Gå til innhold

Trist av Islam...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke en muslim-fiende, men synes islam er så enormt bakvendt. Folk skal ikke ha sexlyst, man skal ikke velge partner selv og barnet skal tilhøre bare faren. Blir en kvinne (som er fysisk svakere enn menn) voldatt kan hun bli drept for å ha vært utro. Hvor kommer denne galskapen fra? Og er menneskene som utfører dette rett og slett onde, eller er de offer for religionen? Og hvor går grensa for å være et godt menneske og en dårlig person for deg når det kommer til islamsk tro? De jeg nevner her er jo ekstreme. Men har noen i kretsen som kan gå i moskeen for å be. Er det tegn på at de er ille nok? De har kvinnelige venner og søstrenene dekker seg ikke til. De har aldri vist dårlig respekt for vestlig stil, men holder seg likevel til religionen sin. Synes nesten synd på de som lever under den religionen. Å være så bundet til repsket for foreldrene sine at en ikke kan ta egne valg i livet. Det er til syvende og sist dem selv altså, men hvor mye unner de seg ikke pga sin religion? Og sex skal liksom være skittent? De har slik vaskegreie etter sex, har jeg hørt noen har ihvertfal.:( 

Anonymkode: 6d2bc...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke en muslim-fiende, men synes islam er så enormt bakvendt. Folk skal ikke ha sexlyst, man skal ikke velge partner selv og barnet skal tilhøre bare faren. Blir en kvinne (som er fysisk svakere enn menn) voldatt kan hun bli drept for å ha vært utro. Hvor kommer denne galskapen fra? Og er menneskene som utfører dette rett og slett onde, eller er de offer for religionen? Og hvor går grensa for å være et godt menneske og en dårlig person for deg når det kommer til islamsk tro? De jeg nevner her er jo ekstreme. Men har noen i kretsen som kan gå i moskeen for å be. Er det tegn på at de er ille nok? De har kvinnelige venner og søstrenene dekker seg ikke til. De har aldri vist dårlig respekt for vestlig stil, men holder seg likevel til religionen sin. Synes nesten synd på de som lever under den religionen. Å være så bundet til repsket for foreldrene sine at en ikke kan ta egne valg i livet. Det er til syvende og sist dem selv altså, men hvor mye unner de seg ikke pga sin religion? Og sex skal liksom være skittent? De har slik vaskegreie etter sex, har jeg hørt noen har ihvertfal.:( 

Anonymkode: 6d2bc...ceb

Monoteisme er en triologi. Når du starter med den siste delen, er det ikke rart du ikke forstår så mye. 

Anonymkode: 0de4a...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Monoteisme er en triologi. Når du starter med den siste delen, er det ikke rart du ikke forstår så mye. 

Anonymkode: 0de4a...613

Huff..

Anonymkode: 6d2bc...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Monoteisme er en triologi. Når du starter med den siste delen, er det ikke rart du ikke forstår så mye. 

Anonymkode: 0de4a...613

Men da får keg avslutte med spørsmålet da, hvor kommer denne galskapen gra og hvorfor mener du jeg ikke forstår så mye?

Anonymkode: 6d2bc...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre er muslimer. Jeg var en muslim uten vilje. Det står i Koranen at en som vil bli født som muslim kan ikke forandre meningen. Og hvis  man komme seg ut av Islamen har dødsstraff.  Jeg tror Islam er verdens verste religon som godtar ikke reformer og kan ikke integrere seg i den nye verden. Heldigvis etter at kom jeg til Norge jeg forandret meg og tror på utviklingen i gjengjeld. Dritt på Islam. 📿

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Alan316 skrev:

Mine foreldre er muslimer. Jeg var en muslim uten vilje. Det står i Koranen at en som vil bli født som muslim kan ikke forandre meningen. Og hvis  man komme seg ut av Islamen har dødsstraff.  Jeg tror Islam er verdens verste religon som godtar ikke reformer og kan ikke integrere seg i den nye verden. Heldigvis etter at kom jeg til Norge jeg forandret meg og tror på utviklingen i gjengjeld. Dritt på Islam. 📿

Hvor er du fra? Jeg bare lurer på hvordan enkelte muslimer føler det. Har en venn som er muslim, betyr så mye for meg gjør han. Han er ikke slik at jeg får islamske vibber, altså at han undertrykker kvinner og all den dritten. Men har tilhører religionen og trornpå Allah. Men er han et dårlig menneske innerst inne tror du? 

Anonymkode: 6d2bc...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fra Kurdistan i Iran. Muslimer har ikke tro på kvinnerett og undertrykker kvinnene i hele verden.  Jeg kan ikke se på med bilde øyne Islamen. Jeg kan ikke si at han er dårlig menneske, men sånn er det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

er ikke en muslim-fiende, men synes islam er så enormt bakvendt. Folk skal ikke ha sexlyst, man skal ikke velge partner selv og barnet skal tilhøre bare faren. Blir en kvinne (som er fysisk svakere enn menn) voldatt kan hun bli drept for å ha vært utro

Hvor har du dette fra i de islamske tekster? Det finnes ikke.

Sex lyst er Guds skapt og er ikke forbudt uten om i ekteskapet og rensliheten skyldes ikke at sex er skittent. For å sette det i perspektiv så er ikke sæd urent men det er derimot urin og avføring.

Å  velge partner er fritt for mannen og kvinnen  og de kan ikke påtvinge eller pålegges. Hvis de derimot velger å høre på forelrene er det en godhet fra dem med tanke på godhet mot foreldre.

Det eneste som kanskje kan stemme er at mennesker oppkalles  etter faren da Gud kaller alle etter sin far i dommedag. Eks Marianne datter av Per sønn av Kåre sønn av Arild.

Alle eksempler du viser til er usanne ihht islamsk lov. (sunni islam)

At mennesker som er muslimer praktisere slik ukultur er ikke islams skyld da slike handlinger er kulturelt betinget.

Endret av omarel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke en muslim-fiende, men synes islam er så enormt bakvendt. Folk skal ikke ha sexlyst, man skal ikke velge partner selv og barnet skal tilhøre bare faren. Blir en kvinne (som er fysisk svakere enn menn) voldatt kan hun bli drept for å ha vært utro. Hvor kommer denne galskapen fra? Og er menneskene som utfører dette rett og slett onde, eller er de offer for religionen? Og hvor går grensa for å være et godt menneske og en dårlig person for deg når det kommer til islamsk tro? De jeg nevner her er jo ekstreme. Men har noen i kretsen som kan gå i moskeen for å be. Er det tegn på at de er ille nok? De har kvinnelige venner og søstrenene dekker seg ikke til. De har aldri vist dårlig respekt for vestlig stil, men holder seg likevel til religionen sin. Synes nesten synd på de som lever under den religionen. Å være så bundet til repsket for foreldrene sine at en ikke kan ta egne valg i livet. Det er til syvende og sist dem selv altså, men hvor mye unner de seg ikke pga sin religion? Og sex skal liksom være skittent? De har slik vaskegreie etter sex, har jeg hørt noen har ihvertfal.:( 

Anonymkode: 6d2bc...ceb

 

Hva er din tro, er du kristen, agnostiker, ateist eller hva ts?

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, omarel skrev:

 

Hva er din tro, er du kristen, agnostiker, ateist eller hva ts?

Jeg er vel agnostiker. Kristen på papiret men har ikke troen på noen Gud og jeg ser ikke hvorfor vi skal følge slik tull. Det er greit å tro på ting. Men ikke på den måten muslimer gjør. Han vennen min er tyrkisk muslim da. De er ikke så ekstreme der, men jeg føler meg nesten umoralsk som bare er venn med han siden han er muslim :/ men han betyr veldig mye. Men hvordan kan en som styres av en slik dårlig religion være så god? Jeg snakket med en ateist i går, og han sa jeg burde kutte ut muslimen. Vi er 2018 og de som tror på slik er farlige. 

Anonymkode: 6d2bc...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vel agnostiker. Kristen på papiret men har ikke troen på noen Gud og jeg ser ikke hvorfor vi skal følge slik tull. Det er greit å tro på ting. Men ikke på den måten muslimer gjør. Han vennen min er tyrkisk muslim da. De er ikke så ekstreme der, men jeg føler meg nesten umoralsk som bare er venn med han siden han er muslim :/ men han betyr veldig mye. Men hvordan kan en som styres av en slik dårlig religion være så god? Jeg snakket med en ateist i går, og han sa jeg burde kutte ut muslimen. Vi er 2018 og de som tror på slik er farlige. 

Anonymkode: 6d2bc...ceb

Må da være noe galt med DEG om du skal kutte ut en venn du liker pga hans religion!?! 

Verden går virkelig bakover 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer hvorfor du ikke aksepterer religion, dets lover og lære. 

De jeg kjenner som er mest mot religion er de som ikke tilhøre de store religioner. Slikt forstår jeg ditt utgangpunkt.

 

 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, omarel skrev:

Det forklarer hvorfor du ikke aksepterer religion, dets lover og lære. 

De jeg kjenner som er mest mot religion er de som ikke tilhøre de store religioner. Slikt forstår jeg ditt utgangpunkt.

 

 

Jammen hvorfor er Pakistan og de fleste Midtøsten land så utrygge?  Og særlig for kvinner. Hvis dette ikke har med religion å gjøre? Jeg respekterer folk så lenge de respekterer andre. Men hvorfor er det f.eks at muslimer vil at en evt ikke-muslimsk partner skal konvertere?  Hvorfor er mannen mer verdt? Hvorfor er vi redde muslimer?  Mamma er redd for at jeg skal date en muslimsk mann f.eks, må da være en grunn. 

Anonymkode: 6d2bc...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, omarel skrev:

Det forklarer hvorfor du ikke aksepterer religion, dets lover og lære. 

De jeg kjenner som er mest mot religion er de som ikke tilhøre de store religioner. Slikt forstår jeg ditt utgangpunkt.

 

 

Er du muslim forresten? 

Anonymkode: 6d2bc...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke en muslim-fiende, men synes islam er så enormt bakvendt. Folk skal ikke ha sexlyst, man skal ikke velge partner selv og barnet skal tilhøre bare faren. Blir en kvinne (som er fysisk svakere enn menn) voldatt kan hun bli drept for å ha vært utro. Hvor kommer denne galskapen fra? Og er menneskene som utfører dette rett og slett onde, eller er de offer for religionen? Og hvor går grensa for å være et godt menneske og en dårlig person for deg når det kommer til islamsk tro? De jeg nevner her er jo ekstreme. Men har noen i kretsen som kan gå i moskeen for å be. Er det tegn på at de er ille nok? De har kvinnelige venner og søstrenene dekker seg ikke til. De har aldri vist dårlig respekt for vestlig stil, men holder seg likevel til religionen sin. Synes nesten synd på de som lever under den religionen. Å være så bundet til repsket for foreldrene sine at en ikke kan ta egne valg i livet. Det er til syvende og sist dem selv altså, men hvor mye unner de seg ikke pga sin religion? Og sex skal liksom være skittent? De har slik vaskegreie etter sex, har jeg hørt noen har ihvertfal.:( 

Anonymkode: 6d2bc...ceb

Ting du påstår her står det ikke noe i koranen om. Da har du misforstått helegreia. Det blir som å tro alle kristne brenner kvinner fordi det er en sansynlighet for at dem kan være heks. 

Ingen religion gir lære for å bli ond, tvert i imot, onde mennesker misbruker religion for å begå sine onde handlinger.

Anonymkode: 8a0cf...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Alan316 skrev:

Jeg er fra Kurdistan i Iran. Muslimer har ikke tro på kvinnerett og undertrykker kvinnene i hele verden.  Jeg kan ikke se på med bilde øyne Islamen. Jeg kan ikke si at han er dårlig menneske, men sånn er det. 

Å påstå at Islam undertrykker kvinner i heleverden blir minst like dumt som å si kurdistan i Iran? Finnes det ett kurdisdan i Iran også ja! 

Fakta skjekk ting før du kommer med idiotiske påstander. 

I følge koranen så er kvinner/mødre mest helligste ting. Lyder slik, paradiset er under fot til alle mødre/kvinner. 

Anonymkode: 8a0cf...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å påstå at Islam undertrykker kvinner i heleverden blir minst like dumt som å si kurdistan i Iran? Finnes det ett kurdisdan i Iran også ja! 

Fakta skjekk ting før du kommer med idiotiske påstander. 

I følge koranen så er kvinner/mødre mest helligste ting. Lyder slik, paradiset er under fot til alle mødre/kvinner. 

Anonymkode: 8a0cf...8ea

Haha hadde kvinnene vært hellige hadde de ikke blitt behandlet som eiendeler. Teori og praksis er to forskjellige ting. I praksis er islam den minst fredfulle og minst likestilte av de alle. Islam har kun bidratt med negative ting i Europa. Og den listen er lang. Listen over positive ting er tom.

Anonymkode: 4f40c...57f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Europa? Hva har Europa tilbringet til muslimske land annet enn ondskap, uvitenhet, våpen og krig? 

Islam er ikke en EU religion, den er ett verdensreligion som har cirka 2milliarder følgere.

Og den består ikke av kun mannfolk som du påstår. En som ser på kvinner som eiendel kan ikke si at en er muslim. Så spar til deg selv den hat propogandaen din.

Anonymkode: 8a0cf...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å påstå at Islam undertrykker kvinner i heleverden blir minst like dumt som å si kurdistan i Iran? Finnes det ett kurdisdan i Iran også ja! 

Fakta skjekk ting før du kommer med idiotiske påstander. 

I følge koranen så er kvinner/mødre mest helligste ting. Lyder slik, paradiset er under fot til alle mødre/kvinner. 

Anonymkode: 

Koran vers er veldig motstridende. I følge Koranen kan en mann ha opptil fire koner og det er urettferdig.  Ingen kan behandle flere koner likt . Ingen kan ha mer enn én kone. Flerkoneri er ikke veldig utbredt i Kurdistan i det siste,  men eksisterer og regnes som problematisk av de fleste. Der er forresten vitnemålet til kvinner teller bare halvt. Islam vil ødelegge våre verdier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan tolker dere folk som er stolte av religionen sin, men på samme tid er bra mennesker? Eller kan de umulig være bra mennesker?  Hvordan får en forelsket muslimsk mann det?  Føler ikke se seg også fanget i religionen? Er det grader av islam ifg deg eller er man enten tilhenger eller så er man ikke? 

Anonymkode: 6d2bc...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...