Gå til innhold

Baby nr 1!


Lene25

Anbefalte innlegg

12+5 ❤️

Det føles så uvirkelig. Har vi virkelig fått det til, skal vi bli foreldre, skal jeg bli mamma 😳 Det er så uendelig ønsket, og nå skjer det. 

Synptomene mine har «stoppet « opp litt nå. Ømme bryst har jeg hatt konstant siden før jeg fant ut at jeg var gravid, og murring har kommet og gått. Akkurat nå når jeg kjenner etter så er kanskje niplene litt ømme. Bittelitt murring innimellom, og en sjelden gang kvalme. Ellers er det veldig rolig.  Godt å kjenne feks murringen når det er lenge siden, da vet jeg at det skjer saker og ting inni der. 

 

Foreløbig termin er nå blitt 14 februar ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.8.2018 den 14.53, Kaiaermeg skrev:

Så herlig å være godt over 12 uker ❤️ og for en nydelig termindato da 😍

Ja sant😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+4 

Det er så Herligt å ha kommet så langt! Da får en liksom troen på at dette skal gå bra. 

Ble henvist av privat gyn opp til sykehuset for ordinær ultralyd, så den blir 17 september 😍 🙏🏻 Hadde siste ultralyd nå sist, men gyn trøstet meg med at om jeg skulle føle på det så kunne jeg ta kontakt og få ny ul. Jeg har veldig veeeldig lyst å ta ny, men prøver å holde meg rolig og tenke at dette går bra! Vi såg jo trossalt et friskt (til det gyn kunne se på det stadiet) foster og hørte hjertelyd. 

Jeg har ikke tatt kontakt med jordmor, og lurer på om jeg skal gjøre det? Har bare vært hos fastlegen hittil, men hadde kanskje vært greit å fått gått til jordmor og? 

 

Ellers har jeg kjent på en ekkel følelse de siste dagene.. Føles ut som mens murringer og en følelse av at jeg skal blø. Sjekker hele tiden, men bare utflod. Håper det gir seg og ikke minst at det er helt normalt. Leste noen mente det var livmoren som jobbet og strakk seg, så håper det er det. Stressende når en ikke vet og det er første gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig! 😍

Jeg ringte jordmor i uke 7 og fikk time nå i uke 11, veldig glad for at jeg møtte henne :) kjempe hyggelig dame, som tok seg god tid til å snakke og å bli kjent med meg. Fikk høre hjertelyd og spurt om alt jeg ønsket. Hun fylte ut helsekort og laget klar papir for blodprøvene som skal tas i uke 12. Så skal jeg til fastlege i neste uke, for jeg tenkte det var greit å bare ha et møte :) håper på ultralyd hos henne, siden hun har utstyr.

Jeg har kraftige stikk og riving rett over/midt på symfysen, ganske sikker på at det er livmoren som vokser og kommer lenger opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2018 den 19.20, Kaiaermeg skrev:

Heldig! 😍

Jeg ringte jordmor i uke 7 og fikk time nå i uke 11, veldig glad for at jeg møtte henne :) kjempe hyggelig dame, som tok seg god tid til å snakke og å bli kjent med meg. Fikk høre hjertelyd og spurt om alt jeg ønsket. Hun fylte ut helsekort og laget klar papir for blodprøvene som skal tas i uke 12. Så skal jeg til fastlege i neste uke, for jeg tenkte det var greit å bare ha et møte :) håper på ultralyd hos henne, siden hun har utstyr.

Jeg har kraftige stikk og riving rett over/midt på symfysen, ganske sikker på at det er livmoren som vokser og kommer lenger opp :)

Kanskje jeg også skal ringe. Er jo kjekt å fått vært hos begge? 🤔 😊 

Føler det er mer som mensmurring. Men har googlet meg opp og ned, og visst det er samme som andre skriver så er det at livmoren jobber😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Lene25 skrev:

Kanskje jeg også skal ringe. Er jo kjekt å fått vært hos begge? 🤔 😊 

Føler det er mer som mensmurring. Men har googlet meg opp og ned, og visst det er samme som andre skriver så er det at livmoren jobber😍

Jeg var nettopp hos fastlegen min også, og det var en god opplevelse det også, men jeg fikk mest ut av timen hos jordmor :) anbefales!

Jeg også har kjent mensmurring de siste dagene, så er garantert livmoren som jobber :) fikk nettopp sett en sprellende baby ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lene25 skrev:

14+0 

iiiik! I følge Preglife er jeg nå inne i 2 trimester ❤️ 

Er ikke 2. Trimester fra uke 12? 😮 det var det gynekologen min sa 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Jeg var nettopp hos fastlegen min også, og det var en god opplevelse det også, men jeg fikk mest ut av timen hos jordmor :) anbefales!

Jeg også har kjent mensmurring de siste dagene, så er garantert livmoren som jobber :) fikk nettopp sett en sprellende baby ❤️

Åå så Herligt ❤️👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Er ikke 2. Trimester fra uke 12? 😮 det var det gynekologen min sa 😮

Vet ikke? Tror det blir sagt forskeligt? Preglife appen sier at jeg er i 2 trimester nå. Og visst jeg går på babyverden sin terminkalkulator kommer jeg også til 2 trimester nå🤔 Hm 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaiaermeg skrev:

Er ikke 2. Trimester fra uke 12? 😮 det var det gynekologen min sa 😮

Visst en tenker 14 uker i hvert trimester(?). Så stemmer det med 14 uker- 2 trimester. 

14*3 =42 som igjen er vell det en maks kan gå til🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lene25 skrev:

Visst en tenker 14 uker i hvert trimester(?). Så stemmer det med 14 uker- 2 trimester. 

14*3 =42 som igjen er vell det en maks kan gå til🤔

Hmm, til meg sa hun i hvert fall at 2. trimester begynner i uke 12, og at 2. trimester er det lengste (så da tenker jeg dithen at trimesterene ikke er like lange...?)

https://helsenorge.no/gravid/gravid-uke-for-uke/andre-trimester

https://no.wikipedia.org/wiki/Trimester 

 

Her ser det ut som 2. trimester starter 13+0 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Hmm, til meg sa hun i hvert fall at 2. trimester begynner i uke 12, og at 2. trimester er det lengste (så da tenker jeg dithen at trimesterene ikke er like lange...?)

https://helsenorge.no/gravid/gravid-uke-for-uke/andre-trimester

https://no.wikipedia.org/wiki/Trimester 

 

Her ser det ut som 2. trimester starter 13+0 😮

Hm, nei jeg har ikke peiling 😂🤔 Merkligt at det er så forskjelligt 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Lene25 skrev:

Hm, nei jeg har ikke peiling 😂🤔 Merkligt at det er så forskjelligt 🙄

Ja, veldig 😮 jaja, du er i hvert fall i 2. Trimester uansett😁🎉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Ja, veldig 😮 jaja, du er i hvert fall i 2. Trimester uansett😁🎉

 

Sant det 😂 og du er like rundt hjørnet visst det er fra uke 13😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Lene25 skrev:

Sant det 😂 og du er like rundt hjørnet visst det er fra uke 13😍

Jaa 😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

16+3 

Herregud nå går det fort! 2 og 1/2 uke til ultralyd. Jeg gleder meg veldig, men kjenner også på redsel. Om det skal være noe gale, feil eller lignende. Jeg ønsker så inderlig at det skal være helt fint og perfekt ❤️😇 

Vi har nå fått unnagjort å sagt det til de fleste nærmeste. Næreste Familie og noen nære venner. Resten tenker vi etter OUL og at det da mest sannsynlig sprer seg selv 😅 

For tiden er jeg trøtt og giddeløs, orker lite. Har hatt murringer (menslignende smerter) og lignende, så har vært panisk og kikket etter blod, men leser at det er livmoren som jobber på. Og det trøster jeg meg med heldigvis. Mye hodeverk, vet ikke om det har med at jeg ikke drikker nok vann, bruker lesebrillene mine eller lignende. Får begynne med å både øke vann og bruke brillene 😂

Dagene går ellers i jobb og «vindus» shopping. Lager meg en utstyrsliste på babyting og kikker mye på nett. Det er så mye fint 😍 Tenker vi begynner å handle litt etter OUL. Ønsker å få delt det litt opp og ikke vente til siste slutt. 

 

Jeg gleder meg sånn lille venn 🌱

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+0 

2 uker til ultralyd ❤️💙 

Jeg er trøtt og giddeløs, men i dag hadde jeg min første økt på sykkelen. Det er så lenge siden, og det føles digg. Jeg håper jeg kan pushe meg til å legge det til en vane- noe jeg var veldig flink til før jeg ble gravid. 

For en stund siden kjente jeg noe jeg ikke har kjent før. Og det fikk meg til å tenke på om det var babyen jeg kjente? Jeg har ikke peiling, og har ingenting å sammenligne med. Jeg kjenner etter hver dag om det er noe uvanlig. Jeg kjenner jo at det et noe, men jeg vet ikke om det er bare magen min eller om det faktisk er babyen😂 godt mulig det er det første 🤷🏼‍♀️ 

Jeg føler meg lite gravid egentlig. Jeg er oppblåst, og kjenner murringer, men utenom det så føler jeg meg ikke så veldig gravid? Har lest flere som har det sånn, og at dette er den beste tiden. Jeg får bare tenke positivt og nyte det.                              Igår hdde jeg en stund en følelse som ømhet/gangsperr/ sliten ?? Nederst i magen. Vanskelig å forklare, men føltes ut som jeg har trent magen også er den «sliten» etterpå😂  Lurer på om flere har kjent en lignende følelse🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

18+2 

Jeg kjenner etter hele dagen om jeg kjenner noe som kan være spark fra den lille. Jeg har ikke peiling på hva jeg skal kjenne etter, men ifølge andre rundt om på nettet så er det gjerne en fiskehale som slår, en boble som sprekker? 

Nå nylig satt jeg i sofaen og kjente plutselig 3 «bobler» etter hverandre. Tenk om det var lille😍  Jeg har som sagt ikke peiling. Men det roer meg litt ned med tanke på at jeg er så redd for å komme til ultralyd og at det ikke er noe der. 

Gi meg mye mer bevegelser lille venn ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...