Gå til innhold

Baby nr 1!


Lene25

Anbefalte innlegg

Dette er skikkelig spennende! Håper det kun blir med den rosa spottingen, og at mensen holder seg langt unna :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Dette er skikkelig spennende! Håper det kun blir med den rosa spottingen, og at mensen holder seg langt unna :nori:

Er nok mensen som er komt for tidlig... :( Var nettopp å skiftet tampong og det var ikke spotting 🙈 men men... Vi får bare holde motet oppe. 2019 må jo bli vårt baby år 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lene25 skrev:

Er nok mensen som er komt for tidlig... :( Var nettopp å skiftet tampong og det var ikke spotting 🙈 men men... Vi får bare holde motet oppe. 2019 må jo bli vårt baby år 😄

Så kjedelig 😞Yep! Bra innstilling! 😃🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da rekner jeg med at mensen er kommen. Jeg spotter/ blør, ikke mye, men nok til at det mest sannsynlig er mens. Mye mensmurringer i mage. 

Tar en prøvefri periode denne mnden -> midten av april ca. 

Når jeg ser tilbake på syklusene mine etter SA’en i oktober så er de litt uregelmessige på alt ifra. Nå siden jeg fikk mens 3 (rekner fra idag siden jeg blør mer enn Igår) dager før tiden så er jeg nede i syklus på 30 dager. Håper den blir stabil neste mnd og at når vi prøver igjen så er den stabil.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småblødninger onsdag-torsdag, blødning fredag - mandag. Nå begynner det å avta, så rekner med å være ferdig idag. Kort og merkelig mens denne gang. 

Nå tar jeg «fri» en mnd, og gleder meg til å prøve igjen fra og med midten av april ca. 

Jeg skal kose meg med verdens beste samboer, trene litt mer og bare nyte dagene :) 

Håper på 2019 baby 🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra plan, med å trene mer og nyte både samboer og hverdagen :) Er det noen spesiell grunn til at dere tar "fri"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Høres ut som en bra plan, med å trene mer og nyte både samboer og hverdagen :) Er det noen spesiell grunn til at dere tar "fri"? :)

Ja, tror det blir godt :) Altså, vi har sex og skjer det så skjer det, men fokuset er ikke på det denne mnden 😅 Det har blitt så mye fokus for min del på å bli gravid fortest mulig etter SA’en at det har gått litt i hodet på meg 🙈 Jeg trenger en liten stund for å bare puste ut, og ikke tenke på det, teste og alt som hører med :) Jeg håper at jeg greier å få det litt på avstand at jeg faktisk kan en dag ta en test og at den da er positiv, ikke måtte telle meg frem til

når jeg kan begynne å teste :) Dårlig på å forklare, men håper du skjønner hva jeg mener 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lene25 skrev:

Ja, tror det blir godt :) Altså, vi har sex og skjer det så skjer det, men fokuset er ikke på det denne mnden 😅 Det har blitt så mye fokus for min del på å bli gravid fortest mulig etter SA’en at det har gått litt i hodet på meg 🙈 Jeg trenger en liten stund for å bare puste ut, og ikke tenke på det, teste og alt som hører med :) Jeg håper at jeg greier å få det litt på avstand at jeg faktisk kan en dag ta en test og at den da er positiv, ikke måtte telle meg frem til

når jeg kan begynne å teste :) Dårlig på å forklare, men håper du skjønner hva jeg mener 😜

Skjønner nøyaktig hva du mener, jeg er vell litt på samme sted akkurat nå 😊 masse lykke til i hvert fall, det er ikke bare-bare å prøve å distansere seg, har jeg merket! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Skjønner nøyaktig hva du mener, jeg er vell litt på samme sted akkurat nå 😊 masse lykke til i hvert fall, det er ikke bare-bare å prøve å distansere seg, har jeg merket! 

Tusen takk, og ligeså 😍 nei det er ikke det, mååå bare sjekke ditt og må bare sjekke datt 😂 værst de første dagene tror jeg ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da har det gått nesten en hel mnd siden sist jeg oppdaterte her inne. Ifølge appen Flo venter jeg mensen på tirsdag (søndag idag.) Jeg ser virkelig frem til en ny periode, og ikke minst å prøve aktivt igjen. Denne mnden har vi ikke prøvd, og heller nesten ikke hatt sex. Jeg føler presset har vært så stort før på at vi må få det til, og hatt sex så ofte som mulig for at det skal klaffe. At jeg faktisk har gått litt «lei» . Nå er lysten og spenningen tilbake. Det har faktisk vært super deiligt å bare ha sex når vi virkelig har hatt lyst på det. Og ikke fordi vi føler vi må. 

Idag avtalte jeg og mannen om å begynne aktivt med prøving, og ble enige om å ha sex annenhver dag, men, prøve å ikke tenke at vi må, men fordi vi har lyst! Jeg gleder meg til vår prøve periode nr 4! 

Det er så mange rundt oss nå som er gravid at jeg blir helt ør. Det skulle vært meg, det nærmer seg også termindatoen jeg fikk av legen, det kjenner jeg er litt sårt. Håper bare kroppen spiller på lag, og at det snart er våres tur!! 

November❎

Desember ❎ 

Januar ❎ 

Februar ❎ 

Mars ❎ 

April ? 👶🏼❤️🎉

PP 4! Jeg er klar 🙌🏻

Endret av Lene25
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at "pausen" har fungert! Skjønner hva du mener ang sexen, jeg tipper de fleste kjenner på det etter å ha prøvd en stund. For oss hjalp det å droppe EL-test er, og en enighet om at vi hadde sex ca annen hver dag, med mindre den ene ikke ønsket eller det var stress eller noe. Det ga faktisk effekt :) masse lykke til i PP4! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Så bra at "pausen" har fungert! Skjønner hva du mener ang sexen, jeg tipper de fleste kjenner på det etter å ha prøvd en stund. For oss hjalp det å droppe EL-test er, og en enighet om at vi hadde sex ca annen hver dag, med mindre den ene ikke ønsket eller det var stress eller noe. Det ga faktisk effekt :) masse lykke til i PP4! ❤️

Ja, fått litt ny gnist på det hele 🙌🏻 Ja, det kommer jeg og til å gjøre fremover. Tror og satser heller på annenhverdag👌🏻 det funket jo sist uten eggløsningstester :) Ja, enig med deg! 

Tusen takk, og lykke til selv ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå har jeg lest igjennom dagboken din :vinke: Så synd med SA en. Håper det klaffer for dere igjen snart! Blir spennende å følge med videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Pjusk skrev:

Hei, nå har jeg lest igjennom dagboken din :vinke: Så synd med SA en. Håper det klaffer for dere igjen snart! Blir spennende å følge med videre :)

Hei 👋🏼 tusen takk! Håper virkelig det. 

Har lest hos deg også, og håper dere også sitter med en spire i magen snart 👶🏼😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ennda ingen tegn til mens 🤔 Tok selvsagt en test idag, den var blendahvit. Ikke noe særlig med mensmurring eller noe. Jeg føler det ikke er så lenge siden jeg hadde slim, og husker jeg tenkte at kanskje det var el. Så mulig jeg har hatt el senere enn forventet 🤔

Er idag på dag 34. Håper virkelig ikke jeg får noe særlig lengre sykluser. Har på p-piller alltid hatt 28 dagers syklus. Dette hadde jeg og før jeg ble gravid. Men etter SA’en har det vært veldig forskjelligt, og med andre ord ikke stabilt:( 

Kan det være det som gjør at vi ikke blir gravid? De mndene jeg har testet har jeg alltid funnet el med eltester, men de er vell ikke 100% sikker på at en har EL da 🤔 mye å tenke på! Håper mensen kommer, så vi kan begynne å se frem til en ny PP🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

SA 22 oktober. blødning fom 18-26 og til mens 7-12 desember syklus på 50 dager. 

Mens 7-12 desember til neste mens 2-7 januar, syklus på 26 dager

Mens 2-7 januar til neste mens 6-11 februar , syklus på 35 dager 

Mens 6-11 februar til neste mens (spotting 6-7 ) 8-12 mars, syklus på 30 dager

Mens 8-12 mars til neste mens ?? , syklus på per dags dato 34 dager

 

Ser at det er veldig forskjelligt og at mensen ikke har stabilisert seg litt en gang :-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hørt og erfart at hvis man «stresser» med å bli gravid kan det ta lengre tid, at man tar test hele tiden. 

Jeg og kjæresten prøve å bli gravide fra mars i fjor, jeg tok tester hele tiden å vi hadde sex hver dag/annen hver dag. Men ble bare 1 strekk.. så kom sommerferien å jeg hadde «gitt opp», tenkte skjer det så skjer det.. men vi fortsatte å ha sex uten prevensjon å bare nøyt det. å 19 august tenkte jeg at jeg skulle ta en test for moro skyld, å der viste det 2 streker :) 

og alt har gått fint, sitter her nå å er 2 uker til termin :) 

jeg opplevde en liten blødning (etter positiv test) og tenkte at dette var nok festeblødning. Men viste seg at jeg først var gravid med tvillinger men mistet den ene, så derfor blødde jeg nok litt å når jeg tenkte tilbake hadde jeg smerter noen dager før men trodde det var ligamansmerter.

Ønsker deg lykke til å håper du får positiv test snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2018 den 14.11, Stavangerjente00 skrev:

Jeg har hørt og erfart at hvis man «stresser» med å bli gravid kan det ta lengre tid, at man tar test hele tiden. 

Jeg og kjæresten prøve å bli gravide fra mars i fjor, jeg tok tester hele tiden å vi hadde sex hver dag/annen hver dag. Men ble bare 1 strekk.. så kom sommerferien å jeg hadde «gitt opp», tenkte skjer det så skjer det.. men vi fortsatte å ha sex uten prevensjon å bare nøyt det. å 19 august tenkte jeg at jeg skulle ta en test for moro skyld, å der viste det 2 streker :) 

og alt har gått fint, sitter her nå å er 2 uker til termin :) 

jeg opplevde en liten blødning (etter positiv test) og tenkte at dette var nok festeblødning. Men viste seg at jeg først var gravid med tvillinger men mistet den ene, så derfor blødde jeg nok litt å når jeg tenkte tilbake hadde jeg smerter noen dager før men trodde det var ligamansmerter.

Ønsker deg lykke til å håper du får positiv test snart :) 

Stresser føler jeg ikke at jeg gjør. Har nettopp hatt en mnd «fri» for å slappe litt av osv.. Har heller ikke testet for hverken el eller graviditet før nå når mensen ikke kom 🙈 

Så gøy for deg!! Masse lykke til 😊👶🏼🙌🏻 Takk, håper det jeg også 🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklus dag 35. 

Ingen tegn til mens... 🤔 Følte jeg fikk den sånn 2 ganger idag, men var tydeligvis bare litt mer utflod.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklus dag 36. 

Ennda ingen mens. Men sykt med utflod/slim idag. Har ikke fått sjangs til å «studere» det da jeg er på jobb. Men det er ganske fuktig der nede 🤔 tok en el test idag, den var negativ. Men samtidig ikke ikke helt hvit. En synlig strek. Kanskje jeg ikke har hatt eggløsning tidligere, og den kommer nå. Kroppen er en vanskelig ting å forstå seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...