Gå til innhold

Å bry seg om hva andre tenker, det føles som å være en fange..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg missunner så folk som klarer å la vær å bry seg med hva andre synes. Jeg mener da ikke at en skal være frekk og ikke vise hensyn og respekt, men å gjøre hva man vil, ta livet i sitt tempo uten å strebe etter hva samfunnet og andre forventer av en. Å lese her inne er ofte ingen trøst heller, jeg ser jo hvor fokusert folk er på hva man skal tjene, hva man skal oppnå før en viss alder osv osv. De FÅ gangene jeg har følt meg fri og på en eller annen måte klart å gjøre hva JEG vil uavhengig av hva andre syntes en skal, føles som å fly i himmelen. Men så er det alltid noen som skal bremse, komme med sine kjedelige meninger. Er det bare meg eller flere som føler på dette?

Anonymkode: 2cf9d...de1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør og sier det som føles mest naturlig for meg. Jeg går gjerne på tvers av hva andre måtte mene er riktig. Det er ikke alltid lett når en vet at mange har mye fordommer. Men en kan ikke tilfredsstille alle. Folk er ulike. Noen vil alltid mislike deg eller det du gjør. Det er viktig å være tro mot seg selv. Hvordan skal ellers noen kunne se deg og like deg for den du er? 

Anonymkode: 905b3...21c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er naturlig å bry seg noe om hva andre mener. Vi er jo flokkdyr. 

Men hadde sosial angst da jeg var yngre, og da tok det helt overhånd. Og det var forferdelig slitsomt. Mye tid gikk med til å analysere hva andre tenkte, istedenfor for å finne ut hva jeg selv ville. 

Så om det er sånn at det tar overhånd hos deg også ville jeg pratet med noen :)

Anonymkode: 33f69...81c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg pleier å tenke er at folk er egoistiske. Det er ingen som bryr seg om deg i så stor grad at man skal bry seg om hva andre tenker. For det er sjeldent noen faktisk tenker på deg slik. Og de som gjør det har egne problemer som gjør at de tråkker ned på andre. 

Ikke lett å si at du bare ikke skal bry deg, men virkelig, vær deg selv! Jeg digger mennesker som gjør som de ønsker uten å bry seg hva andre skulle sagt om det. 

Du er bra som du er og HELDIGVIS er vi alle forskjellige. Verden hadde vært utrolig kjedelig om alle holdt seg innenfor samme rammer. 

Anonymkode: e084d...973

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler veldig på det samme som deg. Jeg har sosial angst og føler at alt jeg gjør blir vurdert, huset mitt, utseende, yrket mitt, mitt sosiale liv m.m. Jeg har i alle år gjort alt for å fremstå perfekt og det har kostet. Jeg blir nok sett på som vellykket på de fleste områder, men angsten på innsiden vokser. 

Anonymkode: b01e9...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...