Gå til innhold

Dere som opplever at andre snakker på vegne av dere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hvordan føles det? Jeg mener hvis du på en måte blir overkjørt og snakket på vegne av slik mødre eller til og med kjærester kan finne på å gjøre.. hva gjør du? 

Anonymkode: 2786f...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hender det har skjedd, da bryter jeg inn "Det må være en misforståelse her, det later til at du tror jeg trenger noen til å prate for meg?". Om noen avbryter meg så sier jeg "Jeg hadde satt pris på om du lot meg fullføre setningen min og at du ikke avbryter meg". 

Er mange mennesker som trenger direkte og ærlig tale. De vil raskt forstå at sånt gjør man ikke igjen om man sier klart ifra

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for dette ville jeg aldri ha godtatt. Det vet de som kjenner meg også, så ingen har prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det på KG hele tiden. Det er rett og slett rude. Jeg vil snakke for meg selv.

Anonymkode: e5dd1...aa3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvordan føles det? Jeg mener hvis du på en måte blir overkjørt og snakket på vegne av slik mødre eller til og med kjærester kan finne på å gjøre.. hva gjør du? 

Anonymkode: 2786f...469

Har opplevd det fra fetteren min. Han mente ditt og datt om mitt vennskap til en fyr. Skjelte ut fyren mange ganger før at han ikke var bra nok for meg og at han ikke fikk henge med meg. Fetteren min var sikker på at han bare var ute etter en ting og ville behandle meg dårlig. Denne vennen min var involvert med rus, men han holdt det alltid langt unna meg. Han ba meg om å aldri prøve det, han visste at jeg ikke var interessert i å ruse meg så de gangene vi hang sammen tok han ikke noe. En annen venn av fetteren min derimot prøvde alt han kunne for å få meg til å prøve. 

Denne gode vennen min har hjulpet meg utallige ganger da min eks var ufin i fylla. Han var alltid den som sto igjen med meg. Uansett om jeg prøvde å gjemme meg bort så var han alltid der. Eksen min stakk av med andre damer, ble henta av politiet eller bare ga faen så var det godt å ha en som bare var der i hvert fall.

Og nå flere år senere har jeg fått høre at fetteren min har slengt masse dritt til vennen min om å ikke være bra nok for meg. Hva er det for noe liksom! 

Anonymkode: 5be81...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt sånn før da folk har sagt "H*n kan gjøre det og det" uten å i det hele tatt spørre om jeg har tid og mulighet først. Grusomt irriterende og føles som de ikke respekterer meg eller tiden min. Spør meg først om det er greit å tilby at jeg gjør ting for andre.

Har også sett kjærester svare for hverandre og det ser så teit ut. Voksne mennesker klarer som regel å svare for seg selv.

Anonymkode: cf28b...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der virker kjent. Har noen jeg kjenner om hele tiden i enhver diskusjon og samtale må påpeke «jeg og ..» mener og synes du skal... 

Han er enig med meg..

Han reagerte på ... 

Hun sa at du sa..

Ganske plagsomt, men pleier å ignorere det. Nesten som enkelte føler de står sterkere på en måte om man snakker for andre..

Anonymkode: 15307...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...