Gå til innhold

Venninne ble sammen med exen min, hvordan få henne tilbake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en god venninne som er sammen med min exkjæreste. Bruddet mellom oss var veldig rolig og fint - vi var helt enig om at det var best å gå fra hverandre, og vi har en god tone selv om vi ikke snakker så mye sammen. En god venninne av meg har nå blitt sammen med han, og hun har tatt helt avstand fra meg. Hun innrømmet en gang på fest at de ''holdt på'' og jeg sa bare at han var en kjempe fin mann og hun var en fantastisk dame, og jeg håpte det går bra. Det mener jeg helt oppriktig, det er absolutt ingenting ''galt'' med han selv om vi valgte å gjøre det slutt. Likevel virker det ikke som om hun tror jeg, og vi har mistet litt kontakten. Hun virker litt unngåelig når vi møtes. Når jeg tar kontakt med henne prater hun litt nervøst, men hun tar ikke kontakt av seg selv. Det er veldig trist, siden vi som sagt var ganske gode venner og jeg er helt sikker på at de er supre sammen. Hva kan jeg gjøre? 

Virker som om hun tror på ''hoes over bros'' mer enn hun tror på at jeg syns det er helt greit... 

Anonymkode: c1d3b...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, du kan jo sende henne en melding og foreslå at dere finner på noe sammen? Og bare oppføre deg helt vanlig slik som du alltid har gjort, så kanskje hun skjønner at du mener at det ikke gjør deg noe at hun er sammen med eksen din? Og dersom hun, mot normalt, avslår flere forslag om å gjøre noe sammen så kan du jo spørre henne rett ut om hvorfor hun har trukket seg tilbake. 

Anonymkode: 9011c...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NuttinSpecial
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som om hun tror på ''hoes over bros'' mer enn hun tror på at jeg syns det er helt greit... 

 

Man vil jo gjerne ikke fremstille seg som en eiesyk tispe.. Damer vet å "beskytte" redet sitt da, for å si det sånn. De vil gjerne betraktes som laidback og "kule", men ofte kunne det ikke vært lenger fra sannheten. Haha, hun ser deg antagelig som en trussel. Hun vil ikke dele mannen sin med deg. Hun prøver vel å fortrenge det faktum at han hadde et liv før henne. At han har elsket noen andre enn henne.. Det gjør jo ikke saken noe bedre at du faktisk er laidback og "kul". Tror ikke det er så mye du får gjort altså, mine erfaringer tilsier hvert fall ikke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, du kan jo sende henne en melding og foreslå at dere finner på noe sammen? Og bare oppføre deg helt vanlig slik som du alltid har gjort, så kanskje hun skjønner at du mener at det ikke gjør deg noe at hun er sammen med eksen din? Og dersom hun, mot normalt, avslår flere forslag om å gjøre noe sammen så kan du jo spørre henne rett ut om hvorfor hun har trukket seg tilbake. 

Anonymkode: 9011c...c82

Takk for svar! Jeg kan prøve å sende henne en melding å forklare at jeg savner henne og ønsker å finne på noe! 

47 minutter siden, NuttinSpecial skrev:

Man vil jo gjerne ikke fremstille seg som en eiesyk tispe.. Damer vet å "beskytte" redet sitt da, for å si det sånn. De vil gjerne betraktes som laidback og "kule", men ofte kunne det ikke vært lenger fra sannheten. Haha, hun ser deg antagelig som en trussel. Hun vil ikke dele mannen sin med deg. Hun prøver vel å fortrenge det faktum at han hadde et liv før henne. At han har elsket noen andre enn henne.. Det gjør jo ikke saken noe bedre at du faktisk er laidback og "kul". Tror ikke det er så mye du får gjort altså, mine erfaringer tilsier hvert fall ikke det..

Altså, det er nesten 10 år siden det ble slutt mellom meg og kjæresten hennes, jeg har hatt to seriøse forhold siden og er nå forlovet med mannen i mitt liv. Hvorfor skulle jeg være en trussel? Ja, vi ''deler'' mann, det kommer man ikke unna - men jeg har som sagt mer eller mindre ikke hatt kontakt med eksen min siden det ble slutt. Vi har en god tone, prater litt på fest og sier ''hei'' til hverandre på butikken - men vi er ikke bestevenner :P 

Anonymkode: c1d3b...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at hun skammer seg så mye at hun holder avstand til deg og ikke tør å se deg i øynene. Er ganske trashy å bli sammen med en vennindes ex, og kanskje hun egentlig holdt på med han selv når du og han var sammen, siden hun ikke engang innrømte det til deg at de holdt på i starten? Altså når hun ikke engang spør om sin gode vennindes tillatelse til å røre eksen hennes før hun rører han,  så virker hun ganske slu og sleip.....

Hvis du virkelig vil være venn med en sånn type jente så send hun en melding om at du savner henne og vil henge mer sammen igjen, at det ikke plager deg at hun og han er sammen og at du vil at dere skal snakke ut om det er noe hun føler er rart mellom dere.

Anonymkode: 91c3d...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at hun skammer seg så mye at hun holder avstand til deg og ikke tør å se deg i øynene. Er ganske trashy å bli sammen med en vennindes ex, og kanskje hun egentlig holdt på med han selv når du og han var sammen, siden hun ikke engang innrømte det til deg at de holdt på i starten? Altså når hun ikke engang spør om sin gode vennindes tillatelse til å røre eksen hennes før hun rører han,  så virker hun ganske slu og sleip.....

Hvis du virkelig vil være venn med en sånn type jente så send hun en melding om at du savner henne og vil henge mer sammen igjen, at det ikke plager deg at hun og han er sammen og at du vil at dere skal snakke ut om det er noe hun føler er rart mellom dere.

Anonymkode: 91c3d...b05

Altså, det som sagt nesten 10 år siden vi gjorde det slutt - og det er veldig nylig at de ble sammen - så det er absolutt ingen sjalusi eller ''hard feelings'' fra min side. Hun er på ingen måte slu og sleip, hun er en fantastisk fin mann jeg er veldig glad i, og han er en kjempe kjekk mann :) 

Anonymkode: c1d3b...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...