Gå til innhold

Konfirmasjon - får ikke ha med egne barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig så vanlig at det bare er voksne i konfirmasjonen? Må jo være vanvittig kjedelig for konfirmanten!! Er tydeligvis mange voksne der ute som lager selskap for seg selv etter sin smak, ikke for konfirmanten. Jeg var i alle mine søskenbarna konfirmasjon, og dem i min. Inviterte andre venner i tillegg. Tror det var minst 10 barn i konfirmasjonen min, tror jeg hadde sovnet av kjedsomhet om det bare hadde vært voksne...

Anonymkode: 743e2...c37

Jeg har alltid hatt det hyggelig med tanter, onkler og besteforeldre, også da jeg var barn. Heller de voksne enn søskenbarn var mer enn 2-3 år yngre, faktisk - særlig i konfirmasjonsalder... Det er vel ingen automatikk i at alle voksne er kjedelig å være sammen med?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dessverre. Er alene med barna, far ikke i bildet

Anonymkode: 770ca...d2d

Visse ting bør tenkes på før barn settes til verden for eksempel barnepass. Det er viktig at barnefar får lov til å være i bildet under hele oppveksten. Nå merker du det selv.

Anonymkode: b9a51...32e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gitt henne en flott gave, og et kort der du beklager at du ikke kunne være tilstede ved denne store begivenheten, men da dine barn var uønsket hadde du dessverre ikke anledning til å komme.

Makan til folk! :opplyser:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visse ting bør tenkes på før barn settes til verden for eksempel barnepass. Det er viktig at barnefar får lov til å være i bildet under hele oppveksten. Nå merker du det selv.

Anonymkode: b9a51...32e

Absolutt, dette har du helt rett i. 

Anonymkode: 770ca...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Visse ting bør tenkes på før barn settes til verden for eksempel barnepass. Det er viktig at barnefar får lov til å være i bildet under hele oppveksten. Nå merker du det selv.

Anonymkode: b9a51...32e

:sprettert:

Anonymkode: 7e3b8...cc2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg konfirmerte med i forrige århundre så ble ingen søskenbarn bedt. Det var pga plassmangel da vi hadde selskapet hjemme.

Ellers har jeg vært i konfirmasjoner hvor selskapet har vært i ett leid lokale, da har søskenbarn blitt bedt.

Prøv å skaff deg barnepass, konfirmanten står i fokus den dagen. Du trenger jo nødvendigvis ikke være i kirken/seremonien, men kan slå av 2-3 timer til selskapet etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, puppi skrev:

Ville gitt henne en flott gave, og et kort der du beklager at du ikke kunne være tilstede ved denne store begivenheten, men da dine barn var uønsket hadde du dessverre ikke anledning til å komme.

Makan til folk! :opplyser:

Takk, men ønsker ikke å legge skyld på noen. Eventuelt bare beklage at jeg ikke kunne komme

Anonymkode: 770ca...d2d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere ikke er spesielt nære så hadde jeg droppet å styre med barnepass for å dra i konfirmasjonen. Send en gave, så blir nok konfirmanten fornøyd. :)

Anonymkode: 30935...901

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, puppi said:

Ville gitt henne en flott gave, og et kort der du beklager at du ikke kunne være tilstede ved denne store begivenheten, men da dine barn var uønsket hadde du dessverre ikke anledning til å komme.

Makan til folk! :opplyser:

What did I say! What did I say!

KG er så forutsigbar! 

:nori:

Anonymkode: 7e3b8...cc2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Takk, men ønsker ikke å legge skyld på noen. Eventuelt bare beklage at jeg ikke kunne komme

Anonymkode: 770ca...d2d

Bra TS :)

De gjør det ikke for å være jævli, det handler om plass og kostnader :)

Anonymkode: 7e3b8...cc2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visse ting bør tenkes på før barn settes til verden for eksempel barnepass. Det er viktig at barnefar får lov til å være i bildet under hele oppveksten. Nå merker du det selv.

Anonymkode: b9a51...32e

Herregud, det er jo ikke sikkert at det er Ts som nekter far kontakt med barna! Finnes nok av de fedrene som finner seg ny dame som ikke vil ha noe med hans fortid å gjøre og dermed eksisterer ikke barnekull nr 1. Og hva om Ts er enke? 

Anonymkode: 9a7fb...fdc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde takka nei og blitt hjemme. Idiotisk å invitere kun mor, når mor er alene med 3 barn. Hallo liksom.

Anonymkode: 2f24d...de0

Så hvis jeg kjenner en alenemor kan jeg aldri invitere henne på noe som helst uten å tilrettelegge for at hun skal kunne ta med ungene? Det er mer idiotisk, spør du meg. Jeg bestemmer hvem jeg vil invitere, de inviterte bestemmer om de kan/vil komme - jeg kan ikke legge opp livet mitt etter (eller forventes å ha oversikt over) andres barnevaktbehov og -tilgang...

Anonymkode: d4ff4...afb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Herregud, det er jo ikke sikkert at det er Ts som nekter far kontakt med barna! Finnes nok av de fedrene som finner seg ny dame som ikke vil ha noe med hans fortid å gjøre og dermed eksisterer ikke barnekull nr 1. Og hva om Ts er enke? 

Anonymkode: 9a7fb...fdc

IKKE svar et åpentlys troll.

Anonymkode: 7e3b8...cc2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, puppi skrev:

Ville gitt henne en flott gave, og et kort der du beklager at du ikke kunne være tilstede ved denne store begivenheten, men da dine barn var uønsket hadde du dessverre ikke anledning til å komme.

Makan til folk! :opplyser:

Det er faktisk lov å arrangere ting som ikke er egnet, tilrettelagt eller beregnet på småbarns tilstedeværelse uten at man er et dårlig menneske av den grunn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er veldig delte meninger om situasjonen. Helt flott, jeg syns det er greit å få forskjellige meninger, også å høre hva dere er vant til selv. 

Anonymkode: 770ca...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ser det er veldig delte meninger om situasjonen. Helt flott, jeg syns det er greit å få forskjellige meninger, også å høre hva dere er vant til selv. 

Anonymkode: 770ca...d2d

Forksjellige meninger?

Det er det jeg snakker om, dette er ikke det ene eller andre sitausjon.

Det er ikke slik at man enten mener at det er greit å eksludere barn, og at de aldri skal være med i selskap eller 

at mener at barn alltid skal være med alltid uansett.

 

Det handler om å kunne se grå sonene, og nyaser, og skjønne at hvorfor de ikke har blitt invitert, antagelgvis er det ikke bare fordi de er barn, men pga plass og kostnader, hadde de råd og plass så hadde de sikkert invitert barna.

Det er det jeg snakker stort sett er ikke ting sort og svart.

Anonymkode: 7e3b8...cc2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forksjellige meninger?

Det er det jeg snakker om, dette er ikke det ene eller andre sitausjon.

Det er ikke slik at man enten mener at det er greit å eksludere barn, og at de aldri skal være med i selskap eller 

at mener at barn alltid skal være med alltid uansett.

 

Det handler om å kunne se grå sonene, og nyaser, og skjønne at hvorfor de ikke har blitt invitert, antagelgvis er det ikke bare fordi de er barn, men pga plass og kostnader, hadde de råd og plass så hadde de sikkert invitert barna.

Det er det jeg snakker stort sett er ikke ting sort og svart.

Anonymkode: 7e3b8...cc2

Selvfølgelig, synes ikke foreldrene har vært urimelige, tror ikkke jeg har skrevet det heller. Vi har ikke kontakt som nevnt, kanskje di synes det er greit jeg bare holder meg borte. Jeg ser også den med kostnader og plass, men har mine egne utfordringer med barnepass, men vil ikke være en dårlig tante heller 

Anonymkode: 770ca...d2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

 kanskje di synes det er greit jeg bare holder meg borte. 

Anonymkode: 770ca...d2d

Ok, så du sur fordi barna ikke er invitert.

Uansett det er innafør å takke nei, 

Anonymkode: 7e3b8...cc2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie inviteres alle søskenbarn, for vi er veldig få. I mannens familie inviteres de søskenbarna som er konfirmert, for de er veldig mange.

Anonymkode: cd4a9...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Hadde ikke giddet. Tenk å utelate familiemedlemmer på den måten. 

Si meg, er det en borgerlig "konfirmasjon" eller en kristen konfirmasjon? De høres nemlig ikke særlig kristne ut... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...