sett av damer, ikke av menn, men også menn kommenterer hvor liten jeg er. Sjukt irriterende. Anonymkode: e9377...360 Hæh? Når jeg på 149 har på 7 cm hæler så er det jo omtrent ingen som fokuserer på høyden min. Anonymkode: bcc3f...46d
wintergirl Skrevet 7. februar 2018 #10 Skrevet 7. februar 2018 (endret) Ja, sånt irriterer. Får også min dose, men motsatt vei som deg ts. Er 156 og er lei av å høre hvor liiiiten jeg er. Jeg bruker 37 i skostørrelse og det er visst også unormalt liten for noen det også, det er dukkestørrelse visst.. De rager ikke over meg heller, er kanskje bare noen cm de som henger seg mest opp i det. Selv henger jeg opp i andres høyder uansett hvor lave eller høye de er. Eller utseende generelt. Fryktelig irriterende ja og lite nødvendig Endret 7. februar 2018 av wintergirl
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #11 Skrevet 7. februar 2018 Jeg er 179, får ikke så mye kommentarer nå mer, men når jeg var yngre så ble det kommentert til stadighet. 179, det er jo ikke så høyt tenker jeg. Når jeg var i tenårene hadde jeg en kompis som hver eneste dag måtte komme med noen morsomheter og kommentarer om høyden min. Det ga seg når han selv vokste fra meg i løpet av ungdomskolen Anonymkode: 4d1d1...905 3
Elektra's Complex Skrevet 7. februar 2018 #12 Skrevet 7. februar 2018 Uff, jeg er sånn som kunne finne på å kommentere på høyden din! Blir alltid litt "starstruck" av høye damer og synes det er veldig attraktivt, så fra min side er det mest ment som en hyllest, men jeg ser jo at det kan bli slitsomt i lengden. Har fått min andel av kommentarer på at jeg er liten og slank - og ja, jeg er klar over at dette høres ut som snikskryting, men det er ikke så kult når folk på byen for tredje gang den kvelden kommer bort til deg for å snøvlende fortelle at de har lyst til å plukke deg opp og kaste deg av gårde. At mannfolk henger seg veldig opp i det tror jeg nok at har med egne komplekser å gjøre. Jeg har en kamerat som er like høy som meg målt på sokkelesten og likevel insisterer på at han er over 1,70, og gladelig diskuterer det i evigheter hvis jeg påpeker at det er feil. Jeg tviler på at det er noe som forhindrer kjærlighetslivet ditt. Det er mange menn som er 183 og høyere, og enda flere som ikke anser høyde hos kvinner som noe negativt. Nå er jeg riktignok jente, men jeg synes du har en kjempefin høyde. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #13 Skrevet 7. februar 2018 Jeg er 170cm og eksem min var 202cm og han sa alltid at hvis jeg hadde vært høyere eller han lavere kunne vi ikke være sammen. Siden han liker petite kvinner. Det er sært. Høyden er viktig for meg, men personligheten er viktigst. Selvsagt! Anonymkode: 67dbd...46a 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #14 Skrevet 7. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 170cm og eksem min var 202cm og han sa alltid at hvis jeg hadde vært høyere eller han lavere kunne vi ikke være sammen. Siden han liker petite kvinner. Det er sært. Høyden er viktig for meg, men personligheten er viktigst. Selvsagt! Anonymkode: 67dbd...46a Man er ikke forelsket dersom man skylder på høyden! Forelskelse er noe dypere. Da skulle jeg umulig ha blitt forelsket i menn på 178. Men har to venninner som er skuratt like høye som meg. Hun ene møtte en via tinder, og han var super kjekk! En slik mann "alle damer kan sikle etter". Men så var han 176 og hun kuttet han ut fordi det var så turnoff hun andre har sagt at det er uaktuelt å finne en mann som er så mye som 1 cm lavere. Men de om det... jeg skjønner ikke hvordan folk kan sette slike mål. Hva om han har alt, men mangler bare høyden. Og hva om han er høy, men mangler alt annet.... det går ikke an å lage en oppskrift på hvilken mann en skal forelske seg i, det har jeg erfart. Anonymkode: 03819...33f 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #15 Skrevet 8. februar 2018 Jeg er 172 og får høre fra mange på tinder at jeg er for høy. Det er jo helst av menn mellom 174 og 180. Det har ikke slått dem at det kanskje heller er de som er lave. Men jeg er enig. Hater konstant bemerkning av høyde. Kan jo ikke akkurat endre på det heller 🙄 Anonymkode: 93428...966 6
Elaine Marley Skrevet 8. februar 2018 #16 Skrevet 8. februar 2018 Jeg er litt høyere enn deg, ts, og nå er det aldri noen som kommenterer høyden min. Ikke negativt i hvert fall. Mer sånn konstatering: "så høy du er" eller "jeg føler meg litt lav ved siden av deg". Da jeg var yngre var det ikke måte på hvor ofte folk skulle kommentere det. Lave menn kom bort på byen for å latterliggjøre meg og stå på tå ved siden av meg. De kom med kommentarer som "du er høyere enn meg jo". På den tiden tok jeg meg nær av det, men i ettertid ser jeg hvor latterlig de var. Av egen usikkerhet så måtte de ta det ut på en annen person. Det er patetisk det. Så nå ville jeg nok ha sagt noe. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal mase om slike ting. Jeg går ikke bort til en lav person, rusker dem i håret, og forteller dem hvor lave de er osv. 8
Gjest Mysticgirl Skrevet 8. februar 2018 #17 Skrevet 8. februar 2018 Det var mest når jeg var yngre at jeg fikk kommentarer på hvor høy jeg var, nåå er det ingen , hverken menn eller kvinner som sier noe. Jeg er 174 og føler meg ikke sånn kjempehøy da. Kommenterer aldri høyden til folk, hverken om de er lave eller høye. Synes forresten at høye damer er kjempefine og det er jo de som blir modeller pga den flotte høyden.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #18 Skrevet 8. februar 2018 Jeg er 161 cm og får hele tiden høre at jeg er liten og"søt", både på skole og jobb har jeg fått kallenavn som har noe med høyden min å gjøre. Jeg har endt opp med komplekser for høyden min pga. dette, tenkte aldri på det før det hele tiden ble kommentert. Trodde jeg hadde helt normal høyde. Skjønner rett og slett ikke hvorfor folk skal kommentere andres utseende, i hvert fall ikke noe man ikke kan gjøre noe med. Anonymkode: 37a19...0c3 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #19 Skrevet 8. februar 2018 27 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er 161 cm og får hele tiden høre at jeg er liten og"søt", både på skole og jobb har jeg fått kallenavn som har noe med høyden min å gjøre. Jeg har endt opp med komplekser for høyden min pga. dette, tenkte aldri på det før det hele tiden ble kommentert. Trodde jeg hadde helt normal høyde. Skjønner rett og slett ikke hvorfor folk skal kommentere andres utseende, i hvert fall ikke noe man ikke kan gjøre noe med. Anonymkode: 37a19...0c3 Du har jo ganske normal høyde også da, men det er ikke til å stikke under en stol at mange menn foretrekker lave kvinner. Anonymkode: 6a4ff...a97 2
Gjest N-Nøff Skrevet 8. februar 2018 #20 Skrevet 8. februar 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 158 og får høre det hver eneste dag hvor lav jeg er. Stort sett av damer, ikke av menn, men også menn kommenterer hvor liten jeg er. Sjukt irriterende. Anonymkode: e9377...360 Skjønner ikke det, jeg er 161cm og har aldri noensinne hørt at jeg er lav fra andre enn mannen min som er nærmere 190. Og da "du er så søt og liten".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå