Gå til innhold

Lille smurfs bryllupsinnspurt!

Lille smurf

Anbefalte innlegg

Ja, nå har jeg vel snyltet lenge nok på Huldra og Hannemor sine bryllupsdagbøker...

Nå er det altså 142 dager til jeg blir Fru Røberg-Larsen.

Mye er gjort, men fremdeles mange detaljer og beslutninger gjenstår, så det er godt det er en god stund til igjen ennå.

Dette får holde som innledning!

Så nå masa (huldremor;) har du fått det som du vil....hihi

Tastes!

Lille smurf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Anonymous

Her er kaken lillemor:

Sjokoladekake med mousse

225 g mørk sjokolade

225 g smør

225 g sukker

6 egg

smør og sukker til formen

evt. sjokoladespon og friske bringebær til pynt

Smør en springform, 22 cm, med litt smør og dryss den med sukker. Skill eggeplommene fra hviten.

Hakk sjokoladen fint og smelt sjokolade, smør og sukker i en bolle over vannbad. Pass på at det ikke blir for varmt, da kan sjokoladen bli kornete.

Ta sjokoladeblandingen av varmen og visp inn eggeplommene. Sett bollen tilbake over vannbad og visp helt til sjokoladekremen får en tykk konsistens. Ta så kremen vekk fra varmen og rør den glatt og elastisk. La den avkjøle seg noe.

Visp eggehvitene til du kan lage myke topper. Ikke for mye og ikke for lite. Dette er viktig for kakens konsistens.

Vend de piskede eggehvitene forsiktig inn i sjokoladekremen, litt etter litt.

Fyll 2/3 av deigen i springformen og stek kaken ved 170 grader i 35-40 minutter. Oppbevar resten av deigen i romtemperatur.

Ta kaken ut av ovnen og la den bli avkjølt. Den vil da synke litt sammen. Hell resten av deigen over og la kaken stå i kjøleskapet i to tre timer.

Pynt evt. kaken med bringebær og sjokoladespon. Server gjerne pisket krem eller is til.

Bruk en varm kniv når du skjærer opp kaken.

Sjokoladespon kan du lage ved hjelp av en aspargesskreller. La sjokoladen bli litt myk (varm) først, da er det lettere å få det til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud2005

hei hei :vinke:

Så gøy at du har laget dagbok. Blir gøy å følge deg videre. har jo tittet inn på hjemmesiden din da, men dagbok er jo veldig veldig kos! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Tusen takk for hilsen alle sammen, dere er så søte, altså!!!

I dag kommer det til å gå i ett...Begynner på jobb kl to, før det skal jeg fixe leiligheten, kjøpe gave til sambo, levere noe til mamma, og pakke til helgens trysiltur. Sambo henter meg på jobb kl 1900 (får gå litt tidlig;), så skal vi i bursdagsfeiring for pappa. puhh..

(kan ikke skrive hva jeg skal kjøpe til sambo, for han har allerede vært inne å lest mine innlegg tidligere - Snoken!!! :tunge1: )

...vet ikke hvordan jeg skal klar meg uten pc`n en hel helg????? :klø:

Ha en tipp-toppers dag, jenter!!!

PS. har laget min egen lille huskeliste til den stoooore dagen med avkrysning (excel) som jeg limer inn her, hvis noen vil titte.

Håper på innspill hvis noen ser at det er noe som er glemt :oops:

HUSKELISTE

KLÆR -brud:

Kjole

Kjoletilpassning

Sko

Slør

Tiara

Undertøy

Smykker

-Brudgom:

Frisør

Sjakett

Sko

Mansjettknapper

Brudepynting

Prøvetime brudepynting

Invitasjoner

Kirkeprogram

Festprogram

Blomster

Brudebukett

Knappehullsblomst

Borddekorasjoner

Ringer

Vielsen

Papirer

Kirken

Presten

Inngangsmusikk

Salmer

Tekstlesning

Solo/trompet

Navnendringspap.

Transport

Fotograf

Musikk

FESTEN

Samtale Losby

Lokale

Mottagelse

toastmaster

gaveoppakking

sanger

taler

Meny

Kaker

Bar

polonese

Musikk til brudevalsen

Kurs- brudevals

Gjestebok

Bordplassering

Engangskameraer

Bryllupsnatten

Bryllupsreisen

Billetter

Transport til Gardermoen

Valuta

Pass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt seint ute jeg da... :oops:

Men gratulerer med dagbok, M!

Har jo sett deg titt og ofte her inne, så det var jo koselig du også fikk deg dagbok, til slutt! :wink:

Til lykke med den store dagen da!!! :hjerte:

Kjempekjekt med huskeliste...mulig jeg rapper noen punkter fra listen din... :tunge1:

Toria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lillemor :)

Stikker bare innom for å ønske deg en super hyttetur i helgen. Skulle gjerne vært med dere i bilen i dag, men noen må jo ta deg av alkoholen - den jobben er min i kveld :ler:

Kos dere masse, og hils J. og ønsk han lykke til i bilen i dag. Tenk å sitte i en liten bil med deg og Hanne uten muligheter til å komme seg bort :hoho:

Bare tuller :)

God helg da snuppelupp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lillemor :)  

Kos dere masse, og hils J. og ønsk han lykke til i bilen i dag. Tenk å sitte i en liten bil med deg og Hanne uten muligheter til å komme seg bort :hoho:  

Bare tuller :)  

Ja...dette kan nok bli en liten tålmodighetsprøve for J.. Men han har god trening med å måtte ha laaang lunte med meg fra før :ler:

Så, i helgen blir det bryllupsfri..Det blir litt :oops: , men også litt :-) ..

vel, kanskje littebitt bryllupssnakk, hun ene vi skal være sammen med er fotograf og har tilbudt seg å ta bilder hele dagen for oss - SÅ SNILT!

Men nå er jeg på jobb, ihvertfall fysisk. er så trøtt i dag :sove: Får gjøre en innsats for lønningen :ler:

Gleder meg allerede til søndag, da hiver jeg meg nok over pc'n når jeg kommer hjem fra fjellet (kan tenke meg jeg slår på pc'n før jeg har tatt av meg yttertøyet, så den er klar når jeg er klar :wink: )

Ha en fin-fin helg!

og...i går hentet jeg en tiara på posten som jeg har kjøpt på finn, var ikke helt som jeg hadde tenkt :cry: Men så er det ikke sikkert jeg skal ha tiara heller..var bare et impulskjøp (som sjelden blir vellykket :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, så er helgen snart over..

Hytteturen var helt perfekt! Helgen begynte egentlig helt ypperlig i bilturen på vei opp, med sambo, hannemor, to hunder og meg selv i bilen. Da virket ikke turen oslo-trysil så lang...selv om jeg ble rastløs allikevel, eller hva hanne??hihi

Vi kom opp til god og varm hytte, og deilig tapas-mat.mmmm

Lørdag dro gutta i bakken, mens vi jentene ble igjen på hytta, koste oss med å gå laang tur med lille boffen. Etter det lagde vi (vel.., jeg kokte ris ihvertfall) reinsdyrgryte til gutta kom hjem. Men først hadde vi varma opp badstuen for de hvor de fikk servert en kald pils..snakk om å være bortskjemt!

Kvelden gikk emd til deilig vin og typiske hyttespill.

Søndag feiret vi sambos bursdag med deilig bursdagsforokost, og så gikk vi en tur inkludert litt snødynking, før vi pakket og satte nesa hjem.

Så her er jeg igjen. Utrolig hva man har å ta igjen på kg etter en helg borte :ler:

Hannemor, hvis du leser..skal vi passe antonsen til helgen?? bare kom på det nå, haster ikke med svar altså!!!!

Når det gjelder bryllupsplanlegingen, er vi nå iferd med å bestemme oss for musikk på festen...vi har booket både DJ, samt et anmannsband som noen bekjente av oss har hatt. De er på vår alder, og kunne avkrefte vår frykt om at det ville bli danskebåten-følelse...

Men, vi er nå litt i tvil, da..

Noen som kan komme med innspill her???

Nå får jeg lese videre på sidene deres, jenter!!

Ha en fiin kveld.

Ps. i morgen har jeg og sambo vært sammen i syv år...på selveste valentines dag...Klisje??JA. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei godjenta!

Ja, vi hadde en fin tur oppover til Trysil. Selv om vi hadde en liten smurfejente i passasjersetet som stadig vekk lurte på "er vi fremme snart?", "er det langt igjen?" osv :wink: . Men koselig var det, og voffene var flinke.

Når det gjelder pass til helgen så slipper dere det :wink: . Blir nok ingen BP tur på meg med den økonomien jeg har. Men det kommer en annen gang! Og kjempe takk for at dere er så snille!

Så koselig dere har hatt det i helgen! Så du kom på msn i går, men tenkte jeg skulle la deg være i fred på din sambos store dag. Og i dag er deres store dag! Tenk som tiden flyr...SYV ÅR!!!

Kanskje vi kan finne på noe snart? Middag med gutta eller noe? På tide at Huldras gutt bli kjent med våre. Let me know. Uansett kan jo bryllupsjentene møtes!

Ha en flotters dag lillemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Godt å se at dere har hatt en fin helg. Hils J og gratuler med bursdagen i går, og GRATULERER MASSE MED 7ÅRS DAG I DAG

Håper vi snakkes snart. Kom tilbake til byen i dag jeg. I dag skal vi endelig bestille ringer,og pappa støttet meg i å ta den største diamanten :wink:

Snakkes vennen. Det er mye å oppdatere seg på når en har vært borte et par dager fra KG:

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puh, nå har jeg akkurat startet oppvaskmaskinen etter familieselskap for J sin bursdag.. Blir litt å rydde etter at 15 personer har gomla kaker og drukket kaffe :ler:

På bryllupsfronten skjer det ikke så mye, men litt..

Skal ringe menigheten i morgen for å få klarert det med prest( hun var ikke veldig hjelpsom hun jeg snakket med sist, siden vi ikke tilhører menigheten mente hun vi skulle ha med prest fra den menigheten vi tilhører...ringte så dit, og det skjønte de ingenting av.. :-x

Og på tirsdag skal mamma, svigermor og jeg ta beslutning når det gjelder blomster og invitasjoner. Det blir koselig!

Sov godt alle sammen!

Bryllupsjentene; JEG SAVNER DERE!!!!!!!!!!!!! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...