Gå til innhold

Dere som har valgt å ikke få barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Snart 37.


2. Hvorfor har du valgt å ikke få barn? Det bare føles feil for meg. Det er uinteressant, finner ingenting i meg som vil. Føler meg som om jeg ikke har skjønt noe alle andre har skjønt. Ønsker ikke bruke livet på barn, vil ikke være gravid, vil ikke føde. Føler ingenting rundt barn, blir usikker og vil vekk om de lager mye lyd. Handler ikke om frihet eller noe, jeg bare vet med hele meg at jeg ikke vil.


3. Ja. Veldig sjelden noen reagerer. Det har jo hendt, men de fleste syns det er helt uproblematisk. Har samboer som er enig.


4. To hunder som vi bruker veldig mye tid på med treninger, kurs og konkurranser. Og samboeren, da!

Anonymkode: 2445b...ab6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

1.Hvor gammel er du?
2. Hvorfor har du valgt å ikke få barn?
3. Møter du forståelse for valget ditt av familie og venner?
4. Hva har du i livet ditt som "fyller den plassen" (om jeg kan bruke de ordene)? Karriere? Stebarn? Dyr? Andre ting?

Hilsen en som har tatt det valget selv.

 

Anonymkode: 85e98...552

1. 38

2. Har aldri hatt lyst på barn.

3. Stor forståelse blant familie og venner med større barn. Mindre blant nybakte foreldre.

4. Er ingen plass å fylle. Lever et helt ordinært A4 liv med ektemann, bare uten barn.

Anonymkode: 3116b...9aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2018 den 20.48, AnonymBruker skrev:

1.Hvor gammel er du?
2. Hvorfor har du valgt å ikke få barn?
3. Møter du forståelse for valget ditt av familie og venner?
4. Hva har du i livet ditt som "fyller den plassen" (om jeg kan bruke de ordene)? Karriere? Stebarn? Dyr? Andre ting?

Hilsen en som har tatt det valget selv.

 

Anonymkode: 85e98...552

For det første vil jeg bare si at jeg synes det var mange flotte, reflekterte svar her :) 

1. 32

2. Det er mange grunner til det. Flere er allerede nevnt, men i bunn og grunn har jeg bare aldri ønsket å få barn, og jo eldre jeg blir, jo mer sikker blir jeg på at det ikke er noe for meg. 

3. Blant nærmeste familie, og nærmeste venner har jeg full forståelse for mitt valg. Ellers i samfunnet - not so much. De fleste avfeier meg, og sier at det kommer nok snart.

4. Hadde ikke noe tomrom før, har det heller ikke nå. Jeg har tantebarn som jeg forguder. Har hobbyer som tar mye tid, en spennende og utfordrende jobb, og når jeg har noen øyeblikk alene nyter jeg et glass vin og en god bok i mitt eget selskap. 

Anonymkode: 4e0fd...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/30/2018 at 8:48 PM, AnonymBruker said:

1.Hvor gammel er du?
2. Hvorfor har du valgt å ikke få barn?
3. Møter du forståelse for valget ditt av familie og venner?
4. Hva har du i livet ditt som "fyller den plassen" (om jeg kan bruke de ordene)? Karriere? Stebarn? Dyr? Andre ting?

Hilsen en som har tatt det valget selv.

 

Anonymkode: 85e98...552

Er 32

Det er bare ikke noe som jeg føler ville gjort livet mitt noe bedre eller gitt det mere mening. Jeg har ingen grunn til å få barn, så da tenker jeg at da dropper jeg det. Jobber i barnehage så får min dose av barn der

Bestemødrene mine er litt i fistel over at jeg ikke vil ha barn, vennene mine er forståelsesfulle, ellers ville de ikke vært vennene mine. Men får høre veldig ofte fra folk at jeg kommer til å angre meg.

Har ikke noe savn etter barn, er ikke noe hull som må fylles

Anonymkode: 99612...e65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2018 den 20.48, AnonymBruker skrev:

1.Hvor gammel er du?
2. Hvorfor har du valgt å ikke få barn?
3. Møter du forståelse for valget ditt av familie og venner?
4. Hva har du i livet ditt som "fyller den plassen" (om jeg kan bruke de ordene)? Karriere? Stebarn? Dyr? Andre ting?

Hilsen en som har tatt det valget selv.

 

Anonymkode: 85e98...552

1. 30år 

2. Mannen min vil ikke ha, og jeg har valgt han. Behovet mitt har vel aldri vært så veldig stort, ellers ville jeg nok ikke funnet meg så lett i det. 

3. Både og. De fleste av vennene mine respekterer valget. Så har jeg selvsagt noen venninner som tar det som en personlig fornærmelse at jeg ikke vil ha barn. Familien min vet det ikke

4. Mye av fritiden går bort i trening, politikk og reise. Ellers er vi glad i å kose oss med å dra på kino, forestillinger, konserter, middager etc. Så det er ikke så mye tid til overs til å føle på noe tomrom.

Anonymkode: 4d8f0...df3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2018 den 20.55, abrasiveRefraction skrev:

Jeg er 27.

Barn er fæle, de roper og skriker. De har klissete hender og de er i veien. Jeg vil ikke oppbevare spriten min på øverste hylle. Jeg vil ha flaskene strødd utover leiligheten slik at de er der jeg ble lei av de sist. Jeg føler ingen behov for å ha en parasitt som spiser opp mine ressurser og som ikke gir noe tilbake. Hvis jeg ville ta vare på et barn hadde jeg fått meg en 16 år gammel kjæreste eller noe. Jeg vil ikke kaste bort 19 år av mitt liv på noen jeg aldri vil bry meg om.

Hvordan skulle de visst om det? Kun et vennepar har barn, og de snakker jeg lite med.

Jeg reiser og jobber. Jeg trives med det. Tenk å måtte dra hjem fra jobb klokken fire for å passe en snørrvalp. Eller å måtte holde hånden mens jeg tar meg en sigg på en flyplass. Høres forjævlig ut. 

 

Hahah, for en jævelig bra innstilling😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.1.2018 den 0.49, AnonymBruker skrev:

1. 34

2. Overbefolkning, miljøhensyns. uroligheter i verden og fare for krig i min tid, økonomi, og ellers at jeg ikke har hatt kjempelyst på barn.

3. Så absolutt. 

4. Har ikke noe tomrom eller plass å fylle. :-)

Anonymkode: 8d2ac...8ec

Overbefolkning? HAHAHA, der ga du meg en god latter!

Anonymkode: b68b1...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2018 den 20.48, AnonymBruker skrev:

1.Hvor gammel er du?
2. Hvorfor har du valgt å ikke få barn?
3. Møter du forståelse for valget ditt av familie og venner?
4. Hva har du i livet ditt som "fyller den plassen" (om jeg kan bruke de ordene)? Karriere? Stebarn? Dyr? Andre ting?

Hilsen en som har tatt det valget selv.

 

Anonymkode: 85e98...552

1. 47.

2. Har visst siden jeg var barn at jeg aldri ville ha barn selv. Valgte en utdannelse og et yrke som er vanskelig å kombinere med barn, og fant en mann med samme yrke.

3. Den eneste som har hatt problemer med det, er min svigermor (skulle tro det var nok med 11 barnebarn, men neida...). 

4. Skjønner ikke spørsmålet. Blir ikke tomrom etter noe jeg aldri har savnet.

Anonymkode: 245f2...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overbefolkning? HAHAHA, der ga du meg en god latter!

Anonymkode: b68b1...fb0

Jordkloden som helhet er overbefolket ja. 

Anonymkode: 502a3...56b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2018 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Wao! bare wao! Dette er da virkelig ikke normalt å føle?

Har du ingen mennesker i livet ditt som du bryr deg om? Det er klart man vil bry seg om sitt eget barn, akkurat som man vil bry seg om venner/familie man tilbringer tid med!  Du høres nesten litt bitter ut. 
Forøvrig helt innafor at folk ikke ønsker barn, men grunnene du oppgir er helt sinnsyke. :-O 

Anonymkode: b1f70...b68

Så fordi man ikke er så begeistra for barn, så skulle man liksom ikke ha andre som betyr noe i livet sitt. Det er sånne som deg som gjør at folk uten barn ofte blir sett ned på. Slekta sine barn er helt ok ,og t.o.m. hyggelig å være med, men jeg bryr meg absolutt ikke om andres barn. 

Foreldre i dag har en tendens til å få skylapper så fort bolla er ute av "ovnen". Uten å innse at velferdsstaten stiller opp selvsagt. Bo en periode i f. eks. USA, og se hvordan foreldre lever der, så ser dere kanskje hvor godt dere har det. Noen av oss er drittlei av å betale og måtte stå på for at foreldre slipper unna på jobb og i livet generelt Se til faen å skjerpe dere, bortskjemte drittunger. 

Anonymkode: 8cc48...b40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi man ikke er så begeistra for barn, så skulle man liksom ikke ha andre som betyr noe i livet sitt. Det er sånne som deg som gjør at folk uten barn ofte blir sett ned på. Slekta sine barn er helt ok ,og t.o.m. hyggelig å være med, men jeg bryr meg absolutt ikke om andres barn. 

Foreldre i dag har en tendens til å få skylapper så fort bolla er ute av "ovnen". Uten å innse at velferdsstaten stiller opp selvsagt. Bo en periode i f. eks. USA, og se hvordan foreldre lever der, så ser dere kanskje hvor godt dere har det. Noen av oss er drittlei av å betale og måtte stå på for at foreldre slipper unna på jobb og i livet generelt Se til faen å skjerpe dere, bortskjemte drittunger. 

Anonymkode: 8cc48...b40

I all verden.. 

Snakk om å overvurdere seg selv.. 

Tenk heller at det er mine unger som skal tørke din ræv i fremtiden, så går det nok opp i opp skal du se. 

Helt greit at folk velger å ikke få barn for min del. Skjønner det godt. Men det er barnløse folk som deg som får meg til å ta avstand.. 

Anonymkode: bd4c8...e0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2018 den 20.48, AnonymBruker skrev:

1.Hvor gammel er du?
2. Hvorfor har du valgt å ikke få barn?
3. Møter du forståelse for valget ditt av familie og venner?
4. Hva har du i livet ditt som "fyller den plassen" (om jeg kan bruke de ordene)? Karriere? Stebarn? Dyr? Andre ting?

Hilsen en som har tatt det valget selv.

 

Anonymkode: 85e98...552

1. 35
2. Fordi jeg ikke kan få barn på egen hånd (jeg er mann). Jeg har ikke tenkt å få barn med "første beste" heller, men vil gå inn i et forhold med en jeg elsker, som elsker meg, som gjør at der er en så sterk kjærlighet at barnet er en personifiering av den kjærligheten.
3. Nei. Faren min mener at jeg kommer til å forandre mening når jeg bikker 40 og vil få unge med første beste. Venner synes jeg tar livet for seriøst.
4. Vet ikke om jeg har noe som "fyller den plassen", akkurat. Jeg tar livet som det kommer og sånn er det bare.

Anonymkode: e0056...633

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode grunner her, og det er jo bra for jordkloden at ikke alle formerer seg

 Men mange tenker i et veldig kort perspektiv, synes jeg. Barna blir jo voksne etter hvert, det er en kort periode at de er "klissete og bråkete". Det å ha nær familie er et stort gode i livet. En kjæreste/samboer kan gå sin vei, men familien blir værende... (Ja, jeg vet at mange familier har problemer, men for de aller aller fleste er familie et gode.)

Det lille barnet er der kanskje i ti år, men i de neste 40-50 år har du et nært familiemedlem du kan snakke med, elske og bli elsket av, ta vare på, bli ivaretatt av, reise med, feire med, sørge med, le med...

Anonymkode: d1726...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jordkloden som helhet er overbefolket ja. 

Anonymkode: 502a3...56b

I Norge har vi faktisk et problem da gjennomsnittskvinnen kun føder 1,7 barn i snitt. Hørt om eldrebølgen? Vi blir eldre enn aldri før, men samtidig får vi færre barn. Så akkurat den grunnen kjøper jeg ikke. 

 

Når det er sagt syns jeg det er bra at dere som ikke ønsker å få barn, styrer unna. Særlig dere som virkelig hater barn. Tenk så fælt å vokse opp med en eller to foreldre som angrer på at du ble født. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2018 den 20.48, AnonymBruker skrev:

1.Hvor gammel er du?
2. Hvorfor har du valgt å ikke få barn?
3. Møter du forståelse for valget ditt av familie og venner?
4. Hva har du i livet ditt som "fyller den plassen" (om jeg kan bruke de ordene)? Karriere? Stebarn? Dyr? Andre ting?

Hilsen en som har tatt det valget selv.

 

Anonymkode: 85e98...552

Jeg tror nok de fleste som sier de har valgt å ikke få et eneste barn rett og slett ikke kan få barn, pga noe galt i kroppen.

Anonymkode: 8ede0...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, inlovewith skrev:

I Norge har vi faktisk et problem da gjennomsnittskvinnen kun føder 1,7 barn i snitt. Hørt om eldrebølgen? Vi blir eldre enn aldri før, men samtidig får vi færre barn. Så akkurat den grunnen kjøper jeg ikke. 

 

Når det er sagt syns jeg det er bra at dere som ikke ønsker å få barn, styrer unna. Særlig dere som virkelig hater barn. Tenk så fælt å vokse opp med en eller to foreldre som angrer på at du ble født. 

Da får Norge importere ansatte til eldrehjem fra øst/Russland/andre billige som ikke kan norsk og som kun vil sende penger hjem til hjemlandet,  og mange roboter.

Anonymkode: 8ede0...b87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får Norge importere ansatte til eldrehjem fra øst/Russland/andre billige som ikke kan norsk og som kun vil sende penger hjem til hjemlandet,  og mange roboter.

Anonymkode: 8ede0...b87

Høres lurt ut for økonomien vår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et spørsmål til de som svarte...Hvofor klikker dere inn på Barn og familie emnet? Bare nysjerrig:)

Anonymkode: 9eed3...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare et spørsmål til de som svarte...Hvofor klikker dere inn på Barn og familie emnet? Bare nysjerrig:)

Anonymkode: 9eed3...643

Barnløse har da familie.

Anonymkode: 3116b...9aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43

aldri ønsket barn. Kan ikke se noe som helst positivt med å skulle ha ansvar for ett barn

Greit godtatt av omgivelsene. Mulig fordi jeg har slitt endel i livet og at de regner med det er derfor ?

Har intet tomrom å fylle syns jeg pr i dag. Men om du spør hva som fyller livet mitt så har jeg mange venner, slekt, en katt, hobbyer, og mye deilig alene-tid. Mangler den store MENINGEN. men det gjør vel folk i forskjellige livssituasjoner

Anonymkode: b847a...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...